Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2019, 18:17   #21041
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik denk dat het verschil tussen België en Spanje is dat men de Vlamingen begon rechten te geven vanaf de jaren 20 al, (in Spanje gebeurde dat pas na de dood van Franco), dat men met de separatisten rond de tafel is gaan zitten, en nooit voor repressie is gegaan. (behalve van collaborateurs na WOII maar dat is een ander verhaal)

Spanje volhardt in de boosheid. En daarom zie je dat de meerderheid van de bevolking in Catalonië voor onafhankelijkheid is en in Vlaanderen niet.
Correctie : het deel v/d catalaanse bevolking dat op pro separatistische partijen stemde lag onder de 50% van het electoraat.
Het klopt wel dat de separatistische partijen een kleine meerderheid in zetels hebben in hun lokaal parlement.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 18:26   #21042
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Correctie : het deel v/d catalaanse bevolking dat op pro separatistische partijen stemde lag onder de 50% van het electoraat.
Het klopt wel dat de separatistische partijen een kleine meerderheid in zetels hebben in hun lokaal parlement.
OK, maar je kunt toch wel zeggen de helft. Velen hebben ook gestemd op partijen zoals podem die niet tegen het referendum waren maar wel tegen onafhankelijkheid.
In Vlaanderen zou het een pak minder zijn.

Gisteren verschenen er resultaten van een onderzoek naar de intenties van de Vlaamse kiezer. Daarop zou moeten geconcludeerd worden dat slechts 6% van de Vlamingen de onafhankelijkheid zouden onderschrijven, moest het ooit op tafel liggen. https://reactnieuws.net/2015/04/29/p...ijk-resultaat/

Terzake peilde ook naar de mening van de Vlamingen over Vlaamse onafhankelijkheid. Ruim een kwart is daar voor te vinden. Twee op de drie Vlamingen denkt dat ons land ook binnen 20 jaar nog zal bestaan.

https://www.demorgen.be/binnenland/p...ww.google.com/


Ik ben zeker dat de vervolging van de politici de separatisten stemmen zal opleveren. Alle Catalanen die ik ken, en de meeste zijn tegen onafhankelijkheid, vinden de politieke vervolging misdadig. En sommige beginnen te overwegen om toch voorstander te worden van een onafhankelijk Catalonië ("met dit Spanje kunnen wij niet meer samenwerken")
Een rechtse regering van Vox, PP en ciudadanos, die volop voor repressie zal gaan, zal een electorale goudmijn voor de separatisten worden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 20:15   #21043
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
OK, maar je kunt toch wel zeggen de helft. Velen hebben ook gestemd op partijen zoals podem die niet tegen het referendum waren maar wel tegen onafhankelijkheid.
In Vlaanderen zou het een pak minder zijn.

Gisteren verschenen er resultaten van een onderzoek naar de intenties van de Vlaamse kiezer. Daarop zou moeten geconcludeerd worden dat slechts 6% van de Vlamingen de onafhankelijkheid zouden onderschrijven, moest het ooit op tafel liggen. https://reactnieuws.net/2015/04/29/p...ijk-resultaat/

Terzake peilde ook naar de mening van de Vlamingen over Vlaamse onafhankelijkheid. Ruim een kwart is daar voor te vinden. Twee op de drie Vlamingen denkt dat ons land ook binnen 20 jaar nog zal bestaan.

https://www.demorgen.be/binnenland/p...ww.google.com/


Ik ben zeker dat de vervolging van de politici de separatisten stemmen zal opleveren. Alle Catalanen die ik ken, en de meeste zijn tegen onafhankelijkheid, vinden de politieke vervolging misdadig. En sommige beginnen te overwegen om toch voorstander te worden van een onafhankelijk Catalonië ("met dit Spanje kunnen wij niet meer samenwerken")
Een rechtse regering van Vox, PP en ciudadanos, die volop voor repressie zal gaan, zal een electorale goudmijn voor de separatisten worden.
Toch eigenaardig dat de Belgicisten steeds maar afkomen met "opiniepeilingen" waaruit zou moeten blijken dat er slechts een minderheid van de Vlamingen voor de Vlaamse onafhankelijkheid zou zijn .

Maar een bindend referendum over de Vlaamse onafhankelijkheid durven de Belgicisten dan weer niet organiseren

Juist zoals Madrid een referendum over de Catalaanse onafhankelijkheid met al haar middelen heeft tegengewerkt.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 16 maart 2019 om 20:16.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 22:14   #21044
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Inderdaad, het zou niet enkel Barcelona zijn, maar een bredere regio : Tabarnia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tabarnia
En het eerste dat er staat is :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
a fictional region within Catalonia,[1] a satirical parody
Begrijpend lezen is precies niet iedereen gegeven.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 16 maart 2019 om 22:15.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 09:44   #21045
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Inderdaad, het zou niet enkel Barcelona zijn, maar een bredere regio : Tabarnia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tabarnia
Ik heb gevraagd om een klein beetje ernstig te blijven.
Die paar kolonisten, dat is echt niet de moeite om over te zeveren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 09:46   #21046
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Correctie : het deel v/d catalaanse bevolking dat op pro separatistische partijen stemde lag onder de 50% van het electoraat.
Het klopt wel dat de separatistische partijen een kleine meerderheid in zetels hebben in hun lokaal parlement.
En heeft er al één snoodaard van de Franco-lovers een voorstel gedaan om de kieswetgeving aan te passen?
Waarom niet? D?*t is de vraag !!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 13:20   #21047
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Toch eigenaardig dat de Belgicisten steeds maar afkomen met "opiniepeilingen" waaruit zou moeten blijken dat er slechts een minderheid van de Vlamingen voor de Vlaamse onafhankelijkheid zou zijn .

Maar een bindend referendum over de Vlaamse onafhankelijkheid durven de Belgicisten dan weer niet organiseren

Juist zoals Madrid een referendum over de Catalaanse onafhankelijkheid met al haar middelen heeft tegengewerkt.
Als NVA dat op tafel zou leggen, denk ik dat daarover kan gesproken worden. Maar ze durven niet, weten dat ze ten eerste stemmen zullen verliezen daarmee, en dat het een fiasco zal worden. Maximum 25 % zou ervoor stemmen, dus niet kantje boortje zoals in Schotland, Québec of Catalonia.
Als ze daarom zouden vragen, geven ze dus ook impliciet toe dat Brussel voor Vlaanderen verloren is. (goed het referendum kan ook in Brussel gehouden worden, maar dan zal het resultaat voor de flaminganten nog desastreuzer zijn)
Dewever pakt het veel slimmer aan, hij gaat voor een constitutionele crisis, in de hoop dat er dan wel een meerderheid kan gevonden worden. Maar voorlopig ziet het ernaar uit dat "Vlaamse onafhankelijkheid" niet enkel in de koelkast werd gezet, maar in de diepvriezer. Hoogstens worden er nog enkele bevoegdheden verhuisd naar Vlaanderen. (maar de andere partijen willen ook enkele bevoegdheden terug naar België, als NVA daar niet mee akkoord gaat gebeurt er dus gewoon niets)

Laatst gewijzigd door tomm : 17 maart 2019 om 13:25.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 13:24   #21048
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als NVA dat op tafel zou leggen, denk ik dat daarover kan gesproken worden. Maar ze durven niet, weten dat ze ten eerste stemmen zullen verliezen daarmee, en dat het een fiasco zal worden. Maximum 25 % zou ervoor stemmen, dus niet kantje boortje zoals in Schotland, Québec of Catalonia.
Hoe wil je met onze anti-Vlaamse haatpers die niets anders doet dan de Vlamingen bang maken ipv hen de waarheid te vertellen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 13:31   #21049
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En het eerste dat er staat is :

Begrijpend lezen is precies niet iedereen gegeven.
Als Barcelona zegt dat ze bij Spanje willen blijven, of zich willen afscheuren van Catalonia, wie zal hen tegenhouden? In Barcelona is er een duidelijke meerderheid tegen onafhankelijkheid.
Dus die dorpen mogen hun onafhankelijkheid hebben, net als Vlamingen hun onafhankelijkheid mogen hebben, maar zonder Barcelona of Brussel.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 13:34   #21050
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En heeft er al één snoodaard van de Franco-lovers een voorstel gedaan om de kieswetgeving aan te passen?
Waarom niet? D?*t is de vraag !!
Stel dat ik premier van Spanje zou zijn, zou ik hen de mogelijkheid geven om onafhankelijk te worden, maar dan zonder Barcelona en Tarragona.
Te nemen of te laten.



Helemaal niet nodig om mensen in de gevangenis te steken, er zijn veel efficiëntere methodes om het separatisme te bestrijden.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 maart 2019 om 13:35.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 13:36   #21051
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Stel dat ik premier van Spanje zou zijn, zou ik hen de mogelijkheid geven om onafhankelijk te worden, maar dan zonder Barcelona en Tarragona.
Te nemen of te laten.



Helemaal niet nodig om mensen in de gevangenis te steken, er zijn veel efficiëntere methodes om het separatisme te bestrijden.
Maar jij bent niet de premier van Spanje... Want zelfs dat zal Spanje nooit toelaten... Zoals de franstaligen nooit de Vlaamse onafhankelijkheid zouden toestaan, zelfs zonder Bruxelles, want de Vlaamse uier is nog niet volledig leeggemolken...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 17 maart 2019 om 13:37.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 13:38   #21052
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hoe wil je met onze anti-Vlaamse haatpers die niets anders doet dan de Vlamingen bang maken ipv hen de waarheid te vertellen???
Onze media zijn misschien vooringenomen tegenover Rusland en China, maar anti-Vlaams? In tegendeel, ik verwijt onze media dat ze veel te weinig aandacht schenken aan wat over de taalgrens gebeurt, ook geen aandacht voor Franstalige muziek of cultuur.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 13:40   #21053
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar jij bent niet de premier van Spanje... Want zelfs dat zal Spanje nooit toelaten... Zoals de franstaligen nooit de Vlaamse onafhankelijkheid zouden toestaan, zelfs zonder Bruxelles, want de Vlaamse uier is nog niet volledig leeggemolken...
Moest er een duidelijke meerderheid in Vlaanderen voor onafhankelijkheid zijn, dan kunnen de Franstaligen dat niet tegenhouden.
Maar die meerderheid IS er niet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 14:04   #21054
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb gevraagd om een klein beetje ernstig te blijven.
Die paar kolonisten, dat is echt niet de moeite om over te zeveren.
Paar kolonisten ? De meerderheid der kiezers van regio Barcelona en Tarragona stemde niet-separatistisch. Het is door de boerkes en geitenhoeders van Girona dat de vendeliers een meerderheid (in zetels) haalden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 14:07   #21055
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En heeft er al één snoodaard van de Franco-lovers een voorstel gedaan om de kieswetgeving aan te passen?
Waarom niet? D?*t is de vraag !!
Dat is dan een domme vraag...
Waarom zou een normale politieke partij de 'kieswetgeving' (ik durf aannemen dat dit een verspreking is en dat je het over de grondwet hebt) willen aanpassen ?

Als de vendeliers institutionele wijzigingen willen doorvoeren ligt het initiatief bij hen.

Draai de vraag om : behalve veel decibels produceren, hebben ze in het spaans parlement al een initiatief genomen en zoeken ze daarvoor bondgenoten ? Of blijft het bij steriele slogans en veel lawaai ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 14:58   #21056
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Onze media zijn misschien vooringenomen tegenover Rusland en China, maar anti-Vlaams? In tegendeel, ik verwijt onze media dat ze veel te weinig aandacht schenken aan wat over de taalgrens gebeurt, ook geen aandacht voor Franstalige muziek of cultuur.
Tuurlijk want dat past in het Belgische plaatje van het gescheiden houden van de twee volken... Neem dat de Vlamingen wel veel meer geinteresseerd zouden zijn in de franstaligen kultuur en muziek en dus over de taalgrens zouden gaan kijken...Hewel dan zouden zij, zoals ik die in Wallonië woon, wel eens de eenduidige anti-Vlaamse hetse aan die kant van de taalgrens kunnen zien...

Het gaat er niet om een paar keertje op vacantie te gaan in de Walen... Er wonen en hun voortdurende haatmolens tegen Vlaanderen en de Vlamingen horen...
Hier is het mij overduidelijk geworden dat er bij de franstalige geen enkele maar dan ook geen enkele wil is om op voet van gelijkheid en evenwaardigheid met de Vlamingen samen te leven... Hier is het duidelijk dat ze hun zogezegde primaatschap nooit zullen opgeven... nous sommes la Belgique quand même en in dat Belgique is er geen gelijkwaardige en evenwaardige plaats voor Vlamingen...

Wat ik wel weet is dat ik in de tijd wel een open opvoeding heb gehad die niets had tegen de franse taal, maar wat ik evenzeer zie is dat de francofonie altijd en overal geprofiteerd heeft van de Vlaamse verdraagzaamheid...

La Belgique bestaat dank zij de voortdurende toegevingen van de Vlamingen, anders bestond la Belgique al lang niet meer...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 14:59   #21057
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Moest er een duidelijke meerderheid in Vlaanderen voor onafhankelijkheid zijn, dan kunnen de Franstaligen dat niet tegenhouden.
Maar die meerderheid IS er niet.
Inderdaad, en moesten de Vlamingen werkelijk weten wat er in la Belgique gebeurd dan zou die meerderheid er morgen zijn...

Maar de Vlamingen mogen het niet weten... en de media doen er alles aan opdat dat zo zal blijven...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 15:03   #21058
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Stel dat ik premier van Spanje zou zijn, zou ik hen de mogelijkheid geven om onafhankelijk te worden, maar dan zonder Barcelona en Tarragona.
Te nemen of te laten.



Helemaal niet nodig om mensen in de gevangenis te steken, er zijn veel efficiëntere methodes om het separatisme te bestrijden.
Tuurlijk, la Belgique kan u boeken en boeken vol vertellen hoe ze dat doen...
Eerste regel is de omkoping van een zeker deel van de bevolking van de tegenstanders, hen de macht in handen geven en maken dat die omkoping alleen kan blijven voortbestaan wanneer ze braaf uit de ruif van de kolonisator blijven eten...
En natuurlijk de media in handen hebben, vooral verzwijgen wat voor kwaad ze in werkelijkheid doen en de leugens blijven rondstrooien...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 15:37   #21059
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als NVA dat op tafel zou leggen, denk ik dat daarover kan gesproken worden. Maar ze durven niet, weten dat ze ten eerste stemmen zullen verliezen daarmee, en dat het een fiasco zal worden. Maximum 25 % zou ervoor stemmen, dus niet kantje boortje zoals in Schotland, Québec of Catalonia.
Als ze daarom zouden vragen, geven ze dus ook impliciet toe dat Brussel voor Vlaanderen verloren is. (goed het referendum kan ook in Brussel gehouden worden, maar dan zal het resultaat voor de flaminganten nog desastreuzer zijn)
Dewever pakt het veel slimmer aan, hij gaat voor een constitutionele crisis, in de hoop dat er dan wel een meerderheid kan gevonden worden. Maar voorlopig ziet het ernaar uit dat "Vlaamse onafhankelijkheid" niet enkel in de koelkast werd gezet, maar in de diepvriezer. Hoogstens worden er nog enkele bevoegdheden verhuisd naar Vlaanderen. (maar de andere partijen willen ook enkele bevoegdheden terug naar België, als NVA daar niet mee akkoord gaat gebeurt er dus gewoon niets)
Nog even geduld Tomm,
na de volgende verkiezingen zullen we vlug een Vlaamse regering hebben onder leiding van de N-VA.

De Belgische regering zal niet meer kunnen gevormd worden .
Niet na 500 dagen en niet na 5000 dagen en Vlaanderen zal de facto onafhankelijk zijn .

En de huidige regering van lopende zaken, zal niets meer kunnen doen ,

want ze hebben nu al geen meerderheid meer.


Simpel ,maar zeer efficiënt scenario.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 17 maart 2019 om 15:38.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 15:40   #21060
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als Barcelona zegt dat ze bij Spanje willen blijven, of zich willen afscheuren van Catalonia, wie zal hen tegenhouden? In Barcelona is er een duidelijke meerderheid tegen onafhankelijkheid.
Dus die dorpen mogen hun onafhankelijkheid hebben, net als Vlamingen hun onafhankelijkheid mogen hebben, maar zonder Barcelona of Brussel.
Tabarnia bestaat enkel in de hoofden van de Belgicisten
.
Hoe komt het denk je ,
dat er geen enkele partij in catalonië voor Tabarnia opkomt?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be