Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2019, 13:35   #1381
eno2
Banneling

Standaard

Het schijtmormel wordt toegejuicht door de ex-Anglicaanse Aartsbisschop Rowan Williams. .
Now with a peerage as a Life Baron in the Upper House.
Het verbaal geraas en smoelschuim kan bij sommigen nog wat aan volume winnen.

Citaat:
The former archbishop of Canterbury, Rowan Williams, has backed pupils who have been taking part in school strikes to protest over climate change and who are planning to join a “climate rebellion” next month, warning that the ecological crisis means “the future of the human race is now at stake”.
Williams, whose stark comments come amid a growing wave of protests over the scale of the ecological crisis, said non-violent civil disobedience should have “wide and deep” support from the public.
https://www.theguardian.com/environm...imate-protests

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 maart 2019 om 13:47.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 13:39   #1382
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het schijtmormel wordt toegejuicht door de Anglicaanse Aartsbisschop Rowan Williams. .

"schijtmormel wordt toegejuicht door de Anglicaanse Aartsbisschop" ???
Niet overtuigd dat zoiets echt lekker staat op je CV.
Oud 10 maart 2019, 14:20   #1383
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Fred klinkt nogal gelaten.
Maak net een selfie. Zie ik er gelaten uit ?

Naam: images (1).jpg
Bekeken: 93
Grootte: 4,8 KB
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 15:00   #1384
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
De waarheid komt uit de mond van een 16-jarig autistisch meisje. Ze had er een treinrit van 30 uur voor over om van Zweden naar Brussel te komen. Zij en andere mondige meisjes drijven machthebbers, oliebaronnen en klimaatontkenners tot razernij.

Rechts-populisten zijn razend omdat ze gehoopt hadden dat hun tema -migratie- het tema van de komende verkiezingen zou worden. Ze hadden zich al slapend rijk gerekend. En dan komen uit het niets scholieren plots het klimaat hoog op de agende zetten.

Mannen van middelbare leeftijd voelen ze zich ook bedreigd omdat de bosbrossers niet meer willen gehoorzamen aan de pijlers van een paternalistische samenleving waar zij de dienst uitmaken : school, markt, technologie, politiek.

Klimaatactiviste Greta Thunberg: 'We ruimen jullie rotzooi op. We stoppen niet tot we klaar zijn"
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190221_04195363

(...)

'We weten dat veel politici niet met ons willen praten', ging ze voort. 'Wij ook niet met hen. Wij willen dat zij met wetenschappers praten. We zeggen wat zij al decennialang zeggen. We willen dat jullie het akkoord van Parijs naleven en de IPCC-rapporten volgen. We hebben geen andere manifesten en eisen. Verenig u achter de wetenschap, dat is onze eis.'

Thurnberg ging ook in op de samenzweringstheorieën die de klimaatactie in vraag stellen. 'Ze verzinnen samenzweringen, en noemen ons marionetten. Ze proberen van onderwerp te veranderen. Ze willen er niet over praten, omdat ze weten dat ze deze strijd niet kunnen winnen. Ze weten dat ze hun huiswerk niet hebben gedaan. Maar wij wel. We hebben een nieuwe manier van denken nodig. Het politieke systeem dat jullie gecreëerd hebben, gaat over competitie. Dat moet stoppen. We moeten samenwerken en de middelen van de planeet op een eerlijke manier delen. We moeten binnen de planetaire grenzen leven in het belang van al het leven. Dit klinkt misschien naïef, maar als jullie je huiswerk hebben gedaan, dan weten jullie dat we geen andere keuze hebben.'

(...)

Over de kritiek dat jongeren beter op de schoolbanken zouden blijven in plaats van te spijbelen, stelde ze voor dat volwassenen hun plaats zouden innemen. 'Als u denkt dat we op school moeten zitten, wel, neem dan onze plaats in op straat. Of liever: doe mee met ons, zodat we het hele proces kunnen versnellen.'

'We zijn begonnen met het opruimen van jullie rotzooi', besloot ze. 'En we zullen niet stoppen tot we klaar zijn.'

