![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spreken kan hij niet, om nog maar over zijn Christelijke visie te zwijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik trek mij geen fluit meer aan van dat rechts of links. En ik veeg serieus mijn juwelen aan partijen die het normaal vinden; nadat je hen diverse keren zelfs uit de stront haalde en hun gezicht redde; dat ze hun medewerkers laten afslachten. Lafaards! Dat Vlaams gevoel moet maar betaald worden denken de tenoren zelf dan. Maar ondertussen draaien ze wel mee naar de zonkant en doen ze alsof niks zien. Andere kant opkijken. En dan durven ze achteraf nog komen smeken in groep; als ze opnieuw in nesten zitten natuurlijk; om iets voor de partij opnieuw te doen. En ja; dan komen ze een niet meer verkiesbare tweede plaats op de lijst aanbieden. Stomme klootzakken! Je hebt verdorie aan de tafel geschrokt tot er niks meer overbleef. En voeling met het volk hadden jullie allerminst want dan hadden jullie geweten dat het einde van jullie Vlaams partijtje nabij was. Na zes jaar aan het bestuur te hebben deelgenomen hadden jullie totaal niks verwezenlijkt. Een paar benoemingen aan de gemeente voor familie uitgezonderd. De paar zelfmoorden laat ik voor jullie rekening. Vrienden? Doe me niet lachen. Jullie weten niet wat besturen is. Uitsluitend eigen zak vullen is niet besturen. Hopelijk weten jullie het nu wel. En dat probleem van het stom gepeupel dat ook niet wil zien wat er gebeurt is evenmin mijn zaak nog. Ze kunnen verdomd niet hard genoeg gekloot worden. Dan ben ik niet meer de enige. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de knoop van het probleem he. Zolang we daarvan uitgaan, zal het niet willen lukken. Eerst moeten we van dat dwaze idee af. (enfin, niet dat het geen "mensen" zijn, maar dat dat iets moet betekenen en dat mensen "rechten" zouden hebben gewoon maar omdat ze "mensen" zijn).
Laatst gewijzigd door patrickve : 29 april 2019 om 08:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel om u te plezieren, zal ik er eentje citeren: Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Realistische politiek: de andere partijen die wel Marrakech zijn, gaan niet willen plooien wegens gezichtsverlies.
Dus moet er een tussenoplossing komen. Tenzij je op voorhand zegt dat je aan de kant wil blijven staan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen teamplayer. Veel talent maar niks mee aan te vangen. Wil niet eens een lidkaart aanschaffen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht aan de conventie van Wenen, die zo goed als ontoepasbaar is, om uit een internationaal verdrag te stappen. Mijn idee was dat het gezien wordt als een contract tussen tekenaars, en de enige manier om "eruit te stappen", een akkoord voorziet van alle tekenaars. Volgens mij waren de EG verdragen zonder zulke clausule. Kan mis zijn, maar dacht dat art 50 een nieuwigheid was. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 april 2019 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Article 44 - Denunciation 1. Any Contracting State may denounce this Convention at any time by a notification addressed to the Secretary-General of the United Nations. 2. Such denunciation shall take effect for the Contracting State concerned one year from the date upon which it is received by the Secretary-General of the United Nations. 3. Any State which has made a declaration or notification under article 40 may, at any time thereafter, by a notification to the Secretary-General of the United Nations, declare that the Convention shall cease to extend to such territory one year after the date of receipt of the notification by the Secretary-General. https://www.ohchr.org/EN/Professiona...fRefugees.aspx
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie gaat de VS tegenhouden om uit een bepaald verdrag te stappen waarbij er geen mogelijkheid is voorzien in het verdrag om er uit te stappen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat is de echte manier om een internationaal verdrag "op te zeggen": er uw laars aan lappen. Maar dat geeft meestal interne juridische problemen, omdat men meestal eigen wetten heeft die stellen dat internationale verdragen een bron van eigen recht zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve, volgens mij, voor de verdragen die rechtstreeks van toepassing zijn in onze juridische rangorde. Die kunnen immers enkel bij wet worden opgezegd, en ik ben niet zeker of zo'n wet, wanneer geen clausule is voorzien in het verdrag, grondwettelijk zou zijn.
![]() |
![]() |
#59 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|