Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2019, 09:53   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Met genoeg CO2 in de lucht krijgen we een Venus situatie.

Paniek? Binnen 300 jaar gesmolten lood op't straat?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 10:58   #22
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Wetenschap a la carte.
Zolang ge zelf maar niks moet doen hé.

Ik bezit bos. En ik bezit bovendien 30 are bovenop in bouwzone in het volle dorp waarvan ze de toegang hebben afgesloten via kavels die niet in overeenstemming zijn met het BPA. Die 30 are stonden vol met struiken en bomen maar alle snoeihout moest dik betaald worden en bovendien moest men op het containerpark met iedere tak via een trap drie meter hoog klimmen om hem te deponeren in een hoge bak van een vrachtwagen.
Ik ben er trouwens bijna verongelukt op die trap.
Bijna al het groen in mijn dorp is verdwenen omdat de bevolking het spelletje beu werd. In volle centrum hebben ze wel bomen aangeplant zodat er bijna geen parkings meer overblijven om de handelaars te bereiken.
Ik denk dus niet dat je mij viseert met dat zelf niks doen?
Want ik heb zelfs miljoenen groene kikkers, padden en salamanders gekweekt via speciale procedés in mijn speciale tuinvijvers.
Ik vraag mij dus serieus af wat jij meer hebt gedaan. Kritiek geven is alles wat sommige mensen presteren. Dus mocht je mij bedoelen met uw opmerking dan heb ik een laag gedacht over jou. Maar dat veroorzaak je dan zelf.
En nu maar afwachten of mijn voorspelling zal uitkomen.
Ik ben geen groene maar ik heb meer kennis van de natuur dan dat hele groene zootje. Die zijn ruim tevreden momenteel want de hele Demervallei is omgevormd tot natuurgebied om de vergiftiging onder de zoden te stoppen. Ook daar weet ik uiteraard alles van. En....nog veel meer.
De vallei zoals ze er vroeger was bestaat niet meer. En zal er waarschijnlijk nooit meer komen. De opkuis zal te veel kosten. Daarom maken we er maar natuurgebied van. En we zwijgen er over.
En om de vallei gebruiken voor recreatieve doeleinden wordt er al dertig jaar gezeverd zonder enig positief resultaat. Ook daar weet ik alles van.
En momenteel doe ik inderdaad niks meer. Begin er zelf dan maar mee betweter.

Laatst gewijzigd door werkman : 15 maart 2019 om 11:03.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 11:07   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik ben gestopt bij het lezen van deze zin: "De auteur heeft zelf geen wetenschappelijke vorming in het klimaatdomein"
Idd. Er bestaan honderden wetenschappelijke studies over dit probleem. Met verschillende resultaten.

Probleem is dat deze steunen op modellen en dat zijn allemaal benaderingen die steunen op bepaalde (soms betwistbare) uitgangsprincipes.

Maar 1 ding is zeker: het is beter om de CO2 uitstoot uit voorzorg te beperken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 11:35   #24
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Idd. Er bestaan honderden wetenschappelijke studies over dit probleem. Met verschillende resultaten.

Probleem is dat deze steunen op modellen en dat zijn allemaal benaderingen die steunen op bepaalde (soms betwistbare) uitgangsprincipes.

Maar 1 ding is zeker: het is beter om de CO2 uitstoot uit voorzorg te beperken.

Mijn gedacht ook.
En over het serieus gebruiken van een wetenschappelijke vorming heb ik al jaren vragen. Het kapitaal zorgt wel dat die wetenschappelijke vorming uitdraait op een lachertje.
Bovendien hoeven diploma's niet om ook voldoende kennis op te bouwen.
Maar alles draait dus om diploma's? De stommiteiten ook dus?

En dan maar beweren dat men zonder diploma geen onderbouwde waarheid kan verkondigen. Afwachten dus maar met hetgeen ik voorspelde.
Na de zomer zullen we weten wie gelijk heeft.
En......ik heb geen diploma terzake.
Heb er ook nooit de tijd voor gemaakt.
Mijn andere beroepsbezigheden waren te veeleisend.
Maar...… geen diploma! Dan kan je niks weten.

En ik die dacht dat je voor kuisvrouw (of man) te spelen ook een examen moet afleggen? En dus zeker een diploma moet bezitten of krijgen.
Ik kan wegens handicap onmogelijk nog kuisen of poetsen.
Maar het diploma behalen; gezeten op een bureaustoel kan nog wel.
Ik weet van kuisvrouwen dat zij bijna 150 kg wegen en niet aan de grond kunnen. Maar wel uitgestuurd worden om bij ouderen van dagen te kuisen.
Spijtig voor deze mensen. Maar zelfs daar gebeuren zaken die men soms moet benaderen als een lachertje.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 14:13   #25
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik bezit bos. En ik bezit bovendien 30 are bovenop in bouwzone in het volle dorp waarvan ze de toegang hebben afgesloten via kavels die niet in overeenstemming zijn met het BPA. Die 30 are stonden vol met struiken en bomen maar alle snoeihout moest dik betaald worden en bovendien moest men op het containerpark met iedere tak via een trap drie meter hoog klimmen om hem te deponeren in een hoge bak van een vrachtwagen.
Ik ben er trouwens bijna verongelukt op die trap.
Bijna al het groen in mijn dorp is verdwenen omdat de bevolking het spelletje beu werd. In volle centrum hebben ze wel bomen aangeplant zodat er bijna geen parkings meer overblijven om de handelaars te bereiken.
Ik denk dus niet dat je mij viseert met dat zelf niks doen?
Want ik heb zelfs miljoenen groene kikkers, padden en salamanders gekweekt via speciale procedés in mijn speciale tuinvijvers.
Ik vraag mij dus serieus af wat jij meer hebt gedaan. Kritiek geven is alles wat sommige mensen presteren. Dus mocht je mij bedoelen met uw opmerking dan heb ik een laag gedacht over jou. Maar dat veroorzaak je dan zelf.
En nu maar afwachten of mijn voorspelling zal uitkomen.
Ik ben geen groene maar ik heb meer kennis van de natuur dan dat hele groene zootje. Die zijn ruim tevreden momenteel want de hele Demervallei is omgevormd tot natuurgebied om de vergiftiging onder de zoden te stoppen. Ook daar weet ik uiteraard alles van. En....nog veel meer.
De vallei zoals ze er vroeger was bestaat niet meer. En zal er waarschijnlijk nooit meer komen. De opkuis zal te veel kosten. Daarom maken we er maar natuurgebied van. En we zwijgen er over.
En om de vallei gebruiken voor recreatieve doeleinden wordt er al dertig jaar gezeverd zonder enig positief resultaat. Ook daar weet ik alles van.
En momenteel doe ik inderdaad niks meer. Begin er zelf dan maar mee betweter.
How, rustig Bobby.
Ik ga nu maar 3 keer meer met de vlieger op congé in plaats van 5.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 15:41   #26
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
??
De verspreider van de tekst geeft toe dat hij zelf niet bevoegd is op dat gebied...
Dat is iets dat geldt voor 99,99% van alle mensen die protesteren...
Maar de verspreider van de tekst heeft wel zijn licht opgestoken bij een echte wetenschapsman op het gebied van de opwarming van het klimaat...

Ik zet die tekst hier en de enige die tot nu toe ter zake heeft geantwoord is Patrickve en duidelijk ook onderlegt...

Hewel dat is uitkomen voor het klimaat door eerst en vooral te onderzoeken waar het verkeerd loopt en niet door als kippen zonder kop de luide roepers na te lopen...

Werkman heeft ook zijn min of meer onderbouwde mening gegeven...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 15:45   #27
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik ben gestopt bij het lezen van deze zin: "De auteur heeft zelf geen wetenschappelijke vorming in het klimaatdomein"
Vergelijkbaar met een zestienjarige met Asperger dus.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 16:21   #28
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De verspreider van de tekst geeft toe dat hij zelf niet bevoegd is op dat gebied...
Dat is iets dat geldt voor 99,99% van alle mensen die protesteren...
Maar de verspreider van de tekst heeft wel zijn licht opgestoken bij een echte wetenschapsman op het gebied van de opwarming van het klimaat...

Ik zet die tekst hier en de enige die tot nu toe ter zake heeft geantwoord is Patrickve en duidelijk ook onderlegt...

Hewel dat is uitkomen voor het klimaat door eerst en vooral te onderzoeken waar het verkeerd loopt en niet door als kippen zonder kop de luide roepers na te lopen...

Het probleem zit er voor mij in dat het zeer makkelijk is om, zeker via het internet, domme mensen politiek te mobiliseren.

Aan de ene kant heb je een 99,99% wetenschappers uit het relevante veld, en aan de andere kant 0,01% van hun confraters en een gigantische industriële lobby.

Dan kan je je afvragen: waarom, in godsnaam, voelt iemand zich geroepen om te zeggen "ik weet er zelf wel niks van maar je moet deze tekst maar eens lezen/dit filmpje maar eens bekijken en dan zal je wel inzien dat je gezond verstand beter is dan alle mogelijke diploma's".

Het gaat hier om een milieuprobleem waar we zelf de zwaarste gevolgen niet meer van zullen dragen maar waar we, om het op te lossen, wel offers voor zullen moeten brengen. En dan is het blijkbaar poepsimpel voor die lobbyisten om wat [i]excuses[/] rond te strooien waarmee men zich in een warm dekentje kan wikkelen.

In de jaren '70 en '80 hadden ze een zéér vergelijkbaar probleem met de ozonlaag, die we met z'n allen naar de kl*ten aan het helpen waren. Wetenschappers trokken toen aan de alarmbel en hun adviezen zijn toen ook gevolgd. De moleculen in kwestie zijn toen wereldwijd gebannen.

Waar lag toen het verschil?

1. Een zwak prutslobby'tje van een kleine industrietak
2. De offers die men moest brengen waren zeer klein
maar ook
3. Mensen waren veel minder geneigd om wetenschappelijke stellingen in te nemen waar ze totaal maar dan ook totaal niks van kenden.

Met internet en sociale media is alles veel vluchtiger geworden. Ook hier op dit forum zie je dat. Jij verbergt je achter "ik weet hier niks van maar dit moet je nu toch eens lezen, dan ben je veel beter geïnformeerd dan die kinderen die lopen te protesteren". PatrickVE toont je dat je tekst volledig is opgebouwd uit totaal onwetenschappelijke leugens. Maar ga je hier nu rekening mee houden? Ga je iedereen die je deze tekst onder de neus schoof nu een rechtzetting sturen genre "ik was fout en naïef, die van de klimaatprotesten hebben wél gelijk!"?

Of ga je zoals zovelen het een paar dagen laten rusten, een nieuwe informatiekick halen op dezelfde liegende bron waar je deze gehaald hebt, en opnieuw rondstrooien?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 16:34   #29
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Vergelijkbaar met een zestienjarige met Asperger dus.
Sorry het ben ik die het verkeerd verhaald heb... De auteur is wel degelijk bevoegd, maar de persoon die de tekst verspreid heeft niet...
Vandaar dat er hier over die tekst kan gediscuteerd worden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 16:40   #30
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Het probleem zit er voor mij in dat het zeer makkelijk is om, zeker via het internet, domme mensen politiek te mobiliseren.

Aan de ene kant heb je een 99,99% wetenschappers uit het relevante veld, en aan de andere kant 0,01% van hun confraters en een gigantische industriële lobby.

Dan kan je je afvragen: waarom, in godsnaam, voelt iemand zich geroepen om te zeggen "ik weet er zelf wel niks van maar je moet deze tekst maar eens lezen/dit filmpje maar eens bekijken en dan zal je wel inzien dat je gezond verstand beter is dan alle mogelijke diploma's".

Het gaat hier om een milieuprobleem waar we zelf de zwaarste gevolgen niet meer van zullen dragen maar waar we, om het op te lossen, wel offers voor zullen moeten brengen. En dan is het blijkbaar poepsimpel voor die lobbyisten om wat [i]excuses[/] rond te strooien waarmee men zich in een warm dekentje kan wikkelen.

In de jaren '70 en '80 hadden ze een zéér vergelijkbaar probleem met de ozonlaag, die we met z'n allen naar de kl*ten aan het helpen waren. Wetenschappers trokken toen aan de alarmbel en hun adviezen zijn toen ook gevolgd. De moleculen in kwestie zijn toen wereldwijd gebannen.

Waar lag toen het verschil?

1. Een zwak prutslobby'tje van een kleine industrietak
2. De offers die men moest brengen waren zeer klein
maar ook
3. Mensen waren veel minder geneigd om wetenschappelijke stellingen in te nemen waar ze totaal maar dan ook totaal niks van kenden.

Met internet en sociale media is alles veel vluchtiger geworden. Ook hier op dit forum zie je dat. Jij verbergt je achter "ik weet hier niks van maar dit moet je nu toch eens lezen, dan ben je veel beter geïnformeerd dan die kinderen die lopen te protesteren". PatrickVE toont je dat je tekst volledig is opgebouwd uit totaal onwetenschappelijke leugens. Maar ga je hier nu rekening mee houden? Ga je iedereen die je deze tekst onder de neus schoof nu een rechtzetting sturen genre "ik was fout en naïef, die van de klimaatprotesten hebben wél gelijk!"?

Of ga je zoals zovelen het een paar dagen laten rusten, een nieuwe informatiekick halen op dezelfde liegende bron waar je deze gehaald hebt, en opnieuw rondstrooien?
Ik heb de uiteenzetting van PatrickVE doorgestuurd naar diegene die mij die tekst heeft bezorgd (en sorry hoor maar die man stuurt mij al lang vele teksten, op mijn aanvraag, over allerlei problemen en niet alleen over het klimaat... Die man is bovendien gepensioneerd en heeft dus persoonlijk geen enkel voor- of nadeel bij wat hij verspreidt... We zouden kunnen zeggen dat hij 'gebeten om te weten' is...
Ik zal zien welk antwoord hij mij op de opmerking van P geeft...
En nogmaals ikzelf ben niet bevoegd om er op te antwoorden...

Maar wat ik wel vind is dat men niet kan zeggen dat men voor de verbetering van het klimaat is als men de overbevolking als iets onbespreekbaar blijft vinden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 17:16   #31
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar wat ik wel vind is dat men niet kan zeggen dat men voor de verbetering van het klimaat is als men de overbevolking als iets onbespreekbaar blijft vinden...
Als er nu één groep is van wie ik kan zeggen dat ze bijna allemaal akkoord zijn dat we met teveel mensjes zijn, dan zijn het wel 'de groenen'.

Maar je moet begrijpen dat hun politieke tegenstanders dat 'zoeken', omdat ze natuurlijk weten dat dat enorm politiek incorrect is. Zo kunnen ze de groenen makkelijk onsalonfähig maken bij de domste kiezers:

"Ze willen uw belastingen verhogen!"
"Ze willen dat ge niet meer met het vliegtuig op reis moogt!"
"Ze willen dat ge niet meer met den auto moogt rijden!"
"Ze willen dat ge geen kinderen meer moogt maken!"
"Ze zouden willen dat ge al dood waart!"
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 18:51   #32
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht

Met internet en sociale media is alles veel vluchtiger geworden. Ook hier op dit forum zie je dat. Jij verbergt je achter "ik weet hier niks van maar dit moet je nu toch eens lezen, dan ben je veel beter geïnformeerd dan die kinderen die lopen te protesteren". PatrickVE toont je dat je tekst volledig is opgebouwd uit totaal onwetenschappelijke leugens. Maar ga je hier nu rekening mee houden? Ga je iedereen die je deze tekst onder de neus schoof nu een rechtzetting sturen genre "ik was fout en naïef, die van de klimaatprotesten hebben wél gelijk!"?

Of ga je zoals zovelen het een paar dagen laten rusten, een nieuwe informatiekick halen op dezelfde liegende bron waar je deze gehaald hebt, en opnieuw rondstrooien?
Ik heb zoals ik hierboven beloofd heb het antwoord van PatrickVE doorgestuurd en ik heb volgend respons gekregen :

Citaat:
Dag Marie,

Dank voor deze respons want de informatie die u kreeg is fout en het zou dus best zijn om ons antwoord erop ook te verspreiden via hetzelfde kanaal.

Zoals u als trouwe lezeres weet is dit artikel wel geschreven door een leek maar goedgekeurd werd door onze ervaren fysicus. In elk geval heeft die persoon niet eens de moeite gedaan om de bijlage met de wetenschappelijke uitleg van de Wet van Lambert Beer te lezen, anders had hij daarna al een groot deel van zijn kritiek moeten inslikken. Wanneer deze persoon geen fysicus is kan het best zijn dat hij onze uitleg ook niet verstaat, maar dat probleem kunnen wij niet oplossen.

We gaan daar werk van maken en u dat zo rap mogelijk sturen. Zijn kritiek en ons antwoord zullen we ook publiceren op onze webstek.

vriendelijke groeten,
Pjotr
Ik moet erbij wel melden dat ik dat tweede deel pas (sorrie voor mijn vergissing) later heb doorgestuurd...

In ieder geval zal ik de komende antwoorden hier ook in deze draad doorgeven...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 18:52   #33
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
How, rustig Bobby.
Ik ga nu maar 3 keer meer met de vlieger op congé in plaats van 5.

De opmerking van een klein kind weeral.
Ik ga U niet vragen hoe dikwijls dat jij met de vlieger op "congé" gaat want dan weet ik dat gij gaat verliezen of liegen. Je liegt nu al voor we er aan beginnen. In mijn dorp is een waterzuivering gekomen via een rietveld.
Dat het niet werkt naar behoren is echter niet mijn schuld maar wel van gediplomeerden in Brussel. Het nitraat dat gevormd werd in de bovenste wortellaag komt er op het eindpunt uit als nitriet. Nitraat is opneembaar door planten. Nitriet is giftig voor zowel plantengroei als alle waterleven.
En ik weet het dus weerom omdat ikzelf de opmetingen deed.
Ik weet verdomd meer af van de natuur in het hele Demerbekken omdat ik destijds Natuurpunt vertegenwoordigde in dat bekken.
Met de gediplomeerden uit Brussel ben ik rondgetrokken in het gebied om hen op de mogelijkheden te wijzen inzake verbetering van afvalwater en om mijn dorp te vrijwaren van overstromingen. Wat er moest gebeuren is achteraf niet gebeurd. Het moest weer veel geld kosten. Dan kunnen er procentjes van de tafel vallen.
En afwachten maar wat de gevolgen zullen zijn van de opwarming.
De muggen verspreiden nu al op beperkte schaal malaria.
Veel moet er niet gebeuren of we slapen binnenkort allemaal met een muskietennet boven ons bed.
Echte kennis krijg je alleen via het veldwerk.
De steekmug kweken we zelf in vaten onder de aflopen van regenwater.
In de natuur kom je ze niet tegen in water dat stromend is of bevolkt is met andere insectenlarven. Ik weet de vindplaatsen van Vuursalamanders, Vetjes, Bittervoorn en zelfs geïntroduceerde Blauwbandgrondel en Hongaarse Hondsvis. De Grote Modderkruiper werd zelfs gekweekt aan de Universiteit Leuven voor herintroductie. Maar..... ze mochten niet worden uitgezet.
De groene jongens wisten het weer beter. Momenteel is ook deze verdwenen. Wat doen de groen? Betaalde jobkes rondsturen in de natuur om overal orchideën uit te zaaien. En steenmarters beschermen die mensen en kippenhokken de duivel aandoen.
Sorry hoor. Maar daaraan wilde ik niet meer meewerken.
Moet ik verder gaan? Laat de diploma's maar komen om het debat te voeren over de natuur. Maar het gaat de betweters hier zeker vervelen.
Ik weet wel één zaak. Bij de oprichting van het Vlaamse Gewest kreeg ik een dreigtelefoon omdat ik mijn kandidatuur gesteld had.
De Valboungd heeft wel bijna duizend nieuwelingen zonder examen aangeworven die van de echte natuur geen yota afwisten.
Dat is Vlaanderen! En meer is het ook niet. Verkopers en handelaars in jobkes. Mocht ik nog jonger zijn dan nam ik nog éénmaal de vlieger om weg te vliegen zo ver als mogelijk is. En heel zeker niet meer terug te komen.

Laatst gewijzigd door werkman : 15 maart 2019 om 18:59.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 19:00   #34
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Als er nu één groep is van wie ik kan zeggen dat ze bijna allemaal akkoord zijn dat we met teveel mensjes zijn, dan zijn het wel 'de groenen'.

Maar je moet begrijpen dat hun politieke tegenstanders dat 'zoeken', omdat ze natuurlijk weten dat dat enorm politiek incorrect is. Zo kunnen ze de groenen makkelijk onsalonfähig maken bij de domste kiezers:

"Ze willen uw belastingen verhogen!"
"Ze willen dat ge niet meer met het vliegtuig op reis moogt!"
"Ze willen dat ge niet meer met den auto moogt rijden!"
"Ze willen dat ge geen kinderen meer moogt maken!"
"Ze zouden willen dat ge al dood waart!"
Wat je hier neerschrijft is overduidelijk, maar kan het zijn dat dat eerder ligt aan de hedendaagse media en aan de hedendaagse manier van politiek voeren???
De dag dat een grote groep, die bovendien de media in handen heeft, vindt dat het belangrijker is om de mensen op te voeden, te modelleren, voor te schrijven wat ze moeten geloven, de les te leren ipv degelijk in te lichten over wat er al of niet gebeurd in onze wereld, zonder bijkomend commentaar over al wat mag of niet, al wat zou moeten of niet...
Die dag hanteren ze een zwaard dat aan twee kanten snijdt en dat zich vroeg of laat tegen henzelf zal keren...
Voor mij zijn de groenen met alle linkiewinkies daar sterk in en zoals je hier een voorbeeld geeft, zullen de mensen, na alle nonsens die ze hebben moeten aanhoren, moeten slikken, hen, de dag dat ze de waarheid zeggen, zelfs niet meer geloven...

Wie een put graaft voor een ander, valt er zelf in...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 19:04   #35
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
De opmerking van een klein kind weeral.
Ik ga U niet vragen hoe dikwijls dat jij met de vlieger op "congé" gaat want dan weet ik dat gij gaat verliezen of liegen. Je liegt nu al voor we er aan beginnen. In mijn dorp is een waterzuivering gekomen via een rietveld.
Dat het niet werkt naar behoren is echter niet mijn schuld maar wel van gediplomeerden in Brussel. Het nitraat dat gevormd werd in de bovenste wortellaag komt er op het eindpunt uit als nitriet. Nitraat is opneembaar door planten. Nitriet is giftig voor zowel plantengroei als alle waterleven.
En ik weet het dus weerom omdat ikzelf de opmetingen deed.
Ik weet verdomd meer af van de natuur in het hele Demerbekken omdat ik destijds Natuurpunt vertegenwoordigde in dat bekken.
Met de gediplomeerden uit Brussel ben ik rondgetrokken in het gebied om hen op de mogelijkheden te wijzen inzake verbetering van afvalwater en om mijn dorp te vrijwaren van overstromingen. Wat er moest gebeuren is achteraf niet gebeurd. Het moest weer veel geld kosten. Dan kunnen er procentjes van de tafel vallen.
En afwachten maar wat de gevolgen zullen zijn van de opwarming.
De muggen verspreiden nu al op beperkte schaal malaria.
Veel moet er niet gebeuren of we slapen binnenkort allemaal met een muskietennet boven ons bed.
Echte kennis krijg je alleen via het veldwerk.
De steekmug kweken we zelf in vaten onder de aflopen van regenwater.
In de natuur kom je ze niet tegen in water dat stromend is of bevolkt is met andere insectenlarven. Ik weet de vindplaatsen van Vuursalamanders, Vetjes, Bittervoorn en zelfs geïntroduceerde Blauwbandgrondel en Hongaarse Hondsvis. De Grote Modderkruiper werd zelfs gekweekt aan de Universiteit Leuven voor herintroductie. Maar..... ze mochten niet worden uitgezet.
De groene jongens wisten het weer beter. Momenteel is ook deze verdwenen. Wat doen de groen? Betaalde jobkes rondsturen in de natuur om overal orchideën uit te zaaien. En steenmarters beschermen die mensen en kippenhokken de duivel aandoen.
Sorry hoor. Maar daaraan wilde ik niet meer meewerken.
Moet ik verder gaan? Laat de diploma's maar komen om het debat te voeren over de natuur. Maar het gaat de betweters hier zeker vervelen.
Ik weet wel één zaak. Bij de oprichting van het Vlaamse Gewest kreeg ik een dreigtelefoon omdat ik mijn kandidatuur gesteld had.
De Valboungd heeft wel bijna duizend nieuwelingen zonder examen aangeworven die van de echte natuur geen yota afwisten.
Dat is Vlaanderen! En meer is het ook niet. Verkopers en handelaars in jobkes. Mocht ik nog jonger zijn dan nam ik nog éénmaal de vlieger om weg te vliegen zo ver als mogelijk is. En heel zeker niet meer terug te komen.
Dat is de school die iemand die zijn ogen openhoudt elke dag leert...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 19:27   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Idd. Er bestaan honderden wetenschappelijke studies over dit probleem. Met verschillende resultaten.

Probleem is dat deze steunen op modellen en dat zijn allemaal benaderingen die steunen op bepaalde (soms betwistbare) uitgangsprincipes.

Maar 1 ding is zeker: het is beter om de CO2 uitstoot uit voorzorg te beperken.
Dat is best mogelijk, maar het hoeft daarom nog niet te gebeuren in een vlaag van zinsverbijstering en hysterie zoals we nu meemaken. Want het is uitgerekend in dergelijk sfeer dat verkeerde beslissingen worden genomen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 19:43   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik heb zoals ik hierboven beloofd heb het antwoord van PatrickVE doorgestuurd en ik heb volgend respons gekregen :



Ik moet erbij wel melden dat ik dat tweede deel pas (sorrie voor mijn vergissing) later heb doorgestuurd...

In ieder geval zal ik de komende antwoorden hier ook in deze draad doorgeven...
Ja, Marie, kijk, ik ken de wet van Beer-Lambert. Het punt is gewoon dat het niet die wet is (de absorptiewet) die direct bepaalt wat het warmtetransport door CO2 betreft. Het is convectie.

Die persoon heeft dus *gelijk* dat de atmosfeer zo zwart als iets is (Beer-Lambert) en dat wat CO2 toevoegen, die niet "zwarter" zal maken. Maar dat is het punt juist: het is geen warmtetransport door STRALING (de wet van Beer-Lamber) maar door CONVECTIE.
De wet van Beer-Lambert speelt wel een rol in het bepalen van "1 zwarte laag". Wat die mens dus zegt, terecht, is dat de atmosfeer al bestaat uit VELE opeengestapelde zwarte lagen. Zijn argument is dat een zwarte laag meer of minder (CO2 erbij of niet) geen rol speelt. Het punt is dat meer CO2 inderdaad wat zwarte lagen erbij opstapelt, en dat de LAATSTE (bovenste) zwarte laag dus HOGER komt te liggen in de atmosfeer. Het is pas vanaf de bovenste zwarte laag dat infrarode straling kan uitgestraald worden. Daaronder is dat niet mogelijk, want we hebben zwarte lagen erboven en eronder. Dus wordt warmte VIA CONVECTIE getransporteerd in zulke opeengestapelde zwarte lagen, want straling geraakt er niet door.
En convectie in een zwaartekrachtveld geeft aanleiding tot een temperatuursgradient want die komt van de adiabatische samendrukking en ontspanning van het gas.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 19:48   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Als er nu één groep is van wie ik kan zeggen dat ze bijna allemaal akkoord zijn dat we met teveel mensjes zijn, dan zijn het wel 'de groenen'.

Maar je moet begrijpen dat hun politieke tegenstanders dat 'zoeken', omdat ze natuurlijk weten dat dat enorm politiek incorrect is. Zo kunnen ze de groenen makkelijk onsalonfähig maken bij de domste kiezers:

"Ze willen uw belastingen verhogen!"
"Ze willen dat ge niet meer met het vliegtuig op reis moogt!"
"Ze willen dat ge niet meer met den auto moogt rijden!"
"Ze willen dat ge geen kinderen meer moogt maken!"
"Ze zouden willen dat ge al dood waart!"