(...)
Heel de wereld luistert er naar aan achterlijk kind, daar komt het op neer.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 15:17   #1385
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp dat de jeugd bang is, ze wordt dan ook voortdurend bang gemaakt, voor zover natuurlijk want wat staan roepen in Brussel zal niets veranderen. Het waren niet wij maar zij het paar schoenen dat een maand geleden voor hen gekocht werd niet meer willen dragen om dat de mode veranderd is, het waren niet wij maar zij die elk schoorjaar minstens één nieuwe boekentas moeten hebben om mee naar school te gaan, het waren niet wij die telkens er een nieuwe GSM uit komt een nieuwe moeten hebben enz.enz. enz.

Wat ze ook allemaal mogen beweren, de opwarming die er is zal er blijven zijn tot ze op een bepaald ogenblik zal keren in een afkoeling en als dat niet het geval is, het mensdom zal ooit vergaan juist zoals het ooit is ontstaan en niemand van ons die daar ook maar iets aan kan veranderen, dus één goede raad,...https://www.youtube.com/watch?v=2H0yWKdZM8g
Oud 10 maart 2019, 15:36   #1386
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat we ook een ander onnozel programma hadden: "sociale gelijkheid". De meest onnozele armoezaaier moest ook, op gelijke manier, van de weldaden kunnen genieten. Eerst de armoezaaier van hier, nadien, de armoezaaiers in gans de wereld. Wij moesten hen leren "ontwikkelen", we moesten hen leren leven zoals wij.

Hoeveel auto's waren er in de jaren 50 ? Wie had er een ? En wie heeft er een nu ?

Het probleem is niet de hoge levensstandaard van sommigen. Het probleem is dat we die hoge levensstandaard aan veel te veel mensen toekennen.
Vroeger had hier en daar een gezin een auto. Nu heeft heel uitzonderlijk er iemand geen auto en in de de meeste gezinnen hebben ze er 2/3/4 of meer. En in onze jonge tijd werden we niet met de auto weggebracht naar 't school of naar de voetbal hé en op ieder voetbal veldje van een plaatselijke ploeg pottenstampers stonden er geen lichtpalen te branden met voldoende lampen om heel de gemeente me te verlichten, dus dat de jeugd maar schoon hunne kop dicht houd, dat lijkt me veel gepaster.
Oud 10 maart 2019, 15:38   #1387
eno2
Banneling

Standaard

..en zich braaf naar de slachtbank laat leiden door de deniers en de delayers met hun agenda vol vuilgeld.

trouwens met alles wat je daar ten berde brengt hebben ze niets te maken, op hun jonge leeftijd mengen ze zich voor het eerst in fatale beleidsbelissingen - om ze om te helpen buigen terwijl er nog tijd is.

Dus wie zou beter zijn mond kuisen?
Dat lijkt me veel gepaster.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 maart 2019 om 15:42.
Oud 10 maart 2019, 16:08   #1388
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat kunnen ze later in de geschiedenisboeken schrijven.
Oud 10 maart 2019, 16:10   #1389
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar jouw geniale opvattingen niemand…Nog een geluk.

Ik betwijfel trouwens dat je als volwassene wat meer zou kunnen doen dan stamelen als een je speech moest geven op de hoogste niveau's voor de wereldmedia.

Wat vulgaire scheldwoorden gebruiken vanachter een PC op een anoniem forum is gemakkelijker.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 maart 2019 om 16:17.
Oud 10 maart 2019, 16:11   #1390
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kunnen ze later in de geschiedenisboeken schrijven.
Weet jij veel wat ze later in de geschiedenisboeken zullen schrijven, behalve dat Greta's naam wel en de jouwe er niet zal in voorkomen...

Citaat:
dus dat de jeugd maar schoon hunne kop dicht houd, dat lijkt me veel gepaster.
Vertel me eens en leg me eens uit: waarom zouden ze eigenlijk schoon hunne kop dicht moeten houden als ze de hoogste platforms aangeboden krijgen zoals Davos en de EU commissie en de Franse President en de steun van Angela Merkel?
Hou jij ook je kop dicht als je op de hoogste niveau's mag spreken? Of wacht...

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 maart 2019 om 16:25.
Oud 10 maart 2019, 16:34   #1391
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het schijtmormel wordt toegejuicht door de ex-Anglicaanse Aartsbisschop Rowan Williams. .
Now with a peerage as a Life Baron in the Upper House.

Autoriteitsargument = drogreden (onecht/vals argument).

Maar niemand kan u beletten een vreugdedans te beginnen omwille van het standpunt van de heer Williams.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 16:39   #1392
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Och, doorgaans moet daar worden geluisterd naar creaturen als Tony Blair, Bill Clinton, Donald Trump, Silvio Berlusconi, Guy Verhofstadt, Angela Merkel, ...

'Heel de wereld' is dus wel al wat straffer gewoon dan 'een achterlijk kind'.

'Heel de wereld' gaat trouwens niet doodgaan van efkes vijf of tien of zelfs twintig minuten te luisteren naar 'een achterlijk kind', hé.

'Heel de wereld' kan (& zal) dat 'achterlijk kind' immers toch straal negeren als er weer iets nieuw opduikt waar de media mee kunnen spelen.

Oud 10 maart 2019, 16:42   #1393
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger had hier en daar een gezin een auto. Nu heeft heel uitzonderlijk er iemand geen auto en in de de meeste gezinnen hebben ze er 2/3/4 of meer. En in onze jonge tijd werden we niet met de auto weggebracht naar 't school of naar de voetbal hé en op ieder voetbal veldje van een plaatselijke ploeg pottenstampers stonden er geen lichtpalen te branden met voldoende lampen om heel de gemeente me te verlichten, dus dat de jeugd maar schoon hunne kop dicht houd, dat lijkt me veel gepaster.
De jeugd die nu gaat betogen is nog altijd niet verantwoordelijk voor de door u gesignaleerde veranderingen.

Ik zie trouwens sowieso niet in waarom de jeugd 'maar schoon hunne kop' dicht zou moeten houden.

Jongeren die NIET vroeg of laat contesteren en de vorige generatie(s) in vraag stellen zijn (onrustwekkend) abnormaal.

Oud 10 maart 2019, 17:10   #1394
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De jeugd die nu gaat betogen is nog altijd niet verantwoordelijk voor de door u gesignaleerde veranderingen.

Ik zie trouwens sowieso niet in waarom de jeugd 'maar schoon hunne kop' dicht zou moeten houden.

Jongeren die NIET vroeg of laat contesteren en de vorige generatie(s) in vraag stellen zijn (onrustwekkend) abnormaal.
Een deel van de jeugd is altijd al begaan geweest met dingen en contesteren. Terwijl dit vroeger toen de gemeenschap het nog haalde op het individu volgens mij nog ging over een 25 % van de jeugd denk ik niet dat het nu in deze IK tijden nog gaat over meer dan 5 % van de jeugd.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 17:35   #1395
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Garry, heb jij kinderen in huis ?

Greta is great !

Laatst gewijzigd door Boduo : 10 maart 2019 om 17:37.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 18:11   #1396
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat de jeugd bang is, ze wordt dan ook voortdurend bang gemaakt,
Dat is van alle tijden. In mijn jonge jaren was ik bang van een kernoorlog en de smerige Russen. Elke generatie heeft zijn fobieën. Toen gingen jongeren demonstreren tegen de kernraketten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 18:33   #1397
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is van alle tijden. In mijn jonge jaren was ik bang van een kernoorlog en de smerige Russen. Elke generatie heeft zijn fobieën. Toen gingen jongeren demonstreren tegen de kernraketten.
En tegen F-16's.

De jeugd was toen ook zo onnozel dat ze dachten dat politici wakker lagen van hen...
Oud 10 maart 2019, 18:35   #1398
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En tegen F-16's.

De jeugd was toen ook zo onnozel dat ze dachten dat politici wakker lagen van hen...
De Van Miert rakettenbocht was een duidelijk teken aan de wand.
Oud 10 maart 2019, 19:46   #1399
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In jouw jonge jaren werden de mensen bang gemaakt door de politiekers.
Nu worden we "bang" gemaakt door wetenschappers.
Dat is iets TOTAAL anders.
Wetenschappers brengen ons FEITEN aan, geen politieke fantasieën.
Nu demonstreren jongeren voor een concrete klimaatpolitiek.
In Amsterdam vandaag in de gietende regen: 35.000 betogers tegen het ontbreken v.e. klimaatpolitiek.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 19:50   #1400
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correct.
Ze deden het.
Nu doen ze het.
Get over it allemaal.

Ik vind het erg dat de jeugd het NIET deed gedurende 20 jaar.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be