Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2019, 22:29   #101
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neemt u dan een taxi vanuit de midi naar de locatie waar u wil zijn?
Ik doe het simpeler. Ik vermijd Brussel als het kan, en gebruik de motor waar het moet.
Een maddox in motorkledij wordt niet snel lastig gevallen en is redelijk goed beschermd tegen wannabe zombie-aanvallen.
Ik ben het dit keer 110 % eens met Kristof Calvo, die het gebruik van alle gemotoriseerde vervoersmiddelen in de stad wenst uit te schakelen. Wij burgers hebben recht op zuivere lucht ook in de stad.

Vooral het ergerlijke gedrag van de motorrijders, die iedereen van de sokken rijden, dient onmiddellijk gestopt. Samen met Pascal Smet werkt hij nu aan een nieuwe realistischer boetetabel, waarbij rekening gehouden wordt met hoeveel iemand netto verdient. Het begintarief voor kleine vergrijpen zou liggen rond de 10 procent van het maandelijkse netto inkomen. De vlotte bankier kan dan bij te lang stilstaan bij een groen licht al snel een bon van een klein miljoen aangesmeerd krijgen. Het zal hen leren!
Bij recidive wordt de boete telkens gewoon verdubbeld. (Keep it simple!).

In de aanloop zullen verkeersdeelnemers afkomstig uit landen waar men links rijdt, de eerste drie jaren de dans ontspringen. Ook voor hen, die onvoldoende kennis hebben van het Nederlands zullen verzachtende omstandigheden gelden.
Oud 5 mei 2019, 22:42   #102
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Voor ons is het simpel: zolang het daar niet grondig verandert, stappen wij niet meer op of af aan het Noordstation.
Groot gelijk.
Helhole noord.
Oud 5 mei 2019, 22:45   #103
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

De geruchten zijn intussen feitelijk weerlegd, maar geruchten hebben zo hun eigen bedoeling nietwaar?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 22:53   #104
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ik ben het dit keer 110 % eens met Kristof Calvo, die het gebruik van alle gemotoriseerde vervoersmiddelen in de stad wenst uit te schakelen. Wij burgers hebben recht op zuivere lucht ook in de stad.

Vooral het ergerlijke gedrag van de motorrijders, die iedereen van de sokken rijden, dient onmiddellijk gestopt. Samen met Pascal Smet werkt hij nu aan een nieuwe realistischer boetetabel, waarbij rekening gehouden wordt met hoeveel iemand netto verdient. Het begintarief voor kleine vergrijpen zou liggen rond de 10 procent van het maandelijkse netto inkomen. De vlotte bankier kan dan bij te lang stilstaan bij een groen licht al snel een bon van een klein miljoen aangesmeerd krijgen. Het zal hen leren!

In de aanloop zullen verkeersdeelnemers afkomstig uit landen waar men links rijdt, de eerste drie jaren de dans ontspringen. Ook voor hen, die onvoldoende kennis hebben van het Nederlands zullen verzachtende omstandigheden gelden.
Ge hebt gelijk jong, gij hebt recht op zuivere lucht maar pak er de armoede dan gelijk bij,...
want al de luxe die ge tot nu toe gekend hebt dank je aan het gemotoriseerde verkeer maar dat is u tot nu toe duidelijk nog niet bekend.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 22:57   #105
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De geruchten zijn intussen feitelijk weerlegd, maar geruchten hebben zo hun eigen bedoeling nietwaar?
Wat de chauffeurs zien en meemaken zijn toestanden en geen geruchten en al zou er ebola zijn uitgebroken dan nog zullen ze er alles aan doen om dat te ontkennen, vooral nu de verkiezingen voor de deur staan.
Oud 5 mei 2019, 23:19   #106
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ge hebt gelijk jong, gij hebt recht op zuivere lucht maar pak er de armoede dan gelijk bij,...
want al de luxe die ge tot nu toe gekend hebt dank je aan het gemotoriseerde verkeer maar dat is u tot nu toe duidelijk nog niet bekend.
Groot gelijk.

Maar firma's zoals Max mobiel breiden ferm uit.
Verhuur fietsen, pendelbussen, etc.

Dat is de nieuwe economie.
En waar economie is, zijn er politieke belangen.

Dus autos er uit...fiets er in.
En zo word politiek economie

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 mei 2019 om 23:20.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 23:43   #107
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Groot gelijk.

Maar firma's zoals Max mobiel breiden ferm uit.
Verhuur fietsen, pendelbussen, etc.

Dat is de nieuwe economie.
En waar economie is, zijn er politieke belangen.

Dus autos er uit...fiets er in.
En zo word politiek economie
Men dankt zijn welvaart aan de mogelijkheid om eender waar en welk tijdstip te kunnen gaan werken en niet door gebrek aan vervoer verplicht te zijn om te gaan werken bij een van de schaarse werkgevers in de eigen regio van het thuisadres.

Heel veel bedrijven stellen het bezit van eigen vervoer en flexibiliteit als een voorwaarde.

Wie in de stad wil gaan wonen kan er zich maar beter van bewust zijn dat dat ook nadelen heeft, die zal er de stank van de stad moeten bijnemen. Idem wat openbaar vervoer betreft. Over volle trams en bussen zijn een ideale omgeving voor besmet te worden door andere zieke reizigers, iets wat zieken verlet weer in de hand werkt.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 mei 2019 om 23:52.
Oud 6 mei 2019, 00:11   #108
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Malaria, TBC, schurft is nog niks.. wat met bvb HIV........
Ik zou echt geen hoer willen zijn daar in de rue d'Aerschot; ewwww wat die zoal over zich heen krijgen, ik denk er lieftst niet teveel aan BRRRRRRRRRRRRRR.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2019, 00:51   #109
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Malaria, TBC, schurft is nog niks.. wat met bvb HIV........
Ik zou echt geen hoer willen zijn daar in de rue d'Aerschot; ewwww wat die zoal over zich heen krijgen, ik denk er lieftst niet teveel aan BRRRRRRRRRRRRRR.
U hebt eraan gedacht en zelfs dat is te veel moeite voor u. Gewoon liggen en de benen spreiden.

Maar als u schurft, resistente TBC en malaria "minder erg" wil voorstellen dan HIV, stel ik voor de verschillende dingen eens te ondergaan.

Ik vermijd die liever allemaal. Maar het punt is dat HIV alleen "gekregen" kan worden door actieve daden. Of direct bloedcontact (transfusie) of het delen van genetisch materiaal (uitwisseling van sperma of in mindere mate genitale excreties).

Schurft, wat een mijt-huid infestatie is, kan je al krijgen door het aanraken van een deken van een schurft drager.

Malaria is een parasiet die geïnjecteerd word door een mug die een malaria drager heeft gestoken. Alleen doortastende anti-muggen maatregelen helpen hier tegen. Mijn schoonvader was een malaria patient. Niet leuk hoor. De behandeling tot nu toe was koortswerende middelen. "Gelukkig" dat het vaccin bijna klaar is. Weer een paar miljoen mensen meer per jaar die CO2 kunnen uitstoten

TBC, dat krijg je door het inademen van deeltjes. Hoesten, niezen, fluimen. De "wolk" besmette partikels zijn de drager ervan. Ik tel voor dat we allemaal aangepaste adembescherming gaan dragen.
Oud 6 mei 2019, 00:55   #110
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor de input maddox, LOL.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2019, 01:09   #111
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Men dankt zijn welvaart aan de mogelijkheid om eender waar en welk tijdstip te kunnen gaan werken en niet door gebrek aan vervoer verplicht te zijn om te gaan werken bij een van de schaarse werkgevers in de eigen regio van het thuisadres.

Heel veel bedrijven stellen het bezit van eigen vervoer en flexibiliteit als een voorwaarde.

Wie in de stad wil gaan wonen kan er zich maar beter van bewust zijn dat dat ook nadelen heeft, die zal er de stank van de stad moeten bijnemen. Idem wat openbaar vervoer betreft. Over volle trams en bussen zijn een ideale omgeving voor besmet te worden door andere zieke reizigers, iets wat zieken verlet weer in de hand werkt.
Ik werk zeer veel in de stad.
En dat stinkt niet.
Langs geen kanten, tenzij misschien in Brussel hellhole noord. En dat is dan menselijke natuur dat stinkt.
Oud 6 mei 2019, 05:47   #112
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U hebt eraan gedacht en zelfs dat is te veel moeite voor u. Gewoon liggen en de benen spreiden.

Maar als u schurft, resistente TBC en malaria "minder erg" wil voorstellen dan HIV, stel ik voor de verschillende dingen eens te ondergaan.

Ik vermijd die liever allemaal. Maar het punt is dat HIV alleen "gekregen" kan worden door actieve daden. Of direct bloedcontact (transfusie) of het delen van genetisch materiaal (uitwisseling van sperma of in mindere mate genitale excreties).

Schurft, wat een mijt-huid infestatie is, kan je al krijgen door het aanraken van een deken van een schurft drager.

Malaria is een parasiet die geïnjecteerd word door een mug die een malaria drager heeft gestoken. Alleen doortastende anti-muggen maatregelen helpen hier tegen. Mijn schoonvader was een malaria patient. Niet leuk hoor. De behandeling tot nu toe was koortswerende middelen. "Gelukkig" dat het vaccin bijna klaar is. Weer een paar miljoen mensen meer per jaar die CO2 kunnen uitstoten

TBC, dat krijg je door het inademen van deeltjes. Hoesten, niezen, fluimen. De "wolk" besmette partikels zijn de drager ervan. Ik tel voor dat we allemaal aangepaste adembescherming gaan dragen.
Wel dat klopt wat u schrijft, uiteindelijk zullen we allemaal het voorbeeld van de Chinezen (niet alleen zij doen het) moeten volgen en mondkapjes dragen als we ons op straat begeven. (handschoenen niet vergeten)

Mijn moeder lachte mij wat jaren geleden uit toen ik het aanhaalde dat wij die mondkapjes ook zullen moeten dragen, nu krijg ik gelijk.

Oud 6 mei 2019, 05:53   #113
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al zijn ze allemaal kerngezond.
Maar blijkbaar is de situatie in het station voor u geen probleem. Ben je misschien gewoon van op een vuilnisbelt te leven? Of op een mesthoop?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2019, 06:41   #114
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
door "artsen van de wereld" ... maw door de PVDA ... sterk mediawerk

mochten er nog Vlamingen zijn die zich afvragen waar de prioriteiten van de PVDA liggen, bij de Vlaamse arbeider of bij de vluchtelingen ... wel, ge weet t nu.

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 mei 2019 om 06:42.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2019, 07:58   #115
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Helemaal akkoord. Alle transport binnen de grootsteden moet letterlijk humaan gebeuren. Geen brandstof, geen elektriciteit, geen dieren. Handkarren , bakfietsen en dergelijke, niets anders meer.
Citaat:
Heerlijk, u bent blijkbaar ook motorrijder.
Citaat:
Geniaal, dat gaat het verkeer een heel pak gemakkelijker doen verlopen.
De Darwin Awards gaan de Belgische overheid dan op een voetstuk plaatsen
Oud 6 mei 2019, 07:58   #116
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik werk zeer veel in de stad.
En dat stinkt niet.
Langs geen kanten, tenzij misschien in Brussel hellhole noord. En dat is dan menselijke natuur dat stinkt.
Pecunia non olet.
Oud 6 mei 2019, 08:32   #117
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Al die Roma in Gent, Arabieren en Congolezen in Brussel, en krakers/anarchisten in alle steden: die hebben toch recht op rust, groen en frisse lucht.

Men wil van de steden dingen maken met weinig verkeer, veel rust en veel groen.
Maar zo'n dingen bestaan al!
Die hebben zelfs een naam:

Dat zijn .... DORPEN !!!!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2019, 08:34   #118
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Heeft de linkse kerk eigenlijk kritiek op de beslissingen van de arbaaiders van de vakboungden van de openbare vervoersmaatschappijen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2019, 08:54   #119
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Het personeel van De Lijn en de vakbonden zijn nu de Zwarte Mohammed, terwijl de politiek er al jaren NIETS aan doet. Je moet maar durven.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2019, 09:05   #120
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heeft de linkse kerk eigenlijk kritiek op de beslissingen van de arbaaiders van de vakboungden van de openbare vervoersmaatschappijen?
ja, wat denken die arbeiders wel ?!? een maand voor de verkiezingen een beetje N-VA gelijk geven en in de kaart spelen???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be