Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2019, 18:42   #41
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LB330633 Bekijk bericht
U kunt niet bewijzen dat God niet bestaat en het niet waard is aanbeden te worden. Ik kan het tegendeel niet empirisch bewijzen. Het enige is dat miljarden christenen door de eeuwen geen getuigen dat Hij wel degelijk bestaat, dat Hij in de vervaringswereld van die miljarden is binnengekomen. U bent in geen enkel opzicht verplicht dat te geloven. Dus waarom zet u zich zo af tegen dat wat volgens u ' toch niet bestaat'?
omgekeerde bewijsvoering ? Trolololololo

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 19:13   #42
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U kunt niet bewijzen dat God niet bestaat en het niet waard is aanbeden te worden. Ik kan het tegendeel niet empirisch bewijzen. Het enige is dat miljarden christenen door de eeuwen geen getuigen dat Hij wel degelijk bestaat, dat Hij in de vervaringswereld van die miljarden is binnengekomen. U bent in geen enkel opzicht verplicht dat te geloven. Dus waarom zet u zich zo af tegen dat wat volgens u ' toch niet bestaat'?

Waarom promoot U iets dat volgens velen toch niet bestaat? Volstaat het niet dat U wil aanbidden? Waarom moeten anderen dat ook doen? Komen wij U vertellen dat je niet mag aanbidden? Wie valt dus een ander lastig?
Wees dus tevreden dat iets in uw ervaringswereld is binnen gekomen.
Alle aangename dingen in het leven worden niet gedeeld.
Waarom wil je ons dat dan bezorgen? Als je uw miljarden te veel hebt mag je die ook delen. Maar die heb je nooit teveel natuurlijk. Die behoudt je liever zelf.
De meeste ongelovigen zetten zich tegen niks af. Zij bekijken het gedrag van wel gelovigen. Hun Christelijke doening. En als blijkt dat er geen verschil is tussen ongelovigen en gelovigen; niet in woorden maar daden; dan ziet niemand het nut er van in om gelovig te worden. In mijn ervaringswereld mag alles binnendringen maar is het mijn fout dat het niet komt? En deze opvatting wil jij mij opdringen?

Wat is uw bedoeling? De koekoek wil ook steeds eieren leggen in anderen hun nest. Zijn bedoeling kennen we. Maar jullie steken het weg.
En al die miljarden (????) Goden ook.
En mochten ze toch bestaan en ik geraak niet in hun hemel omdat ik de kerkdeuren niet plat loop dan hoef ik hun hun hemel niet. Ik spreek toch Nederlands? Capri?

Laatst gewijzigd door werkman : 15 mei 2019 om 19:22.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 19:41   #43
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Mooi initiatief!
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 19:41   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
We hebben dat religieus juk, in tegenstelling tot een deel van de Hollanders, gelukkig van ons afgeschud. Als jij volgens de regeltjes van uw imaginaire vriend wil leven is dat uw zaak maar dring ze ons niet op.
Ik dring niets op. Wel heeft iedereen in een democratie het recht om niet alleen zijn mening te uiten, maar die ook een politieke vertaling te geven. Ook al vindt u daar maar niets.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 19:43   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik zie niet in welke non-dogmatische, wetenschappelijk verantwoorde basis een religieuze partij kan geven om hun moraliteit op te leggen.
Aan de basis ligt een absolutisme, dus dan is een religieuze partij ofwel hypocriet, ofwel dictatoriaal.
Laat ik daar nu niet voor te vinden zijn.
Wat is de "wetenschappelijk verantwoorde basis" van een ideologische partij als de PvdA?