Het punt is natuurlijk dat het waar is dat ze dat willen. Omdat er een politiek uitgangspunt is dat NIET openlijk wordt gezegd, en verondersteld wordt van zomaar aangenomen te worden: "wij willen dat toekomstige generaties van ALLEMAN goed moeten kunnen leven". Maar dat is een bijzonder dwaas politiek standpunt, en als je erover nadenkt, wil je dat niet. Je wil niet dat de toekomstige Chinees of Indier of Afrikaan goed gaat leven. Je wil dat je EIGEN kinderen BETER gaan leven dan de toekomstige Chinees, Indier of Afrikaan. Eigenlijk heb je zelfs liever dat er geen toekomstige Chinees, Indier of Afrikaan rondloopt.
Die mag enkel maar rondlopen als hij voor geen last zorgt. Maar dat doet hij wel, hij gaat de wereld van UW KINDEREN vervuilen.

Het uitgangspunt om "een betere wereld voor iedereen" te willen is dus al mank.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 19:51   #39
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, Marie, kijk, ik ken de wet van Beer-Lambert. Het punt is gewoon dat het niet die wet is (de absorptiewet) die direct bepaalt wat het warmtetransport door CO2 betreft. Het is convectie.

Die persoon heeft dus *gelijk* dat de atmosfeer zo zwart als iets is (Beer-Lambert) en dat wat CO2 toevoegen, die niet "zwarter" zal maken. Maar dat is het punt juist: het is geen warmtetransport door STRALING (de wet van Beer-Lamber) maar door CONVECTIE.
De wet van Beer-Lambert speelt wel een rol in het bepalen van "1 zwarte laag". Wat die mens dus zegt, terecht, is dat de atmosfeer al bestaat uit VELE opeengestapelde zwarte lagen. Zijn argument is dat een zwarte laag meer of minder (CO2 erbij of niet) geen rol speelt. Het punt is dat meer CO2 inderdaad wat zwarte lagen erbij opstapelt, en dat de LAATSTE (bovenste) zwarte laag dus HOGER komt te liggen in de atmosfeer. Het is pas vanaf de bovenste zwarte laag dat infrarode straling kan uitgestraald worden. Daaronder is dat niet mogelijk, want we hebben zwarte lagen erboven en eronder. Dus wordt warmte VIA CONVECTIE getransporteerd in zulke opeengestapelde zwarte lagen, want straling geraakt er niet door.
En convectie in een zwaartekrachtveld geeft aanleiding tot een temperatuursgradient want die komt van de adiabatische samendrukking en ontspanning van het gas.
Dank je Patrick, ik zal je commentaar doorsturen...
Ik ben benieuwd op de uitleg van hen.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 20:38   #40
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dank je Patrick, ik zal je commentaar doorsturen...
Ik ben benieuwd op de uitleg van hen.

Ik weet wel een zaak zeker. De zonnecellen werken niet door een wet maar wel via binnengekomen straling van de zon. Convectie heeft daar niks mee te maken. Zelfs wind komt pas op bij het ochtend gloren als de zon begint te stralen! Zo simpel is het. Maar van mij mogen alle theorieën rondgestrooid worden. Ik geloof er toch maar dat van wat ik zelf vaststel. Zowel hoge als lage luchtdruk gebieden; die dus wind veroorzaken; ontstaan via straling die meer effect veroorzaakt in sommige ontboste gebieden of teveel bebouwde streken. Boven een bos is de lucht koeler wegens omzetting van straling via photosynthese tot plantengroei. Daarom regent het in de tropische oerwouden en regent het bijna nooit in de woestijnen. Het is dus allemaal poepsimpel te verklaren.
Daarom durf ik trouwens opnieuw droogterecords voorspellen zelfs nu de regen met bakken uit de hemel valt.
We zijn over de grens gegaan. En de gevolgen zullen we ondervinden.
Tenzij de vet betaalden eindelijk willen begrijpen hoe de natuur in mekaar zit. En diploma's zijn geen garantie om meer te begrijpen. Gewoonlijk begrijpen ze nog minder omdat ze uitgaan van hun diploma. Wat hun nooit is aangeleerd hebben ze ook geen benul van. Dat stond niet in hun cursus.
Vooral interesse voor het beroep is veel belangrijker dan uw dienstwagens te parkeren voor drankgelegenheden. Ze weten zelfs niet dat die dienstwagens opvallen. Zeker niet als ze beneveld zijn.
Ze zijn dat soms ook al zonder geestrijke drank.

Laatst gewijzigd door werkman : 15 maart 2019 om 20:42.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be