Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 23 januari 2005, 10:46   #101
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dit kan wel zijn, maar in een krant kan een journalist meer motiveren en op televisie is het meer oppervlakkiger. Je kan ook selectiever zijn in het lezen van nieuws en zelf beslissen hoe belangrijk een nieuwsfeit voor jezelf is.
Als een journalist zijn berichtgeving bij het tv-nieuws meer moest motiveren, dan duurde een nieuwsuitzending anderhalf uur. Het is nu eenmaal eigen aan een tv-journaal dat het kort en kernachtig de berichtgeving brengt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 23 januari 2005, 10:47   #102
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Hij heeft "neen" gezegd, fout van mij.
Wat zij als de essentie willen doen uitschijnen.
Had hij "Ja, maar wie hier een verbijfsvergunning aanvraagt en te kennen geeft dat zijn geloof primeert op onze wetten komt er niet in" gezegd.
Hadden ze dan ook na "Ja" geknipt omdat het de essentie was.
Maar dat heeft hij niet gezegd. Hij heeft "nee" gezegd.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 23 januari 2005, 10:47   #103
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Als een journalist zijn berichtgeving bij het tv-nieuws meer moest motiveren, dan duurde een nieuwsuitzending anderhalf uur. Het is nu eenmaal eigen aan een tv-journaal dat het kort en kernachtig de berichtgeving brengt.
Dus, je kan mij volgen als nieuws op televisie veel oppervlakkiger is.
Geertje is offline  
Oud 23 januari 2005, 10:48   #104
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, je kan mij volgen als nieuws op televisie veel oppervlakkiger is.
Natuurlijk. Maar dat impliceert niet dat het daarom ook "meer links" of "meer rechts" zou zijn.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 23 januari 2005, 11:39   #105
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Maar dat impliceert niet dat het daarom ook "meer links" of "meer rechts" zou zijn.
Je kan wel beter het onderwerp doorgronden a.h.v. van een krantenartikel dan aan de hand van snel tv-nieuws. Hiervan maakt linkse tv vooral misbruik van door snel wat doden en gewonden te tonen terwijl over de kern van de zaak nauwelijks informatie verspreid wordt. Dit is eerder emo-nieuws dan objectief nieuws. Want is een ramp zoveel erger als het op tv vertoond wordt dan wanneer er geen tv-beelden van zijn.
Geertje is offline  
Oud 23 januari 2005, 11:50   #106
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan wel beter het onderwerp doorgronden a.h.v. van een krantenartikel dan aan de hand van snel tv-nieuws. Hiervan maakt linkse tv vooral misbruik van door snel wat doden en gewonden te tonen terwijl over de kern van de zaak nauwelijks informatie verspreid wordt. Dit is eerder emo-nieuws dan objectief nieuws. Want is een ramp zoveel erger als het op tv vertoond wordt dan wanneer er geen tv-beelden van zijn.
Ben je er dan zo zeker van dat een krantenartikel altijd objectief is? Berichtgeving is altijd in mindere of meerdere mate gekleurd. Als je je dan toch grondig wil informeren, dan moet je verschillende, ook buitenlandse kranten en tijdschriften lezen. Niet iedereen heeft de luxe om daar de nodige tijd voor vrij te kunnen maken. De meeste mensen moeten zich beperken tot de hoofdlijnen van het nieuws en daarvoor zijn tv-journaals bij uitstek geschikt. Maar al die flauwe zever over "linkse" tv pakt bij mij geen verf. De "rechtse rakkers" die het hardste brullen dat de vrt een "rood bastion" is, zijn vaak ook degenen die het eerst naar de vrt verwijzen als er een bericht in hun kraampje past.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 23 januari 2005, 17:15   #107
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat heeft hij niet gezegd. Hij heeft "nee" gezegd.
Klopt en de motivatie mochten we niet weten.
Waarschijnlijk omdat het bezwarend voor hen zou zijn.
Bobke is offline  
Oud 23 januari 2005, 17:52   #108
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hiervan maakt linkse tv vooral misbruik van door snel wat doden en gewonden te tonen terwijl over de kern van de zaak nauwelijks informatie verspreid wordt. Dit is eerder emo-nieuws dan objectief nieuws. Want is een ramp zoveel erger als het op tv vertoond wordt dan wanneer er geen tv-beelden van zijn.
De omschrijving die ge geeft slaat gewoon op populisme, kijkcijfers. Noch links noch rechts heeft hiermee iets te zien.
Daarenboven is TV een visueel medium(dhu), mensen kijken ernaar omwille van het visuele, anders lees je gewoon wel de krant.
Als men het TV nieuws dezelfde diepte zou willen geven als een krant kan je het maar evengoed afvoeren omwile van de lage kijkcijfers( wegens te lang te saai).
Oud 23 januari 2005, 18:44   #109
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Klopt en de motivatie mochten we niet weten.
Waarschijnlijk omdat het bezwarend voor hen zou zijn.
Of misschien omdat die gewoon irrelevant was. Nee is nee, ongeacht de motivatie die je daar aan wenst te knopen.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 23 januari 2005, 22:52   #110
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of misschien omdat die gewoon irrelevant was. Nee is nee, ongeacht de motivatie die je daar aan wenst te knopen.
Ja
Bobke is offline  
Oud 24 januari 2005, 09:00   #111
Geertje

Standaard

Citaat:
Ben je er dan zo zeker van dat een krantenartikel altijd objectief is? Berichtgeving is altijd in mindere of meerdere mate gekleurd. Als je je dan toch grondig wil informeren, dan moet je verschillende, ook buitenlandse kranten en tijdschriften lezen. Niet iedereen heeft de luxe om daar de nodige tijd voor vrij te kunnen maken. De meeste mensen moeten zich beperken tot de hoofdlijnen van het nieuws en daarvoor zijn tv-journaals bij uitstek geschikt. Maar al die flauwe zever over "linkse" tv pakt bij mij geen verf. De "rechtse rakkers" die het hardste brullen dat de vrt een "rood bastion" is, zijn vaak ook degenen die het eerst naar de vrt verwijzen als er een bericht in hun kraampje past.
Een krantenartikel is alleszins langer en geeft een ruimere visie op een voorval en hierdoor kan de lezer een beter oordeel vellen. Het is niet verwonderlijk dat de linkse kranten in Vlaanderen zowat allemaal weggevallen zijn of toch hun koers moeten veranderen hebben. De krantlezer kon telkens de linkse opgeblazen teneur snel doorprikken en dit kwam de geloofwaardigheid van de linkse journalist niet ten goede.
Bij televisie houden de linkse journalisten gemakkelijker stand omdat ze gewoon wat beelden kunnen geven met wat slogans zonder eigenlijk iets over de kern van de zaak te moeten vermelden.
Geertje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be