Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2019, 10:17   #221
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De enige partij met een ruggengraat is Groen!

Als zij zeggen dat ze in Antwerpen niet gaan besturen met de NVA dan doen ze dat ook niet.
...en als ze zeggen dat ze voor open grenzen zijn, dan zijn ze er ook voor...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 10:23   #222
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Leugens, maar dat zijn we gewoon.

https://www.groen.be/migratie_en_asiel

Citaat:
Iedereen heeft het recht asiel aan te vragen ? niet om het te krijgen.
Citaat:
Bij landen in grote crisis, zoals Syrië, zorgen we voor grip op de asielstromen via hervestiging en humanitaire visa. Die laatste kunnen enkel binnen een transparant systeem dat goed gecontroleerd wordt.

Wie niet kan blijven, bereiden we op een menselijke manier voor op de terugkeer naar het land van herkomst of naar een veilig land. We zetten meer in op vrijwillige terugkeer. Kinderen sluiten we niet op. Nooit. En we houden geen heksenjacht op goed geïntegreerde gezinnen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 10:27   #223
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Leugens, maar dat zijn we gewoon.

https://www.groen.be/migratie_en_asiel
Als ge dat leest, zijn die dus wel degelijk voor open grenzen. Er is uiteraard geen "menselijke terugkeer naar een veilig land" mogelijk. Vrijwillige terugkeer, hahaha ! Het zou er nog aan mankeren dat we die die willen terugkeren, hier vasthouden. En ja, de meesten hebben kinderen bij.

Dus, wat nog overblijft qua "geslotenheid" aan grenzen is gene vette he !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 10:30   #224
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als ge dat leest, zijn die dus wel degelijk voor open grenzen. Er is uiteraard geen "menselijke terugkeer naar een veilig land" mogelijk. Vrijwillige terugkeer, hahaha ! Het zou er nog aan mankeren dat we die die willen terugkeren, hier vasthouden. En ja, de meesten hebben kinderen bij.

Dus, wat nog overblijft qua "geslotenheid" aan grenzen is gene vette he !
Wel pijnlijk dat ik Francken moet citeren:

https://www.demorgen.be/binnenland/f...keer-b77f7f65/

Citaat:
In oktober is het aantal nieuwe asielaanvragen gedaald en zitten we aan een recordmaand wat betreft de vrijwillige terugkeer. Dat zegt Theo Francken, staatssecretaris voor Asiel en Migratie (N-VA) in het VTM-Nieuws. "In oktober zijn er 4800 nieuwe asielaanvragen ingediend. In september zaten we aan een absoluut record met 5600 aanvragen. Het is dus al een stuk minder, maar we blijven op een recordhoogte"
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...kers~a6c939a0/

Citaat:
In 2015 is het aantal Irakezen die met de hulp van de Belgische overheid vrijwillig naar hun thuisland terugkeerden nagenoeg vertwintigvoudigd. Tegelijk zakte het aantal Iraakse asielaanvragen in drie maanden tijd met 85 procent. Dat meldt staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken vandaag.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 10:43   #225
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zijn er die proberen te doen alsof ze principes hebben. Er zijn er die, eens aan de macht, proberen van hun dada's door te drukken. Dat is onprofessioneel. Het enige waar een politicus zich moet op concentreren, is verkiezingen winnen en mandaten binnenhalen. ALLES moet daarop gefocussed zijn, zoniet is men onprofessioneel bezig.
Dat is zoiets als 'een kernfysicus moet zich niet bezig houden met kernenergie, het enige waar hij zich op moet concentreren is de verlenging van zijn contract, anders is hij onprofessioneel.'
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 10:53   #226
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...en als ze zeggen dat ze voor open grenzen zijn, dan zijn ze er ook voor...
van een partij met een islamitische voorzitter kan je weinig anders verwachten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 11:24   #227
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een partij lanceert een idee maar krijgt tegenwind van de achterban, dus ze laten het idee varen. Normale mensen vinden het een goede zaak dat een politicus luistert naar wat zijn achterban zegt. Bij onze linkse vrienden op dit forum daarentegen, staat het schuim al dagen op de mond.
Tja , zo kan men alles uitleggen. Typische uitleg van partijslaafjes.

Ik denk gewoon dat de NVA niet beginselvast is, zijn huiken naar de wind zet, en vandaag verloochent wat ze gisteren had aanbeden. Dat is niet de eerste keer bij de NVA.

Zo is het, en niet anders!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 april 2019 om 11:29.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 11:33   #228
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Ik denk gewoon dat de NVA niet beginselvast is, zijn huiken naar de wind zet, en vandaag verloochent wat ze gisteren had aanbeden. Dat is niet de eerste keer bij de NVA.
U bedoelt dat de N-VA hetzelfde doet als SP.A, O-VLD, CD&V, ...?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 11:39   #229
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
U bedoelt dat de N-VA hetzelfde doet als SP.A, O-VLD, CD&V, ...?

Met die nuance dan dat de NVA als de zogenaamde 'Kracht van de Verandering' (!), maar weinig 'verandering' heeft laten zien. Niks verandering. Gewoon hetzelfde als bij om het even welke partij.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 april 2019 om 11:40.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 12:21   #230
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo is het, en niet anders!
Partijslaafje

Ik heb niet eens een lidkaart van de NVA. Het zijn trouwens enkel idioten die nooit van mening veranderen. U weet wel, zoals tegen kernenergie zijn ook al weten ze bij groen dat dit de CO2 uitstoot zal doen stijgen. Beginselvastheid is niets anders dan de koppige steenezel uithangen.

Mij interesseert het geen bal wat een partij allemaal uitkraamt, het enige wat mij interesseert is wat ze uiteindelijk uitvreet. Dit principe in gedachten krijgt deze regering ruim een onvoldoende, wegens het uitblijven van verregaande besparingen. Ik maak daarbij wel de kanttekening dat besparingen in dit land onmogelijk zijn, wegens de verzuiling en de vakbonden. Dus we kijken dan maar naar andere zaken.

werk en economie: 7
buitenlandse zaken: interesseert me geen zak
Binnenlandse zaken: 7
Justitie: 0
Volksgezondheid: 0
Pensioenen: 0
Energie: 0
ontwikkelingssamenwerking: interesseert me geen zak
Telecom: 0
Asiel en migratie: 8

Zoals je ziet, nogal veel nullen. De vraag is in wiens schoenen we dit moeten schuiven. Wat mij betreft hebben de liberalen er federaal vooral een potje van gemaakt, dus die kunnen al fluiten naar mijn stem.

NVA stond erbij en keek ernaar en spitste zich dan maar toe op punten waar ze op konden scoren, dus ik heb ook niet veel goesting meer om op hen te stemmen.

Vraag is dan. Wat blijft er nog over? Vlaams belang, achter een cordon, met onnozelaars zoals Dries Van Langenhove, die denkt dat hij een intellectueel is, maar uiteindelijk gewoon een jongen is met een intellect dat de middelmaat niet overstijgt.

Blanco stemmen? Dat gun ik het links krapuul ook niet.

Dus wordt het maar weer NVA, in de hoop dat de asielpoort nog enigszins dichtgedraaid worden en voor de rest blijft het afwachten tot de PS de stekker uit dit land trekt.

Maar partijslaafje
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 13:16   #231
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een partij lanceert een idee maar krijgt tegenwind van de achterban, dus ze laten het idee varen. Normale mensen vinden het een goede zaak dat een politicus luistert naar wat zijn achterban zegt. Bij onze linkse vrienden op dit forum daarentegen, staat het schuim al dagen op de mond.
Niets belet hen na de verkiezingen de omgekeerde bocht te maken.

Citaat:
Na de verkiezingen kunnen we weer vijf jaar ongestoord aan de slag.” Lees: na 26 mei wordt die heffing opnieuw onvermijdelijk. Maar tot 26 mei is ze dat heel even niet.

https://m.hln.be/de-krant/onze-opini...3RLCHjx0MpnCp0
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 13:18   #232
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niets belet hen na de verkiezingen de omgekeerde bocht te maken.
Dat klopt.

Dan heb ik de laatste maal in mijn leven N-VA gestemd.

Voor alle zekerheid zal ik voor het Vlaamse niveau nu al VB stemmen, want BDW is te vaag in zijn antwoorden wat betreft de kilometertaks.

(de link werkt niet in uw post)

Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 april 2019 om 13:19.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 13:20   #233
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat klopt.

Dan heb ik de laatste maal in mijn leven N-VA gestemd.

Voor alle zekerheid zal ik voor het Vlaamse niveau nu al VB stemmen, want BDW is te vaag in zijn antwoorden wat betreft de kilometertaks.

(de link werkt niet in uw post)
U hebt gelijk.
Bij deze zou het moeten lukken.

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 13:30   #234
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
U hebt gelijk.
Bij deze zou het moeten lukken.

Oud 10 april 2019, 13:45   #235
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat is zoiets als 'een kernfysicus moet zich niet bezig houden met kernenergie, het enige waar hij zich op moet concentreren is de verlenging van zijn contract, anders is hij onprofessioneel.'
Nope, een kernfysicus (of andere werknemer) die geen solide resultaten kan voorleggen bij zijn werkgever is onprofessioneel bezig en kan een andere job gaan zoeken. (natuurlijk, als ambtenaar op dat niveau hebt u dan weer wel gelijk)
Oud 10 april 2019, 13:49   #236
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nope, een kernfysicus (of andere werknemer) die geen solide resultaten kan voorleggen bij zijn werkgever is onprofessioneel bezig en kan een andere job gaan zoeken. (natuurlijk, als ambtenaar op dat niveau hebt u dan weer wel gelijk)
Ik mag er niet aan denken, een kerncentrale die bemand wordt door ambtenaren...
Oud 10 april 2019, 15:59   #237
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Juist, maar we hebben het hier natuurlijk wel over Ben Weyts hé. Ik denk niet dat er al veel mensen zijn die Ben beschuldigd hebben van politieke intelligentie of intelligentie tout court.
Spijtig genoeg dat de Belgische politiek er te véél van dat soort lopen heeft heeft en de nvA daar geen uitzondering op maakt.
Het resultaat is er dan ook naar, maar maak je geen ilusie die km taks zullen we betalen dat wordt na de verkiezingen wel geregeld.
Oud 10 april 2019, 16:12   #238
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het is een feit dat mensen het zwart voor de ogen wordt als hun otto meer geld dreigt te gaan kosten. Of het nu gaat om branstofprijzen of rekeningrijden. Jean-Marie Dedecker heeft zich een verdienmodel bijeengebriest op het thema en de gele hesjes kunnen samengevat worden als een groep kwade automobilisten.
Met veel te hoge belastingen om het onbekwame profitariaat te bekostigen leven we reeds jaren.
Maar de "otto" is ons vrijheid, enfin zo lang we nog door kunnen, dat is de citroen die steeds verder uitgeperst wordt "samen" met ons "vrijheid".
Oud 10 april 2019, 16:17   #239
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Als een kernfysicus dingen doet uit eigen interesse, dan is hij als een amateur bezig. Er zijn er nog veel
Maar de echte reden om een job te hebben, is er de status, voordelen en inkomsten van bekomen, evenals de eventuele macht die eruit te misbruiken is, natuurlijk. Alle "plezier" in de job is amateurisme. Ik ben daar zelf een groot schuldige aan, maar een echte carriere maker doet exact wat jij schrijft.

En dat geldt voor ALLE professionele bezigheden.

Hoe denk jij dat je "manager" wordt in wetenschappelijke omgevingen ? Door goed aan wetenschap te doen ? Bijlange nie. Ge moet kiezen: carrière of goed aan wetenschap doen: professioneel of amateur.
Oud 10 april 2019, 16:19   #240
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wat ik een professionele politieke partij noem.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be