![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest veranderd er niet veel, de markt zal zich wat verleggen en dat is het zowat. De Britse economie kent nu al 10 jaar een stagnatie op hetzelfde niveau dus we gaan zien wat die Brexit ons zal brengen maar volgens mij zit het er dik in dat het een stijging zal zijn en niet de catastrofe. Er gaan uiteraard kleinere overeenkomsten komen in beider voordeel zoals het visa vrij reizen en ik vermoed ook met de vleeskeuring, vrachtwagen transport, educatief, banken, medicijnen, onderzoek, enz. Er gaan een pak sectoriële akkoorden komen en per land, zonder direct een algemeen handelsakkoord af te sluiten, ze werken gewoon al veel te lang samen. . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 3 april 2019 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is maar een ding te doen nu: een no-deal. Maar het zal de EU zijn die het haar moet opleggen, en dan gaat de EU plots de stoute boeman zijn. Het zou wel bijzonder grappig zijn dat de harde brexiteers de hulp nodig hebben van de EU om hun scheiding van de grote boeman waar te maken he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 3 april 2019 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9265 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een tweede kort uitstel maakt minder kans dan een lang, waar enkel Macron tegen is, maar zal toegeven. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 april 2019 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9267 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9268 |
Banneling
|
![]() Loeren worden steevast gedraaid, niet afgetrokken, en niet stevast. Maar ik heb zo een ver idee wie en wat je bedoelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9269 |
Banneling
|
![]() Jeremy had altijd en heeft nog steeds de oplossing voor alles wat Brexit betreft, dus nu May "kicks the can in the face of Jeremy", zal het Brexit conundrum rap opgelost zijn.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 3 april 2019 om 12:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9270 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9271 | |
Banneling
|
![]() Good.
That's the way to go. Citaat:
Bleef hij niet bij 'No Deal'? Dat is voorlopig nog geen dreiging. Een lang uitstel was de dreiging voor de No DeaL & Hard Brexiters . Ze weigert nota bene nog steeds een lang uitstel uit te sluiten. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 april 2019 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9273 |
Banneling
|
![]() Dat kan alleen per accident.
Wat in dit geval de juiste vertaling is van 'Default' |
![]() |
![]() |
![]() |
#9274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ABSOLUTE voorwaarde om 1 dag langer te bekomen dan de 12de april, is om Europese verkiezingen te organiseren, zelfs als ze maar uitstel willen tot de 13de. Dat was vorige keer zo afgesproken. De ENIGE uitzondering daarop was "het akkoord van May tekenen". Dan mochten ze tot de 21ste mei blijven, zonder verkiezingen. En waarom is dat ? Omdat ze, zolang ze uitstel hebben, ook art 50 kunnen intrekken op elk moment. En verkiezingen moeten georganiseerd worden VOOR de 12de april (lijsten en zo). Als we ze dus tot de 15de laten blijven zonder verkiezingen, en de 14de trekken ze art 50 in, zitten we in een onmogelijke situatie waar ze lid zijn van de EU en niet op tijd de verkiezingen hebben aangekondigd. Indien ze vorige week het akkoord van May hadden getekend, dan was er geen gevaar meer dat ze art 50 zouden intrekken, want ze hadden een akkoord dat aan twee kanten getekend was. Iedereen had er vertrouwen in dat eens dat akkoord getekend is, de UK niet op het laatste moment art 50 zou intrekken. Dus mochten ze wat langer blijven om hun legaal spul allemaal te stemmen ginder. Maar aangezien ze vorige week het akkoord niet getekend hebben, moet May zelfs niet naar de EU top gaan zonder de nodige papieren voor georganiseerde verkiezingen. Dat stond zo in het akkoord van 2 weken geleden. Dat ze niet absoluut weigert om eventueel verkiezingen te organiseren als ze voor een kort uitstel gaat, is dus belachelijk: ze MOET ER ORGANISEREN om zelfs de vraag mogen te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9276 |
Banneling
|
![]() Hoe lief zijn we toch….
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9277 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De enige mogelijkheid is nog,
dat Gorbyn akkoord gaat met de vertrek-deal van May en dat May akkoord gaat met houden van verkiezingen na haar vertrek. Een nieuw gekozen regering kan dan onderhandelen over de relatie met de EU. Voor dit laatste is veel meer tijd nodig. Waarschijnlijk zullen Gorbyn en May hier de komende paar dagen afspraken over maken. Laatst gewijzigd door cato : 3 april 2019 om 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9278 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wetgeving is gestemd en gaat naar de Lords. Bill to prevent no-deal passes Commons by one vote Draft Law from Cooper & Letwin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |