Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2019, 09:32   #21
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vooral Groen heeft al zo'n extreem programma voorgesteld, dat deelname na compromissen extreem gezichtsverlies zou geven en deelname zonder compromissen vrijwel uitgesloten is ... tamelijk domme strategie m.i.
Tis nochtans wel de wens van veel groene kiezers hoor.

Die vermogensbelasting waar gij zo van huivert is echt een issue voor veel groene kiezers.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 09:39   #22
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Nu ja, 1 constante is dat we bang moeten zijn.
Volgens Calvo omdat de Wever de mensen onterecht bang maakt voor een groene golf.
Volgens De Wever omdat Calvo de mensen onterecht bang maakt voor een bruine golf (*).

(*)Bruin as-in poltiek bruin, marcherende botten...

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 17 mei 2019 om 10:00.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 09:40   #23
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Nu ja, 1 constante is dat we bang moeten zijn.
Volgens Calvo omdat de Wever de mensen onterecht bang maakt voor een groene golf.
Volgens De Wever omdat Calvo de mensen onterecht bang maakt voor een bruine golf.
Toen mijn kinderen baby waren had ik daar ook schrik van.
Oud 17 mei 2019, 09:42   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tis nochtans wel de wens van veel groene kiezers hoor.

Die vermogensbelasting waar gij zo van huivert is echt een issue voor veel groene kiezers.
Belgie staat in de top 5 wereldwijd qua inkomsten uit vermogen. Er is dus al meer dan genoeg tegemoet gekomen aan dat issue.

Ik herhaal voor de zoveelste keer. Het probleem in Belgie ligt niet aan de inkomstenzijde. We halen in totaal het 2e meeste geld binnen van de hele eurozone. Net na Frankrijk. We halen VEEL meer geld binnen dan Nederland en Nederland zit met een overschot.

De vraag is dan of we Nederland achterna moeten, of Frankrijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 09:46   #25
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat CD&V daar gaat zitten...dat is een terminale partij.
Met iemand als Kris Peeters als een soort van media boegbeeld verwonderd me een afgang van die partij niet. De man geeft me steeds de indruk met een dubbele tong te spreken en vooral zijn best te doen niets te zeggen waarop hij kan vastgepind worden. Het prototype van slijmerige politicus die niet op de vragen antwoordt. Hij kan zijn kwaliteiten hebben maar de indruk die hij naar buiten geeft is niet al te best.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 09:48   #26
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

nu nog een brief naar sinterklaas
Oud 17 mei 2019, 09:51   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Even recapituleren ...

Bart De Wever, u begaat een historische vergissing.

De tekst gelezen te hebben kan ik er mij niets anders van voorstellen dat het met stenen werpen is naar de N-VA & zijn 'grote leider'.

Wreed zwak van Calvo maar had iemand wat anders gedacht dat er uit die hoek zou kunnen komen?

Met dat soort van zwakke teksten pleegt Calvo 'zelfmoord'.

Alle registers worden open getrokken voor 26 mei.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 mei 2019 om 09:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 09:54   #28
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Even recapituleren ...

Bart De Wever, u begaat een historische vergissing.

De tekst gelezen te hebben kan ik er mij niets anders van voorstellen dat het met stenen werpen is naar de N-VA & zijn 'grote leider'.

Wreed zwak van Calvo maar had iemand wat anders gedacht dat er uit die hoek zou kunnen komen?

Met dat soort van zwakke teksten pleegt Calvo 'zelfmoord'.

Alle registers worden open getrokken voor 26 mei.
Ik lees vooral veel zuurheid omdat Groen zelfs met heel de klimaathisterie nog steeds een dwergpartijtje zal blijven. Daar heeft de NVA weer bewezen dat hun sterkste kant communicatie is. Groen is nu onlosmakelijk de belastingspartij.
Oud 17 mei 2019, 09:58   #29
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen mijn kinderen baby waren had ik daar ook schrik van.
Ik ook, en ondertussen is het waarheid geworden, de bruine golf is er...……..
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 09:58   #30
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik herhaal voor de zoveelste keer. Het probleem in Belgie ligt niet aan de inkomstenzijde. We halen in totaal het 2e meeste geld binnen van de hele eurozone. Net na Frankrijk. We halen VEEL meer geld binnen dan Nederland en Nederland zit met een overschot.

De vraag is dan of we Nederland achterna moeten, of Frankrijk.
Kan je mij even die cijfers tonen? Voor zover ik zie haalt België in 2018 57,7 miljard binnen, en Nederland 282,5 miljard?
Oud 17 mei 2019, 09:59   #31
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik ook, en ondertussen is het waarheid geworden, de bruine golf is er...……..
Ik had het over politiek bruin
Oud 17 mei 2019, 10:06   #32
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het nogal geleuter in de marge. Ik zoek een partij die niet direct in de slagorde springt als het bevel gegeven wordt andere landen te gaan bombarderen, zoals gebeurde onder valse voorwendsels in Libië. Dát en niet migratie of belasting, economie of milieu, is voor mij een criterium op basis waarvan ik wil kiezen. Ik wil niet moorden uit hebzucht of onverantwoorde dwaasheid. Niet in mijn naam. Fuck stemtests die onze politieke horizon verengen tot wat voorgekauwde 'themas' die toch niet veel verschil maken eens 'de coalitie' gevormd. Ik wil een ethische stem. Toon me de politicus die zich openlijk durfde te verontschuldigen voor Libië, toen heel het parlement zich liet leiden door een vals humanitair imperialisme.

Het gevecht tussen Calvo en De Wever dat is het politiek equivalent van speelplaats gebekvecht. Dat is gerommel in de marge ondertussen dat er om de haverklap doden vallen in onze naam.

Nog liever blanco dan deze schooljongens mijn stem te geven.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 mei 2019 om 10:08.
Oud 17 mei 2019, 10:06   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Kan je mij even die cijfers tonen? Voor zover ik zie haalt België in 2018 57,7 miljard binnen, en Nederland 282,5 miljard?
Eurostat

http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/...TableAction.do

In % van het BNP voor 2018

Inkomsten: Belgie 51.7, Nederland 43.6

Uitgaven: Belgie 52.4 Nederland 42.2

Wij geven dus 10% van ons BNP meer uit dan Nederland. Dat is dus meer dan 45 miljard hé. Is onze sociale zekerheid dan zoveel beter dat het die meeruitgave van 45 miljard per jaar rechtvaardigt?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 mei 2019 om 10:10.
Oud 17 mei 2019, 10:08   #34
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik lees vooral veel zuurheid omdat Groen zelfs met heel de klimaathisterie nog steeds een dwergpartijtje zal blijven. Daar heeft de NVA weer bewezen dat hun sterkste kant communicatie is. Groen is nu onlosmakelijk de belastingspartij.
Inderhaast vergat ik volgend artikel er nog aan toe te voegen.

De Wever: “Dit is stielbederf. Mensen zoals Calvo maken de politiek kapot”

Good One van de 'grote leider'.
Oud 17 mei 2019, 10:10   #35
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Bart De Wever heeft in ‘Terzake’ tekst en uitleg gegeven rond de verschillende functies van Koen Kennis. De N-VA-schepen voert in totaal veertig mandaten uit, zeventien daarvan zijn bezoldigd. Dat levert hem maandelijks 7.237 euro netto op. In de nasleep van het PubliPartschandaal was het Groen-kopstuk Wouter Van Besien die om transparantie gevraagd had. Kristof Calvo had De Wever eerder ook al een ‘cumulard’ genoemd omdat hij de jobs van burgemeester, partijvoorzitter en parlementslid combineert. “Ik vind dit eerlijk gezegd een vorm van stielbederf. Mensen zoals hij maken de politiek kapot”, aldus De Wever. Van Besien counterde zijn uithaal. “Als de vrienden van Bart De Wever veel bijverdienen met mandaten is er geen probleem. Als het anderen zijn wel.”
LOL

17 bezolgdige mandaten en 7237 euro netto is "normaal". Dat is graaien uit de overheidspot, niet meer, niet minder. Als hij veel wilt verdienen moet hij maar de prive ingaan.
Oud 17 mei 2019, 10:12   #36
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Inderhaast vergat ik volgend artikel er nog aan toe te voegen.

De Wever: “Dit is stielbederf. Mensen zoals Calvo maken de politiek kapot”

Good One van de 'grote leider'.
Stielbederf? Ik zie nochtans niet veel verschil met wat De grote leider zelf doet. De Marakech propaganda stunt moge een voorbeeld zijn.
Oud 17 mei 2019, 10:52   #37
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik ben weliswaar geen sos, maar goed...
Toch bedankt
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 11:47   #38
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL

17 bezolgdige mandaten en 7237 euro netto is "normaal". Dat is graaien uit de overheidspot, niet meer, niet minder. Als hij veel wilt verdienen moet hij maar de prive ingaan.
Zo stuur je idd de competente profielen naar de privé en de incompetenten mogen ons land gaan leiden. Waarmee ik trouwens niet wil gezegd hebben dat die Kennis competent is. Ik ben niet vertrouwd met die man. Maar hoe dan ook. Voor 87K netto per jaar laat ik niet dag in dag uit op mijn kop kakken.
Oud 17 mei 2019, 11:52   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Schitterende thread.
Goed gebracht.
Somt het mooi op
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 12:00   #40
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dat Somers en Dedecker eenzelfde geluid laten horen: angst voor een zwarte zondag.

Ik denk dat de interne peilingen van veel partijen aangeven dat het VB sterk gaat winnen. Die presteren vaak beter dan de peilingen van de vrt en de gazetten....

16-17 % ?

Een regering vormen wordt dan extreem moeilijk. Rechts krijgt geen meerderheid, en links krijgt geen meerderheid....en die twee kanten hebben zoveel op elkaar zitten schieten dat ik niet inzie hoe ze zich kunnen verzoenen.

De VB stemmers krijgen wat ze willen, je moet het hun nageven.
De Forza Flandria is op weg naar naar de 44% in het Vlaams Parlement.

Is absolute meerderheid der zetels

en dan de Vlaamse onafhankelijkheid stemmen.

Dan is het gedaan met het kartel Ecolo/Groen.

Daarom schrijft Calvo bibberend en bevend die brief.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 17 mei 2019 om 12:02.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be