Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2019, 22:38   #1
Eurosceptic
Minister

Standaard Als je vrijwillig een tweede nationaliteit mocht kiezen, welke zou dat dan zijn?

Ben vooral benieuwd naar de reden waarom jullie voor die tweede nationaliteit zouden kiezen.

Bijvoorbeeld.. Veel Chinezen gaan met een toeristenvisum naar Australië. Willen daar in het zwart werken en eigenlijk een beter leven opbouwen als economische vluchteling.

Ik denk niet dat wij België moeten ontvluchten voor de levensstandaard, maar ik zie wel enkele redenen waarom mensen hier weg willen. De medemens die asociaal is, de vastgoedmarkt die onbetaalbaar wordt voor jonge mensen, en de invasie van moslims die onze beschaving terug naar de Middeleeuwen brengen.

Mocht ik vrijwillig een tweede nationaliteit kunnen kiezen, dan stond Nieuw Zeeland waarschijnlijk op 1. Een mix van levensstandaard, prachtige natuur en vriendelijke mensen.

Twee speelt zich af in Zuid Amerika. Brazilië, Colombia, Peru, Argentinië, Chili.
Wel op voorwaarde dat ik het geld in BE al verdiend heb en dat ik het daar kan uitgeven. Het zijn geen landen om zelf een leven op te bouwen.

Reden voor Latijns Amerika: Altijd mooi weer, blije mensen en mooie vrouwen, en een veel betaalbare vastgoedmarkt dan het peperdure België.

Wat zouden jullie kiezen en waarom?
Oud 3 maart 2019, 22:39   #2
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Geen enkele.
Oud 3 maart 2019, 22:41   #3
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Geen enkele.

idem.

Zouden ze moeten afschaffen heel dat circus.
Of je bent A, of je bent B.
Oud 3 maart 2019, 22:41   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Tsjechië trekt me wel aan, evenals Oostenrijk en Denemarken. Frankrijk is geschrapt na het crapuleuze gedrag van de politie tegenover de gele hesjes. Over Rusland heb ik toch mijn twijfels.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 3 maart 2019 om 22:43.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 22:46   #5
Elio di Supo
Banneling

Standaard

De Waalse.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 22:49   #6
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben vooral benieuwd naar de reden waarom jullie voor die tweede nationaliteit zouden kiezen.

Bijvoorbeeld.. Veel Chinezen gaan met een toeristenvisum naar Australië. Willen daar in het zwart werken en eigenlijk een beter leven opbouwen als economische vluchteling.

Ik denk niet dat wij België moeten ontvluchten voor de levensstandaard, maar ik zie wel enkele redenen waarom mensen hier weg willen. De medemens die asociaal is, de vastgoedmarkt die onbetaalbaar wordt voor jonge mensen, en de invasie van moslims die onze beschaving terug naar de Middeleeuwen brengen.

Mocht ik vrijwillig een tweede nationaliteit kunnen kiezen, dan stond Nieuw Zeeland waarschijnlijk op 1. Een mix van levensstandaard, prachtige natuur en vriendelijke mensen.

Twee speelt zich af in Zuid Amerika. Brazilië, Colombia, Peru, Argentinië, Chili.
Wel op voorwaarde dat ik het geld in BE al verdiend heb en dat ik het daar kan uitgeven. Het zijn geen landen om zelf een leven op te bouwen.

Reden voor Latijns Amerika: Altijd mooi weer, blije mensen en mooie vrouwen, en een veel betaalbare vastgoedmarkt dan het peperdure België.

Wat zouden jullie kiezen en waarom?
Eigenlijk géén, maar kom:
In Denemarken & Zwitserland is er geen invasie van moslims.
Zuid Amerika: ik ben daar in meerdere landen geweest: OVERAL armoe troef.
De redenen die jij aangeeft smelten na enige tijd als sneeuw voor de (snikhete) zon.
Het enige land waar ik wel eens één jaar zou willen leven is Argentinië.
Blijven over Denemarken of Zwitserland.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 23:10   #7
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Eigenlijk géén, maar kom:
In Denemarken & Zwitserland is er geen invasie van moslims.
Zuid Amerika: ik ben daar in meerdere landen geweest: OVERAL armoe troef.
De redenen die jij aangeeft smelten na enige tijd als sneeuw voor de (snikhete) zon.
Het enige land waar ik wel eens één jaar zou willen leven is Argentinië.
Blijven over Denemarken of Zwitserland.
Echt verbaasd dat er zoveel mensen geen willen.

Vastgoed bezitten zonder problemen, is vaak pas mogelijk als je de lokale nationaliteit bezit. Zo zijn er veel gevallen bekend van gepensioneerden die zich een jonge Thaise vrouw strikken, hun geld in vastgoed in Thailand steken en alles kwijt geraken zodra het uit is omdat ze de nationaliteit niet bezitten.

"Arme troef" heeft meestal zijn weerslag op de vastgoedmarkt. Dikke villa's die voor de middenklasse niet betaalbaar zijn, kosten daar minder dan een modaal huis in België. En als je een beetje uitkijkt, zijn het nog investeringen die in de toekomst enorm in waarde kunnen stijgen. Een beetje zoals de aandelenmarkt.
Oud 3 maart 2019, 23:12   #8
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Us

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 23:23   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Israëlische.
Oud 3 maart 2019, 23:25   #10
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
US
omdat?

