![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9301 |
Banneling
|
![]() Neen, dat staat er niet in.
no deal wordt dan by default de optie als de EU weigert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9302 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Snap ik zelfs niet als grapje. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9303 |
Banneling
|
![]() Ik lees in die Bill dat de eerste minister ten alle prijze uitstel moet vragen aan de EU.
Nergens staat er iets in over de intrekking van A50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo goed geboerd vind ik dat nu toch ook niet, werkloosheid staat wel laag maar dat is eerder vanwege een vlug verouderende bevolking dan wat anders. De EU heeft een zware dip gezien die de US niet heeft gehad, het constant opschuiven naar het oosten helpt niet echt en de onkunde om Italië en Griekenland onder controle te houden deed de rest. Italië zal nog voor veel financiële problemen zorgen dus volgens mij vertrekken ze net op tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Britten verschillen sterk van het vasteland al kun je natuurlijk ook hetzelfde zeggen van de Oostkant en het Zuiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9306 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sinds 2010 is er elk kwartaal een toename geweest tegenover het vorige, wat maakt dat de omvang van de UK economy sinds 2010 een 15.7% toegenomen is, van 430 bn Pond tot 510 bn pond (Kwartaalcijfers) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens moet er hier een verschil in berekening zijn. https://www.google.com/publicdata/ex...l=en&ind=false . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 4 april 2019 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9308 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik snap het niet. Hoe kan er een jaarlijkse gemiddelde (~1.7%) groei zijn van het GDP sinds 2010 en het GDP toch zakken? https://www.statista.com/statistics/...ed-kingdom-uk/ Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 4 april 2019 om 23:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9309 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Frankrijk echter, zie ik ook wel een 'Falklands'-achtige oorlog strijden. Ze zijn de enige overgebleven andere West-Europese macht, die zoiets überhaupt militair nog kan, Europa is militair erg diep gezonken; verder is de Franse nationale trots wel te vergelijken met die van de Britten en dus kan zo'n soort reactie zeker op steun rekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt ook kijken volgens de Pond in plaats van de Dollar en dan is het positiever al zal de groei dan minder groot zijn dan bij de EU of US. Een fluctuerende Pond heeft ze nu wel geholpen wat net een anti EU maatregel is omdat ze niet willen overstappen op de Euro. Je kunt dit dus op allerlij manieren bekijken, ook dat de economie de laatste 2 jaar geen dip gezien heeft vanwege de Brexit, met tegelijk een economie die minder waard is dan voordien. https://www.statista.com/statistics/...uk-since-2000/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9312 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is dan ook geen grapje. Er is een rechtszaak geweest over de interpretatie van de EU artikel 50 regels en hoe dat past in gebruikelijk internationaal recht enzo en daaruit kwam dat GB de aanvraag tot brexit eenzijdig kan intrekken wanneer ze dat maar willen. Dan staat de procedure niet still, maar is ze gewoon helemaal afgerond, zonder tot een exit te leiden. Als dat zo is kan ik me niet voorstellen dat een rechter niet zou oordelen dat de Britten daarna als normaal EU lid ook gewoon weer een normale artikel 50 procedure kunnen starten. Weer twee jaar de tijd.
![]() |
![]() |
#9313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Britten dachten even de voorwaarden waaraan de EU moet voldoen bij de Brexit te kunnen bepalen en komen nu tot de vaststelling dat zij moeten buigen voor de EU |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9314 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat van die onafhankelijkheid uitroepen is een grap want verondersteld dat de tegenpartij gewoon toekijkt en die uitspraak meteen aanvaardt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9315 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() van 8 minuten geleden
![]() Citaat:
dat wordt lachen als ze daar europese verkiezingen gaan houden ![]()
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 5 april 2019 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Brexit wordt verdund en verdund en verdund bij elke extensie. Nu gaan ze wel een manier moeten vinden om de Ukippers en Farage in het EP te neutraliseren, want die komen daar natuurlijk de boel ondersch*ten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9317 |
Banneling
|
![]() flextension van Tusk moet het worden….
Als Jeremy akkoord gaat om mee het WITHDRAWAL AGREEMENT goed te keuren zal hij hopelijk de in het Parlement overeen te komen komen deal verbinden aan de goedkeuring van het volk Laatst gewijzigd door eno2 : 5 april 2019 om 10:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9318 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9319 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
DE No Deal wettelijk verwijderen is essentieel Het akkoord dat er uiteindelijk uit komt gedurende de extensies voorleggen aan het volk is essentieel. Dat zou dan zijn zoals ik het mij gedroomd had. Het eerste is al onderweg Het tweede hangt nu van Jeremy af Laatst gewijzigd door eno2 : 5 april 2019 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |