Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2019, 11:38   #341
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Inderdaad, ik heb de bewiste wet eens nagelezen en daar staat inderdaad zeer duidelijk dat onmiddellijke aanhouding enkel mag als er gevaar is voor 'verdwijnen' van de veroordeelde.

En ik heb weten te horen oa van Xeno hier dat er weinig animo is om dat te wijzigen. Je gaat inderdaad iemand die nog niet definitief veroordeeld is niet achter de tralies zetten.

En psychopaten en andere gevaarlijke personen horen niet in de 'gewone' gerechterlijke procedure thuis. Die horen in een instelling te zitten.

Trouwens onlangs is na ettelijke jaren vastgesteld dat Kim De Gelder een vijs los had/heeft.
Straf hé, dat wist ik al vanaf het begin.
Zijn ouders ook he, zelfde geval als nu met den deze nietwaar. Die mensen hebben alle instanties afgelopen, gewaarschuwd, gevraagd, geroepen, gevloekt en getierd.
Ze zijn overal vierkant weggelachen door de staat.
Oud 8 mei 2019, 11:39   #342
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je het niet goed begrijpt: omdat hij niet in een instelling zat is die gast na zijn straf in 2004 simpelweg vrij kunnen komen. Ik heb gelezen dat hij zijn volledige straf heeft uitgezeten, dus ze konden hem zelfs niet meer opvolgen. Vrij als een vogeltje was hij.

In een instelling kunnen ze dergelijke gasten ad perpetuum houden.
die instellingen zitten ook vol

en ook daar is een veiligheidsprobleem, omdat zij teveel focussen op behandeling en te weinig op 'gesloten' en 'beveiliging'

zo is er een instelling op linkeroever, daar is vorige maand nog ene gaan lopen door gebruik te maken van zijn tuingereedschap en zo simpelweg over de 6m hoge omheining te klimmen (2 stelen vormden zijn dynamische ladder) ... en de organiserende instelling en onze media spelen het spel mee. Officieel is daarvan gemaakt : niet teruggekeerd na verlof... (ik heb de echte versie van een kennis die er werkt) ... het betrof helemaal hetzelfde type als Steve B. ook muliple verkrachtingen en gelijkaardig strafblad (dag van de verdwijning gebeurde er trouwens ook een geweldadige aanranding op LO, maar daar heb ik geen info over verder ...)

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 mei 2019 om 11:40.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 11:39   #343
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een hoop alt-right bulshit hier.

De echte schuldige (als er al één is) is de procureur generaal van Antwerpen. Dat is de baas van die rechter. Geens heeft daar nisks aan te zeggen (en terecht).
Pak dan maar de helft van Geens zijn wedde af.
Mensen die voor niets verantwoordelijk zijn moeten ze niet zoveel betalen!

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 8 mei 2019 om 11:39.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 11:39   #344
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dit

maar ook zeker de nog 19e eeuwse onverschilligheid tov verkrachting door de b-justitie.
Absoluut, daardoor lopen veel verkrachters nog vrij rond

"Uw rokje is wel héél kort, eh juffrouwke"

"waarom was die halsuitsnijding toch zo diep, madammeke ??"

"Zeker van dat ge er niet een klein beetje van genoten hebt ??"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 11:41   #345
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het pijnlijke is dat Belgie meer magistraten heeft/100k inwoners dan onze buurlanden....
Magistraten beginnen graag over de onderfinanciering van Justitie. Dat is zever in pakskes. Het probleem is dat magistraten zichzelf niet deftig kunnen organiseren en als je een jurist aan het hoofd zet moet je niet verwachten dat zoiets zal verbeteren.

Je hebt een crisismanager nodig die een mandaat krijgt om de boel volledig op zijn kop te zetten en dat boeltje te saneren. Performante bedrijfsprocessen ondersteunt door performante IT systemen, dat is wat je nodig hebt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 11:41   #346
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het probleem is niet dat je iemand in arrest houdt tot aan de beroepsprocedure. Het probleem is de termijn tussen veroordeling en de effectieve behandeling van het beroep.
Dat is toch hetzelfde?

Je kan niet iemand vasthouden tot dat het beroep voorkomt en afgehandeld is, waarom? Omdat die termijn gewoonlijk veel langer is dan de straf die wordt uitgesproken.

Dat is geen rechtspraak, dat is een farce.
Oud 8 mei 2019, 11:42   #347
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Magistraten beginnen graag over de onderfinanciering van Justitie. Dat is zever in pakskes. Het probleem is dat magistraten zichzelf niet deftig kunnen organiseren en als je een jurist aan het hoofd zet moet je niet verwachten dat zoiets zal verbeteren.

Je hebt een crisismanager nodig die een mandaat krijgt om de boel volledig op zijn kop te zetten en dat boeltje te saneren. Performante bedrijfsprocessen ondersteunt door performante IT systemen, dat is wat je nodig hebt.
Daar zal de magistratuur eens goed mee lachen, "wij zijn hier baas" zeggen die, en ze hebben gelijk, want ze zijn onafhankelijk.

En dan "performante IT systemen", er zijn griffie's waar ze nog met potlood en gom werken.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 mei 2019 om 11:44.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 11:42   #348
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die instellingen zitten ook vol

en ook daar is een veiligheidsprobleem, omdat zij teveel focussen op behandeling en te weinig op 'gesloten' en 'beveiliging'

zo is er een instelling op linkeroever, daar is vorige maand nog ene gaan lopen door gebruik te maken van zijn tuingereedschap en zo simpelweg over de 6m hoge omheining te klimmen (2 stelen vormden zijn dynamische ladder) ... en de organiserende instelling en onze media spelen het spel mee. Officieel is daarvan gemaakt : niet teruggekeerd na verlof... (ik heb de echte versie van een kennis die er werkt) ... het betrof helemaal hetzelfde type als Steve B. ook muliple verkrachtingen en gelijkaardig strafblad (dag van de verdwijning gebeurde er trouwens ook een geweldadige aanranding op LO, maar daar heb ik geen info over verder ...)
Nu al vol? En het is nog niet eens gratis gemaakt door pvda en spa
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 11:43   #349
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ben wel eens benieuwd wat een BDW er van zou techt brengen als premier?
Denk je er ook maar iets zal veranderen .....? Ik niet.
Ik ook niet, NVA is in hetzelfde bed ziek als alle andere traditionele partijen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 11:44   #350
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit

maar ook zeker de nog 19e eeuwse onverschilligheid tov verkrachting door de b-justitie.
De strafmaat wordt bepaald door de wetgever. Bij een "normale" verkrachting kan dat gaan van 5 tot 10 jaar. De wetgever heeft dus de macht om die aan te passen naar bv 10 tot 20 jaar.

Wat ik in deze niet begrijp is dat deze man veroordeeld werd in 2017 tot 4 jaar cel. Gaat die rechter zijn boekje dan niet te buiten door een straf op te leggen die lager ligt dan wat de wet voorschrijft?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 8 mei 2019, 11:45   #351
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De strafmaat wordt bepaald door de wetgever. Bij een "normale" verkrachting kan dat gaan van 5 tot 10 jaar. De wetgever heeft dus de macht om die aan te passen naar bv 10 tot 20 jaar.

Wat ik in deze niet begrijp is dat deze man veroordeeld werd in 2017 tot 4 jaar cel. Gaat die rechter zijn boekje dan niet te buiten door een straf op te leggen die lager ligt dan wat de wet voorschrijft?
ik dacht vandaag gelezen te hebben dat het nu nog steeds maximum 5 jaar is ... Geens wilde dit veranderen naar minimum 5 max 10 jaar, maar dat is er nog niet door... op dat vlak waren zijn campagneposters wat voorbarig (of ook leugenachtig als je wil)

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 mei 2019 om 11:46.
Oud 8 mei 2019, 11:46   #352
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik ook niet, NVA is in hetzelfde bed ziek als alle andere traditionele partijen.
Het is eender wie er aan de macht komt, Belgie is terminaal ziek.

Het enige dat zal veranderen is dat we nog meer gaan betalen en nog minder terugkrijgen.

Zo kan het profitariaat tot op de laatste dag blijven graaien.
Oud 8 mei 2019, 11:48   #353
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daar zal de magistratuur eens goed mee lachen, "wij zijn hier baas" zeggen die, en ze hebben gelijk, want ze zijn onafhankelijk.

En dan "performante IT systemen", er zijn griffie's waar ze nog met potlood en gom werken.
Dat is het nu net. Ze zijn helemaal niet de baas als het over de organisatie van justitie gaat en daar bedoel ik mee hoe de administratie gedaan wordt, welke gebouwen gebruikt worden, etc etc etc. De magistratuur is er enkel en alleen om recht te spreken.

En het feit dat er nog griffies zijn waar ze met potlood werken toont net aan dat justitie efficienter moet gaan werken.
Oud 8 mei 2019, 11:49   #354
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik dacht vandaag gelezen te hebben dat het nu nog steeds maximum 5 jaar is ... Geens wilde dit veranderen naar minimum 5 max 10 jaar, maar dat is er nog niet door... op dat vlak waren zijn campagneposters wat voorbarig (of ook leugenachtig als je wil)
Hier lees ik dat aanranding tot 5 jaar is, verkrachting 5 tot 10. De krant maakt melding van een veroordeling voor verkrachting.

https://www.seksualiteit.be/misbruik...uik/aanranding
Oud 8 mei 2019, 11:52   #355
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is eender wie er aan de macht komt, Belgie is terminaal ziek.

Het enige dat zal veranderen is dat we nog meer gaan betalen en nog minder terugkrijgen.

Zo kan het profitariaat tot op de laatste dag blijven graaien.
2.

Voor lokale en provinciraad stem ik N-VA, voor het gewest weet ik het nog niet echt, maar voor federaal zéker niet.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 11:52   #356
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier lees ik dat aanranding tot 5 jaar is, verkrachting 5 tot 10. De krant maakt melding van een veroordeling voor verkrachting.

https://www.seksualiteit.be/misbruik...uik/aanranding
zal de link straks een bekijken.

kan zijn dat ik t idd niet in detail las ... aanranding/verkrachting ... voor mij allemaal even erg ... zie t nut van dat onderscheid trouwens niet goed ... lijkt mij eerder een gradatie van succes door de dader ...
Oud 8 mei 2019, 11:53   #357
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het nu net. Ze zijn helemaal niet de baas als het over de organisatie van justitie gaat en daar bedoel ik mee hoe de administratie gedaan wordt, welke gebouwen gebruikt worden, etc etc etc. De magistratuur is er enkel en alleen om recht te spreken.

En het feit dat er nog griffies zijn waar ze met potlood werken toont net aan dat justitie efficienter moet gaan werken.
Klinkt allemaal simpel.

En toch gaat het niet gebeuren.

Heb je al eens van de oorlog tussen de magistratuur en de politiek gehoord?
Oud 8 mei 2019, 11:53   #358
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
U loopt in de valstrik van de politici, die doen alsof zij daar niets mee te maken hebben.
Wie zaten in de Raad van Bestuur van Dexia en KBC?
De politici zelf, denk maar aan Jean-Luc Dehaene...

En wat zeiden ze achteraf?
Dat ze eigenlijk niet veel wisten van banken leiden.
Dus, het zijn gewoon weer dezelfde gangsters...
Erger nog om de aandelen van Lerhout en Hauspie van de koning te verkopen ging De Haene nog promotie maken voor die aandelen ....
Schaamtevrij die gasten.
Oud 8 mei 2019, 11:58   #359
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zal de link straks een bekijken.

kan zijn dat ik t idd niet in detail las ... aanranding/verkrachting ... voor mij allemaal even erg ... zie t nut van dat onderscheid trouwens niet goed ... lijkt mij eerder een gradatie van succes door de dader ...
Kleine verschillen maken groot onderscheid op het Belgische gerecht.

Zo is bijvoorbeeld een straf van twaalf maanden iets volledig anders dan een straf van een jaar.
Oud 8 mei 2019, 11:59   #360
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Klinkt allemaal simpel.

En toch gaat het niet gebeuren.

Heb je al eens van de oorlog tussen de magistratuur en de politiek gehoord?
Zou dat niet liggen aan het feit dat vastbenoemden geen compt willen aanleren en zich houden aan potlood en gom.
Veel gemakkelijker en tenslotte worden ze betaald per uur niet op prestatie.
Geef ze minder loon maar betaal een extra per vonnis, wedden dat het vlugger gaat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be