Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2019, 12:56   #121
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom moeten zo een gore plekken bezocht worden ? Worden er ook hoerenkoten bezocht door de school ? Gaat men de leerlingen ook eens naar peepshows meenemen ?
ik ben pro, met een beetje sjans gaan ze dat in hun latere leven ook meer tegenkomen dan synagogen of moskee's, dus lijkt het me nuttiger.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 12:57   #122
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Toch wel weer merkwaardig dat onze gesubsidieerde media daar nergens over bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 12:58   #123
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ze werden echter gestraft omdat ze die klasuitstap fysiek saboteerden, en nu probeert de gekende kliek dat natuurlijk te verdraaien als wordt hen, ik citeer: 'op Orwelliaanse wijze de mond gesnoerd'.
Daar ben ik het mee eens. Dat had op voorhand geregeld moeten zijn. Maar nog eens, stel dat op het laatste ogenblik tijdens een verplichte schooluitstap naar een peepshow, een aantal leerlingen weigeren om binnen te gaan. Wat dan ? Voor mij komt het op hetzelfde neer. Een moskee is een gore plek die voor vieze dingen staat en waar rare dingen gebeuren. Plots een degout krijgen en niet binnen willen is een voorzienbaar verschijnsel zou ik denken. Men had klaar en duidelijke afspraken moeten maken voor dat delicate moment van gortigheid.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 12:58   #124
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Toch wel weer merkwaardig dat onze gesubsidieerde media daar nergens over bericht
Oud 14 mei 2019, 12:59   #125
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de ware God stopt niet aan de landsgrenzen.
Het gaat niet over god, het gaat over het onderwijs.
Ik wist niet dat Nederland bevoegd was om te beslissen wat er al dan niet kan bij uitstappen met Vlaamse schoolkinderen.
Oud 14 mei 2019, 12:59   #126
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het mee eens. Dat had op voorhand geregeld moeten zijn. Maar nog eens, stel dat op het laatste ogenblik tijdens een verplichte schooluitstap naar een peepshow, een aantal leerlingen weigeren om binnen te gaan. Wat dan ? Voor mij komt het op hetzelfde neer. Een moskee is een gore plek die voor vieze dingen staat en waar rare dingen gebeuren. Plots een degout krijgen en niet binnen willen is een voorzienbaar verschijnsel zou ik denken. Men had klaar en duidelijke afspraken moeten maken voor dat delicate moment van gortigheid.
plots een degout krijgen kan ook nog van de 'karakter'danseres afhangen hé ...
Oud 14 mei 2019, 13:00   #127
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Het gaat niet over god, het gaat over het onderwijs.
Ik wist niet dat Nederland bevoegd was om te beslissen wat er al dan niet kan bij uitstappen met Vlaamse schoolkinderen.
zwansde gij na een pakske?
Oud 14 mei 2019, 13:00   #128
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:

dat ziet er mij nen intelligenten typ uit, die leraar Selis.
Opmerkelijke reactie vandaag trouwens van deze Thomas Celis, begeleidend lesgever op deze schooluitstap, online door hem geplaats als opmerking bij het oorspronkelijke artikel van reactnieuws:
quote 'Kritische vragen mochten gesteld worden, ook in de synagoge' unquote

Ook in de moskee?
Oud 14 mei 2019, 13:01   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
plots een degout krijgen kan ook nog van de 'karakter'danseres afhangen hé ...
Ik heb het niet over een jongensschool he
Oud 14 mei 2019, 13:02   #130
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over een jongensschool he
Oud 14 mei 2019, 13:06   #131
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik ben pro, met een beetje sjans gaan ze dat in hun latere leven ook meer tegenkomen dan synagogen of moskee's, dus lijkt het me nuttiger.
Meer hoerenkoten dan moskeeën? Alvast niet waar ik woon. En mijn vrouw wil niet verhuizen.
Oud 14 mei 2019, 13:09   #132
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
zwansde gij na een pakske?
Wat ze in Holland met hun schoolkinderen uitsteken interesseert me niet, de mijn gaan in de vlonders naar't school.
Maar een bezoek aan een moskee, synagoge of kerk kan ik nog niet gelijkstellen aan 'het geloof beleiden'.
Als ge sommigen hier hoort is het precies of als de schoolbus aan de moskee passeert, hun gasten de week daarop naar het Kalifaat gaan vertrekken.
Oud 14 mei 2019, 13:19   #133
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ze in Holland met hun schoolkinderen uitsteken interesseert me niet, de mijn gaan in de vlonders naar't school.
Maar een bezoek aan een moskee, synagoge of kerk kan ik nog niet gelijkstellen aan 'het geloof beleiden'.
Als ge sommigen hier hoort is het precies of als de schoolbus aan de moskee passeert, hun gasten de week daarop naar het Kalifaat gaan vertrekken.
alsof een moskee in NL of VL zouden verschillen ...
Oud 14 mei 2019, 13:23   #134
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, daarover gaat het niet. Het gaat erom dat kinderen gedwongen worden om plaatsen die symbolisch staan voor respect voor waanzin, mishandeling, leugen en indoctrinatie "eervol" moeten te beschouwen. Het is een beetje alsof ze een dagje "Hitler standbeeldje maken" zouden organiseren of zo. Of gedwongen eens een jodenvergassinkje moeten bijwonen of zo.

Als je hen wil leren dat die gortigheid bestaat, dat maakt nu eenmaal deel uit van de wereld. Maar ze dwingen om de neus in de stront te plonzen, dat is erover.

Stel dat ze op de school van uwe kleine een dagje "we maken allemaal een mooi groot standbeeld van Adolf" organiseren. Iemand wil niet meedoen en krijgt strafstudie. Ga je dan ook zeggen "zeg het is niet omdat hij een beeldje moest helpen maken dat hij de volgende dag met een hakenkruis zal staan zwaaien he".

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 mei 2019 om 13:24.
Oud 14 mei 2019, 13:34   #135
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee meneer, dat is niet de reden waarom mensen 'n degoût hebben van 'n moskee bezoek.
Je bouwt hier 'n stropop van jewelste.
Mensen hebben geen afkeer van moskeebezoek uit angst dat zij, of hun kinderen op wonderbaarlijke wijze plots moslim worden, maar omdat de ideologie haaks staat op alles wat 't westen vertegenwoordigt. Omdat de leer, uit de koran geciteerd, haat verspreidt, ongelijkheid/minderwaardigheid vrouw, doodstraf voor afvalligheid, bestrijden van niet-gelovigen/niet-moslims, geweld voorschrijft enzomeer.

Dat is de reden, en dat dient niet gepromoot te worden, en al zeker niet voorgesteld te worden als 'vredelievend'!

Die gasten hebben 'n statement gemaakt, en gelijk hebben ze, ik zou exact hetzelfde gedaan hebben.
Ik zou misschien zelfs trammelant kritische vragen in de moskee zèlf gesteld hebben!

Maar dat is natuurlijk niet politiek correct, omdat 't islam betreft.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 13:49   #136
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee meneer, dat is niet de reden waarom mensen 'n degoût hebben van 'n moskee bezoek.
Je bouwt hier 'n stropop van jewelste.
Mensen hebben geen afkeer van moskeebezoek uit angst dat zij, of hun kinderen op wonderbaarlijke wijze plots moslim worden, maar omdat de ideologie haaks staat op alles wat 't westen vertegenwoordigt. Omdat de leer, uit de koran geciteerd, haat verspreidt, ongelijkheid/minderwaardigheid vrouw, doodstraf voor afvalligheid, bestrijden van niet-gelovigen/niet-moslims, geweld voorschrijft enzomeer.

Dat is de reden, en dat dient niet gepromoot te worden, en al zeker niet voorgesteld te worden als 'vredelievend'!

Die gasten hebben 'n statement gemaakt, en gelijk hebben ze, ik zou exact hetzelfde gedaan hebben.
Ik zou misschien zelfs trammelant kritische vragen in de moskee zèlf gesteld hebben!

Maar dat is natuurlijk niet politiek correct, omdat 't islam betreft.
Stropoppen?

Dan gaan we even terug naar de basis van de draad.

Hoewel zij dit op voorhand wisten en tijd genoeg hebben gehad om te reageren (en om hierover in gesprek te gaan), vonden zij het nodig om ons als leerkrachten, de gids en de gemeenschap voor schut te zetten. Dit was een zeer onbeleefde en respectloze actie, waar zij de gevolgen van zullen dragen in een strafstudie en 0/10 op houding tijdens de uitstap.

Ofwel geef je op voorhand aan dit niet te doen, ofwel aanvaard je deze straf.
Maar zeggen dat ze deze straf kregen louter om hun mening over de islam is de stropop die hier wordt opgezet.
Oud 14 mei 2019, 13:53   #137
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoewel zij dit op voorhand wisten en tijd genoeg hebben gehad om te reageren (en om hierover in gesprek te gaan), vonden zij het nodig om ons als leerkrachten, de gids en de gemeenschap voor schut te zetten. Dit was een zeer onbeleefde en respectloze actie, waar zij de gevolgen van zullen dragen in een strafstudie en 0/10 op houding tijdens de uitstap.

Maar zeggen dat ze deze straf kregen louter om hun mening over de islam is de stropop die hier wordt opgezet.
Zoals ik al stelde, die reactie op het laatste moment is verkeerd. Maar die had - gezien de gortige natuur van de uitstap en de voorzienbare reacties - geanticipeerd moeten zijn door de school en de leerkracht.

Je organiseert geen uitstap met een noodzakelijk goor element, zonder dat je voorziet dat er op het laatste ogenblik enig verzet zou komen tegen het gore element van uw uitstap. Het moet heel heel duidelijk afgesproken worden dat zij die meegaan, de vunzige gortigheid waar zij aan zullen blootgesteld worden ten voete uit beseffen, en ermee akkoord zijn om door die stront gehaald te worden. Enkel als dat formele akkoord er is, kan je ervan uitgaan dat zo een gewaagde uitstap niet tot incidenten zal komen.

Vergelijk het met een dagje "Hitler standbeeld maken". Je kan toch voorzien dat daar op het laatste moment kotsreacties van komen. Enkel als je dat allemaal geanticipeerd hebt, is dat in goede banen te leiden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 mei 2019 om 13:55.
Oud 14 mei 2019, 13:56   #138
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stropoppen?

Ik vind dit eigenlijk een actie die ik alleen maar kan aanmoedigen. Fascisten mag je altijd en overal op hun plaats zetten. Waarom zouden we in godsnaam respect moeten tonen voor mensen die ons verafschuwen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 13:56   #139
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stropoppen?

Jouw stropop is dat mensen bang zouden zijn dat zij, of hun kinderen plots in moslims zouden veranderen bij moskeebezoek.
Dat dat de reden zou zijn waarom ze geen moskee willen bezoeken.

Die straf is immers omdat 't 'n moskee betreft.

Ooit gehoord over lln die weigerden 'n kerk te betreden, die getracteerd werden op straffen?

Ik althans niet.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 13:58   #140
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jamaar, 't is tegen de islam. Dan is dat allemaal gepermiteerd.
Als ne Mohammed dat zou doen bij een kerkbezoek, zou ge hier zeer zeker het zelfde lezen
Als Mohammed op een katholieke school zit dan heeft Mohammed niets te zagen. Als Mohammed op een school van het gemeenschapsonderwijs zit dan moet hij uiteraard niet naar de Kerk. Als Jantje van de slager op een Islamschool zit, dan moet hij ook niet janken over een moskeebezoek.

Kan u me vertellen over wel type school het hier ging?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be