![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Klopt in Bangkok in sommige shopping centers hebben de verschillende banken 2 tot zelfs 3 filialen maar dat kan ook te maken hebben met hun lagere lonen en gemakkelijker ontslag. En misschien ook cultuurverschil. Binnen in het filiaal zie je soms 10 tot 20 mensen met hun nummer wachten en buiten de bank staan een 4 tal bank automaten die weinig gebruikt worden. Bovendien krijg je van de bank een soort boekje dat alleen maar in de bank zelf kan ge-updated worden.
|
|
|
|
|
|
#402 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze zijn daar mee bezig ja. Van dezelfde bank naar dezelfde gaat al sneller. Maar? Overschrijvingen: 1 werkdag later Voer je in KBC Touch of KBC Mobile een overschrijving in op een sluitingsdag? Dan verwerken we die op de werkdag erna. Wil je uitgesteld betalen en kies je een sluitingsdag als uitvoeringsdatum? Dan krijg je automatisch de vraag om een andere datum te kiezen. Handelaars worden meestal in " bulk" betaald. Men spaart dus een zeker aantal overschrijvingen op en betalen ze in 1 keer op je rekening. Ge ziet dat wonderland nog ver weg is.
|
|
|
|
#403 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als iemand wil leven zoals in Bokrijk, is dat voor mij geen probleem. Iedereen kent waarschijnlijk wel zo iemand die niet mee kan, die mordicus in het verleden wil blijven hangen.
|
|
|
|
|
|
#404 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#406 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#407 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ps: de link is 2 maand oud. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 mei 2019 om 17:17. |
|
|
|
|
|
|
#408 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is vorige week dan toch mislukt met die 13000€.
|
|
|
#409 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben 10 keer beter uitgerust met alles dan jij. Op zijn minst.
|
|
|
|
#410 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uitgerust misschien wel, maar 13.000 euroots overschrijven doe je als een decennium geleden?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#411 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#412 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik beschreef een zeer recent geval van iemand uit de krant. Een week geleden.
|
|
|
|
#413 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat mag wel.
Trouwens als ik morgen iets zal kopen ...cash zoals mijn gewoonte zal ik hun vragen achter mijn korting. Ben eens benieuwd naar hun reactie.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 mei 2019 om 20:07. |
|
|
|
|
|
#414 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Iedereen zal (denk ik) wel al eens wat handelaars horen klagen hebben over hun hoge kost ivm met bancontact en zo.
Ze rekenen in de meeste gevallen dat ook wat extra in hun algemene verkopen. Maar wie kontant geld geeft mag daar ook voor meebetalen. Dat is niet eerlijk. Dus? Afdingen tot ze plooien.
|
|
|
#415 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geef ze eens ongelijk. Die hebben misschien een pak minder zorgen en stress.
|
|
|
|
|
|
#416 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vooruit dat is ook al weer gedaan. En hoeveel keer ga je dat als gepensioneerde nog doen dit jaar ? Ik moet al jaren niks meer betalen ....alles wordt betaald via domiciliëring en doorlopende opdracht. De kleinigheden kan met een een gewoon bankkaartje en wat cash. |
|
|
|
|
|
|
#417 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dus je hebt je te voegen. |
|
|
|
|
|
|
#418 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus dat is een vrij grote kost die men automatisch in alle verkoopprijzen "moet" steken. Echter...als ik er geen gebruik van wens te maken is het heel normaal dat ik een compensatie mag eisen. Oké ze zullen verbaasd zijn. Maar ik moet niet betalen voor een dienst of product dat ik niet koop. Dus?
|
|
|
|
#419 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Twee smartphones ... twee internet verbindingen ... kassa kassa voor die verkopers en providers en als het niet werkt staan ze daar met hun mond vol tanden. Eenvoud werkt gewoon het beste ... en altijd. |
|
|
|
|
|
|
#420 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mensen snappen steeds minder.
Betalen met smartphone of kaartje. Kosten 0.18 cent. Percentage gewijs op een laag bedrag is dat een zeer hoge toeslag. Bv op een broodje ; What is the % increase/decrease from 2.32 to 2.50 ? Answer: 7.758621% increase Dat is dus 0.18 cent.
|