![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zijn eentjes en nulletjes op een juiste volgorde doorgestuurd. Wie weet hoe hij zulke signalen kan opvangen en kopiëren kan gaan 'vissen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
amateuristisch gesjoemel met fake print screens ... ge moet nogal nen idioot zijn om daar in te trappen... ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 9 mei 2019 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans waren het geen idiote wagens. Nu goed bij mij zou het ook niet lukken maar heb het toch ook al eens een keertje voorgehad dat ze mij deels trachten te bedotten met hun gsm. Achteraf betaalde hij dan toch...omdat ik een copie van zijn pas had genomen.
![]() |
![]() |
#605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs idioten die aanhangers zijn van de meest fantasierijke complottheorieën, zoals nog op deze pagina van deze draad van dit forum. Idioten die tegelijk hebzuchtig zijn, laten zich makkelijkst vangen. Dus ja, een takske mag, maar de centen van een hele auto is toch wat veel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Beleggen doet men met iets van waarde. Als men iets koopt dan betaalt men met een afgesproken prijs en dit is altijd uitgedrukt in een munt. En men moet geld kunnen bijdrukken, dit is ook de reden waarom afgestapt is van goud als onderliggende waarde. De onderliggende waarde van een munt is de economie binnen de markt waar die munt geldt. Dit is meteen ook de reden waarom bitcoin ongeschikt is als munt, men kan niet naar behoefte bijdrukken. Er is een bepaalde schaarste. Een andere crypto munt zou wel kunnen werken maar dan zou die onder controle moeten zijn van een instantie. Een beetje zoals jouw crypto munt die de dollar volgt. Er is iemand die zich engageert om die munt de dollar te laten volgen. Hij heeft er dus in zijn schuif liggen en laat die pas los als er vraag naar is. Dit is een beetje zoals het bijdrukken van geld. Zo'n cryptomunt is wel geld maar onder controle van een centrale instantie. Nu is het nog maar de vraag hoe betrouwbaar die instantie is, want als zijn munten in een kluis zitten en die wordt gekraakt dan kan die munt van de ene dag op de andere waardeloos worden. Ook als die failliet gaat trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mijn VPN dienstverlener mij een prijs in dollar geeft, dan kan ik ook in Euro betalen op dezelfde wijze, of in bitcoin of in litecoin. Waar zit hem het verschil ? Citaat:
Dat is geen nodige eigenschap om "geld" te zijn. Goud wordt ook "bijgedrukt", er wordt nog steeds goud opgegraven. Er is daar wel een regelmechanisme, maar minder sterk dan voor de Euro: hoe meer goud waard is, hoe meer mijn activiteiten er zijn om goud op te graven. Maar dat compenseert de prijs niet, en veroorzaakt geen inflatie op lange termijn (de hoeveelheden zijn te klein). Citaat:
Citaat:
Men had namelijk gewoon de wet van Moore in de difficulty van bitcoin kunnen inbouwen, in plaats van regeling van de difficulty als functie van de performantie van het netwerk. In dat geval zou men om een nieuwe bitcoin te maken, ongeveer constant dezelfde economische waarde moeten spenderen, waardoor het emissie schema de marktprijs zou stabiliseren: als coins veel waard zijn, zouden veel mensen coins maken ; als coins minder waard zijn, zouden weinig of geen mensen coins maken. Maar de creator van bitcoin heeft een ingewikkelder schema bedacht, dat de moeite om een coin te maken aanpast aan zijn marktprijs zodat er constante emissie in de tijd is. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niets van. Er is geen eenvoudig feedback mechanisme. Een centrale bank moet met enorm veel parameters rekening houden. Bovendien moet de centrale bank ook nog eens omzichtig communiceren. Een munt is zeer sterk verstrengeld met de economie en daar zit een belangijker psychische component in. Je gelooft opnieuw, zoals dikwijls, in sprookjes. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is net 19 miljoen cryptomuntjes gehackt.
![]() |
#611 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Na die eerste 4 jaar werden er elke 10 minuten 25 bitcoins gemaakt, met hetzelfde mechanisme. Nu zitten we in de 4 jaar waar er 12.5 coins gemaakt worden om de 10 minuten. Enz... Puur automatisch en protocol gebonden. Citaat:
Citaat:
Als men bvb gedurende 14 dagen maar om de 15 minuten gemiddeld 12.5 coins gevonden heeft, dan gaat de moeilijkheid met 33% omlaag. Als blijkt dat men om de 5 minuten 12.5 coins gevonden heeft, dan gaat de moeilijkheid verdubbelen. Nieuwe balans 14 dagen later. Citaat:
Maar goud heeft dat ook: iedereen kan in principe goud opgraven. De economische kost om goud op te delven is min of meer gelijk aan de waarde van het goud dat je opgraaft ; anders zou men meer gaan graven he. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 9 mei 2019 om 15:06. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu, zeker ik, als 'lijdend voorwerp' tracht de hele affaire te begrijpen en ik zou het fijn vinden indien jij een logische verklaring kan vinden van wat nu reeds 10 jaar aan de gang is - wetende dat wat echt aan de hand is reeds sinds einde 2009 gewoon na te trekken is via meerdere overheidsdiensten. Zelfs nadat we gedurende die 10 jaar verschillende diensten erop gewezen hadden waar men de gegevens kon vinden die een correctie zouden verantwoorden heeft men gekozen om .... niets na te kijken ... niets na te vragen ... Het is dus het één of het ander. Ofwel is toch wel een aanzienlijke groep ambtenaren onwetend over de huidige wetgeving ofwel .... tja... nog een suggestie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah, ja, gij geloofde alles wat ze U over rechtstaat en dergelijke vertelden ? Welnee, dat hoort gewoon bij de propaganda om die die (nog) geen slachtoffer zijn, kalm te houden en te denken dat de slachtoffers hun verdiende loon hebben. Anders zou de staat het niet volhouden, natuurlijk. Maar aan de andere kant is dat de normale te verwachten houding van een staat. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 mei 2019 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouw dient klacht in voor gehackte telefoon: 20.000 euro armer op paar minuten tijd Een 44-jarige vrouw uit Dudzele bij Brugge heeft klacht ingediend bij de politie nadat haar gsm - zo beweert ze - gehackt werd. Op een paar minuten tijd was ze een kleine 20.000 euro armer. Ook haar Facebookcontacten zijn nu zichtbaar voor de hackers. Mathias Mariën 29 november 2017 19u25 De vrouw deed haar opvallende verhaal bij de Brugse politie. "Ik kreeg dinsdagavond telefoon van een buitenlands nummer. 'Een noodgeval op mijn werk', schoot door mijn hoofd. Zonder nadenken nam ik de telefoon op. Een echt antwoord kreeg ik niet", verklaarde ze aan de politie. Enkele momenten later sloeg het noodlot toe. "Ik keek naar mijn bankapplicatie op mijn gsm en zag hoe er 25.000 euro van onze spaarrekening naar de zichtrekening werd overgeschreven. Heel raar, maar dat was pas het begin. Van de zichtrekening ging vervolgens 19.500 euro naar een onbekend rekeningnummer. Ik wist meteen: we zijn opgelicht", klinkt het opvallende verhaal. Ze ging meteen klacht indienen. ....
![]() |
![]() |
#617 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zijn toch toestanden hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou het hier kunnen uiitleggen, maar dat is ook weer een andere discussie. Het punt is gewoon dat je een wiskundige puzzel moet oplossen als eerste om het recht te hebben de "volgende 12.5 nieuwe coins" als de uwe te rekenen ; de eerste die de koers wint, heeft ze, en de anderen zijn eraan voor hun moeite ; dan komt er een nieuwe puzzle, die de volgende 12.5 nieuwe coins geeft aan de volgende winnaar, en zo voort. Je moet dus, sinds de laatste winnaar zich bekend maakte op het bitcoin netwerk (dat heet "een block publiceren") - want je hebt die zijn resultaat nodig om het nieuwe probleem aan te vangen - de eerste zijn die het nieuwe resultaat vindt van het nieuwe probleem (je moet dus als eerste "de volgende block publiceren"). Dat vraagt heel veel rekenwerk. Diegene die het meeste rekenwerk aan de dag kan leggen, en "chance" heeft, zal dus de volgende block winnen. De bedoeling van het protocol is dat er om de 10 minuten gemiddeld 1 block wordt gepubliceerd. Om de 14 dagen (14 dagen bevatten 2048 keer 10 minuten) wordt het bilan opgemaakt over het aantal blocken sinds de laatste 14 dagen. Is dat meer dan 2048, dan wordt de moeilijkheidsgraad van de komende wiskundige problemen pro rata opgedreven. Bvb, werden er in de laatste 14 dagen 4096 blocken gepubliceerd, dan zal voortaan de moeilijkheid verdubbelen. Waren er maar 1024 blocken gepubliceerd, dan zal de moeilijkheid halveren. Enz... Dat moet niemand "beslissen", dat maakt deel uit van het protocol. Het publiceren van een block geeft U niet alleen 12.5 nieuwe coins. Het block dat je publiceert, bevat ook de transacties van bitcoin gebruikers die je gekozen hebt om te publiceren. Als iemand een transactie in een gepubliceerd block heeft gestoken, is die transactie "officieel vastgelegd", ttz, kan de ontvanger ervan uitgaan dat die irreversiebel is vastgelegd en die coins nu van hem zijn. Het aantal transacties is beperkt, maar dat is een techniciteit die in 2017 een "oorlog" heeft veroorzaakt in de bitcoin wereld, omdat een block gewoon begrensd is tot 1 MB lengte. Je kan dus ten hoogste een zeker aantal transacties opnemen in een block. Maar dat heeft niks met de waardebepaling te maken. Gans de bitcoin oorlog ging erom dat sommigen het protocol wilden wijzigen om dat groter dan 1 MB te maken, en anderen vonden dat het protocol ongewijzigd moest blijven. De originele auteur Satoshi van het bitcoin protocol had dat ingevoerd, gewoon om de netwerk last te beperken en zottigheden tegen te gaan (als je een block publiceert, mag je daar eigenlijk ook veel zever in schrijven, zolang het maar zekere regels volgt). In die tijd gebruikte bitcoin maar een paar KB als transacties per block, en Satoshi had schrik dat een aantal saboteurs blocken van, zeg maar, 100 GB zouden publiceren, wat het netwerk op zijn gat zou krijgen. Hij had dus een redelijke grens ingevoerd. Gans de discussie was erover of dat gewoon maar tijdelijk was, en het nu redelijk zou zijn om die grens wat te verhogen (maar dan moest men, voor de eerste keer in de geschiedenis, het bitcoin protocol hard wijzigen), of men gewoon bitcoin eeuwig en drie dagen zou houden zoals Satoshi het gepubliceerd had, omdat men in 2017 voor de eerste keer geregeld echte blocken van 1 MB had en dus transacties moest "weigeren". Om uw transactie in een block te krijgen, kunt ge een kleine premie voorzien voor de "miner" die uw transactie in zijn block wil opnemen. Door die 1 MB begrenzing was de ruimte "schaars" geworden, en schoten de transactieprijzen (de fee voor de miner) uit de pan: betaalde je minder, dan werd je transactie niet opgenomen, ten gunste van een die meer betaalde. Er ontstond dus een marktfenomeen van "prijs van schaarse ruimte op het block". Citaat:
Citaat:
Dat was omdat Satoshi geloofde in de Oostenrijkse school, en de perfecte circulatie van geld. Eens de creatie periode voorbij is (binnen 140 jaar) zou men dan een perfect geld hebben dat enkel maar in cirkels gaat, zonder creatie. We zitten nu gewoon in de 140 jaar "ramp up" van bitcoin. Citaat:
![]() Citaat:
Het enige wat de ECB verondersteld is van te doen is van de Euro inflatie gelijk te houden aan 2%. Dat is haar enige doel. Maar de creatie van fiat geld is een complexe broekzak-vestzak operatie, om de seigniorage ervan onder de verschillende profiteurs volgens een zekere sleutel te verdelen. DAT maakt de job van een centrale bank lastig. Als seigniorage geen probleem is, want het wordt opgestookt zoals bij bitcoin, in letterlijk warme lucht van hete electronica die domme berekeningen maakt, dan is het enige wat je zou moeten doen een "inflatiemandje" voorstellen bestaande uit "computerberekening". Eens je weet dat er geen technische doorbraken meer kunnen zijn in het algorithme om het probleem op te lossen, en het gewoon pure silicium rekenkracht is, kan je de wet van Moore gebruiken, om de toekomstige economische prijs van een individuele berekening te schatten. Maar je kan hiervoor ook extrapoleren uit de 10 jaar bitcoin die we al hebben, als we de rekenmoeilijkheid die het bitcoin netwerk heeft, uitzetten tegen de inflatie-gecorrigeerde dollarwaarde bvb. Misschien hebben we 30 of 40 jaar bitcoin nodig alvorens we dat betrouwbaar kunnen doen, weet ik niet. Maar eens we een redelijk betrouwbaar model hebben van de tijdsevolutie van de "economische prijs van rekenkracht" - dat moet niet ver van de wet van Moore liggen he - dan zou het aanpassen van de moeilijkheid om coins te genereren maken dat het altijd economisch evenveel kost om zo een berekening te maken. Bijgevolg zou de waarde van de coin die zo gegenereerd wordt, automatisch in de buurt blijven van die economische opgestookte waarde. Immers, als de coin op de markt minder waard zou zijn dan de economische kost om een coin te maken, gaat niemand er nog maken. Daardoor is de emissie 0, en kan men hopen dat de marktwaarde gaat stijgen. Daarentegen, als de marktwaarde stijgt boven de kost om een coin te maken, gaan vele mensen coins maken, omdat ze die voor meer kunnen verkopen dan het hen kost. Dan wordt de markt dus overladen met nieuwe coins, tot de marktwaarde weer net onder die kost is gevallen. We moeten dus enkel een schatter hebben van de toekomstige economische kost om een berekening te maken. Je zou denken dat de wet van Moore dat goed doet. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 mei 2019 om 18:10. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |