![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Jij blinkt toch wel uit in de extravagante van- de -pot- geruktheid.
Als de N-VA niet nationalistisch is dan ben ik geen linkse separatist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op een hele strategische manier en gefaseerd. Terecht zo ook. Eerst bewijzen ze dat ze kunnen regeren. En dat nog wel op nationaal vlak. In tegenstelling tot de Catalanen bijvoorbeeld. De tweede stap zou inderdaad kunnen zijn: bewijzen dat België niet regeerbaar is zonder het inwilligen van hun bijzondere eisen op gebied van de onafhankelijkheid. Zoals een Confederatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ik betwijfel of dat 'straks' zal zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel brave man, die Canadees uit Québec.
Wel een beetje hautain. Komt ons hier wat de les spellen. Maar wat kan hij voorleggen als resultaat? Met grote trom verkondigen dat ze twee keer een referendum hielden, met twee keer nul op het scorebord. De nva gaat dus de weg op van het overtuigen van mensen. Het winnen van zielen. Uitleggen wat en hoe. Vertrouwen winnen (o.a. door goed te regeren). De leugens van de andere ontkrachten. Toch dank ik onze Canadese vriend. Hij bekijkt de zaak van enige afstand, zelfs van over de oceaan. En dat moet je af en toe doen in het leven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu hij het nog eens riskeert om uit zijn reservaat in K & K te kruipen, botst hij toch wel op ons Marie zeker ! Dat gaat veeel nieuwe inzichten en originele ideeën opleveren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Marieke toch... een beroepsdopper die daarna van zijn onterecht pensioen gaat leven op een goedkoop eiland in volkomen afzondering stel jij deze vraag ? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De N-VA is wel zo slim daar niet op aan te dringen. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2019 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lees de zondagskrant die vandaag gratis verkrijgbaar is bij uw bakker. Dan zal je wel doorkrijgen dat hetgeen die onnozelaar uit Quebec leugens verkoopt. Feitelijk zou onze regering (onze?) zijn smerige film moeten verbieden die hij hier wil introduceren juist voor de volgende verkiezingen. Even afwachten dus welke opruiende taal hier straffeloos gedoogd wordt en door wie. Leugens toelaten en gemeenschappen tegen elkaar ophitsen is toch iets wat van een regering van alle Belgen niet zou mogen toelaten. Fake nieuws verspreiden nog minder. Maar het plebs hier gelooft wel graag wat in hun kraam past. Ik merk dat hier alle dagen. Op het walgelijke af. Voor mij kan zowel rechts als links de pot op. Ik geloof geen barst meer van dat opjutten. Doen we verder op die manier dan moeten ze niet klagen over hetgeen het eindresultaat zal brengen. Dit land is een land vol huichelaars. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 9 maart 2019 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Belang heeft het er wel soms over. Omdat ze goed weten dat het er toch niet komt. De niet separatistische partijen zwijgen. Naar mijn vermoeden om geen communautaire duivels te ontbinden. En sommigen herinneren zich misschien het laatste b. referendum.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zijn niet alleen slim maar ook verantwoordelijk. Geen politieke avonturiers zoals die van Catalonië. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2019 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA gaat voor geld, niet voor nationalisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als echte Sos moet jij dat toch in het bijzonder waarderen, voor geld gaan ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas voor u ben ik geen sos...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zal nooit beweren dat uw partijgenoten dom zijn. Maar jullie hurken zo tegen de traditionele partijen aan en op zulk een manier dat ik nu al weet dat er in een toekomstig zelfstandig Vlaanderen niks; maar dan ook niks; zal veranderen. Voor echte smeerlapperij wenden jullie met graagte evenzeer het hoofd af. Jullie hebben deelgenomen aan de regering. En geen enkele Vlaming gemerkt die gekloot werd omdat hij Vlaming was zeker? Als dat het lot is dat jullie voorbehouden voor Vlaamse strijders dan mogen jullie voor mijn part de hoogste boom in. En niet komen zagen na bijna zes jaar hoor vent dat er in dit land niks recht te zetten valt. Die mentaliteit van jullie ken ik reeds lang van op de school. Als er twee vechtende partijen zijn dan zijn jullie de bende die er joelend met anderen gaan rond staan om de vechters terug te duwen in de kring. Mijn vraag die zich stelt is de vraag welke de grootste smeerlappen zijn. De vechters of degenen die van het gevecht genieten? Stel de vraag maar aan uzelf. Voor de Vlaming vechten zal mij nooit meer overkomen. Ze zullen het moeten waarmaken met een Vlaming minder dus. Maar vermits er momenteel nog te veel zijn kan het er af zeker? Gewikt en gewogen vriend en te licht bevonden. Als ooit uw kot in brand geraakt zal ik geen pompier meer spelen. Zo zot ben ik ooit geweest maar...….ik blijf niet zot hoor. ![]() En partijen die respect betonen voor hun medewerkers verdienen van respect te krijgen. En niet dezen die arrivisten mooie plaatsjes bezorgen. Vroeger waren er bijna geen Vlamingen. Nu lopen ze hier rond in overtal. Laatst gewijzigd door werkman : 9 maart 2019 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voila! De normale stilte. Dat is nu de tweede keer dat ik in mijn leven mijn gedacht heb gezegd tegen een bende die je alleen kennen als ze U nodig hebben. Maar voor de rest; zolang alles goed gaat; alleen er maar aan denken van hun zakken te vullen. Dit Vlaanderen vrees ik. En als ik overtuigd ben van mijn bevindingen en conclusies dan ontzie ik niks of niemand. Ik zie ze nog steeds afdruipen; de belovers. Iemand de tweede plaats komen aanbieden op de kieslijst op het ogenblik dat ze zelf wisten dat er niemand nog verkozen zou geraken. Dat gat waarin ze waren gesukkeld hadden ze zelf gegraven. In het begin waren ze tevreden dat ik er niet meer was. Dan konden ze beter hun gang gaan. En dan komen ze na vijf jaar met hangende pootjes bidden en smeken om hen opnieuw uit de smurrie te halen. Nee vrienden; zo werkt het niet. Iedereen is de vriend van zichzelf en pas als er geen kloterij mee gemoeid is wordt men misschien ook vriend van een ander. Ben ik soms een uitzondering op die regel? Dat de ware Jacob dan maar opstaat. Op mij moet er niet meer gerekend worden. En ik zal ook niet beginnen met allemaal op te sommen welke inbreng ik in de partij gedaan heb terwijl de rest met zijn tamme kloten zat te schranzen aan de rijk gedekte tafels. En dan gedoogden ondertussen dat men andere leden van de ploeg er smerig van tussen nam. Nee hoor. Dit Vlaanderen hoeft niet meer voor mij. Begrepen? ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 9 maart 2019 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is vooral een partij die bewust is dat er geen meerderheid voor de splitsing van het land bestaat.
Laatst gewijzigd door Everytime : 9 maart 2019 om 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |