![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 maart 2019 om 12:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons veronderstellen dat een Jan Modaal gezin een gezamenlijk netto inkomen van €3200 haalt. Hypotheekje van 20 jaar, €1100 maand (hebben ze 230K geleend , de rest is interesten), 2 kinderen die binnenkort het middelbaar ingaan (kosten ook een huis), dan is er niet al te veel meer over voor een auto nietwaar. Kies zelf. Een EV die op lange termijn misschien goedkoper is(dan ga je niet voor de wagen met huurbatterij) of een recente 2de hands stationwagen/SUV waar je tegen 2025 misschien €2 per liter brandstof betaald.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 28 maart 2019 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn mening ken je dus al. Laatst gewijzigd door Micele : 28 maart 2019 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry , uw doorgedreven propaganda beïnvloed me nogal.
Maar, is die BMW i4 dan zoveel goedkoper?
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor diegene die een topic willen openen over een electrische Dacia, hier een link, en zomaar een idee:
https://www.drivingelectric.com/daci...-and-sale-date Komt wslk eerder dan de BMW i4 ![]() Dacia hoeft gewoon maar de EV-techniek van de Renault Zoe in een goedkoper kostuum te steken. Dit aan Roemeense productiekosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel gezocht, maar helaas, lanceringsdatum ergens in 2021, en de prijs , niet gekend.
Met een bereik meer dan het dubbele van een i3, en een groter platform. Die i3 kost voor de goedkoopste versie ook al €40K. Pak'mbeet vergelijkbaar met de 4 reeks. Da's naar gelang de versie tussen de €38 en €90K En dan gaan we kijken naar wat de verhoudingen zijn tussen een ICE wagen en zijn EV tegenhanger. Laat ons de Nissan Leaf -tussen de €35 en €42K en de Nissan Pulsar- tussen de €22 en €28K nemen. Da's tussen de duurste versies de helft verschil. Voor de goedkoopste is het verschil nog groter, 1.6 . Lap, met deze getallen in gedachte voor de goedkoopste i4 zitten we dan op net geen €61K. Voor de duurste wordt het dan €135K, wat bij de beter uitgeruste tesla S of X komt te hangen.
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 2021 zeker dus. Ik vind ff de Duitse link niet, maar deze doet het ook: https://tweakers.net/nieuws/145009/i...lve-prijs.html Naar analogie van VW zal een BMW i4 dan niet duurder mogen zijn dan een vergelijkbare BMW 4-serie. Duurder = enkel hun aankoopsprijs. Want TCO zijn bepaalde EV al goedkoper dan vergelijkbare ICE, bron ADAC: https://forum.politics.be/showthread.php?t=246426 Laatst gewijzigd door Micele : 28 maart 2019 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb gewoon de extrapolatie gemaakt met de getallen die ik uit de autogids.be heb gehaald.
![]() |