![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Bezorgen die snelbussen vanuit Limburg naar Brussel geen fatsoenlijke dienstverlening?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tavek, dat moet nu lukken . Tegenover Huize Chaos is er nu een groot leeg terrein. Daar stond tot 1986 een werkende cokesfabriek. In 1989 was die volledig afgebroken, en de site is nu dus een leeg gebied, wachtende op investeerders om er terug iets mee te doen.
Huize Chaos was eigendom van de fabriek van 1928 tot 1987 voor de verhuur aan eigen personeel. Daarna zijn de huizen in deze buurt verkocht , meestal aan de werknemers die daar al jaren in woonden. Gaan we het tegenovergestelde doen, en voor een paar 10 000 mensen die in het havengebied van Antwerpen werken flatgebouwen zetten tussen de petro en/gewone chemie, overslag en andere bedrijven?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wacht, er zijn routeplanners die bus en trein in rekening nemen. Die van de NMBS bijvoorbeeld. Ik heb Kinrooi als startpunt en Brussel als eindpunt. Als ik nu vertrek, zou ik op 16u30 in Brussel zijn, maar wel met de waarschuwing dat in Maaseik er problemen zijn met bepaalde bushaltes en dat er een aantal bussen niet rijden. 2 bussen en 1 trein, en dan gaan we uit van bushalte tot Brussel centraal station. Volgens Routenet , als ik nu vertrek, met de voorziene vertragingen al inbegrepen, arriveer ik om 15u15.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.839
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 maart 2019 om 13:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Wonen, werken en ontspanning combineren. Nu wonen we in de auto. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We weten allemaal hoe het in de buurt van de vliegvelden is. Toen goedkope bouwgrond of goedkope woningen, en nu zeiken dat er een vliegveld is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Kunnen ze nu geen bomen meer planten ofoz ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een boom die wat te groot is, en de buren janken over bladeren in hun tuin, of schaduw, of "die kan omwaaien". Maar ik zal het voorstellen, om de oude Forges de Clabeq site hier tot bos om te vormen. 11ha bos is toch leuk he.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.923
|
![]() Wow. Hier is het uw prive affaire om op tijd aan de poort van uw werkgever te staan. Wat gij daarvoor uitsteekt is zijn affaire niet. Je kan wel een gesubsidieerd abonnement voor het lokale openbare vervoer (tram en bus van de stad) hebben, en om de twee jaar een nieuw lamp voor uwe fiets aan halve prijs als ge wilt. Ah, ja, en als ge verongelukt op uw woon-weg verkeer, wordt het wel als een arbeidsongeval gezien als daar nadien gevolgen voor zijn (werkonbekwaam of zo).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.923
|
![]() Dat heeft geen zin als je als koppel alletwee gaat werken, en als je soepel moet zijn op de arbeidsmarkt. Dat houdt in dat je automatisch niet dicht bij je werkplaats kan wonen. Je kan niet eisen dat werknemers "actief en soepel jobs moeten kunnen invullen waar noden zijn", geen "vrouw aan de haard" archaismes willen, "ouders betrekken bij de schoolgang en opvoeding van hun kinderen", en eisen dat ze op 500 meter van hun beider variabele werkgevers wonen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.923
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.923
|
![]() Citaat:
Het idee zelf om U te tracken waar ge zijt, om U een factuur te berekenen op basis van dat "slechte gedrag" van U te verplaatsen wanneer ge plaats zou moeten maken voor anderen, is gewoon weerzinwekkend. Straks ga je ook nog eens getracked worden als ge ademt, als ge zucht, als ge lacht of als ge weent, omdat men U ook op dat vlak "een gedragswijziging" wil opsolferen. Dat men een tolweg aanlegt, en die dan prive laat uitbaten, is geen probleem. Je betaalt tol om daar binnen te mogen. Er moet dan ook concurrentie bestaan, zodat de uitbaters van tolwegen voor het beste geld ook de beste dienst leveren. Maar dat men uw "aanwezigheid in de openbare ruimte" gaat tracken om U op basis van uw "wangedrag van aanwezigheid" gaan te belasten omdat ge van die openbare ruimte waar ge al veel belastingen voor betaalt, gebruik maakt om naar uw werkgever te gaan waar ge ook nog eens 2/3 van uw opbrengsten naar diezelfde staat ziet gaan, is er toch wel een heel klein beetje veel te ver over. Want eens "U tracken om uw ongewenste gedrag te belasten" in de mode is voor auto's, is er geen reden om dat voor VELE dingen te doen. Gaat ge wel genoeg naar de mis, bijvoorbeeld ? Even uw telefoon nagaan of ge wel lang genoeg in de biechtstoel gebleven zijt. Of even nagaan of je niet de verkeerde vrienden te vaak opzoekt. Of hoe je in een te grote bocht rond de moskee loopt. Of weet ik veel. Kwestie van sociale correcties te doen via tracking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.785
|
![]() Citaat:
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.923
|
![]() Trouwens, wat is het probleem met files ? "al die andere zotten die ook deze weg die ik wil gebruiken, willen gebruiken" eigenlijk he.
Je zou kunnen denken dat files de normale "marktrem" zijn van wegverkeer. De files worden zodanig vervelend, dat op een zeker ogenblik, de marginale kost van de file groter wordt dan de winst die die extra weggebruiker door zijn auto transport wilde bereiken. Maw, de files zijn de natuurlijke "prijs" van de "wegenmarkt". Ga een "oplossing" aan die files bedenken, en je gaat weer meer weggebruikers vinden die het zodanig voordelig vinden van die weg kunnen te gebruiken met verminderde file, dat het verkeer weer zal toenemen, tot de natuurlijke "file prijs" weer bereikt wordt. Er is, maw, geen enkel probleem met files. Files zijn de natuurlijke regelaar van het weggebruik. Natuurlijk zou je liever de weg voor je alleen willen en dus MEER VOORDEEL halen uit het verkeer, dan wanneer je de natuurlijke prijs ervoor moet betalen. Door belastingen en zo verder, wil men die kost artificieel verhogen, zodat minder mensen zich het wegverkeer kunnen veroorloven, en dan wel, aan een hogere prijs, sneller kunnen rijden. Maw, door lastenverhoging het fileprobleem "oplossen" komt er op neer om van het wegverkeer een luxe product te maken dat enkel kapitaalskrachtigen zich kunnen veroorloven, maar er dan wel ook een beter product voor krijgen. Men kan echter de twee "klassen van wegproduct" bekomen, door dure express tolwegen in te leggen, en daarnaast gratis filewegen voor het gepeupel. De tolwegen zouden zodanig duur zijn, dat slechts een exclusief publiek het zich kan veroorloven, maar die hebben dan ook een vrije baan. De rest van de stervelingen gaan dan nog altijd op hun gratis wegen in de file staan, zoals vroeger ; een klein beetje minder, want de rijke stinkerds zijn nu weg, die gebruiken hun eigen, parallelle, tolweg. Limiet zou je zelfs meer dan 2 wegen kunnen hebben, aan verschillende tarieven, met dus verschillende kostprijs, en verschillende drukte-luxe. Gaat men echter de tolweg voor iedereen toepassen, dan wordt de openbare weg enkel maar een luxe product voor die enkelingen die het zich kunnen veroorloven, en moet de rest maar zijn plan trekken met in een krot in Molenbeek gaan te wonen, het openbaar vervoer te nemen en 6 uur onderweg te zijn, of gewoon werkloos te worden en gezellig op kosten van de anderen te leven. Dat is de prijs natuurlijk opdat een zekere elite de openbare weg gezwind zou kunnen gebruiken zonder al dat file-rijdend plebs op de weg, die het niet meer kan betalen. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2019 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Allez, neem nu de tol in Frankrijk. Geen probleem zeg jij, maar wie er een beetje wil opschieten, neemt zo'n bakje in de auto, zodat je erdoor kan bollen aan 30 per uur. Die privé firma houdt je verplaatsingsgedrag bij voor een maand, en stuurt dan de factuur. Privacy heeft een 21ste eeuws gezicht gekregen. Zorg maar dat je mee bent, of je loopt knal tegen een muur.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Om terug met de voeten op de grond te komen: heb je toevallig geen vriend of een kennis uit Frankrijk, die dagelijks 60 km of zo heen, en 60 terug moet naar zijn werk, over de péage? Zit die man aan de bedelstaf? (ik meen me zelfs te herinneren dat studenten in Frankrijk een korting krijgen op de péage, om éénmaal per week het traject naar hun universiteitsstad te kunnen doen ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 maart 2019 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.785
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.923
|
![]() Citaat:
Dat "uw ingangsticketje betalen" is niet hetzelfde als getracked worden omdat ik mij op een zeker ogenblik ergens in de openbare ruimte bevind, en daar belasting op betaal. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.923
|
![]() Citaat:
Ze zouden ook de nationale kunnen nemen, dat is de openbare weg die parallel loopt, waar ge trager rijdt. Een keuze van sneller te rijden zonder drukte, voor 400 Euro in de maand. Elk wat wils. Maar nog eens, hier is geen fileprobleem. Toch niet tussen de steden. In 't stad zelf soms wel, maar niet vergelijkbaar met toestanden in Belgie. De bevolkingsdichtheid is hier veel en veel lager. Het enige fileprobleem dat wij hier hebben, is tijdens de skivakanties, op de wissel weekenden. Dan laat ge beter uwen auto thuis. Alles zit dan vast, vooral de zaterdag. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2019 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |