![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrees dat hij maar al te echt is, een soort opus deus figuur...een sektarische afdeling binnen het katholicisme dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er dus een iemand hier onwaarheden spuit, dan bent u het wel. Daarom ook beschuldigt u mij voortdurend maar komt geen enkele keer met een citaat van me af dat zou moeten aantonen wat u beweert. En dus valt u door de mand. Jammer genoeg volhardt u in dat slecht toneel. Nu, ik herhaal bij deze de uitdaging aan uw adres: haal één bericht van me boven waar ik stel wat u beweert. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn als u stelt dat het "regelmatig" zou voorkomen in mijn berichten. Aan u de eer. Of de oneer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zwijg ik nog over de vorige paus van wie heel veel positieve uitspraken over Opus Dei te vinden zijn in allerlei preken, catecheses, toespraken, enzovoort. En ten slotte is het merkwaardig dat de hoogste gezagsdragers in de RKK de stichter en zijn rechterhand als tot de heiligen en eerbiedwaardigen van de Kerk hebben verheven, als het volgens u mensen waren die aan de basis liggen van een sektarische stroming binnen de Kerk. Dan kunnen we slechts concluderen dat de huidige paus alsook de twee voorgaande allemaal sektarisch zijn. Dat volgt logischerwijze uit uw stelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Normale mensen trekken daar hun conclusies uit en nemen afstand van zo'n georganiseerde misdaadorganisatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Normale mensen redeneren en nemen bijgevolg afstand van de misdaden. Die normale mensen benadrukken, net als de huidige paus bij de laatste top rond die probleem, dat mensen die van kindermisbruik beschuldigd worden, vervolgd moeten worden en geen ambt meer mogen bekleden binnen de Kerk. Daarom dat de Kerk recent hoge prelaten als een kardinaal McCarrick tot de lekenstaat terugbracht. Net zoals er maatregelen volgen tegen kardinaal Pell, enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat iemand met die club " contacten behoudt" dat je ook tot die club hoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ontken, maar beken helemaal niet wat u beweert. Ik verwijs bij deze nogmaals naar bericht nr. 586. Daar staat nergens "homofielen zijn perverselingen", een uitspraak die mij in de mond tracht te leggen.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=586 Daarom vraag ik u al de hele tijd: haal één bericht van me boven waarin ik zo'n uitspraak zou gedaan hebben. Eentje maar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het probleem is inherent en structureel. ook de recentste palaverclub werd door alle waarnemers als 'te weinig, te laat, geen acties' beoordeeld. wie desondanks bewust lid wil blijven van zulke club valt imho gewoon onder lidmaatschap van een georganiseerde misdaadbende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijgevolg( let goed op !) zijn homo's dan perverselingen. Gekronkel dat u het niet over mensen hebt maar over de geaardheid is totaal belachelijk, want homoseksuelen zijn meestal seksueel actief, en volgens u gezien hun geaardheid pervers. U bevestigd dus enkel wat ik gezegd heb. Uw mening getuigt steeds vaker van bizar denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U toont toch weer eens aan dat u niet weet waarover u spreekt en dus geen enkele kennis hebt van Opus Dei. Kijk, ik geef enkele feiten: - Opus Dei is een persoonlijke prelaat, d.w.z. dat de congregatie onder de rechtstreekse leiding van de paus valt - nogal merkwaardig voor een stroming die volgens u slechts sektarisch is... Sektarisch en toch geleid worden door de hoogste ambtsdrager in de RKK. Omdat de paus natuurlijk niet de dagelijkse leiding op zich kan nemen, stelt hij een prelaat aan. Hij en alleen hij beslist daarover. - De stichter van Opus Dei, Escriva, werd heilig verklaard door paus Johannes-Paul II. Als uw bewering over "sektarisme" enige grond heeft, dan is het toch merkwaardig dat de hoogste leider van de RKK de grondlegger van deze "sektarische stroming" tot de hoogste eer verheft. - Enkele jaren geleden verklaarde de huidige paus Alvaro del Portillo, een van de prelaten van Opus Dei en opvolger van de stichter, zalig. Ook merkwaardig, nietwaar?! Meer zelfs, paus Franciscus schreef een heel lovende brief naar de toenmalige prelaat. Niet echt samenhangend met uw bewering als zou Opus Dei een of andere "sektarische stroming" zijn binnen de RKK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog voor het uit was, ging het nieuwe boek van Frédéric Martel (51), Sodoma. Het geheim van het Vaticaan, wereldwijd over de tongen. De gelekte uitspraak dat tot 80 procent van de geestelijken in het Vaticaan homoseksueel zouden zijn, deed veel stof opwaaien. Ik wil gerust bijleggen om het aan hem cadeau te doen ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beide zijn onderscheiden. Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre determinisme de individuele verantwoordelijkheid onderuit haalt, zoals u lijkt te veronderstellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de structurele oorzaken van alle problemen binnen de RKK zijn celibaat en pedofilie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nee, er wordt nog steeds afgeschermd van de reguliere justitie, belastende dossiers worden nog steeds achtergehouden of vernietigd. dat is zo wat de definitie van georganiseerde misdaad. in de machtsstructuur natuurlijk ,het aantal en aandeel naieve volgelingen heeft daar geen invloed op, het blijft georganiseerde misdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogal raar dat dit een structurele oorzaak zou uitmaken, zeker als je weet dat kindermisbruik met meest en vaakst voorkomt binnen de familiale banden. Daarnaast kwam er een recent schandaal tot uiting in Australië waarbij er meer dan duizend slachtoffers (althans dat was de bewering) werden opgetekend. Kindermisbruik in de anglicaanse Kerk. U weet wel, die protestantse Kerk waar de geestelijkheid getrouwd is en die homofilie niet meer als zondig beschouwt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |