Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2019, 22:21   #9181
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Niet normaal meer.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 22:22   #9182
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Niet normaal meer.
Heb het laatste nieuws gemist....

Vertel eens als je wil ?
Oud 1 april 2019, 22:25   #9183
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Just gelezen....
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190401_04294808

Laatst gewijzigd door kojak : 1 april 2019 om 22:25.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 22:31   #9184
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik wil geen bexilt met akkord en geen brexit zonder akkoord maar wil een brexit.
Dat is equivalent aan
Ik wil geen brexit ( met of zonder akkoord) maar wil een brexit
Ofte
Ik wil geen brexit maar ik wil een brexit.
Zo simpel is het uiteindelijk.
Oud 1 april 2019, 22:53   #9185
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik wil geen bexilt met akkord en geen brexit zonder akkoord maar wil een brexit.
Dat is equivalent aan
Ofte
Heb je het soms ergens live gevolgd op den TV want je begint al te praten gelijk de Britten.
Oud 1 april 2019, 23:11   #9186
eno2
Banneling

Standaard

Ministers mochten niet stemmen van May dus krijg je altijd een paar stemmen tekort.

Er volgt nog een fase met opties tegen elkaar.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 23:15   #9187
eno2
Banneling

Standaard

De EU heeft in mijn ogen nog geen enkele fout gemaakt, maar het zou kunnen dat ze in de eindfase een enorme begaan, bij wijze van compensatie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 05:05   #9188
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Niet normaal meer.
Het is perfect normaal: het Britse Lagerhuis is nu een echt democratisch systeem waar er geen particratie meer is, of toch niet veel. En echte democratieen hebben voor bijna niks een meerderheid, omdat alle keuzes altijd meerdere facetten hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 05:06   #9189
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat is equivalent aan
Ofte
Tuurlijk. Omdat er geen "ik" is, maar een groep individuele beslissers die elk iets anders willen. De kans dat er daar een meerderheid in ontstaat is bijzonder klein.
Oud 2 april 2019, 05:52   #9190
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een VPN server zal je bedoelen en dat is niet eens nodig.
Natuurlijk zitten er fakers tussen, maar hoeveel 10%? 20? Het signaal blijft hetzelfde : massaal.
VPN inderdaad.

Iets wat zo gemediatiseerd is zal misbruikt worden als dat zo makkelijk kan, ook Britten kunnen stemmen met elke e-mail die ze hebben. Iemand met een eigen domein heeft er dus oneindig veel.

Moest dit een pro Brexit poll zijn dan zou dat wel vermeld worden, die poll is niet meer dan een staaltje EU fake news die te mooi is om af te breken.

Goeie kans dat we dit nooit gaan zien op een fact check site omdat de uitkomst 'fout' zal zijn.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 2 april 2019 om 06:03.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 05:54   #9191
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Yey, de Britten hebben het nog steeds.

Uieindelijk willen ze een harde Brexit maar proberen de schuld nog op de EU schuiven al lijkt dit niet te gaan lukken, eens kijken wat de May nu gaat doen.

Er komt nog een ronde combinatie voorstellen ofzo?
Oud 2 april 2019, 06:01   #9192
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De EU heeft in mijn ogen nog geen enkele fout gemaakt, maar het zou kunnen dat ze in de eindfase een enorme begaan, bij wijze van compensatie.
Ze hebben het iets te hard gespeeld en de UK wat onderschat in hun fixatie voor een Brexit, ze dachten dat die toch ging afgezegd worden. Nu zitten ze vast in hun eigen spelletje en regeltjes. Het bleek te moeilijk om 27 landen unaniem op 1 lijn te krijgen voor een vlotte overgang, dat zal ze meer en meer parten spelen in de toekomst. Idem als ze overstappen op een stemming met meerderheid, dan ga je veel landen hebben die zich uitgesloten zullen voelen.
Oud 2 april 2019, 06:23   #9193
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze hebben het iets te hard gespeeld en de UK wat onderschat in hun fixatie voor een Brexit, ze dachten dat die toch ging afgezegd worden. Nu zitten ze vast in hun eigen spelletje en regeltjes.
Ik begrijp dat niet goed, die houding van "hou mij tegen of ik doe een ongeluk". De algemene EU houding is dat het natuurlijk voor iedereen beter ware geweest dat er een akkoord zou gekomen zijn, maar dat no-deal geen speciaal probleem is. De Britten lijken er meer problemen mee te hebben dan de EU. Ik zie dus niet waar ze "vast" zitten in de EU. No deal, no problem. Enfin, wel een kostelijke zaak, maar keuze van de Britten. Het enige waar de EU mee zit, is zwarte-pieten. Maar met een beetje chance gaat May geen uitstel meer vragen. Dan is dat probleem van de baan. Het is een ander paar mouwen als ze komt zagen voor een lang uitstel. Het zal moeilijk zijn om dat te weigeren, ook al is dat wat iedereen eigenlijk wil. Daar komt het zwarte-pieten bij kijken.

Uiteindelijk is het een dubbele principe zaak, waar de twee kanten wel kosten voor willen doen. De Britten willen economisch verlies lijden, als ze maar "hun controle terug hebben". De EU wil wel economisch verlies lijden, als het systeem en de regels maar gerespecteerd worden. Voila, geen probleem. Wel kosten.

De twijfel houding van de Britten is wel onbegrijpelijk.

Het is juist dat de EU dacht dat de Brexit afgezegd zou worden, omdat de manier waarop de Britten die hebben aangepakt irrationeel was. Blijkbaar wilden de Britten enkel maar met een akkoord vertrekken. Dat is irrationeel. Dat wil zeggen dat je in de grond niet weg wil. Dus leek het logisch om te denken dat de rationaliteit zou terugkomen. Immers, als het de Britten om onafhankelijkheid te doen is, dan is een akkoord niet strikt nodig. Dan ben je blij met no-deal ; komt daar een akkoord bovenop dat win-win is, des te beter, maar je hebt het niet nodig. Je wil in de eerste plaats weg.

Weg willen van een "dictator" maar niet weg willen zonder een akkoord met diezelfde dictator, dat is een raar gedacht. Denken dat die dictator waar je absoluut van weg wil, bovendien nog vrijgevige en vriendelijke akkoorden zal moeten sluiten, is helemaal krankzinnig. Vandaar dat het idee was dat, vanuit zo een krankzinnige startpositie, men eigenlijk niet echt weg wilde.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2019 om 06:29.
Oud 2 april 2019, 11:34   #9194
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is perfect normaal: het Britse Lagerhuis is nu een echt democratisch systeem waar er geen particratie meer is, of toch niet veel. En echte democratieen hebben voor bijna niks een meerderheid, omdat alle keuzes altijd meerdere facetten hebben.
Het lagerhuis heeft alleen niet de bevoegdheid om haar eigen agenda te bepalen, en is dus gebonden aan enkel het controleren van de regering, wat het pseudo-2-partijen systeem waar ze mee zitten in de hand gewerkt heeft. Dat werkt particratie zoals jij dat noemt tegen, minder partijen betekent bredere partijen maar het betekent dus ook dat er niemand een vuist kan maken. (Het werkt ook polarisatie in de hand en compromissen tegen, maar dat terzijde.) En dat verlamt het complete land op het meest onfortuinlijke moment. De conservatieven, bij de start van de hele farce nog gesterkt door het feit dat zij wisten wat er moest gebeuren, een brexit, rollen ruziënd met elkaar over de vloer. Het is nu de oppositie, degenen die geen meerderheid zouden moeten hebben, die toch ondanks alles de leiding lijken te grijpen, enkel mogelijk gemaakt door pure noodzaak. Maandag nog maar een verschil van 3 zetels tussen de voor- en tegenstanders van een douane unie. Een vreemd soort realisme lijkt de bremainers en de zachte brexiteers naar een gezamenlijk punt te trekken. Als daar een compromis bereikt kan worden binnen de iets meer dan een week die ze nog hebben dan kan er uitstel komen om die optie verder in uit te werken, dan volgt er een vrij zachte brexit die nog enigszins ordelijk verloopt, uiteindelijk wordt het hele theater dan veel herrie om weinig effect en over tien jaar lachen we erover. Lukt het niet dan krijgen we een brexit zonder deal waar niemand op voorbereid is en waar niemand de leiding over kan of wil nemen. Er komen waarschijnlijk nieuwe verkiezingen omdat het land onbestuurbaar is op een moment waarop echt even goed beleid geschreven moest worden en het hele verhaal sleept nog een jaar of vijf door.

Ik was nooit een brexit doemdenker, omdat een brexit op zich voor mij geen doem voorspelt. Goed voor de economie is anders, maar het hoeft nou ook weer geen ramp te worden. Maar de planloze chaos die we nu te zien krijgen, dat kan wel rampzalig worden.
Oud 2 april 2019, 11:45   #9195
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het lagerhuis heeft alleen niet de bevoegdheid om haar eigen agenda te bepalen, en is dus gebonden aan enkel het controleren van de regering, wat het pseudo-2-partijen systeem waar ze mee zitten in de hand gewerkt heeft. Dat werkt particratie zoals jij dat noemt tegen, minder partijen betekent bredere partijen maar het betekent dus ook dat er niemand een vuist kan maken. (Het werkt ook polarisatie in de hand en compromissen tegen, maar dat terzijde.) En dat verlamt het complete land op het meest onfortuinlijke moment. De conservatieven, bij de start van de hele farce nog gesterkt door het feit dat zij wisten wat er moest gebeuren, een brexit, rollen ruziënd met elkaar over de vloer. Het is nu de oppositie, degenen die geen meerderheid zouden moeten hebben, die toch ondanks alles de leiding lijken te grijpen, enkel mogelijk gemaakt door pure noodzaak. Maandag nog maar een verschil van 3 zetels tussen de voor- en tegenstanders van een douane unie. Een vreemd soort realisme lijkt de bremainers en de zachte brexiteers naar een gezamenlijk punt te trekken. Als daar een compromis bereikt kan worden binnen de iets meer dan een week die ze nog hebben dan kan er uitstel komen om die optie verder in uit te werken, dan volgt er een vrij zachte brexit die nog enigszins ordelijk verloopt, uiteindelijk wordt het hele theater dan veel herrie om weinig effect en over tien jaar lachen we erover. Lukt het niet dan krijgen we een brexit zonder deal waar niemand op voorbereid is en waar niemand de leiding over kan of wil nemen. Er komen waarschijnlijk nieuwe verkiezingen omdat het land onbestuurbaar is op een moment waarop echt even goed beleid geschreven moest worden en het hele verhaal sleept nog een jaar of vijf door.

Ik was nooit een brexit doemdenker, omdat een brexit op zich voor mij geen doem voorspelt. Goed voor de economie is anders, maar het hoeft nou ook weer geen ramp te worden. Maar de planloze chaos die we nu te zien krijgen, dat kan wel rampzalig worden.
Het is een zeer absurde situatie. Indien de SNP voor de Douane Unie gestemd had dan had dat voorstel een ruime meerderheid. Ze hebben zich echter onthouden omdat ze méér willen (bij de EU blijven).
Het gevolg daarvan is dat ze naar No Deal zullen gaan.

Er is een meerderheid die geen No Deal wil, maar door koppigheid zal het wél No Deal worden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 12:18   #9196
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lagerhuis heeft alleen niet de bevoegdheid om haar eigen agenda te bepalen, en is dus gebonden aan enkel het controleren van de regering, wat het pseudo-2-partijen systeem waar ze mee zitten in de hand gewerkt heeft.
Wat ik bedoelde was dat de normale 2-partijen discipline die er normaal in het Britse systeem heerst, totaal uiteengevallen is en de partijen als dusdanig zo goed als opgehouden hebben te bestaan (tenminste, in eendracht bij het stemmen). Met "echte democratie" bedoelde ik dat elk parlementslid nu individueel zijn strategie en stemmen lijkt te bepalen, en zo goed als niet meer luistert naar zijn "groep".

Citaat:
De Britten gaan ervan uit dat ze sterk zijn in crisis. Ze willen HEEL sterk worden in deze
Oud 2 april 2019, 12:18   #9197
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een zeer absurde situatie. Indien de SNP voor de Douane Unie gestemd had dan had dat voorstel een ruime meerderheid. Ze hebben zich echter onthouden omdat ze méér willen (bij de EU blijven).
Het gevolg daarvan is dat ze naar No Deal zullen gaan.

Er is een meerderheid die geen No Deal wil, maar door koppigheid zal het wél No Deal worden.
Speltheorie. Prisoners' dilemma.
Oud 2 april 2019, 12:38   #9198
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
???
Er is nooit een plan geweest.
Heb jij brexit means brexit ooit begrepen wat dat was ?
Als een eiland handelsbelemmeringen organiseert met een nabijgelegen continent is dat toch per definitie een doemscenario ?
( een Cubaatje doen is toch duidelijk een ,zelfgekozen, straf)

Laatst gewijzigd door jogo : 2 april 2019 om 12:52.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 12:56   #9199
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De Britten gaan ervan uit dat ze sterk zijn in crisis. Ze willen HEEL sterk worden in deze
Ja, maar ze gaan jaren van bekvechten tegemoet omdat het redelijk 50/50 is van waar ze nu heenwillen. Zo dicht mogelijk tegen de EU of zo ver mogelijk weg ervan.

Het democratisch proces crasht daarop zoals we nu al een paar maanden zien.

Ze gaan toch op een of andere manier daar een besluit moeten innemen, de schade is nu al niet te overzien.
Wat er van de Tory's zal overblijven bij de volgende verkiezingen hangt sterk af van de uitkomst op 12 april. Het ziet er niet zo goed uit.

Laatst gewijzigd door parcifal : 2 april 2019 om 13:04.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 13:03   #9200
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ja, maar ze gaan jaren van bekvechten tegemoet omdat het redelijk 50/50 is van waar ze nu heenwillen. Zo dicht mogelijk tegen de EU of zo ver mogelijk weg ervan.

Het democratisch proces crashed daarop zoals we nu al een paar maanden zien.

Ze gaan toch op een of andere manier daar een besluit moeten innemen, de schade is nu al niet te overzien.
Wat er van de Tory's zal overblijven bij de volgende verkiezingen hangt sterk af van de uitkomst op 12 april. Het ziet er niet zo goed uit.
Het gaat May niet af dat zij de premier gaat zijn die de Tory partij gaat splijten.
(vandaliseren van historisch erfgoed )
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be