![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#724 |
Banneling
|
![]() ik open nu pas dit draadje, maar de titel stoort me al van in t begin
is er al uitgelegd aan die jongeren dat er zonder enige wetenschappelijke twijfel tig reserveplaneten zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die zijn niet bereikbaar voor ons en dan nog is het de vraag of wij daar kunnen overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is hetzelfde effect als 50 meter hoger gaan. De partiele druk van de zuurstof daalt met hetzelfde gehalte als je 50 meter stijgt (16 verdiepingen zeg maar). Inderdaad, op ongeveer 1000 meter daalt de luchtdruk met 10% (van 1 atm naar 0.9 atm). Op 100 meter hoogte daalt die met 1%. Om van 0.2 bar zuurstof naar 0.199 bar zuurstof te gaan, moet de totale druk dalen met 0.005 bar, ofte 0.5%. Dat bekom je dus ook door 50 meter omhoog te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar miljarden mensen een ruimtereis laten maken die enkele duizenden jaren gaat duren, daar zijn we niet aan toe. Tegen dat we daar aan toe zouden zijn, zouden we zoveel technologie hebben (oa, om miljarden mensen duizenden jaren laten te leven zonder externe resources) dat de probleempjes van nu kinderspel zouden zijn. We gaan dat nooit doen. Mensen gaan nooit massaal de aarde verlaten. Machines wel. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 maart 2019 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zouden we daar moeten gaan doen ? Ook die planeten om zeep helpen ? Als de mens daar 50 jaar rondloopt stelt zich hetzelfde probleem. Moeten we daar ook weer weg zien te geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#729 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De maan. De onverbeterlijke grootvervuilers, de deniers en de delayers kunnen naar de maan lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#730 |
Minister
|
![]()
![]() |
#731 |
Banneling
|
![]() Ga Klimaatwetenschap studeren en sluit je -daarna- aan bij de 2% sceptische klimaatwetenschappers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#732 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoewel, ze kunnen nog geen sla in leven houden in de ruimte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Parlementslid
|
![]() Vandaag geen spijbelende jongeren die betogen? Aja het is vakantie en ze zijn ofwel met de wagen op skireis ofwel met het vliegtuig ergens heen. Geen hypocriete bosbrossers deze week. En waar zit mediageile lellebel Anuna'ke nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#735 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anuna & Kyra zaten in een VRT studio voor de opnamen van "Van Gils & gasten". Deze buitengewoon interessante uitzending werd gestoffeerd door een reeks mensen die BEVOEGD waren om, elk op z'n domein, te spreken over de concrete klimaatmaatregelen die er NU bestaan & die in de nabije toekomst, na 26 mei, moeten genomen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was eigenlijk verbaast dat er zo weinig samenwerking is tussen die diensten en instellingen. Maar genoot er wel van de de vegie's zo op hun plaats werden gezet. Genoot er wel van dat men duidelijk opmerkte dat rijst en soja een grotere belasting zijn voor het milieu dan kippen en varkens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er werd goed aangetoond hoe de politiekers dat het best aanpakken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#738 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover ik weet hebben duikboten provisies mee, en genereren ze geen voedsel en zo. Neem maar eens provisies mee voor 7 miljard mensen voor een paar duizend jaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de ruimte heb je zelfs met een onuitputtelijke en overvloedige energiebron geen basismateriaal om mee te werken, tenzij je op een grote massa gaat zitten. En dat is het hele eieren eten. Waar probeerde men die sla te kweken? Och ja, in een zeer klein potteke in een zeer klein kotteke dat zonder zwaartekracht en zonder de stralingsbescherming van een dikke atmosfeer rond de aarde draaide. Net zoals het Biosphere 2 experiment redelijk ambigue blijft op dit vlak, omdat er bijvoorbeeld, toch nog lucht van buitenaf kon binnensijpelen via de dichtingen van de ramen en dat het onder de bescherming van het aardmagnetisch veld en de atmosfeer bleef. Het is een waardevol experiment, en het is mogelijk een redding voor de menselijke soort (in een Logans Run scenario). Maar het extrapoleren naar de ervaringen met de maandenlange onderzee verblijven, de experimenten met Biosphere 2 en soortgelijken, en de ruimtereizen (het equivalent van een uitgeholde boomstam om de oceaan over te steken) om van daaruit generatieschepen of coloniën om manen of planetoïden te gaan promoten, da's een beetje voorbarig. Maar als techneut durf ik te schrijven. Als de nood hoog genoeg wordt , gaan onze "leiders" toch de moeite doen om de middelen die nog beschikbaar zijn te gebruiken om zichzelf en hun belangrijkste kontlikkers en/of nageslacht toch een overlevingskans te geven. Ik hoop voor de soort mens, dat die beslissing op tijd genomen wordt, wanneer er nog genoeg middelen zijn om een succesvolle transitie te maken. Ik geef het Manhattan project en de Space race als voorbeelden van kleine broertjes voor zo'n onderneming.
![]() |
![]() |
#740 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |