Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 oktober 2013, 22:27   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard De "ingetogen Vlaming" ...

Ik heb al gemerkt dat in tegenstelling tot met wat men in het algemeen beweert over de ingetogenheid van de Vlaming, dat ze helemaal niet zo ingetogen zijn als het aankomt om hun ongenoegen te uiten en dan in het bijzonder als het over vreemdelingen ed. gaat... Dan zijn ze zelfs naar mijn mening toe 'te uitbundig' en zijn ze de eersten om kwaad rond te bazuinen over 'die bruine apen' en 'makakken' ... Nee, de Vlaming is helemaal niet ingetogen, maar nors.

Laatst gewijzigd door bembem : 9 oktober 2013 om 22:28.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2013, 22:37   #2
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Och, arme bembem toch. Voel je je uitgesloten door die stoute Vlaming? In diverse topics door jou aangemaakt merk ik een zekere frustratie tov de Vlamingen. Wat hebben ze je aangedaan?
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2013, 22:42   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Och, arme bembem toch. Voel je je uitgesloten door die stoute Vlaming? In diverse topics door jou aangemaakt merk ik een zekere frustratie tov de Vlamingen. Wat hebben ze je aangedaan?

Nee, stout vind ik ze in het algemeen niet, eerder schijnheilig. Verder zijn velen ook kleinburgerlijk en klaar om te roddelen over al wat niet onder hun kerktoren 'thuishoort' .. Uitgesloten voel ik mij dus niet, eerder ingesloten.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 07:04   #4
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb al gemerkt dat in tegenstelling tot met wat men in het algemeen beweert over de ingetogenheid van de Vlaming, dat ze helemaal niet zo ingetogen zijn als het aankomt om hun ongenoegen te uiten en dan in het bijzonder als het over vreemdelingen ed. gaat... Dan zijn ze zelfs naar mijn mening toe 'te uitbundig' en zijn ze de eersten om kwaad rond te bazuinen over 'die bruine apen' en 'makakken' ... Nee, de Vlaming is helemaal niet ingetogen, maar nors.
De Vlaming is een heel stuk stiller dan de heren in "Femme de la rue"das waar.
Maar goede moslimvrouwen gedragen zich ook heel stilletjes.
Het zijn dus enkel de moslimmannen die we met veel plezier en vriendschap mogen begroeten.Tzijn dan ook die mannen die niet tegen kritiek kunnen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 07:09   #5
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee, stout vind ik ze in het algemeen niet, eerder schijnheilig. Verder zijn velen ook kleinburgerlijk en klaar om te roddelen over al wat niet onder hun kerktoren 'thuishoort' .. Uitgesloten voel ik mij dus niet, eerder ingesloten.
Tiens,dat heb ik ook al gehoord als belangrijkste hobby van gedoekte vrouwen,één verschil,die hebben geen kerktoren nodig.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 07:38   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb al gemerkt dat in tegenstelling tot met wat men in het algemeen beweert over de ingetogenheid van de Vlaming, dat ze helemaal niet zo ingetogen zijn als het aankomt om hun ongenoegen te uiten en dan in het bijzonder als het over vreemdelingen ed. gaat... Dan zijn ze zelfs naar mijn mening toe 'te uitbundig' en zijn ze de eersten om kwaad rond te bazuinen over 'die bruine apen' en 'makakken' ... Nee, de Vlaming is helemaal niet ingetogen, maar nors.
't Is ook nooit goed.
Eerst te ingetogen, nu te uitbundig...
Heb je ook wat tips hoe we ons dienen te gedragen om uw hoogst onmisbare goedkeuring te genieten?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 07:41   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee, stout vind ik ze in het algemeen niet, eerder schijnheilig. Verder zijn velen ook kleinburgerlijk en klaar om te roddelen over al wat niet onder hun kerktoren 'thuishoort' .. Uitgesloten voel ik mij dus niet, eerder ingesloten.
Een geluk dat we nog breeddenkende, eerbare, moreel superieure landgenoten zoals jij hebben om van ons kosmopolieten te maken, en onze horizon tot ver voorbij de kerktoren te verruimen...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 07:48   #8
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb al gemerkt dat in tegenstelling tot met wat men in het algemeen beweert over de ingetogenheid van de Vlaming, dat ze helemaal niet zo ingetogen zijn als het aankomt om hun ongenoegen te uiten en dan in het bijzonder als het over vreemdelingen ed. gaat... Dan zijn ze zelfs naar mijn mening toe 'te uitbundig' en zijn ze de eersten om kwaad rond te bazuinen over 'die bruine apen' en 'makakken' ... Nee, de Vlaming is helemaal niet ingetogen, maar nors.
Voel U vrij om op te rotten. Meer hoeft daar niet over gezegd te worden.
__________________
Mein Land
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 08:15   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Voel U vrij om op te rotten. Meer hoeft daar niet over gezegd te worden.
En als het even kan, strooi deze boodschap, van nors volk, uitbundig rond in het land van herkomst.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 22:02   #10
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard update

Even een update aangaande dit topic; het is namelijk frappant hoe ik bijna dagelijks geconfronteerd word met het tegenovergestelde van wat men doorgaans onder 'ingetogen' verstaat. Bij deze zou ik dat dan ook nogmaals wensen te verduidelijken want de Vlamingen die ik tegenkom/mee in aanraking kom irl zijn allesbehalve ingetogen. Integendeel zelfs, het merendeel zijn juist luidruchtig, verbaal agressief en ronduit niet op hun mond gevallen; specimens die ik dan ook als ongemanierde, luide volkse 'boeren' bestempel (met alle respect voor het beroep boer nvdr).
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 22:05   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Even een update aangaande dit topic; het is namelijk frappant hoe ik bijna dagelijks geconfronteerd word met het tegenovergestelde van wat men doorgaans onder 'ingetogen' verstaat. Bij deze zou ik dat dan ook nogmaals wensen te verduidelijken want de Vlamingen die ik tegenkom/mee in aanraking kom irl zijn allesbehalve ingetogen. Integendeel zelfs, het merendeel zijn juist luidruchtig, verbaal agressief en ronduit niet op hun mond gevallen; specimens die ik dan ook als ongemanierde, luide volkse 'boeren' bestempel (met alle respect voor het beroep boer nvdr).
Je woont nabij Antwerpen. Wat wil je ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 22:10   #12
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Enfin het zal wellicht een mengeling van factoren zijn; net zoals men het cliché heeft van the 'English gentleman' en men eens in het VK aangekomen beseft dat dit niet klopt i.e. weinig galante mannen (lol).
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 22:11   #13
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

En ook:

Het zal er allicht mee te maken hebben dat ze zich tov mij als zogezegde allochtoonse niet echt menen te moeten generen. Was ik une Wallonne ou une Bruxelloise francophone, ils se montreraient sans doute sous un autre jour -plus réservé- n'est-ce pas
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 22:13   #14
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
En ook:

Het zal er allicht mee te maken hebben dat ze zich tov mij als zogezegde allochtoonse niet echt menen te moeten generen. Was ik une Wallonne ou une Bruxelloise francophone, ils se montreraient sans doute sous un autre jour -plus réservé- n'est-ce pas
Inderdaad, je hebt heren en je hebt knechten.

Je bent perfect tweetalig. Make it count.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 22:18   #15
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Nee ik toon liever niet dat ik ook de tweede landstaal machtig ben, ze zouden het toch maar als bekakt interpreteren. Tja, komt ervan van in een typische Vlaamse buurt te wonen
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 22:19   #16
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee ik toon liever niet dat ik ook de tweede landstaal machtig ben, ze zouden het toch maar als bekakt interpreteren. Tja, komt ervan van in een typische Vlaamse buurt te wonen
In Anvers kan dat eh.

In Merksem verstaan ze u dan niet, maarbon, dat is reeds parking.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 22:28   #17
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Een voorbeeldje:

Doordat ik gewone melk niet goed verteer ben ik aangewezen op de lactose vrije versie. Nu koop ik die nogal eens in de Aldi vlakbij. Was ik laatst net voor sluiting nog vlug een viertal bussen gaan inslaan net voor het weekend. Ik aan de kassa, reken af, en met het weggaan hoor ik de verantwoordelijke tegen de kassierster luidop een vettige opmerking maken over 'mijne platte kak'/dat het anders van mijn billen zou lopen of zoiets in die trant. Nu het was niet negatief bedoeld en best wel grappig (kan ik inkomen, lol), maar toch kan ik het niet echt ingetogen noemen.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 22:29   #18
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In Anvers kan dat eh.

In Merksem verstaan ze u dan niet, maarbon, dat is reeds parking.
Bof.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 22:36   #19
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Die onder mij (buurman) -ook allesbehalve ingetogen- en mijn vroegere collega's van in de supermarkt (idem).

Enz. enz.

Nee ik kan echt niet zeggen dat de gemiddelde Vlaming ingetogen is. Echt niet.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2019, 01:01   #20
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Die denken dat ze een eigen mening hebben, gewoon omdat ze politiek incorrect zijn.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be