Welke partij handelt trouwens vanuit "een wetenschappelijk verantwoorde basis"?
Oud 15 mei 2019, 19:44   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Als je jezelf een Christelijke partij noemt is het toch maar meer dan normaal dat andere Christenen het recht hebben jou op je Christendom te evalueren...
U moet mij nu eens vertellen hoe binnen de christelijke leer gedacht wordt over homoseksualiteit.
Oud 15 mei 2019, 19:46   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wat vooral fundamentalistisch is, is het aanbidden van een onbestaand imaginair vriendje, en dat aan anderen willen opdringen.
Probeer eens enige intellectuele eerlijkheid aan de dag te brengen: ik lees nergens "opdringen".
Oud 15 mei 2019, 19:52   #48
dpg
Banneling

Standaard

Heimwee naar de vastentijd
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 19:53   #49
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Heimwee naar de vastentijd
Ja, gij niet alleen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 19:54   #50
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik dring niets op. Wel heeft iedereen in een democratie het recht om niet alleen zijn mening te uiten, maar die ook een politieke vertaling te geven. Ook al vindt u daar maar niets.

Uw vriendin Sandra wilde vroeger zelfs baas zijn in andermans buik.
En dan nog komen beweren dat je niks opdringt.
Denken jullie nu echt dat een vrouw die dergelijke zware beslissingen neemt het doet omdat ze het plezant vindt. Voor kinderen zorgen die niet welkom zijn is een dwang die je tekent voor de rest van je leven.
Zorgen voor een gehandicapt kind dikwijls ook.
En sterven met de vraag wie er voor dat kind zal zorgen nadien ook.
En dan komen jullie vertellen wat mag en niet mag.
Laat dergelijke beslissingen maar aan de gemeenschap over.
Het is zo al moeilijk genoeg voor die mensen.
Oud 15 mei 2019, 19:59   #51
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Uw vriendin Sandra wilde vroeger zelfs baas zijn in andermans buik.
En dan nog komen beweren dat je niks opdringt.
Denken jullie nu echt dat een vrouw die dergelijke zware beslissingen neemt het doet omdat ze het plezant vindt. Voor kinderen zorgen die niet welkom zijn is een dwang die je tekent voor de rest van je leven.
Zorgen voor een gehandicapt kind dikwijls ook.
En sterven met de vraag wie er voor dat kind zal zorgen nadien ook.
En dan komen jullie vertellen wat mag en niet mag.
Laat dergelijke beslissingen maar aan de gemeenschap over.
Het is zo al moeilijk genoeg voor die mensen.
Als men al geen mening meer kan hebben over ethische thema's anders dan de politiek correcte links-liberale moraal... Dan gaat het toch wel ver.

In een democratie moet er een debat kunnen zijn over het ongeboren leven. U geeft hier aan de Christenen "hun mening opdringen." Maar u bent het net die vindt dat andere meningen dan de uwe blijkbaar zelfs niet geuit mogen worden.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 20:04   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Als men al geen mening meer kan hebben over ethische thema's anders dan de politiek correcte links-liberale moraal... Dan gaat het toch wel ver.

In een democratie moet er een debat kunnen zijn over het ongeboren leven. U geeft hier aan de Christenen "hun mening opdringen." Maar u bent het net die vindt dat andere meningen dan de uwe blijkbaar zelfs niet geuit mogen worden.
Het is inderdaad een wonder gegeven dat de mensen die hier roepen "de christenen moeten hun mond houden, want ze dringen ons hun visie op" niet inzien dat ze zelf een bepaalde maatschappijvisie opdringen en dat dan nog eens doen op een heel dictatoriale wijze.

Het debat ontbreekt. Niet alleen over de ethische thema's, maar ook over de bewering dat christenen met het uiten van hun visie aan opdringen zouden doen. Als een PvdA'er zijn mening verkondigt, is dat dan ook "opdringen"? Als een Hare Krishna op straat zijn levensvisie uit, is dat dan ook "opdringen"? Of geldt die conclusie enkel als er christenen mee gemoeid zijn? Daar lijkt het toch sterk op...
Oud 15 mei 2019, 20:31   #53
LB330633
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Waarom promoot U iets dat volgens velen toch niet bestaat? Volstaat het niet dat U wil aanbidden? Waarom moeten anderen dat ook doen? Komen wij U vertellen dat je niet mag aanbidden? Wie valt dus een ander lastig?
Wees dus tevreden dat iets in uw ervaringswereld is binnen gekomen.
Alle aangename dingen in het leven worden niet gedeeld.
Waarom wil je ons dat dan bezorgen? Als je uw miljarden te veel hebt mag je die ook delen. Maar die heb je nooit teveel natuurlijk. Die behoudt je liever zelf.
De meeste ongelovigen zetten zich tegen niks af. Zij bekijken het gedrag van wel gelovigen. Hun Christelijke doening. En als blijkt dat er geen verschil is tussen ongelovigen en gelovigen; niet in woorden maar daden; dan ziet niemand het nut er van in om gelovig te worden. In mijn ervaringswereld mag alles binnendringen maar is het mijn fout dat het niet komt? En deze opvatting wil jij mij opdringen?

Wat is uw bedoeling? De koekoek wil ook steeds eieren leggen in anderen hun nest. Zijn bedoeling kennen we. Maar jullie steken het weg.
En al die miljarden (????) Goden ook.
En mochten ze toch bestaan en ik geraak niet in hun hemel omdat ik de kerkdeuren niet plat loop dan hoef ik hun hun hemel niet. Ik spreek toch Nederlands? Capri?
R
LB330633 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 20:39   #54
LB330633
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
R
Toch merkwaardig dat 'iedereen' op dit forum van alles kan en mag plaatsen en denken en zeggen. En als je als christen een persbericht plaatst waarbij politici op hun christelijke waarden worden getoetst, dan dring je het opeens op. En: er wordt aan je opgedrongen het niet te doen. En: er is een fanatisme om die 'niet- bestaande God' vooral niet te vernoemen. Tegen wie vecht u dan eigenlijk?
Oud 15 mei 2019, 20:43   #55
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Iets echt interessant dan : Van wie ben je eigenlijk een dubbelnick ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 20:44   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch merkwaardig dat 'iedereen' op dit forum van alles kan en mag plaatsen en denken en zeggen. En als je als christen een persbericht plaatst waarbij politici op hun christelijke waarden worden getoetst, dan dring je het opeens op. En: er wordt aan je opgedrongen het niet te doen. En: er is een fanatisme om die 'niet- bestaande God' vooral niet te vernoemen. Tegen wie vecht u dan eigenlijk?
Dat is inderdaad een goede beschrijving: iedereen mag spreken, maar christenen moeten hun bek houden. Als die spreken, dan dringen ze op. Vraag je naar enige duiding, dan komt er geen antwoord.
Oud 15 mei 2019, 22:46   #57
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad een goede beschrijving: iedereen mag spreken, maar christenen moeten hun bek houden. Als die spreken, dan dringen ze op. Vraag je naar enige duiding, dan komt er geen antwoord.

Ik heb nooit last gehad van Hara dinges noch van communisten en de hele
rits van mogelijk anders denkenden. Maar van katholieke individu's kan ik dat niet zeggen. Als we dat aan U geven; wat moeten we dan aan onze mensen geven? Onze mensen dus. Daar was ik dus niet bij. Ik vroeg ook niet om iets te krijgen. Ik vroeg om een job waar ik mocht werken.
Maar ik zal mij beperken en geen boek schrijven over andere voorvallen.

Maar ik wil jullie niet van mening doen veranderen. Ik heb daar zelfs een hekel aan. En ik verwacht van jullie hetzelfde. Niet meer noch minder.
Maar schijnbaar hebben jullie er toch moeite mee.
Ik niet hoor. Zolang je uit mijn vaarwater blijft ben ik tevreden.
Ik wil wel in debat gaan over alles en nog wat. Maar antwoorden op stomme vragen staat niet in mijn repertorium. Dat is tijdsverspilling en dat is ook mijn mening. Mag dat? Leef volgens christelijke regels en dan zul je vaststellen dat je op dit forum niks kan leren. Tenzij je meent dat aan politiek doen iets echt christelijk is.
Dat is mijn mening. En daarmee heb ik gezegd wat ik denk.
En jullie mogen dat natuurlijk ook. Alleen als je iets zegt dat niet de waarheid is kan je mijn andersluidende mening horen als het mij schokt.
Maar...…..ik zwijg nog veel hoor. Veel te veel zelfs. Maar dit forum is er niet altijd om over serieuze zaken in debat te kunnen gaan. Dus voor mij is discussie afgesloten. Ik heb er zelfs geen behoefte aan. Nutteloos!
Oud 15 mei 2019, 23:56   #58
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bedoelt: wie niet denkt zoals wij, is intolerant. Dat is het, nietwaar?!
Ik ,helemaal niet,ik ben niet gelovig,dus hoef ik niet intolerant te zijn omdat wat een ander ook wil geloven mij hélemaal géén barst kan schelen ...

Hoe zit het met u,daar ging immers die "tja" over....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 08:03   #59
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aah, de slachtoffer-rol. Wat huilie-huilie doen.
Echter, de geschiedenis, en andere theocratieën leren ons wat er zoal kan gebeuren als ze eenmaal de meerderheid zijn.
Brandstapels, aflatenhandel, geen abortus bij verkrachting, steniging, mensen reden op dino's, gebonden in't kanaal gooien, toch maar bij die hardhandige echtgenoot blijven omdat emen anders de schande van het dorp is, enzovoort, enzovoort...
Natuurlijk kan je zeggen dat ge het nu allemaal anders gaat aanpakken, gelijk de communisten doen en deden, maar ik wil liever het risico voledig vermijden. Ge zet in ieder geval een deur open.
En geef mij maar moraliteit en waarden voor en door mensen, niet omdat het in een archaïsch boek staat.

Ik bedoel dit trouwens niet enkel voor christenen, maar voor alle religies. Zelf heb ik wel respect voor bepaalde gebruiken en wijsheden uit Oosterse religies, maar dit is voor mijn privé, daar hoeft het systeem niet rond gebouwd te zijn.
En de pvda? Mja, die hebben soms wel ideeën waar ik me in kan vinden, maar ervoor stemmen zou toch een slechte smaak in mijn mond achterlaten. Gulags en kolchozen, weet je wel.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 16 mei 2019 om 08:08.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 09:39   #60
LB330633
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Aah, de slachtoffer-rol. Wat huilie-huilie doen.
Echter, de geschiedenis, en andere theocratieën leren ons wat er zoal kan gebeuren als ze eenmaal de meerderheid zijn.
Brandstapels, aflatenhandel, geen abortus bij verkrachting, steniging, mensen reden op dino's, gebonden in't kanaal gooien, toch maar bij die hardhandige echtgenoot blijven omdat emen anders de schande van het dorp is, enzovoort, enzovoort...
Natuurlijk kan je zeggen dat ge het nu allemaal anders gaat aanpakken, gelijk de communisten doen en deden, maar ik wil liever het risico voledig vermijden. Ge zet in ieder geval een deur open.
En geef mij maar moraliteit en waarden voor en door mensen, niet omdat het in een archaïsch boek staat.

Ik bedoel dit trouwens niet enkel voor christenen, maar voor alle religies. Zelf heb ik wel respect voor bepaalde gebruiken en wijsheden uit Oosterse religies, maar dit is voor mijn privé, daar hoeft het systeem niet rond gebouwd te zijn.
En de pvda? Mja, die hebben soms wel ideeën waar ik me in kan vinden, maar ervoor stemmen zou toch een slechte smaak in mijn mond achterlaten. Gulags en kolchozen, weet je wel.
Uit welke waarden in dit Persbericht van C'axent leidt u uw argumentatie af?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be