Ik zie niet wat dat aan meerwaarde heeft tov België.
Tenzij je houdt van obesitas en peperduur onderwijs
Oud 3 maart 2019, 23:26   #11
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omdat?

Ruimte, veel ruimte en westers

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 3 maart 2019 om 23:26.
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 23:27   #12
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
omdat?

Ik ben zo'n 35 kg vermagerd sedert ik in de US ben gaan wonen. Straf he?

Voor de rest idd veel ruimte, natuur en betaalbaar onroerend goed.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 3 maart 2019 om 23:28.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 23:28   #13
Tavek
Banneling

Standaard

USA

Ik hou van het land (post en pre-Trump wel).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 23:30   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waarom een tweede? Die Belgische is toch alleen maar een pensioentje waard.

Neen, als ik zou emigreren, naar waar dan ook, dan burger ik me zo snel mogelijk in, leer de basis van de landstaal, cultuur en geschiedenis voor ik effectief verhuis en laat het Blegische schaamlapje zo snel mogelijk voor bekeken.
Vandaar dat Alaska of Canada een optie zijn. Nog steeds landen in de 21ste eeuw en nog niet overspoeld door 7de eeuwers noch neolithische gelukszoekers.
Oud 3 maart 2019, 23:40   #15
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom een tweede? Die Belgische is toch alleen maar een pensioentje waard
1) Omdat investeren in vastgoed elders in de wereld vele malen winstgevender is dan in België. Hier is alles te duur geworden en uiteindelijk zal er een correctie komen. Mensen moeten eens van die domme aanname afstappen dat alles toch maar duurder blijft worden. Crisissen op de huizenmarkt zijn van alle tijden. We zien in België momenteel al dat duurdere woningen niet verkocht geraken maw de correctie is onderweg.

2) Omdat de Belgische (r)overheid niet het fijne weet van je bezittingen buiten de EU, en je dus ook niet kan kapotbelasten op basis van zo'n eigendom of het inkomen dat je eruit verwerft.

3) op basis van comfort (weer, vriendelijke mensen, betaalbaarder leven en wonen)
Oud 3 maart 2019, 23:41   #16
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Omdat investeren in vastgoed elders in de wereld vele malen winstgevender is dan in België. Hier is alles te duur geworden en uiteindelijk zal er een correctie komen. Mensen moeten eens van die domme aanname afstappen dat alles toch maar duurder blijft worden. Crisissen op de huizenmarkt zijn van alle tijden. We zien in België momenteel al dat duurdere woningen niet verkocht geraken maw de correctie is onderweg.

2) Omdat de Belgische (r)overheid niet het fijne weet van je bezittingen buiten de EU, en je dus ook niet kan kapotbelasten op basis van zo'n eigendom of het inkomen dat je eruit verwerft.

3) op basis van comfort (weer, vriendelijke mensen, betaalbaarder leven en wonen)
Jong, gij met uw vastgoed.

De obsessie begint rare vormen aan te nemen Koop eens uw woning and be done with it !
Oud 3 maart 2019, 23:47   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Met uw uitleg, dan heb je nog steeds geen Belgische nationaliteit nodig, alleen die van uw doel-land. Ergo, waarom de nationaliteit van dit Frankenstein staatje houden. Tenzij je een Bemmiaantje of mannelijke variante bent, en uitgebreid wil profiteren van de Blegische uitkeringen.
Oud 3 maart 2019, 23:53   #18
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met uw uitleg, dan heb je nog steeds geen Belgische nationaliteit nodig, alleen die van uw doel-land. Ergo, waarom de nationaliteit van dit Frankenstein staatje houden. Tenzij je een Bemmiaantje of mannelijke variante bent, en uitgebreid wil profiteren van de Blegische uitkeringen.
Waarom wegdoen ?

Het is een toegangsticket tot de EU.

Ik ken Amerikanen die via een Italiaanse grootvader een EU paspoort hebben weten versieren. Die zijn daar enorm blij mee: reizen, werken, sociale zekerheid, a la volonte in de EU.
Oud 4 maart 2019, 02:10   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom wegdoen ?

Het is een toegangsticket tot de EU.

Ik ken Amerikanen die via een Italiaanse grootvader een EU paspoort hebben weten versieren. Die zijn daar enorm blij mee: reizen, werken, sociale zekerheid, a la volonte in de EU.
Zoals ik schreef, bijhouden als je een profiteur bent.
Oud 4 maart 2019, 06:59   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het weer is inderdaad een reden om te verkassen tot daar ben ik volledig akkoord. Echter die vriendelijkheid van de mensen neem je best met een korreltje zout.
Zolang men aan U nodig heeft of beter gezegd aan U iets kan verdienen zijn ze overal vriendelijk tegen U. Daarom dat het meestal toeristen zijn die de plaatselijke bevolkingen heel vriendelijk vinden. Ze verteren alleen hun geld en hebben verder niks nodig. Ze geven gul tips en zijn zelf goedgeluimd.

Echter wanneer U zich ergens gaat vestigen komt u in aanraking met de keerzijde.
Dan ga jij wat verlangen van hun en zij niet meer van U Dan komen de contacten met nutsvoorzieningen allerhande instanties gerecht en politie en overheidsinstellingen en immigratie kantoren en nog van die leuke mensen en plekken.
U zal dan vlug merken dat die vriendelijkheid al heel wat minder wordt. Een toerist ziet wel iets maar weet niks. Een expat heeft alles gezien en weet veel.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be