Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2019, 18:00   #9301
Tavek
Banneling

Standaard

Neen, dat staat er niet in.

no deal wordt dan by default de optie als de EU weigert.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 18:17   #9302
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Voor zover ik begrepen heb wel ja. De voorkeur ligt bij uitstel, maar de wet dwingt de regering in principe om tegen elke prijs een no deal te voorkomen.
OK. May is wel vrij over het soort uitstel.

Citaat:
Nou kunnen ze altijd nog een keer de onafhankelijkheid uitroepen natuurlijk, en dan hebben ze weer twee jaar de tijd...
?
Snap ik zelfs niet als grapje.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 18:25   #9303
Tavek
Banneling

Standaard

Ik lees in die Bill dat de eerste minister ten alle prijze uitstel moet vragen aan de EU.

Nergens staat er iets in over de intrekking van A50.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 19:13   #9304
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dank je.
Als het No Deal wordt, dan zullen de kwalijke economische gevolgen wel voor zichzelf spreken, daarin volg ik de meerderheid van de analisten. Mogelijks geen recessie maar wel serieus verlies tegenover normaal te verwachten groeicijfers .

Natuurlijk zullen de effecten gemilderd worden door de toekomstige handelsverhoudingen UK/EU. Maar dat zal niet van vandaag op morge zijn.

De UK heeft echt niet slecht geboerd in de EU. De problemen lagen helemaal elders.
De laatste 11 jaar was de UK economie in een stagnatie zonder groei, net zoals de EU die nog niet op het niveau van 2007 zit qua GDP.

Zo goed geboerd vind ik dat nu toch ook niet, werkloosheid staat wel laag maar dat is eerder vanwege een vlug verouderende bevolking dan wat anders. De EU heeft een zware dip gezien die de US niet heeft gehad, het constant opschuiven naar het oosten helpt niet echt en de onkunde om Italië en Griekenland onder controle te houden deed de rest.

Italië zal nog voor veel financiële problemen zorgen dus volgens mij vertrekken ze net op tijd.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 19:44   #9305
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je kan dat ook van Frankrijk zeggen. En van Duitsland. Landen met een "groots" verleden. Belligerende landen. Vroegere wereldveroveraars (de Spanjaarden ook, maar te lang geleden...) Ik zie niet goed in wat van de Britten een *intrinsiek* buitenbeentje maakt. Genetisch zijn ze niet echt verschillend he.
Economisch zijn ze toch wel sterk verschillend, vooral op gebied van in- en export en de samenstelling van de economie. Ik zie Frankrijk ook niet z'n verste stukje kolonie verdedigen via een full out oorlog tegen Argentinië, en dat met grote steun vanuit de bevolking.

De Britten verschillen sterk van het vasteland al kun je natuurlijk ook hetzelfde zeggen van de Oostkant en het Zuiden.
Oud 4 april 2019, 19:57   #9306
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De laatste 11 jaar was de UK economie in een stagnatie zonder groei, net zoals de EU die nog niet op het niveau van 2007 zit qua GDP.

Sinds 2010 is er elk kwartaal een toename geweest tegenover het vorige, wat maakt dat de omvang van de UK economy sinds 2010 een 15.7% toegenomen is, van 430 bn Pond tot 510 bn pond (Kwartaalcijfers)
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 4 april 2019, 21:45   #9307
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds 2010 is er elk kwartaal een toename geweest tegenover het vorige, wat maakt dat de omvang van de UK economy sinds 2010 een 15.7% toegenomen is, van 430 bn Pond tot 510 bn pond (Kwartaalcijfers)
Maar nog steeds niet boven het hoogtepunt van 2007, ondertussen 11 jaar geleden. 2010 was het dieptepunt. Een daling/stagnatie die we niet gezien hebben bij de VS.

Ergens moet er hier een verschil in berekening zijn.

https://www.google.com/publicdata/ex...l=en&ind=false

.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg UK-GDP.jpg‎ (111,5 KB, 713x gelezen)

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 4 april 2019 om 21:47.
Oud 4 april 2019, 23:16   #9308
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Ergens moet er hier een verschil in berekening zijn.

.
Yep.
Ik snap het niet. Hoe kan er een jaarlijkse gemiddelde (~1.7%) groei zijn van het GDP sinds 2010 en het GDP toch zakken?

https://www.statista.com/statistics/...ed-kingdom-uk/

Citaat:
This statistic shows the gross domestic product (GDP) annual growth rate of the United Kingdom (UK) from 2000 to 2018. After GDP declined in 2008 and 2009, there was annual growth over the remainder of the assessed period, peaking in 2014. Since 2014, however, the UK's GDP growth rate has slowed, growing by only 1.4 percent in 2018.

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 april 2019 om 23:17.
Oud 5 april 2019, 02:28   #9309
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Economisch zijn ze toch wel sterk verschillend, vooral op gebied van in- en export en de samenstelling van de economie. Ik zie Frankrijk ook niet z'n verste stukje kolonie verdedigen via een full out oorlog tegen Argentinië, en dat met grote steun vanuit de bevolking.

De Britten verschillen sterk van het vasteland al kun je natuurlijk ook hetzelfde zeggen van de Oostkant en het Zuiden.
De Duitsers, OK, Versailles nam al hun koloniën af, en in 1945 werd ze te midden van hun vaderland dat in een ruïne was veranderd, de gepeperde rekening gepresenteerd van hun totalitaire regime, die hun gekrenkte nationale trots in volle glorie zou herstellen....
Frankrijk echter, zie ik ook wel een 'Falklands'-achtige oorlog strijden. Ze zijn de enige overgebleven andere West-Europese macht, die zoiets überhaupt militair nog kan, Europa is militair erg diep gezonken; verder is de Franse nationale trots wel te vergelijken met die van de Britten en dus kan zo'n soort reactie zeker op steun rekenen.
Oud 5 april 2019, 05:31   #9310
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep.
Ik snap het niet. Hoe kan er een jaarlijkse gemiddelde (~1.7%) groei zijn van het GDP sinds 2010 en het GDP toch zakken?

Ik heb die statistieken ook gezien, en inderdaad, je ziet een daling van het GDP terwijl er geen negatieve groei is ???
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 06:10   #9311
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yep.

Gevonden, er is ook de werking van de Pond die een vrije munt is. In Pond is de Britse economie wel gestegen maar de Pond is 20% gezakt in die periode. Er is dus wel degelijk een gestage stijging van de economie maar die op wereldvlak minder waard is.

Je kunt ook kijken volgens de Pond in plaats van de Dollar en dan is het positiever al zal de groei dan minder groot zijn dan bij de EU of US. Een fluctuerende Pond heeft ze nu wel geholpen wat net een anti EU maatregel is omdat ze niet willen overstappen op de Euro.

Je kunt dit dus op allerlij manieren bekijken, ook dat de economie de laatste 2 jaar geen dip gezien heeft vanwege de Brexit, met tegelijk een economie die minder waard is dan voordien.

https://www.statista.com/statistics/...uk-since-2000/
Oud 5 april 2019, 06:25   #9312
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?
Snap ik zelfs niet als grapje.
Het is dan ook geen grapje. Er is een rechtszaak geweest over de interpretatie van de EU artikel 50 regels en hoe dat past in gebruikelijk internationaal recht enzo en daaruit kwam dat GB de aanvraag tot brexit eenzijdig kan intrekken wanneer ze dat maar willen. Dan staat de procedure niet still, maar is ze gewoon helemaal afgerond, zonder tot een exit te leiden. Als dat zo is kan ik me niet voorstellen dat een rechter niet zou oordelen dat de Britten daarna als normaal EU lid ook gewoon weer een normale artikel 50 procedure kunnen starten. Weer twee jaar de tijd.
Oud 5 april 2019, 07:02   #9313
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Cooper-Letwin op tijd door de Lords raakt en er is geen Deal, en de EU weigert een nieuw uitstel op 11 april (edit), dan moet (wettelijk) article 50 ingetrokken worden, aangezien een No Deal onwettig geworden is. Wat een doolhof. (Klopt dat?).
Klopt volledig, door deze wet moeten de Britten de deal voorgesteld door de EU aanvaarden of art.50 intrekken.
De Britten dachten even de voorwaarden waaraan de EU moet voldoen bij de Brexit te kunnen bepalen en komen nu tot de vaststelling dat zij moeten buigen voor de EU
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 07:57   #9314
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Voor zover ik begrepen heb wel ja. De voorkeur ligt bij uitstel, maar de wet dwingt de regering in principe om tegen elke prijs een no deal te voorkomen.

Nou kunnen ze altijd nog een keer de onafhankelijkheid uitroepen natuurlijk, en dan hebben ze weer twee jaar de tijd...
Om het met de woorden van premier Rutte te zeggen. De kapitein heeft eerst met een stemming onder de crew een meerderheid bekomen dat het niet wenselijk is op die ijsberg te varen. Nu hebben ze met een wet gespecifieerd dat er moet gehandeld worden, maar nog nergens gesproken over het roer omgooien.
Dat van die onafhankelijkheid uitroepen is een grap want verondersteld dat de tegenpartij gewoon toekijkt en die uitspraak meteen aanvaardt.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 09:32   #9315
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard brexit-uitstel tot uiterlijk 30 juni

van 8 minuten geleden

Citaat:
LONDEN - De Britse premier Theresa May vraagt de Europese Unie om brexit-uitstel tot uiterlijk 30 juni. Ook treft Londen voorbereidingen om deel te nemen aan de Europese parlementsverkiezingen van dit jaar, zo staat in een brief die May stuurde aan EU-president Donald Tusk.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3398...it-tot-30-juni

dat wordt lachen als ze daar europese verkiezingen gaan houden

Laatst gewijzigd door Hollander : 5 april 2019 om 09:33.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 09:42   #9316
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
van 8 minuten geleden

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3398...it-tot-30-juni

dat wordt lachen als ze daar europese verkiezingen gaan houden
Het zit er dik in dat er een 'flextension' van een jaar komt.
De Brexit wordt verdund en verdund en verdund bij elke extensie.

Nu gaan ze wel een manier moeten vinden om de Ukippers en Farage in het EP te neutraliseren, want die komen daar natuurlijk de boel ondersch*ten.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 10:08   #9317
eno2
Banneling

Standaard

flextension van Tusk moet het worden….
Als Jeremy akkoord gaat om mee het WITHDRAWAL AGREEMENT goed te keuren zal hij hopelijk de in het Parlement overeen te komen komen deal verbinden aan de goedkeuring van het volk

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 april 2019 om 10:12.
Oud 5 april 2019, 10:10   #9318
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nu gaan ze wel een manier moeten vinden om de Ukippers en Farage in het EP te neutraliseren, want die komen daar natuurlijk de boel ondersch*ten.
onderschatten
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 10:11   #9319
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Om het met de woorden van premier Rutte te zeggen. De kapitein heeft eerst met een stemming onder de crew een meerderheid bekomen dat het niet wenselijk is op die ijsberg te varen. Nu hebben ze met een wet gespecifieerd dat er moet gehandeld worden, maar nog nergens gesproken over het roer omgooien.
Dat van die onafhankelijkheid uitroepen is een grap want verondersteld dat de tegenpartij gewoon toekijkt en die uitspraak meteen aanvaardt.
No Deal wettelijk verbieden is noodzakelijkerwijs het roer omgooien.
Oud 5 april 2019, 10:17   #9320
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De Brexit wordt verdund en verdund en verdund bij elke extensie.
Twee dingen zijn essentieel

DE No Deal wettelijk verwijderen is essentieel
Het akkoord dat er uiteindelijk uit komt gedurende de extensies voorleggen aan het volk is essentieel.

Dat zou dan zijn zoals ik het mij gedroomd had.

Het eerste is al onderweg

Het tweede hangt nu van Jeremy af

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 april 2019 om 10:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be