Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2019, 09:40   #4761
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het was nodig.

Model S en X hadden deze upgrade nodig.

Nu 370 mijl EPA range voor de Model S LR....bijna 600 km.

Evenveel als een tank benzine.

En dan chargen tegen 200 kW.

De nadelen tov een benzinewagen op dit punt zijn zo goed als verdwenen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 09:44   #4762
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het was nodig.

Model S en X hadden deze upgrade nodig.

Nu 370 mijl EPA range voor de Model S LR....bijna 600 km.

Evenveel als een tank benzine.

En dan chargen tegen 200 kW.
En de opkomende "concurrentie" gaan het nog zwaarder hebben als Handelsblatt al duidelijk maakte:
https://www.handelsblatt.com/auto/na...X29uQCHqFf-ap4

Wat gaat Porsche nu doen met zijn Taycan? Productie uitstellen?

Citaat:
De nadelen tov een benzinewagen op dit punt zijn zo goed als verdwenen.
De Long Range modellen van Tesla zijn zelfs echte lange afstandswagens geworden, denk er de verbeterde FSD en verdere optimalisaties nog maar bij.

Want een Tesla verbetert -door online-optimalisaties- zelfs met de jaren, een klassieke wagen niet. Nope die kan nog wat adblue bijvullen onderweg.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 april 2019 om 09:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 22:38   #4763
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Growth company!

__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 22:58   #4764
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

-10k Model S en X
-10k model 3

maar wel 2k meer model 3 productie dan Q4 2018

= this big fucking loss

Ze hebben hoerenchance dat ze twee kwartalen cash hebben kunnen tanken. Mocht dat niet zijn gebeurd was het nu kapitaalsverhoging.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 22:59   #4765
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik denk dat het duidelijk is dat de S en X refresh broodnodig is. Ze verkochten niet meer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 23:27   #4766
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Wsh kapitaalsverhoging midden dit jaar.

Moet wel, als ze semi en Y willen uitrollen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 00:22   #4767
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wsh kapitaalsverhoging midden dit jaar.

Moet wel, als ze semi en Y willen uitrollen....
Verleden jaar al zei De Belegger dat er een zou komen.
Ook gisteren in kanaal Z nog.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 00:29   #4768
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Growth company!

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 08:23   #4769
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wsh kapitaalsverhoging midden dit jaar.

Moet wel, als ze semi en Y willen uitrollen....
Ik ben benieuwd wanneer ze het half miljard van Fiat-Chrysler krijgen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 08:29   #4770
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Verleden jaar al zei De Belegger dat er een zou komen.
Ook gisteren in kanaal Z nog.
Musk heeft ook ontkend dat er in 2018 een kapitaalsverhoging zou komen he.

Maar indien men die kapitaalsverhoging gebruikt om Model Y en Semi te ondersteunen kan ik daarmee leven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 08:35   #4771
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat het duidelijk is dat de S en X refresh broodnodig is. Ze verkochten niet meer.
Dat ze Q1-2019 niet meer -relatief- zoveel verkochten als Q4-2018 is natuurlijk ook te wijten aan:

- jan feb maart sowieso het slechtste verkoopskwaartaal is.

- de 7,5 k federale premie ook nog eens gehalveerd is sinds jan 2019

- de basisrange 75 kWh in de loop van Q1-2019 niet meer aangeboden werd.

- er reeds langer geruchten zijn dat model S en X in de lente een Modellpflege krijgen, en daardoor de mensen hun bestelling uitstelden.

Je moest eens weten hoe bvb de verkoop van de (oude) Porsche Panamera extra in mekaar stuikte toen de eerste spionagebeelden van de nieuwe Panamera - 2e generatie (971) - met zuinigere/betere motoren in 2015-2016 opdoken op het internet... en eigenlijk al toen de eerste geruchten doorsijpelden, de verkoop was sowieso al enkele jaren aan het zakken (ondanks facelift 2013), en het hoog tijd was om een Modellpflege of 2e generatie

https://de.wikipedia.org/wiki/Porsche_Panamera



Sinds november 2016 werd de Panamera II (971) op de markt aangeboden, men ziet het...

Uiteraard gelden die algemene marktregels ook voor Tesla-modellen.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 april 2019 om 09:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 08:53   #4772
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Musk heeft ook ontkend dat er in 2018 een kapitaalsverhoging zou komen he.

Maar indien men die kapitaalsverhoging gebruikt om Model Y en Semi te ondersteunen kan ik daarmee leven.
Als de verkoop niet oppikt, gaan ze zelfs min. $2b-3b nodig hebben om gewoon het jaar door te komen, laat staan om te investeren.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 09:14   #4773
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Aandeel Premarket start op $255 en gaat ff nu naar $257

Ik ben benieuwd of het aandeel stand gaat houden boven de $250 na deze earnings, en outlook dat Q2-2019 ook (diep)rood gaat zijn.

Het 52-weeksdieptepunt lag nipt onder $250, ergens 8e oktober 2018:
Citaat:
247.77 - 52 WEEK LOW/HIGH - 387.46

https://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla

Laatst gewijzigd door Micele : 25 april 2019 om 09:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 09:31   #4774
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Als je de EC gevolgd hebt en de investors letter gelezen hebt, dan kun je de leugens niet op twee handen tellen.

Binnen een maand gaat Tesla met een eigen verzekering komen?
Hoe gaan ze dat doen? De verzekeringssector is sterk gereguleerd en vraagt substantiële cashreserves.

Om de absurditeit even aan te tonen, een voorbeeld:
Iemand moet een voorruit laten vervangen. Tav de verzekering als derde partij vragen ze hiervoor $1000 (hypothetisch) voor de ruit + werkuren.
Als de verzekering en hersteller (Tesla dus) één partij is, dan staat niet alleen Tesla in voor de kosten van de herstelling (bv $300), ze verliezen ook de winstmarge op de herstelling (die andere $700).

Wat denken ze hierbij te winnen?
Op het eerste zicht de premies natuurlijk, maar de prijs is hoog.

Ze nemen dus niet alleen de kosten op zich van alle garantiegevallen, maar in dat geval dus ook de kosten van de accidenten van heel hun vloot.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 09:34   #4775
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als je de EC gevolgd hebt en de investors letter gelezen hebt, dan kun je de leugens niet op twee handen tellen.

Binnen een maand gaat Tesla met een eigen verzekering komen?
Hoe gaan ze dat doen? De verzekeringssector is sterk gereguleerd en vraagt substantiële cashreserves.

Om de absurditeit even aan te tonen, een voorbeeld:
Iemand moet een voorruit laten vervangen. Tav de verzekering als derde partij vragen ze hiervoor $1000 (hypothetisch) voor de ruit + werkuren.
Als de verzekering en hersteller (Tesla dus) één partij is, dan staat niet alleen Tesla in voor de kosten van de herstelling (bv $300), ze verliezen ook de winstmarge op de herstelling (die andere $700).

Wat denken ze hierbij te winnen?
Op het eerste zicht de premies natuurlijk, maar de prijs is hoog.

Ze nemen dus niet alleen de kosten op zich van alle garantiegevallen, maar in dat geval dus ook de kosten van de accidenten van heel hun vloot.
Ik heb geen idee, maar "alles aanbieden" is iets dat in Silicon Valley wel meer gebeurt. Kijk naar Amazon.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 13:08   #4776
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Enkele quotes van analisten (en die voordien bullish waren voor Tesla):

- Dan Ives: "we no longer can look investors in the eye and recommend buying this stock at current levels until Tesla starts to take its medicine and focus on reality around demand issues which is the core focus of investors. "

- Wedbush: "20 years of covering tech stocks on the Street we view this quarter as one of top debacles we have ever seen Musk & Co. in an episode out of the Twilight Zone act as if demand & profitability will magically return to the Tesla story."
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 25 april 2019 om 13:17.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 15:46   #4777
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

De leugens over de Audi e tron quattro ff aanhalen:

Range over 310 miles = 500 km, gezegd in reklamevideo met range specs en aerodynamische snufjes:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=2uvCRazDlos

Audi e-tron Quattro SUV w/ 500 km range now open for reservations

24.04.2017
Toch fijn die toen gereserveerd hebben, bijna 2 jaar geleden, 500 km rijbereik dat klinkt zoals Tesla toch?

Citaat:
https://www.audi-press.be/audi-e-tro...no-compromises

Audi e-tron quattro concept: compromisloos elektrisch rijplezier

Een rijbereik van meer dan 500 km maakt zorgeloos dagelijks gebruik mogelijk

Dinsdag 15 september 2015

Een voorsmaakje van het productiemodel: de elektrisch aangedreven Audi e-tron quattro concept

Het huwelijk tussen aerodynamica en creatieve designoplossingen geeft aanleiding tot een nieuw concept

Een aerodynamisch geoptimaliseerd design met een Cx-waarde van 0.25, een 100% elektrische quattro-aandrijving en tot 370 kW vermogen: dat is de door Audi in het kader van de IAA 2015 in Frankfurt voorgestelde studie e-tron quattro concept. Met deze auto toont Audi zijn visie op de toekomst van de elektromobiliteit: die zal sportief, energie-efficiënt en perfect dagelijks bruikbaar zijn.

“Begin 2018 zal Audi een 100% elektrisch aangedreven sportieve SUV voorstellen in het hogere segment. De als technische studie gebouwde Audi e-tron quattro concept is daar al een concreet voorsmaakje van”, verklaart Professor Dr. Ulrich Hackenberg, het Audi-directielid verantwoordelijk voor technische ontwikkeling. “Hij combineert rijplezier, een groot rijbereik, een expressief design en een uitstekend comfortniveau.”
Ook in december 2018, was er nog altijd sprake van meer dan 400 km of tot 500 km in de Duitse media, alleszins verder dan het Model X 75D basismodel:
Citaat:
https://www.focus.de/auto/elektroaut...d_9736175.html
FOCUS-Online-Redakteur Sebastian Viehmann
Mittwoch, 05.12.2018, 07:50

Und die Reichweite? Da die Angaben nach dem neuen WLTP-Zyklus noch nicht offiziell sind, redet Audi nur von „über 400 Kilometern“. Angesichts der Akkukapazität kann man wohl von rund 460 Kilometern ausgehen. Mehr als beim Basismodell des Tesla Model X, aber weniger als beim Topmodell P100D. Autobahntempo ist freilich Gift für die Reichweite, egal von welcher Marke der Stromer kommt. Dauerhaft 180 wird da niemand fahren, selbst wenn es möglich ist.

Reichweite: 400 bis 500 km

Offic. range 2019: 204 miles of 328 km. lol. Het is maar "tot 180 km" verschil.

Citaat:
https://insideevs.com/news/343780/au...-range-rating/

Audi E-Tron Gets Lower Than Expected 204-Mile EPA Range Rating
Citaat:
https://www.audiusa.com/models/audi-e-tron
Range 204 miles (EPA est.)
Zo nu mag men Tesla alweer verwijten dat ze wat ze beloofden niet echt nagekomen zijn.
Maar van het rijbereik en hun superchargers (vermogen/aantal) kan men niet klagen.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 april 2019 om 16:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 16:20   #4778
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Zoals ik verwachtte gaat het aandeel nu toch duidelijk onder de $250, maar de dag is nog lang.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 18:09   #4779
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Enkele quotes van analisten (en die voordien bullish waren voor Tesla):

- Dan Ives: "we no longer can look investors in the eye and recommend buying this stock at current levels until Tesla starts to take its medicine and focus on reality around demand issues which is the core focus of investors. "

- Wedbush: "20 years of covering tech stocks on the Street we view this quarter as one of top debacles we have ever seen Musk & Co. in an episode out of the Twilight Zone act as if demand & profitability will magically return to the Tesla story."
Hier zaten een paar weken geleden de fantaboys over +400 per aandeel te lullen
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 18:48   #4780
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be