Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2019, 20:29   #61
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Makken: besteden; uitgeven. Wordt uitsluitend gebruikt in de verbinding <i>geen cent te makken hebben<-i>.

Je vergist je in de eerste letter van makken.
Bedoel je soms kakken? Want een cent bezit je niet.
Ik vermoed dat je een straatloper bent die aanbelt van deur tot deur en probeert adellijke titels te verkopen. Vroeger lukte dat beter. Toen kon je zelfs God verkopen. Maar die haring braadt niet zo goed meer vermoed ik.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 20:33   #62
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Makken: besteden; uitgeven. Wordt uitsluitend gebruikt in de verbinding <i>geen cent te makken hebben<-i>.
Dat al zeker niet.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 21:20   #63
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Je vergist je in de eerste letter van makken.
Bedoel je soms kakken? Want een cent bezit je niet.
Ik vermoed dat je een straatloper bent die aanbelt van deur tot deur en probeert adellijke titels te verkopen. Vroeger lukte dat beter. Toen kon je zelfs God verkopen. Maar die haring braadt niet zo goed meer vermoed ik.
Je hoeft echt niet persoonlijk te worden. En als je dat toch doet, probeer het met duidelijke bewijsbare feiten, niet met gefrustreerde uitspattingen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 10:13   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Vandaar dat ze regelmatig wat Vlaams Blok klap verkopen?
Om net dìe kiezers te kunnen houden, dedie die lomp genoeg zijn om er telkens, nog ene keer, opnieuw in te trappen, tegen beter weten in.

Vandaar dat hun verkiezingsprogramma over migratie gaat?
Want da's nooit de dada van't VB geweest?
Mocht je met een minimum aan aandacht gelezen hebben, niet vertroebeld door haat en razernij, dan had je begrepen dat:
als er punten zijn waar de visies van het blok en die van de nva verschillen, er dan ook wel punten zullen zijn waar die niet of niet volledig verschillen.

U zou bijvoorbeeld ook kunnen tot het besef komen dat zowel het blok als de spa voorstander zijn van het behoud van levenslang doppen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 10:17   #65
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Het programma van het VB bestaat hoe langer hoe meer uit klagen over de N-VA.

Wanneer gaan partijen eens inzien dat zoiets niet werkt?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 10:21   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als lid van de nva ben ik onder meer (onder meer) geen voorstander om de ziel van het Belang-wezen te fnuiken.
De ziel van die partij is van zweeppartij te zijn.
Zolang er dus moet gezweept worden, mogen we die partij nergens in besturen toelaten.

Overigens ben ik tevreden over hun zweepcapaciteiten.
Wat een lol heb ik als ik de groensels en de sossen hoor tsjiepen over "populistische' stellingnames, als ze het hebben over iets dat van het belang komt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 april 2019, 00:10   #67
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hebben ze dat dan nog niet genoeg bewezen?

Maar ik begrijp 't wel.

De Marrakesh-strategie heeft gewerkt.
Ik was ook bijna om, tot ik besefte dat ze er zelf al tijden aan mee onderhandelden, en Dewinter de kat de bel aanbond.
N-VA werkte inderdaad twee jaar mee aan dat pact. Eén week voor de verkiezingen wou N-VA het pact zelfs nog actief promoten !

Citaat:
“N-VA wou pact actief promoten”.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181130_04000841
Het is pas na de verkiezingen die niet zo gunstig verliepen voor N-VA en de opgang van het VB dat N-VA de bocht maakte.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 00:12   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
N-VA werkte inderdaad twee jaar mee aan dat pact. Eén week voor de verkiezingen wou N-VA het pact zelfs nog actief promoten !

Het is pas na de verkiezingen die niet zo gunstig verliepen voor N-VA en de opgang van het VB dat N-VA de bocht maakte.
Democratie in actie.
Oud 4 april 2019, 11:48   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Enige tijd terug woonde ik een voordracht bij van Theo de populairste politicus van het land.

Hij gaf de context van heel dat ding.
Oostenrijk was voorzitter van de EU en dus de Oostenrijkse regering hield de Europese pen vast tijdens de onderhandelingen.
De rechtse Oostenrijkse regering, dat kon niet mislopen. Die zouden zorgen voor een degelijke tekst, zodat ondertussen ... Michel niet teveel van zijn oren moest maken om in de Veiligheidsraad te kunnen geraken, onder meer dank zij veel stemmen van Afrikaanse en Aziatische landen.

Maar wat deed Oostenrijk? In plaats van de tekst voldoende te verbeteren, zegden ze plots dat ze zelf hun eigen tekst niet gingen goedkeuren.
Theo vergeleek dat met een kok die soep maakt, en net voor die soep geserveerd wordt, er niet van wil proeven, wegens vergiftigd.

Zodoende werd Theo nogal bruusk en onheus met een onconfortabele stellingname opgescheept.

Oud 4 april 2019, 12:39   #70
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik weet 't, dat is ook de reden waarom ik terug met beide voeten op de grond kwam, en besefte hoezeer we in de uitverkoop gezet zijn.

Even had ik nog m'n twijfels bij 't uitreiken van visa enkel voor christenen, want, laat ons wel wezen, dat zijn immers de èchte slachtoffers bedreigd met genocide ginderachter.
De rest doet immers niet liever dan mekaar afmaken, en nu komen ze dat hier bij ons doen.

Uiteindelijk heeft ook dat niet de doorslag gegeven, alhoewel Francken me gene verkeerde lij(ee)kt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be