Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2019, 07:23   #321
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nee, geen woordspelletjes. De twee leerlingen hadden vooraf uitgebreid de kans gekregen om hun mening kenbaar te maken - en hebben gezwegen. Het zijn gewoon twee balorige tieners die het vertikten om op een schooluitstap een gebouw binnen te gaan. Vervolgens heeft een extreem-rechtse site dat opgepikt en er ophef rond gemaakt. En een hoop hersenloze wezens hier op dit forum loopt daarin mee. Te vergelijken met wat -langs de andere kant- bij De Blokkendoos gebeurde.

Ze hadden ook naar binnen kunnen gaan, met hun eigen ogen rondkijken, en bij de nabespreking in de klas kunnen uithalen naar de achterstelling van de vrouwen, met gescheiden (en veel minder comfortabele) zitplaatsen, om maar één ding te noemen. Dán zouden ze mijn volledige sympathie hebben, en zou elke vorm van bestraffing totaal misplaatst zijn. Maar dat hebben ze niet gedaan.
komkom, niet zo fanatiek.
de directie zal wel beter op de hoogte zijn dan u en ik.
en de directie heeft beslist dat bestraffen verkeerd was en heeft de straf ingetrokken, en de leerkracht mag van de directie de rest van t schooljaar 'ziek' thuisblijven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 07:26   #322
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en de directie heeft beslist dat bestraffen verkeerd was en heeft de straf ingetrokken, en de leerkracht mag van de directie de rest van t schooljaar 'ziek' thuisblijven.
Leve de vaste benoeming voor het leven
Oud 16 mei 2019, 07:50   #323
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Die juffrouw in De Blokkendoos geeft nog altijd geen les. Volgens uw redenering is dat dan ook een schuldbekentenis?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 07:52   #324
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die juffrouw in De Blokkendoos geeft nog altijd geen les. Volgens uw redenering is dat dan ook een schuldbekentenis?
Er is weldegelijk een verschil he. In dit geval stond er geen meute brullende baardapen aan de schoolpoort he...
Oud 16 mei 2019, 07:52   #325
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
appelen, citroenen.

komt er hier een gerechtelijk onderzoek naar het gedrag van de LK godsdienst mss???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 10:25   #326
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die haar leven werd verwoest door een bende islamitische zwarte kraaien, met een islamitische advocaat op kop.

https://www.demorgen.be/nieuws/juf-m...jven~bbf5e566/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 10:28   #327
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat de schooldirectie de straf voor de kinderen ingetrokken heeft, heb ik gemist. Iemand een link?

Verder oogst het onderwijs wat ze zelf zaaien.
Ze leren de kinderen "betogen", wel dan beginnen ze ook zo'n statements te maken.

Verder acht ik het volledig een recht van een jongeling om tot op de laatste moment te twijfelen of hij ergens binnen gaat of ergens aan deel neemt, dat "sociaal beladen" is; en dus op het laatste moment te weigeren.

Je kan meer eisen van een volwassene.
Een werknemer-timmerman moet niet weigeren om in opdracht van zijn baas iets te gaan timmeren, zelfs al zou dat in een moskee zijn. Hij mag het wel tijdig opmerken om evt iemand anders te sturen enz., maar werk is werk en volwassen is volwassen.

Tenminste als het volgens de reglementen gebeurd, vb. veiligheidsschoenen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 10:31   #328
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, geen woordspelletjes. De twee leerlingen hadden vooraf uitgebreid de kans gekregen om hun mening kenbaar te maken - en hebben gezwegen.
Heeft men hen expliciet gevraagd of ze wel bereid waren, en zich ertoe bonden uit vrije wil, om dat degoutante moment wel degelijk te ondergaan ?

Het zijn jongeren, die dus niet altijd op het juiste moment initiatief nemen he. Dat is juist de rol van de volwassene.

Ik stel U de vraag: stel dat het om een activiteit ging "hakenkruizenvlaggen naaien en vendelieren ermee". Stel dat dit op voorhand gezegd wordt "volgende week, niet vergeten he, hakenkruisen dagje, en uw boterhammen meebrengen". Geen reactie.

En de dag zelf willen die gasten niet beginnen naaien aan hun hakenkruis. Ze weigeren zelfs om de zaal van het clubhuis van Blood en Honour waar de activiteit gepland is, binnen te gaan. Omdat ze beseffen hoe schokkend het is wat hen voorgeschoteld wordt - wat nog niet duidelijk was in hun geestesoog de week daarvoor. Zou dat ook zo een schandalige daad zijn van die jongeren ?

Ik zie het verschil niet hoor.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2019 om 10:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 10:34   #329
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat de schooldirectie de straf voor de kinderen ingetrokken heeft, heb ik gemist. Iemand een link?

Ze leren de kinderen "betogen", wel dan beginnen ze ook zo'n statements te maken.

Verder acht ik het volledig een recht van een jongeling om tot op de laatste moment te twijfelen of hij ergens binnen gaat of ergens aan deel neemt, dat "sociaal beladen" is; en dus op het laatste moment te weigeren.

Een werknemer-timmerman moet niet weigeren om in opdracht van zijn baas iets te gaan timmeren, zelfs al zou dat in een moskee zijn. Hij mag het wel tijdig opmerken om evt iemand anders te sturen enz., maar werk is werk en volwassen is volwassen.

2
Oud 16 mei 2019, 12:39   #330
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik stel U de vraag: stel dat het om een activiteit ging "hakenkruizenvlaggen naaien en vendelieren ermee". Stel dat dit op voorhand gezegd wordt "volgende week, niet vergeten he, hakenkruisen dagje, en uw boterhammen meebrengen". Geen reactie.

En de dag zelf willen die gasten niet beginnen naaien aan hun hakenkruis. Ze weigeren zelfs om de zaal van het clubhuis van Blood en Honour waar de activiteit gepland is, binnen te gaan. Omdat ze beseffen hoe schokkend het is wat hen voorgeschoteld wordt - wat nog niet duidelijk was in hun geestesoog de week daarvoor. Zou dat ook zo een schandalige daad zijn van die jongeren ?

Ik zie het verschil niet hoor.
Er moest hier niks genaaid worden, en met niks gezwaaid. Binnengaan, zien hoe belachelijk die club is, vragen stellen, en weer buiten.

Het feit dat je die leugens er al moet bijfantaseren om het saboteren van de uitstap politiek correct te maken, toont uw ongelijk aan.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 12:51   #331
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Er moest hier niks genaaid worden, en met niks gezwaaid. Binnengaan, zien hoe belachelijk die club is, vragen stellen, en weer buiten.
Denk jij nu echt dat het pedagogisch project waaraan die jongeren blootgesteld werden erin bestond om "te zien hoe belachelijk die club is" ?

Citaat:
Het feit dat je die leugens er al moet bijfantaseren om het saboteren van de uitstap politiek correct te maken, toont uw ongelijk aan.
Welke leugens ? Ik stel gewoon maar een andere, deze keer ingebeelde, schoolse activiteit voor die door sommige leerlingen als principieel weerzinwekkend kan ervaren worden, en waarvan ik vermoed dat zij die nu op hun achterpoten staan eerder de kant van die leerlingen zouden kiezen, bij identiek "protest" gedrag.

Als dusdanig is het protest-gedrag van leerlingen op zich blijkbaar afhankelijk van de mate waarin men bekwaam is om de weerzin die veroorzaakt kon worden, in te schatten of niet, en is dat protest-gedrag op zich voor zij die er nu aanstoot aan nemen, in dat geval waarschijnlijk beschouwd als meer dan "eerbaar".

Het enige wat die mensen-op-hun-achterpoten dus niet kunnen snappen is dat een moskee bezoek als weerzinwekkend beschouwd kan worden, vooral als het niet gebeurt in een kader om inderdaad de afschuw van de symboliek pedagogisch aan te brengen, maar hoogstwaarschijnlijk om er vergoelijkend over te doen. Het feit zelf al dat men het een "cultuur" noemt geeft de toon aan. Ik ben er vrij zeker in dat deze leerlingen hun weerzin opgewekt werd door de vergoelijkende toon van het bezoek, het U doen begrijpen dat islam een cultureel fenomeen is dat respect en aandacht verdient op een of andere manier. Het is alsof je als jongere gedwongen wordt om het nazisme als een interessant en te respecteren cultureel fenomeen te moeten aanschouwen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2019 om 12:55.
Oud 16 mei 2019, 13:00   #332
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De vergelijking klopt anders wel. Ook al past het je niet.
Oud 16 mei 2019, 13:03   #333
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk jij nu echt dat het pedagogisch project waaraan die jongeren blootgesteld werden erin bestond om "te zien hoe belachelijk die club is" ?

Welke leugens ? Ik stel gewoon maar een andere, deze keer ingebeelde, schoolse activiteit voor die door sommige leerlingen als principieel weerzinwekkend kan ervaren worden, en waarvan ik vermoed dat zij die nu op hun achterpoten staan eerder de kant van die leerlingen zouden kiezen, bij identiek "protest" gedrag.

Als dusdanig is het protest-gedrag van leerlingen op zich blijkbaar afhankelijk van de mate waarin men bekwaam is om de weerzin die veroorzaakt kon worden, in te schatten of niet, en is dat protest-gedrag op zich voor zij die er nu aanstoot aan nemen, in dat geval waarschijnlijk beschouwd als meer dan "eerbaar".

Het enige wat die mensen-op-hun-achterpoten dus niet kunnen snappen is dat een moskee bezoek als weerzinwekkend beschouwd kan worden, vooral als het niet gebeurt in een kader om inderdaad de afschuw van de symboliek pedagogisch aan te brengen, maar hoogstwaarschijnlijk om er vergoelijkend over te doen. Het feit zelf al dat men het een "cultuur" noemt geeft de toon aan. Ik ben er vrij zeker in dat deze leerlingen hun weerzin opgewekt werd door de vergoelijkende toon van het bezoek, het U doen begrijpen dat islam een cultureel fenomeen is dat respect en aandacht verdient op een of andere manier. Het is alsof je als jongere gedwongen wordt om het nazisme als een interessant en te respecteren cultureel fenomeen te moeten aanschouwen.
Juist.
Oud 16 mei 2019, 13:18   #334
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Oud 16 mei 2019, 14:43   #335
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat anders?

Citaat:
Tja, zo kan je alles fantaseren dat je wilt natuurlijk, en elke schooluitstap saboteren.

De school communiceert duidelijk wat er op het programma staat en als je meegaat heb je de verantwoordelijkheid om mee te werken. Als je dan een of andere protestactie op poten wil zetten en de groep in de problemen wil brengen, moet je een eventuele straf ook maar kunnen aanvaarden.
Oud 16 mei 2019, 14:47   #336
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Er is weldegelijk een verschil he. In dit geval stond er geen meute brullende baardapen aan de schoolpoort he...
En waren er geen doodsbedreigingen!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 14:48   #337
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
De vergelijking klopt anders wel. Ook al past het je niet.
Wat moesten ze naaien, en met wat moesten ze zwaaien?

Ik ben ook al eens in een moskee, kerk, synagoge en tempel binnengeweest, en ik heb daar niks aan overgehouden. Het heeft me enkel gesterkt in de wetenschap dat al die idioten in sé allemaal hetzelfde zijn.
Oud 16 mei 2019, 14:51   #338
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En waren er geen doodsbedreigingen!
Die kwamen achteraf blijkbaar
Oud 16 mei 2019, 14:52   #339
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet een keuze zijn, he. Het zou inderdaad schokkend zijn mocht dat verplicht zijn.
Ze kunnen en mogen het volgens de grondwet zelfs niet verplichten.

Citaat:
De Grondwet stelt in artikel 20: ‘ Niemand kan worden gedwongen op enigerlei wijze deel te nemen aan handelingen en aan plechtigheden van een eredienst of de rustdagen ervan te onderhouden.’

https://reactnieuws.net/2019/05/16/g...caat-reageert/
Oud 16 mei 2019, 14:53   #340
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die kwamen achteraf blijkbaar
In deze zaak heb ik geen weet van doodsbedreigingen, in de zaak van de Blokkendoos waren die er wel !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be