Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2019, 12:57   #101
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Zien de joden dan zelf niet dat altijd terug grijpen naar WOII antisemitisme in de hand werkt?

Charlie mag spotten met de profeet, maar als je een Jood neerzet als een gierige karikatuur, dan ben je een Nazi?
De redactie van Charlie heeft het spotten met de Profeet zwaar betaald. Ze werden doodeenvoudig uitgemoord.

Denk je nu echt dat het vernietigen van grafstenen op joodse kerkhoven en het aanrichten van baldadigheden op joodse eigendommen die we de voorbije maanden in toenemende mate meemaken alleen maar toe te schrijven is aan de gevoeligheden van de joden i.v.m. WO2 ? Er is in Europa wel wat meer gaande hoor.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 13:00   #102
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eigenlijk ben ik het in dit geval eens met Freilich.
Hij is trouwens ontzettend mild geworden.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190306_04235638

Maar allez, Freilich heeft Dadee tot de koshere NVA bekeerd.
Oud 7 maart 2019, 13:01   #103
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Gelijke kansen? Als met carnaval echt met iedereen gelachen wordt, dan zou 'gelijke kansen' er juist voor moeten ijveren dat ook Joden erbij moeten. Anders discrimineer je.
Oud 7 maart 2019, 13:02   #104
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht

Maar allez, Freilich heeft Dadee tot de koshere NVA bekeerd.
Ik ervaar dat als kwetsend.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 13:02   #105
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De redactie van Charlie heeft het spotten met de Profeet zwaar betaald. Ze werden doodeenvoudig uitgemoord.

Denk je nu echt dat het vernietigen van grafstenen op joodse kerkhoven en het aanrichten van baldadigheden op joodse eigendommen die we de voorbije maanden in toenemende mate meemaken alleen maar toe te schrijven is aan de gevoeligheden van de joden i.v.m. WO2 ? Er is in Europa wel wat meer gaande hoor.
BOO! , Een antwoord van Schoofse kloten gehalte!
Oud 7 maart 2019, 13:04   #106
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ervaar dat als kwetsend.
'k Wenste nochtans enkel een bot mes te gebruiken maar 'k vond er geen.
Oud 7 maart 2019, 13:08   #107
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is dat de te volgen weg? Zeker met niets of niemand spotten om niet vermoord te worden?
Fijn Europa waar we naartoe gaan.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 13:13   #108
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
'k Wenste nochtans enkel een bot mes te gebruiken maar 'k vond er geen.
Dat zou Freilich niet goedkeuren. Hij prefereert scherpe messen.
Oud 7 maart 2019, 13:17   #109
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou Freilich niet goedkeuren. Hij prefereert scherpe messen.
Beter voor de voorhuid, inderdaad.
Addendum tip: als ge dan toch naar de NVA gaat kunt ge ook de tweede stap zetten, he

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 7 maart 2019 om 13:18.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 13:22   #110
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat heeft het vernietigen van kerkhoven in een ander land te maken met een karikatuur uit een carnavalstoet?

Echt waar, volgens mij zullen Joden zichzelf zelfs in Israël beschouwen als minderheid. Calimero's...
Oud 7 maart 2019, 13:22   #111
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Juist omwille van wat er met de redactie van Charlie Hebdo is gebeurd vind ik dat er enige terughoudendheid zou mogen zijn in het beteugelen van humor. Ik vermoed ten andere ook dat degenen die achter de aanslag op Charlie Hebdo zaten ook geestverwanten zijn van diegenen die het meest verantwoordelijk zijn voor de huidige golf van antisemitisme in Europa.

Deze groep onderscheidt zich door onverdraagzaamheid en is tegelijk uiterst gevoelig voor enige kritiek of humor jegens hen. Zodoende scheppen ze een censuurklimaat dat we geleidelijk aan als normaal gaan ervaren. En gaan we die plaatjes met karikaturen als grotere misdrijven beschouwen dan de buitenproportionele represailles die volgden. Velen wezen tekenaar Kurt Westergaard met de vinger dat hij het waagde om die karikaturen over de profeet te maken ipv geschokt te zijn dat hij met de dood werd bedreigd. Een soort van "Eigen schuld, dikke bult" reactie.

Het toenemende antisemitisme, al dan niet onder het mom van anti-zionisme, is idd zorgwekkend. Maar die praalwagen lijkt me toch iets van een andere orde te zijn dan het vernielen van kerkhoven.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 13:29   #112
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, laat de gedachtenpolitie ons voorschrijven wat grappig is en wat niet.
Misschien een staatssecretaris voor humor creëren in de volgende regering. Die kan dan precies oplijsten wat niet kan. Calvo komt spontaan als kandidaat bij me op. t' Zal dan simpeler zijn een lijstje op te stellen van wat nog wel kan. Het zal een shortlist zijn.
Oud 7 maart 2019, 13:31   #113
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Belangengroepjes doen wat ze moeten doen. Zonder misplaatst klagen hebben ze geen bestaansrecht, en krijgen ze geen subsidie meer. Niets van aantrekken, volgend jaar weer zo'n kar.

Het is gewoon niet discussie-waardig.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 13:31   #114
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
misschien moeten joden ook maar eens stoppen met overal "nazi's" te zien, telkens er met hen de spot wordt gedreven.
Terwijl de gemiddelde Belgische partij/politicus tien keer per dag "nazi's" roept?
Oud 7 maart 2019, 13:31   #115
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Misschien een staatssecretaris voor humor creëren in de volgende regering. Die kan dan precies oplijsten wat niet kan. Calvo komt spontaan als kandidaat bij me op. t' Zal dan simpeler zijn een lijstje op te stellen van wat nog wel kan. Het zal een shortlist zijn.
Ik vraag me af of je de vrijheid zou hebben om niet te lachen met wat Calvo voorschrijft als correcte humor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 13:33   #116
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tjonge, de Verenigde Naties en de Unesco buigen zich over deze kwestie. Houden die zich ook bezig met de vervolging van homosexuelen in Iran en Saoedi Arabie? Of is dat een interne culturele kwestie waar we ons best niet in moeien?
Dat valt onder religieuze vrijheid en die is absoluut en onaantastbaar voor VN, Unesco, EU, Unia, Human Rights Watch, Amnesty Int. ...
Oud 7 maart 2019, 13:38   #117
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Goed lezen hé Koj, "alle ruziestokende allochtonen" staat er. Achteraf niet komen zagen.
Dan zijn op den duur alle allochtonen braaf en als er iemand ruzie stookt zeggen ze "'t is weer nen Belg".
Oud 7 maart 2019, 13:38   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af of je de vrijheid zou hebben om niet te lachen met wat Calvo voorschrijft als correcte humor.
Met staatshumor zal gelachen moeten worden, verplicht vanuit het volksgezondheidsministerie.

Maggie "ik weeg 200 kilo" De Block, zal daar streng op toezien.
Oud 7 maart 2019, 13:43   #119
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
"Neen, Wij hebben hun GERED van de nazi's".

Dit is op zijn beurt wel een karikatuur hoor Ijsboer. Laten we het een beetje meer correct stellen. De Geallieerden hebben Europa van de Nazi's bevrijd. En meteen hebben ze ook het joodse gedeelte van de Europese bevolking bevrijd. Tenminste wat er nog van overbleef nadat de Nazi's op een industriële schaal er zes miljoen hadden geliquideerd.

Wat die Aalsterse carnavalgroep heeft uitgericht was gewoon oer-dom. Ik heb daar enkele bedenkingen bij:

- Vooreerst, de wijze waarop Joden werden voorgesteld (laten we zeggen de smoelen die vertoond werden) geleken sprekend op de afbeeldingen die de Nazi's bovenhaalden in hun antisemitische campagnes tijdens de jaren twintig en (nóg meer) de jaren dertig.

- Het is niet erg snugger om uitgerekend zoiets uit te spoken in de groeiende sfeer van antisemitisme die de laatste jaren helaas op vele plaatsen in Europa opnieuw opduikt. Heb je in de berichtgeving nog niet gemerkt wat er zich tijdens de voorbije weken en maanden bijvoorbeeld in Frankrijk afspeelt? De verwoestingen op joodse kerkhoven, het bekladden van joodse commerciële huizen, het publiekelijk uitschelden van joden (ondermeer de Franse filosoof Alain Finkielkraut).

- De joden vormen in België slechts een kleine minderheid die niemand last bezorgt. De meerderheid van die Joden is zelfs niet eens gelovig en valt helemaal niet op. De gelovige orthodoxe joden lopen er evenmin allemaal bij gekleed zoals de Chassidische joden die de carnavalisten blijkbaar zo leutig en bespottelijk vonden. Het gaat dus om een minderheid van een kleine minderheid. En uitgerekend op die gaan de Vismoilen pikken.

- Er is een veel grotere groep in dit onzalige land die ons een heel pak meer ongemak en bijwijlen zelfs last en vijandigheid bezorgt. Tot bomaanslagen toe. Daarvan loopt er ook een aantal met "gekke kledij" rond. Willen de Vismoilen daarover eens een praalwagen in elkaar knutselen?

Ik woon persoonlijk ook in de Aalsterse regio. Maar, zoals veel van mijn streekgenoten kan gans het Carnavalgedoe mij geen barst schelen. Het is trouwens opvallend dat velen ervoor zorgen dat ze tijdens die periode ergens elders vertoeven. Zelfs eigenaars van handelszaken die, ingevolge Carnaval, hun etablissementen laten dichttimmeren (door professionele ondernemingen uit Nederland) en dus liever bewust hun omzet zien dalen.

Burgemeester Dhaese apprecieer ik in hoge mate. Het is een fatsoenlijke man. Dat hij de Carnavalisten verdedigt vind ik normaal. Hij is een wijze politicus die de schade poogt te beperken. Maar in de Tijd van deze morgen stond toch een bericht over de Unesco waaruit blijkt dat er wel eens over gedacht kan worden om de status van werelderfgoed aan het Aalsters Carnaval te ontnemen. Voor Aalst en de Caranvalisten zou dat wel erg jammer zijn.
Als Aalst carnaval om haar status van Unesco werelderfgoed te behouden zich gaat moeten schikken binnen de krijtlijnen bepaald door instellingen als Unesco, Unia, VN en vele anderen, dan kan ik de Aalsterse carnavalisten alleen de goede raad geven de pot op met dat erfgoed te zeggen, want ik kan verzekeren dat er veel onderwerpen niet meer zullen kunnen en dat je weet waar het begint (nu met joodse karikaturen) maar niet waar het eindigt.
Oud 7 maart 2019, 13:45   #120
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tjonge, de Verenigde Naties en de Unesco buigen zich over deze kwestie. Houden die zich ook bezig met de vervolging van homosexuelen in Iran en Saoedi Arabie? Of is dat een interne culturele kwestie waar we ons best niet in moeien?
Ja, maar ze worden geblokkeerd door

.....

Tadaaaa Trump, de US dus.

https://edition.cnn.com/2017/10/05/o...ion/index.html

Citaat:
The past week saw two remarkable developments at the United Nations, and the world took notice of both. One was the passage of a resolution condemning the use of the death penalty as punishment for consensual gay relations. LGBT groups viewed the moment as a major milestone, what the International Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersex Association called a "historic first." Celebrations, however, were muted. That's because of the other occurrence: The United States, until recently a leader in the global effort to advance human rights, voted against the resolution.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be