Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2003, 10:09   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Een overzicht van de laatste berichten over terrroristische aanslagen.

Citaat:
Bij een reeks bomaanslagen in de Saoedische hoofdstad Riad zijn minstens 60 mensen gewond geraakt, onder wie een veertigtal Amerikanen. Er zijn volgens de Amerikaanse zender CNN ook berichten dat twee Amerikanen om het leven kwamen, maar dat kan nog niet bevestigd worden. De vermoedelijke daders zijn terroristen van Al Quaeda
Citaat:
Een aanslag met een vrachtwagen vol explosieven op overheidsgebouwen in de Noord-Tsjetsjeense stad Znamenskoje heeft maandag zeker 41 mensen het leven gekost. Meer dan honderd mensen zijn met verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht. De vermoedelijke daders zijn moslimrebellen.
Citaat:
De Britse politie heeft zes mensen gearresteerd die in verband worden gebracht met de zelfmoordaanslag woensdag in het Israëlische Tel Aviv. Ze zouden ook banden hebben onderhouden met een Britse man die zichzelf opblies voor een nachtclub in Tel Aviv en waarbij 22 jonge mensen het leven lieten. De verdachten zijn allen lid van een islamietische beweging in Londen.
Citaat:
De aanslag op de luchthaven van de Filipijnse stad Davao is opgeëist door de militante moslimgroepering Abu Sayyaf. Bij de aanslag vielen zeker 21 doden.
Dit is nu al jaren bezig. En er zijn er nog altijd die niet willen zien dat de Islam een probleem is. Bijna niet te geloven.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 13:36   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen zijn er in Tsjetsjenië reeds 57 doden geteld, en heeft de aanslag in Saudi Arabië ten minste aan 20 mensen het leven gekost.
Oud 13 mei 2003, 13:55   #3
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Onrechtstreekse mede-schuldigen zijn voor mij zeker en vast de politiek correctdenkenden in het Westen, de moedwillig naïeven zoals bepaalde christenen, de kortzichtige navelstaarders (gemodereerde moslims) die nog altijd het sprookje in stand willen houden als zou islam een vredelievende godsdienst zijn. Islam treedt alle mensenrechten gezwind met de voeten, en toch zijn er nog onnozelaars ( ) die de waarheid niet onder ogen willen zien. Hoeveel doden moeten er nog vallen?

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 19:56   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Onrechtstreekse mede-schuldigen zijn voor mij zeker en vast de politiek correctdenkenden in het Westen, de moedwillig naïeven zoals bepaalde christenen, de kortzichtige navelstaarders (gemodereerde moslims) die nog altijd het sprookje in stand willen houden als zou islam een vredelievende godsdienst zijn. Islam treedt alle mensenrechten gezwind met de voeten, en toch zijn er nog onnozelaars ( ) die de waarheid niet onder ogen willen zien. Hoeveel doden moeten er nog vallen?

Dutch
Er zijn ook nog de Agalevers, Pvda'ers, Ngo's alla Oxfam, etc... Of hoe dom een mens kan zijn.
Oud 13 mei 2003, 22:03   #5
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Bush Denounces Saudi Terror Attacks

Email this Story

May 13, 4:26 PM (ET)

By TOM RAUM

(AP) President George W. Bush denounced the bombing in Saudi Arabia before outlining his economic plan...
Full Image

INDIANAPOLIS (AP) - President Bush on Tuesday denounced the bombings in Saudi Arabia as the work of "killers whose only faith is hate" and vowed that those responsible "will learn the meaning of American justice."

Bush said "the ruthless murder of American citizens and other citizens, reminds us that the war on terror continues."

The president made the remarks at the Indiana State Fairgrounds, where he was speaking on his tax-cut and economic stimulus plan.

"My thoughts and prayers and those of our fellow citizens are with the families of the victims of yesterday's murders in Saudi Arabia," he said.

"These despicable acts were committed by killers whose only faith is hate and the United States will find the killers and they will learn the meaning of American justice," Bush said.

"Anytime anybody attacks our homeland, or our fellow citizens, we will be on the hunt," he added. "We will bring them to justice."

"Just ask the Taliban," Bush added, recalling the U.S. victory over the Taliban government of Afghanistan.

"I'm optimistic we can overcome anything in our path," he said.

"We pray for them. We mourn the loss of life," Bush said of the attacks late Monday in Saudi Arabia.

(AP) President Bush condems the bombing in Saudi Arabia before outlining his economic plan during a...
Full Image

Separately, Vice President Dick Cheney also promised to deal harshly with terrorists.

"The only way to ultimately deal with this threat is to destroy it," Cheney said in Washington.

"In the final analysis, the only sure way to security and stability and protection of our people and those of our friends and allies is to go and eliminate the terrorists before they can launch any more attacks," Cheney said, "and this president is absolutely bound and determined to do that."

White House staff members told Bush about the bombings after he gave a speech on tax cuts, terrorism and the war on Iraq at a plastics manufacturing plant in Omaha, Neb., said White House spokeswoman Claire Buchan. On Air Force One, en route to Indianapolis, Bush received additional information in phone conversations with national security adviser Condoleezza Rice, Buchan said.

"He was briefed immediately following his remarks yesterday in Omaha, then he spoke to Dr. Rice on Air Force One," Buchan said. "He was updated at the hotel and again by Dr. Rice before he went to bed. This morning, he received an additional update from Dr. Rice as well as his usual intelligence briefing."

Secretary of State Colin Powell, in the Mideast for previously scheduled meetings, learned about the bombings when he was awakened about midnight in Amman, Jordan. In the Saudi capital of Riyadh, Powell on Tuesday called the bombings an act of cowardice and said they bore the "earmarks of al-Qaida."

More than a dozen people, including at least seven Americans, died in the blasts at residential compounds. A U.S. official said British, German, French, Australian and other Arab citizens were among the casualties which could be in the hundreds.

Powell planned to view damage caused by the blasts during his six-hour stop in Saudi Arabia before going on to Moscow to prepare for Bush's visit to St. Petersburg on June 1.

Sen. Jon Kyl, R-Ariz., chairman of the Senate Judiciary Subcommittee on Terrorism, Technology, and Homeland Security, called the attack "a painful moment in our long war against terrorism. Al-Qaida, which some suspect may have been behind this attack, has suffered serious setbacks, but is still a potent enemy."

"Our recent successes in Iraq, Afghanistan and in the global dismantling of terrorist cells may have understandably encouraged some Americans to begin to turn their attention away from the war on terror toward other pressing concerns," Kyl said. "Today's attack is a reminder that our enemies will not be similarly distracted."

The FBI is sending a team to Riyadh to help in the investigation of the bomb attacks.

John Pistole, deputy assistant FBI director for the counterterrorism division, will lead what is known as an "assessment team" of a dozen or less agents and technicians, bureau spokesman Bill Carter said Tuesday.

Saudi Arabian officials have already given the FBI team permission to participate in the investigation, he added. The FBI has a permanent legal attache in Riyadh who acts as a liaison with that nation's police and counterterrorism officials.

The team includes investigators who will interview witnesses and gather evidence alongside Saudi police. Also part of the group are bomb technicians who will begin the process of figuring out what explosives were used, how they were detonated and how to trace their origin.

Additional FBI agents could be sent to Riyadh depending on the findings of this initial team, as long as Saudi Arabian officials permit them into the country.

--------

Weeee
Oud 13 mei 2003, 22:13   #6
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Georgieboy, de subtiliteit zelve gewoon.

BTW: werkt de FBI niet enkel binnenlands?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 22:19   #7
Ebbe
Burger

Ebbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ondertussen zijn er in Tsjetsjenië reeds 57 doden geteld, en heeft de aanslag in Saudi Arabië ten minste aan 20 mensen het leven gekost.
En ik ben er zeker van dat die ellende nog lang niet gedaan is.
Ik heb eerder het gevoel dat die islamieten hun jihad zijn begonnen.
T'is triest,maar we zullen het nog lang moeten ondergaan.
Ik hoop stiekem tussen mijn doemdenken op een beetje moderniteit in de islamwereld,maar dat zal wel een verloren zaak zijn...
Oud 13 mei 2003, 22:57   #8
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht het nog. Toen president Bush (en ook zijn shoothond) aankondigden dat ze het terroisme even zouden aanpakken door Irak aan te vallen, dacht ik direct aan nog meer bloederige aanslagen.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 00:49   #9
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Georgieboy, de subtiliteit zelve gewoon.

BTW: werkt de FBI niet enkel binnenlands?
Bij uitzondering ook in het buitenland en sinds kort regelmatig.
Oud 14 mei 2003, 07:34   #10
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Ik dacht dat de FBI enkel in Amerika werkte en de CIA in het buitenland.
Oud 14 mei 2003, 10:29   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik dacht het nog. Toen president Bush (en ook zijn shoothond) aankondigden dat ze het terroisme even zouden aanpakken door Irak aan te vallen, dacht ik direct aan nog meer bloederige aanslagen.
Nee hoor, 't is andersom, het moslim-terrorisme was eerst begonnen, lang voor dat Bush President was. Denk maar aan al die gruwen in Indonesië, Fillipijnen, Israel, Tsjetsjenië, Algerije, etc.... de lijst was al heel lang.

Onder Reagan herinner ik mij onder andere de laffe bomaanslagen tegen Amerikaanse doelwitten in Libanon, met honderden doden. Onder Clinton waren er onder andere die laffe aanslagen in Afrikaanse landen met telkens veel doden.

Zelfs in Frankrijk zijn er aanslagen gepleegd. En toruwens ook in België (Antwerpen).

Het toppunt was de massamoord in New York op 11 september.

En Georges Bush is de eerste President die gezegd heeft : nu is het genoeg geweest.

En terecht!

Kom nu niet vertellen dat die aanslagen het gevolg zijn van zijn aanval op het bloedige Irak. Da's bullshit eerste klas!
Oud 14 mei 2003, 11:12   #12
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Dat terrorisme is veel ouder dan de meesten vermoeden. De aanval op Irak en de Palestijnse kwestie zorgen enkel voor een heropflakkering van het extremistisch geweld. Zulke gebeurtenissen vormen immers een gedroomde legitimatie om opnieuw toe te slaan. Deze extremisten hebben er echt geen belang bij dat de Palestijnse kwestie opgelost wordt want dan verliezen ze een deel van hun legitimatie. Alleen daarom al zullen ze elk vredesinitiatief kelderen.
Oud 14 mei 2003, 11:17   #13
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Ik ben tegen elke vorm van terrosisme, laat dat duideljk zijn. Maar toch kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat door de Amerikaanse machtspolitiek - van de laatse 50 jaar- het terrorisme is toegenomen.
Oud 14 mei 2003, 11:41   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen elke vorm van terrosisme, laat dat duideljk zijn. Maar toch kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat door de Amerikaanse machtspolitiek - van de laatse 50 jaar- het terrorisme is toegenomen.
Larie.

Hier bij ons krijgen de moslim-allochtonen de beste behandeling die ze zich maar kunnen inbeelden. Beter dan in elk andere westers land, en zeker beter dan in hun eigen landen.

En toch stellen ze zich aggressief op.

De Islam is gewoon een bron van haat tegenover alles wat niet-moslim is.

Dat is de basis van het overgrote deel van het terrorisme in de wereld.
Oud 14 mei 2003, 13:59   #15
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Indien ik dezelfde conclusie zou trekken - wat ik niet doe trouwens - dan zou ik zeggen dat de Amerikanen iets hebben tegen de Moslims, omdat ze - bijna - altijd Moslim-landen hebben aangevallen.

Ik probeer en lijst te zoeken met alle landen en redenen er op om deze aan te vallen.
Oud 14 mei 2003, 14:14   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien ik dezelfde conclusie zou trekken - wat ik niet doe trouwens - dan zou ik zeggen dat de Amerikanen iets hebben tegen de Moslims, omdat ze - bijna - altijd Moslim-landen hebben aangevallen.

Ik probeer en lijst te zoeken met alle landen en redenen er op om deze aan te vallen.
Niet zo. De Amerikanen hebben sinds de Tweede Wereldoorlog, waar ze vochten tegen Duitsland en Japan (geen moslims), oorlog gevoerd in Vietnam en Cambodja. Hebben decennia lang als hoofdvijand de kommunistische landen van de oost-blok, de Sovjets, en China gehad. Niet echt moslim landen. En ook vandaag staan bijvoorbeeld Cuba maar zeer Noord-Korea hoog op de vijandenlijst.

Het terrorisme heeft uiteraard ook een aantal niet-moslims op hun ledenlijst, zoals de IRA en Beider-Meinhoff.

Maar dat is klein bier vergeleken met wat er vandaag werkelijk in de wereld gebeurt.

Vandaag is het universeel, overal, in alle regio's, tegen alle niet-moslim religies en landen. Het Moslim-terrorisme. De gruwelijkste terroristische acties ooit.

Vandaag nog, weeral een nieuwe aanslag in Tsjetsjenië, weer met tientallen doden en nog veel meer gewonden. Dit bovenop de aanslag van gisteren, waarbij 59 doden vielen. En ook in Ryad zijn de doden opgelopen tot 34, met bijna 200 gewonden.

Overal dood en vernieling, onschuldige burgers, mannen, vrouwen en kinderen, die worden vermoord en verminkt.

Dat is de islamitische realiteit.
Oud 14 mei 2003, 14:14   #17
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Hieronder een lijstje met landen die sinds de Tweede Wereldoorlog gebombardeerd zijn door de Verenigde Staten. Het lijstje is samengesteld door historicus William Blum.

- China 1945-1946
- Korea 1950-1953
- China 1950-1953
- Guatemala 1954
- Indonesië 1958
- Cuba 1959-1960
- Guatemala 1960
- Kongo 1964
- Peru 1965
- Laos 1964-1973
- Vietnam 1961-1973
- Cambodja 1969-1970
- Guatemala 1967-1969
- Grenada 1983
- Libië 1986
- El Salvador 1980-1988
- Nicaragua 1980-1987
- Panama 1989
- Irak 1991-1999
- Soedan 1998
- Afghanistan 1998
- Joegoslavië 1999

In hoeveel gevallen resulteerden de bombardementen van de Amerikanen in het vestigen van een democratische regering die de mensenrechten respecteerde?

Kies een antwoord:
A. Nul.
B. geen een
C. Nada, noppes, niets.
D. Tussen de min een en een.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 14:23   #18
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Hieronder een lijstje met landen die sinds de Tweede Wereldoorlog gebombardeerd zijn door de Verenigde Staten. Het lijstje is samengesteld door historicus William Blum.

- China 1945-1946
- Korea 1950-1953
- China 1950-1953
- Guatemala 1954
- Indonesië 1958
- Cuba 1959-1960
- Guatemala 1960
- Kongo 1964
- Peru 1965
- Laos 1964-1973
- Vietnam 1961-1973
- Cambodja 1969-1970
- Guatemala 1967-1969
- Grenada 1983
- Libië 1986
- El Salvador 1980-1988
- Nicaragua 1980-1987
- Panama 1989
- Irak 1991-1999
- Soedan 1998
- Afghanistan 1998
- Joegoslavië 1999

In hoeveel gevallen resulteerden de bombardementen van de Amerikanen in het vestigen van een democratische regering die de mensenrechten respecteerde?

Kies een antwoord:
A. Nul.
B. geen een
C. Nada, noppes, niets.
Ge bent duitsland 1944-1945 nog vergeten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 14:25   #19
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
sinds de Tweede Wereldoorlog
Ge bent duitsland 1944-1945 nog vergeten.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 14:33   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

- China 1945-1946
- Korea 1950-1953
- China 1950-1953
- Guatemala 1954
- Indonesië 1958
- Cuba 1959-1960
- Guatemala 1960
- Kongo 1964
- Peru 1965
- Laos 1964-1973
- Vietnam 1961-1973
- Cambodja 1969-1970
- Guatemala 1967-1969
- Grenada 1983
- Libië 1986
- El Salvador 1980-1988
- Nicaragua 1980-1987
- Panama 1989
- Irak 1991-1999
- Soedan 1998
- Afghanistan 1998
- Joegoslavië 1999

Kies een antwoord:
A. Nul.
B. geen een
C. Nada, noppes, niets.
Weer fout: landen van jouw lijst die vandaag min of meer democratisch zijn en waar de mensenrechten erop zijn vooruitgegaan:
Zuid- Korea,
Guatemala,
Indonesië,
Peru,
Vietnam,
Cambodja,
Grenada,
El Salvador,
Nicaragua,
Panama,
Joegoslavië.
Als ik er één mis heb, mea culpa. Maar ik denk dat het ongeveer juist is.

De volgende landen zijn dan nog geen democratieën, maar zijn wel op de goeie weg, zeker omtrent mensenrechten (ik herhaal : op weg!):
China, zeker ver van goed, maar op weg.
Irak (prille begin)
Afghanistan (prille begin)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be