![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Wat je wel zou kunnen doen is het oneerlijke concurrentie noemen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga ervan uit dat bankiers geen masochisten zijn. Banken moeten zich wel houden aan de Basel-normen. Die normen maken het veel banken inderdaad moeilijk om leningen te verstrekken - maar een nieuwe staatsbank moet diezelfde normen volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als dat zo makkelijk is, is dat geen oneerlijke concurrentie. De grote vraag is alleen waarom de andere banken dat dan niet doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Waar de winstvooruitzichten enorm hoger zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Noemen ze dat niet 'loss given default'? Het probleem leningtekort/weigering stelt zich overigens ook voor kleinere ondernemers… Ik ben geen econoom, ik geef maar 'educated <=>uneducated' indrukken… Kijk, als ge het geen 'oneerlijke concurrentie' wil noemen, noem het dan 'ongewenste concurrentie. In de banksector is de Staat onder alle partijen behalve misschien de PVDA, als de dood voor staatsactiviteit. . Maar de sossen kunnen ook wel eens goed genoeg zijn voor een 'relatief kleine', staatsgeleide specifieke 'inroad' op dat privé terrein, zoals in dit geval. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 maart 2019 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meh, hangt er van af wie het businessmodel/winstverwachting binnenbrengt. Ik kan best begrijpen dat bank-bonzen gillend gaan lopen als een Belgische politicus zo'n voorstel aanbrengt.
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij klopt niet aan voor een lening bij de banken. Hij gaat ze beconcurreren in de duurzame sector. Via wettelijk tot stand gebrachte maatregelen, vermoed ik. Nee? Laatst gewijzigd door eno2 : 7 maart 2019 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Aan hoeveel procent intrest zou de Johan zoal gedacht hebben denk ik dan bij mijn eigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrijgeviger zal het niet worden,en misschien komt er nog een trukske uit de kast om dat half procentje extra te gaan belasten... Met sossen weet je immers nooit,en zeker niet als ze Vande Lanotte heten... Laatst gewijzigd door Svennies : 7 maart 2019 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar da's nu net hetgeen wat wel voorgesteld wordt. "De staat eist spaarfondsen op, dan belegt de staat het wel in projecten die goed zijn voor diezelfde staat, en als er overschotjes zijn valt er misschien een kruimel van't tafel."
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |