![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn die SPA mandatarissen nu echt op niets anders uit dan op het spaargeld van de werkende mensen?
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...lvimM#comments Laatst gewijzigd door daiwa : 6 maart 2019 om 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is Van de Lanotte. Die maakt dat even succsesvol als het zilverfonds.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zilverfonds wat later... De sossen zullen niet rusten vooralleer ze alles van iedereen afgepakt zullen hebben... En ondertussen de mensen blaaskes wijsmaken,destijds zogezegd voor de pensioenen,en nu zogezegd voor het klimaat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ze denken daar stemmen mee te winnen dat ze dan maar rap wat anders denken. De reacties op HLN zeggen genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is belasting op de dommeriken.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Met de interest krijgen de spaarders een hoger rendement op hun “spaarboekje” bij de Klimaatbank.
Of heb je liever zero intrest? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- de 'groene' sectoren bieden meer rendement - dan zouden ALLE banken vooral daarin investeren. - de 'groene' sectoren bieden minder rendement - en dan is het de vraag waar dat hoger rendement voor de spaarder vandaan gaat komen... Staat jouw geld eigenlijk vandaag bij Triodos? Want die doen al ongeveer wat de klimaatbank zegt te zullen doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als de Belgische roverheid (en al zeker met de linksgroenselende wannabe communisten als leidinggevenden) handen kan leggen op die fondsen, dan is zelfs die keuze niet meer mogelijk.
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als het via van de lanotte moet gaan kunnen we beter de venten op rekening laten ook al brengen ze niks op.
Al wat hier in Oostende via hem ging is of failliet of is zijn centen kwijt.
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Investeer zelf in windturbines (genoeg cooperatieven), of leg zelf zonnepanelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar leen je voor, interesten op geld voor zonnepanelen en dergelijke zijn lager dan de inflatie.
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geldwolven van het wreedste soort die politiekers zeker de linkse. We betalen steeds meer en we worden steeds armer, zelfs zij die wat overhielden voor hun schamel pensioen moeten er aan geloven.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De belastingbetaler. Dit is de aankondiging van een nieuwe Freya-factuur. Daarna zou een zot van een andere partij zijn of haar naam moeten verlenen aan de nieuwe x-taks, naar analogie met de Turtel-taks.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is ook zo dat ze lang niet genoeg investeren in groene projecten en nog steeds zwaar de fossiel sector steunen ![]() Ik haat het bv dat mijn bank zwaar in Repsol investeert ![]() Citaat:
Dat ging niet door omdat Triodos België enkel Belgische residenten aanvaardt en er op mijn eiland geen filiaal is en zelfs niet op de hele Canarische eilanden. Enkel in mainland Spain (La Peninsula). Nu: ik denk er niet aan een substantieel bedrag te investeren bij een bank waar ik geen persoonlijk contact mee kan onderhouden….(en alles dus online moet gaan). Ik heb altijd een vertrouwensrelatie gehad met mijn bankiers en zelfs in twee gevallen een vriendschapsrelatie. Citaat:
Ik weet niet wat de sossen- plannen precies zijn. Gaan ze een quota opeisen van de spaargelden of is het volkomen vrijwillig (waarschijnlijk dat laatste)? In elk geval is het dan zo dat je spaargeld bij een 'overheidsplayer' zit. Ik kan me niet voorstellen dat je dat kwijtraakt…. Er is dus wel degelijk een verschil en ik zou instappen….zowel bij Triodos als bij het Klimaatfonds. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik vond ook dit in Trends: Citaat:
In Spanje was er geen oversubsidiëring. Integendeel. Rajoy voerde een een 'impuesto al sol" in. Een belasting op de zon, op zonnepanelengebruikers.. (Nu afgeschaft door de Spaanse Sossen).Die belasting op de zon hielp in de laatste jaren mee zorgen voor 30% meer CO2 uitstoot. ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Alleen naieve idioten geven gewillig hun spaarcenten aan een bank die opgericht is door politiekers. Kijk naar wat er gebeurde met de ARCO-coöperanten.
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Vandelanotte beslist om aan ons spaargeld te zitten, en premier Di Rupo II zal er op toezien dat dat fair en zonder verspilling zal gebeuren.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |