![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De no-deal is hierdoor een puur EU beslissing geworden. De enige manier voor de Britten om no-deal te bekomen, is als de EU een lang uitstel weigert. Dat Junckers zegt dat een kort uitstel niet mogelijk is, is gewoon een open deur opentrappen, dat wisten we al. Het enige wat hij toegevoegd heeft, is een beetje extra soepelheid, dat ze May's deal ook nog deze week of volgende dinsdag mogen stemmen. Vorige keer was er gezegd dat het vorige week moest gestemd zijn, zoniet was het ermee afgelopen. De EU geeft hen dus toch nog tot de laatste dag om May's deal te stemmen. Maar nu is het dus "lang uitstel vragen of May's deal". Er is geen "no deal of May's deal" meer. No deal is enkel nog maar mogelijk als de EU de vraag voor lang uitstel weigert. Deze wet is een goeie "zwarte-pieten" zet voor de Britten. Want de EU is nu geconfronteerd met de Britse democratische wil om geen no-deal te hebben. Het is nu bijna zeker dat er een lang uitstel komt. Tenzij bij mirakel May's deal toch gestemd wordt. Maar dat is ook onwaarschijnlijker geworden: zij die geen brexit willen en zij die een zachtere brexit willen (en samen is dat een meerderheid) hebben nu alle belang om tegen May's deal te stemmen. De schrik van no-deal is nu eigenlijk weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de EU is het immers deze deal aanvaarden of art.50 herroepen. Uitstel is niet meer mogelijk, want dat kon enkele als er verkiezingen werden uitgeschreven en dat wil May niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9283 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Britten moeten nog wat sudderen, tot daar iets uitkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, als May haar deal er niet door krijgt, is ze wettelijk gedwongen om een lang uitstel (dus met verkiezingen) te vragen aan de EU. De EU kan dat weigeren, maar dat wordt politiek moeilijk voor de EU. Want dan neemt de EU op haar rug van de no-deal veroorzaakt te hebben. Bovendien is het ook relatief interessant voor de EU, want nu gaat er hoogstwaarschijnlijk een customs union onderhandeld worden (tijdens dat lang uitstel). Dat is perfect voor de EU: we zijn af van de Britse bemoeienis, ze hebben niks meer in de pap te brokken, maar de economische nadelen voor de EU zijn dan tot een minimum herleid. Het is min of meer de slechtst mogelijke situatie voor de Britten. Dus is er maar weinig reden voor de EU om daar NIET op in te gaan, behalve dat het gezever nog een jaar gaat duren. Maar de Britten zijn zich vakkundig in een dwaze positie aan het manoeuvreren, die voor de EU prima is. En Rees-Mogg, die gaat zichzelf opknopen in zijn ERG vergaderzaal ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 4 april 2019 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9285 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De BBC heeft net een kantoor geopend in Nederland als voorbereiding op een harde Brexit, het mag nu wel eens duidelijk worden wat en hoe. :/
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190403_...land-om-brexit |
![]() |
![]() |
![]() |
#9287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt stilaan een echte klucht. Straks stemmen ze nog dat ze tegen het UK zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9288 |
Banneling
|
![]() Deze schade gaat gevolgen hebben voor het VK.
De tories gaan hier aan ten onder gaan. Een kans voor de Schotten om onafhankelijkheid te vragen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9289 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9291 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De EU moet desgevraagd een lang uitstel toestaan nu inderdaad. Minstens een jaar. Dat is altijd mijn vooropgezette optie geweest. Tegen alles en iedereen in. Zoals ik ook nog altijd hoop op een second vote van het volk. De stem van het volk 2019 kan verschillend zijn van die van 2016. De Britten zijn een constante pain in the ass maar de eenheid van de EU is prioritair voor mij. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Be careful for what you wish was al zichtbaar van bij het begin. Ik was in feite zo kwaad dat ik het hen toewenste. Welke weg? Ge zijt er wel mee met jouw referendum. Het resultaat zou je in het hoekje zetten voor 50 jaar. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 april 2019 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9293 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9294 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een harde Brexit was de beste manier om na te gaan of lidmaatschap van de EU iets bijdraagt. Als, na een korte recessie qua aanpassing, de UK het economisch even goed doet (of bijna), dan kunnen we de EU opdoeken: dient tot niks. Als de UK stinkend rijk wordt, dan moeten we ons HAASTEN om de EU op te doeken. En als ze ginder boomschors eten, dan mogen we content zijn dat we in de EU zitten.
Maar als de UK nog banden houdt met de EU, dan kunnen we totaal niet weten of het effect ervan nu positief of negatief is. Het experiment is dan vervalst en de resultaten onbruikbaar. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 april 2019 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het No Deal wordt, dan zullen de kwalijke economische gevolgen wel voor zichzelf spreken, daarin volg ik de meerderheid van de analisten. Mogelijks geen recessie maar wel serieus verlies tegenover normaal te verwachten groeicijfers . Natuurlijk zullen de effecten gemilderd worden door de toekomstige handelsverhoudingen UK/EU. Maar dat zal niet van vandaag op morge zijn. De UK heeft echt niet slecht geboerd in de EU. De problemen lagen helemaal elders. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 april 2019 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9299 |
Banneling
|
![]() Als Cooper-Letwin op tijd door de Lords raakt en er is geen Deal, en de EU weigert een nieuw uitstel op 11 april (edit), dan moet (wettelijk) article 50 ingetrokken worden, aangezien een No Deal onwettig geworden is. Wat een doolhof. (Klopt dat?).
Laatst gewijzigd door eno2 : 4 april 2019 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9300 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nou kunnen ze altijd nog een keer de onafhankelijkheid uitroepen natuurlijk, en dan hebben ze weer twee jaar de tijd...
![]() |
![]() |