Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2019, 10:49   #1881
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar elke identiteit is kunstmatig! Die van u ook (ge weet wel, degene die ge angstvallig voor ons verborgen houdt)
dat is dus geen geldig criterium om land af te pakken van iemand.
De Joden hadden al wel wat land gekocht van de Ottomaanse grootgrondbezitters. Maar de VN heeft dat gebied verdeeld en weggegeven zonder de mensen ter plaatse eigenlijk inspraak te geven.

Kort door de bocht, de VN was gezwicht onder de druk van de zionistische terreur (die voornamelijk de Britten trof), het schuldgevoel van vele naties na WO 2 (iets wat nog steeds uitgemolken wordt) en wat subtielere druk waar politiek kapitaal gebruikt werd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 12:12   #1882
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee. Maar het ging om je vergelijking. Ik heb al duidelijk gemaakt dat ik dit een non-discussie vind. Palestijnen identificeren zich als Palestijnen, Palestina bestaat. Klaar.

Maar je kan ook beweren dat Palestijnen eigenlijk gewoon Arabieren zijn, en ze qua etniciteit, cultuur weinig tot niets verschillen van Jordanië.

Maar goed: boeien...
En je toont zelf waar je fout zit. Uit het feit dat er mensen zijn die zich palestijn noemen (= identiteit) kun je helemaal niet concluderen dat er een staat Palestina bestaat (= een staatkundig gegeven binnen het internationaal recht met erkende grenzen) en bijgevolg ook geen nationaliteit.

Vergelijking :
Bestaan er Oeigoeren ? uiteraard, dat is hun identiteit dus
Bestaat er een land Oeigoerië ? neen, dat is china, dus geen staatkundige gevolgen.
Bestaat er dus een Oeigoerse nationaliteit ? neen, enkel de chinese nationaliteit bestaat.

Vervang nu Oeigoeren door jouw palestijnen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 12:18   #1883
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En je toont zelf waar je fout zit. Uit het feit dat er mensen zijn die zich palestijn noemen (= identiteit) kun je helemaal niet concluderen dat er een staat Palestina bestaat (= een staatkundig gegeven binnen het internationaal recht met erkende grenzen) en bijgevolg ook geen nationaliteit.

Vergelijking :
Bestaan er Oeigoeren ? uiteraard, dat is hun identiteit dus
Bestaat er een land Oeigoerië ? neen, dat is china, dus geen staatkundige gevolgen.
Bestaat er dus een Oeigoerse nationaliteit ? neen, enkel de chinese nationaliteit bestaat.

Vervang nu Oeigoeren door jouw palestijnen.
Er zijn ook lieden die zich identificeren als Trekkies.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 12:27   #1884
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Daar wil ik wel eens een bewijs van zien!
Mijn stelling was iets te scherp geformuleerd. Ontegenzeggelijk is echter dat er Pangermaans nationalisme bestond onder een groot deel van de Duitse Oostenrijkers. Dat eerste blijkt bijvoorbeeld uit de (mislukte) revolutie van 1848. Na de nederlaag van de Oostenrijk-Hongarije in de Eerste Wereldoorlog wilden bovendien de meerderheid van de (Duitse) Oostenrijkers bij Duitsland horen. Ze zagen zichzelf als (een deel van het) Duitse volk.
https://duitslandinstituut.nl/naslag...lutie-van-1848
https://jalta.nl/geschiedenis/80-jaa...t-duitse-rijk/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En ge gaat hier een gevaarlijke richting uit, want etnisch (en taalkundig) zijn palestijnen véél méér Joods dan de meeste israelis.
Onzin. De Palestijnen zijn etnisch gewoon Arabieren, net als de andere Arabische volken.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 13:32   #1885
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Bron?
Ik dacht dat dit ondertussen geweten was, maar blijkbaar niet:
https://www.jpost.com/Magazine/Featu...lestinian-Jews
And the evidence for the Jewish ancestry of the Palestinians is persuasive - very persuasive, when all the information is taken into account. First, there are the names - not just place names, but family names. "Many villages here have names that are not Arabic, and very rarely appear in other Arab lands. Among such names are Kafr Yasif, Kafr Kana, Kafr Yatta, Kafr Manda, Kafr Samia, and many others," says Misinai. Indeed, Ben-Zvi in his 1932 book The Peoples of Our Land wrote that west of the Jordan River, 277 villages and sites - nearly two-thirds! - had names that were similar to or the same as the Jewish settlements on the same sites during Second Temple times.

many Palestinians have Hebrew-derived family names as well, reflecting their origins, says Misinai. Already in the 1860s, "Colonel Condor of the Institute for Israel Research found biblical names among Palestinian fellahin [peasants]. Many of these names have no root in the Arabic lexicon.

The Palestinian dialect of Arabic contains many terms and words not found in "standard" Arabic - the result of the integration of Hebrew and Aramaic into the Arabic they were forced to learn after the various Arab and Turkish conquests
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 13:35   #1886
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De Joden hadden al wel wat land gekocht van de Ottomaanse grootgrondbezitters. Maar de VN heeft dat gebied verdeeld en weggegeven zonder de mensen ter plaatse eigenlijk inspraak te geven.

Kort door de bocht, de VN was gezwicht onder de druk van de zionistische terreur (die voornamelijk de Britten trof), het schuldgevoel van vele naties na WO 2 (iets wat nog steeds uitgemolken wordt) en wat subtielere druk waar politiek kapitaal gebruikt werd.
gelieve niet te reageren op een post van mij die niet gericht is aan u! Want ge weigert op posten van mij te reageren die aan u gericht zijn. Dus antwoordt daar maar eerst op, voor ge tussenkomt in een discussie met iemand anders, ok??

Door uw degoutant gedrag hier begin ik heel goed te begrijpen hoe Israelis denken. En ik begin een diepe hekel te krijgen aan Israel. Dank u daarvoor, om mijn ogen te openen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 13:39   #1887
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Mijn stelling was iets te scherp geformuleerd.
een eufemisme voor: de stelling was gewoon fout.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ontegenzeggelijk is echter dat er Pangermaans nationalisme bestond onder een groot deel van de Duitse Oostenrijkers. Dat eerste blijkt bijvoorbeeld uit de (mislukte) revolutie van 1848. Na de nederlaag van de Oostenrijk-Hongarije in de Eerste Wereldoorlog wilden bovendien de meerderheid van de (Duitse) Oostenrijkers bij Duitsland horen. Ze zagen zichzelf als (een deel van het) Duitse volk.
https://duitslandinstituut.nl/naslag...lutie-van-1848
https://jalta.nl/geschiedenis/80-jaa...t-duitse-rijk/


Onzin. De Palestijnen zijn etnisch gewoon Arabieren, net als de andere Arabische volken.
tja, niet volgens de studies van Oppenheimer (een joodse!), daaruit blijkt een 95% overeenkomst met de oorspronkelijke Joose bevolking. Palestijnen (en dit wilt ge natuurlijk niet horen) zijn meer jood dan gij. Etnisch gezien zijt gij 100% europeaan.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 9 mei 2019 om 13:39.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 14:46   #1888
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
gelieve niet te reageren op een post van mij die niet gericht is aan u! Want ge weigert op posten van mij te reageren die aan u gericht zijn. Dus antwoordt daar maar eerst op, voor ge tussenkomt in een discussie met iemand anders, ok??

Door uw degoutant gedrag hier begin ik heel goed te begrijpen hoe Israelis denken. En ik begin een diepe hekel te krijgen aan Israel. Dank u daarvoor, om mijn ogen te openen.
Het is een publiek forum, ik antwoord op wat ik wil.
Als u dat niet bevalt, niemand verplicht u hier tot iets.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 14:48   #1889
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
gelieve niet te reageren op een post van mij die niet gericht is aan u! Want ge weigert op posten van mij te reageren die aan u gericht zijn. Dus antwoordt daar maar eerst op, voor ge tussenkomt in een discussie met iemand anders, ok??

Door uw degoutant gedrag hier begin ik heel goed te begrijpen hoe Israelis denken. En ik begin een diepe hekel te krijgen aan Israel. Dank u daarvoor, om mijn ogen te openen.
Als u dat niet wil, communiceer dan via privéberichten.

Posts zijn gericht aan het hele forum.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 15:12   #1890
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De Joden hadden al wel wat land gekocht van de Ottomaanse grootgrondbezitters. Maar de VN heeft dat gebied verdeeld en weggegeven zonder de mensen ter plaatse eigenlijk inspraak te geven.

Kort door de bocht, de VN was gezwicht onder de druk van de zionistische terreur (die voornamelijk de Britten trof), het schuldgevoel van vele naties na WO 2 (iets wat nog steeds uitgemolken wordt) en wat subtielere druk waar politiek kapitaal gebruikt werd.
Wat is dit nu weer voor antisemitisme...
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 15:13   #1891
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik dacht dat dit ondertussen geweten was, maar blijkbaar niet:
https://www.jpost.com/Magazine/Featu...lestinian-Jews
And the evidence for the Jewish ancestry of the Palestinians is persuasive - very persuasive, when all the information is taken into account. First, there are the names - not just place names, but family names. "Many villages here have names that are not Arabic, and very rarely appear in other Arab lands. Among such names are Kafr Yasif, Kafr Kana, Kafr Yatta, Kafr Manda, Kafr Samia, and many others," says Misinai. Indeed, Ben-Zvi in his 1932 book The Peoples of Our Land wrote that west of the Jordan River, 277 villages and sites - nearly two-thirds! - had names that were similar to or the same as the Jewish settlements on the same sites during Second Temple times.

many Palestinians have Hebrew-derived family names as well, reflecting their origins, says Misinai. Already in the 1860s, "Colonel Condor of the Institute for Israel Research found biblical names among Palestinian fellahin [peasants]. Many of these names have no root in the Arabic lexicon.

The Palestinian dialect of Arabic contains many terms and words not found in "standard" Arabic - the result of the integration of Hebrew and Aramaic into the Arabic they were forced to learn after the various Arab and Turkish conquests
Dus palestijnen zijn eigelijk joden.

Nou, dan kunnen ze in Israel terecht
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 15:18   #1892
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dus palestijnen zijn eigelijk joden.

Nou, dan kunnen ze in Israel terecht
Dat is een probleem, want de meeste israelis zijn afstammelingen van bekeerlingen die denken rechtstreeks af te stammen van de Joden, die liever niet hebben dat de echte afstammelingen binnenkomen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 15:20   #1893
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is een publiek forum, ik antwoord op wat ik wil.
Als u dat niet bevalt, niemand verplicht u hier tot iets.
Gij moogt doen wat ge wilt, maar ik heb het recht om het te vragen.

Gij antwoordt niet op mijn weerleggingen van uw argumenten (rarara, waarom is dat?), maar ge gaat wel cherry picken in posten gericht aan iemand anders, daar doe ik niet aan mee.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 15:36   #1894
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
een eufemisme voor: de stelling was gewoon fout.
O nee. Zeker na 1919 beschouwden de meeste Duitse Oostenrijkers zich als Duitser en ook daarvoor was er bij velen sprake van Pangermaans nationalisme. Ik weet alleen niet 100 procent zeker of na de mislukte revolutie van 1848 het een meerderheid betreft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
tja, niet volgens de studies van Oppenheimer (een joodse!), daaruit blijkt een 95% overeenkomst met de oorspronkelijke Joose bevolking. Palestijnen (en dit wilt ge natuurlijk niet horen) zijn meer jood dan gij. Etnisch gezien zijt gij 100% europeaan.
Jouw DNA-geleuter is grotendeels irrelevant als het om staat-en natievorming gaat. Er bestaat pas Palestijns nationalisme na de oprichting van Israël. En ik ben geen Jood en dat weet je.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 9 mei 2019 om 15:36.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 15:43   #1895
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik dacht dat dit ondertussen geweten was, maar blijkbaar niet:
https://www.jpost.com/Magazine/Featu...lestinian-Jews
And the evidence for the Jewish ancestry of the Palestinians is persuasive - very persuasive, when all the information is taken into account. First, there are the names - not just place names, but family names. "Many villages here have names that are not Arabic, and very rarely appear in other Arab lands. Among such names are Kafr Yasif, Kafr Kana, Kafr Yatta, Kafr Manda, Kafr Samia, and many others," says Misinai. Indeed, Ben-Zvi in his 1932 book The Peoples of Our Land wrote that west of the Jordan River, 277 villages and sites - nearly two-thirds! - had names that were similar to or the same as the Jewish settlements on the same sites during Second Temple times.

many Palestinians have Hebrew-derived family names as well, reflecting their origins, says Misinai. Already in the 1860s, "Colonel Condor of the Institute for Israel Research found biblical names among Palestinian fellahin [peasants]. Many of these names have no root in the Arabic lexicon.

The Palestinian dialect of Arabic contains many terms and words not found in "standard" Arabic - the result of the integration of Hebrew and Aramaic into the Arabic they were forced to learn after the various Arab and Turkish conquests
Turken die iemand gaan verplichten om arabisch te leren ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 15:51   #1896
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
O nee. Zeker na 1919 beschouwden de meeste Duitse Oostenrijkers zich als Duitser en ook daarvoor was er bij velen sprake van Pangermaans nationalisme. Ik weet alleen niet 100 procent zeker of na de mislukte revolutie van 1848 het een meerderheid betreft.


Jouw DNA-geleuter is grotendeels irrelevant als het om staat-en natievorming gaat. Er bestaat pas Palestijns nationalisme na de oprichting van Israël. En ik ben geen Jood en dat weet je.
Klopt.
Natievorming heeft niets te zien met DNA en zeker niet met geleuter over 'een volk'

Dit is gewoon één van de truken van de foor om de discussie weg te kanaliseren van de pure waarneming dat er geen palestijnse staat bestaat. Waar de fanboy's hun palestijnse staat fabuleren, vertelt de landkaart dat israël daar ligt (jerusalem) en over de westbank is er nog een klein meningsverschil Met Gaza doen de palestijnen uiteraard wat ze willen, dat spreekt voor zich.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 16:14   #1897
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Klopt.
Natievorming heeft niets te zien met DNA en zeker niet met geleuter over 'een volk'

Dit is gewoon één van de truken van de foor om de discussie weg te kanaliseren van de pure waarneming dat er geen palestijnse staat bestaat. Waar de fanboy's hun palestijnse staat fabuleren, vertelt de landkaart dat israël daar ligt (jerusalem) en over de westbank is er nog een klein meningsverschil Met Gaza doen de palestijnen uiteraard wat ze willen, dat spreekt voor zich.
Bij geertvdb gaat het verder dan dat. Hij beweert op basis van de controversiële Sand dat er geen Joods volk bestaat en dat de Palestijnen als enige autochtoon zijn in het gebied.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 16:50   #1898
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Bij geertvdb gaat het verder dan dat. Hij beweert op basis van de controversiële Sand dat er geen Joods volk bestaat en dat de Palestijnen als enige autochtoon zijn in het gebied.
Ik weet het, hij heeft daar al meerdere keren over zitten doorbomen.
Wat de genetische achtergrond is van de mensen die in Israël wonen interesseert me niet in het kader van staatkundige vragen rond Israël.
Omdat het niet relevant is in die optiek. De staat Israël bestaat bij gratie van de VN sinds 1948. En een staat bepaalt zelf wie de nationaliteit krijgt en volgens welke criteria. DNA onderzoek speelt daar geen enkele rol in.

Men kan tot het einde der dagen zitten leuteren over constructen : dat leidt nergens toe. Dan krijg je absurde toestanden zoals bij de UNRWA waar 750.000 vluchtelingen uit de periode 1948 waarvan er nu nog 30.000 van in leven zijn toch in de statistieken op mirakuleuze wijze staan als 5.000.000
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 17:54   #1899
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is een probleem, want de meeste israelis zijn afstammelingen van bekeerlingen die denken rechtstreeks af te stammen van de Joden, die liever niet hebben dat de echte afstammelingen binnenkomen.
Onzin. Iedereen die kan bewijzen dat hij/zij joodse wortels heeft, is welkom in Israel.

Maar denk niet dat veel Palestijnen willen erkennen dat ze joodse wortels hebben.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 18:12   #1900
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is gewoon feitelijk niet waar.

De inwoners van Palestina 100 jaar geleden verschilden qua DNA, godsdienst, traditie en taal uitermate van andere volkeren in het midden oosten. Bvb: het arabisch van de palestijnen had duidelijke aramese invloeden. En natuurlijk waren er verschillende godsdiensten: Christenen en Druzen oa.
Los ervan dat hier ook wel veel niet klopt (Druzen zijn geen Palestijnen en ook onder andere Arabische volken vind je christenen), zegt dit niets over het natiegevoel. (Arabisch-)Palestijns nationalisme bestaat pas sinds de jaren 60 van de vorige eeuw.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 9 mei 2019 om 18:14.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be