![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#8001 |
Banneling
|
![]() De britse eenhoorn jagers komen dag na dag zonder buit terug thuis.
Wie had dat kunnen denken? ![]() Project reality is nabij. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8002 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8003 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8004 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag niets geloven uit Youtube tenzij de clips van de gebeurtenissen zelf en dan nog in context. Het is lastig geworden omdat je alles moet dubbel checken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8005 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze motiveert de EU wel echt tot toegevingen op deze manier hoor ![]() Laatst gewijzigd door Tavek : 8 maart 2019 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8006 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8007 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8008 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8009 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8010 | |
Minister-President
|
![]() Aangezien het een leuke week wordt,
Even terugdenken aan betere tijden! Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8011 |
Banneling
|
![]() Het zit muurvast.
No deal of Uitstel Wat wordt het ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8012 |
Banneling
|
![]() Geruchten gaan dat de EU miljarden euros compensatie wilt voor uitstel. Uiteraard: ze zullen voor die maanden mee moeten betalen voor het EU budget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8013 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gevaarlijkste is dat de UK blijft. De EU kan spijtig genoeg, door die uitspraak van het EHJ, de UK niet buiten houden. Als die kwiebussen dus willen blijven, zitten we ermee.
Het ideale zou zijn dat de stemming, zoals verwacht, als volgt gaat: morgen: May's deal wordt afgeschoten (opnieuw) woensdag: de Commons verwerpt "no deal" (overgrote meerderheid) donderdag: de Commons stemt voor een "verlenging". de 28ste: de EU weigert die verlenging ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 11 maart 2019 om 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8014 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probleem is dan dat na donderdag de bal in het EU kamp ligt en dat ze dan op een of andere manier de zwarte piet weer naar het UK moeten terugspelen. Dat is dus blufpoker op topniveau. Misschien dat ze de condities zo hard stellen dat het een 'offer they can't accept' is? No Deal is -politiek gezien- wel het best voor de EU op dit moment maar dat mag zeker niet zo gezien worden. Spannend is het in ieder geval wel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8015 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
https://www.theguardian.com/commenti...st-brexit-vote Laatst gewijzigd door eno2 : 11 maart 2019 om 12:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8016 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het echt nog denkbaar dat de UK in de EU blijft ? Het gaat een paria zijn, meer dan ooit. Hoe kan je nu nog vertrouwen hebben in de UK binnen de EU ? Ga je telkens moeten overwegen of ze nu meewerken, of de zaak aan het saboteren zijn ? Vroeger kon je de UK verdenken van "anders" te zijn, en ik moet toegeven, de manier waarop ze sommige kritiek op de EU hadden, terecht. Maar nu wordt dat moeilijk om dat niet te zien als obstructie, een soort opgedrongen lidmaatschap tegen hun goesting, gewoon omdat ze niet tot een akkoord konden komen om weg te gaan. Hoe doe je dat, als een echtscheiding ongedaan wordt gemaakt omdat men niet akkoord is gevallen over de voogdijschap van de kinderen ? Dat is moeilijk nog een gelukkig huwelijk te noemen nadien he. Het ergste, en schadelijkste op lange termijn, dat de EU kan overkomen, is dat het UK na dit spektakel, blijft. Aan de andere kant is elke gedeeltelijke band met de EU achteraf, objectief genomen, SLECHTER dan gewoon vol lid zijn. Immers, elke gedeeltelijke band is er een waar je meer moet ondergaan voor minder beslissingsrecht. Als je al niet tevreden bent met volle inspraak en vol beslissingsrecht, en als een gewone MOGELIJKE terugval oplossing op een douane unie U al een akkoord heeft doen opblazen, hoe kan je dan ooit willen aanvaarden dat je MINDER inspraak hebt, en toch zekere regels opgedrongen krijgt ? De enige ZINNIGE oplossing die vandaag eigenlijk overblijft, is een harde brexit. Maar die is, puur objectief bekeken, ongeveer de slechtst mogelijke van de opties en is politiek blijkbaar niet haalbaar. Men heeft, maw, de beste oplossing die was om in de EU te blijven, totaal verknoeid (zoals ge uw huwelijk verknoeit met een echtscheiding aan te vragen). De andere "redelijke" oplossingen zijn gewoon minder goed. En blijft over, de minst goeie van allemaal, maar die wel iets doet, maar waar geen meerderheid voor kan gevonden worden. De EU komt er het slechtste van af als de UK blijft. Het beste voor de EU zou zijn van nog wat banden te hebben, gevolgd door een harde brexit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8017 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8018 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8019 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het is van belang om in het 'blame game' dat de britse regering aan het opstarten is, niet als de schuldige partij gezien te worden. De Britten hebben zichzelf in de vernieling gereden omdat ze meer met zichzelf aan het onderhandelen waren dan met de EU maar dat zullen ze daar nooit kunnen en durven toegeven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8020 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De EU lobby wil geen Brexit en ik ben er ten volle van overtuigd dat de Brexit er ook niet komt. Dat schreef ik hier trouwens al 1 dag nadat de Brexit stemming er kwam. Eerst probeerden de EU lobbyisten het op Facebook - manipulatie te steken. Nu willen ze koste wat het kost een deal vermijden. Ik zie Groot Brittanië uiteindelijk bij de EU blijven. Ik hoop dat ik verkeerd ben, maar als dat gebeurt hoop ik op een staatsgreep.
![]() |