Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2019, 14:13   #461
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zeer goeie reactie van de Duitsers!
Gutmenschliche kleinmenselijkheid. Van uwentwege wel te verstaan.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 14:16   #462
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De link tussen "cultuur" en godsdienst is er gewoon, dat is een vaststaand feit. Het is bijna onmogelijk om de twee uit elkaar te halen. Neem zelfs de Moren, en stel de vraag: tijdens hun veroveringstochten, handelden zij volgens hun cultuur, hun religie, of beide? Moet je dan verwijzen naar de Islam, of niet, binnen de historische context ervan.
Daarom zeg ik ook dat *in het kader van een geschiedenisles*, de nodige aspecten van de religie belichten om die les begrijpelijk te maken, en eventueel met bezoeken illustreren, perfect normaal zijn.

Citaat:
Jij beweert dat de negationist belachelijk is, maar je kunt niet bewijzen dat hij ongelijk heeft. En hij mag zelfs niet bewijzen dat hij gelijk heeft, want dat is bij wet verboden.
Die feiten zijn dus louter propaganda en gezagsargumenten zonder enig wetenschappelijke waarde. Natuurllijk heeft hij dan het recht om keet te schoppen.
Natuurlijk niet, omdat er juist overblijfsels zijn zoals het kamp van Breendonck. Onderwijs op dat niveau is geen "onderzoeksonderwijs", je moet dus wel aannemen dat de leerkracht feitelijk materiaal aanbrengt dat juist is. Dat is een nodig vertrouwen dat je moet schenken aan uw leerkracht.

Maw, de bewering dat gans dat kamp een grote hoax is, is zoals beweren dat dinosaurusbeenderen allemaal namaak zijn. Men moet, vooral in dat niveau van onderwijs, wel uitgaan van het gegeven dat de leerkracht, wat de feitelijke inhoud betreft, betrouwbaar is. Anders aanvaard je gewoon het onderwijs in kwestie niet en heb je niet deel te nemen aan het onderwijs.

Maw, als je naar Breendonck gaat, moet je aanvaarden dat dat een werkelijke historische plek is, en dat wat men je daar vertelt over de feiten, juist is. Daar mag je als leerling niet aan twijfelen, of toch niet zo hard twijfelen dat je weigert van het te bezoeken.

Het is nu net precies om het onderwijs zijn kwaliteit van vertrouwen te geven dat het enkel maar feitelijke dingen onderwijst, dat men dat vertrouwen precies NIET mag misbruiken om waarde oordelen op te solferen. Daar maakt men immers misbruik van het nodige vertrouwen dat een leerling in zijn leerkracht heeft, om er een indoctrinaal spelletje van te maken, spelletje dat in vele gevallen zo doorzichtig is, dat de huichelarij weerzin opwekt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 mei 2019 om 14:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 14:22   #463
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Domme reaktie van SOMMIGE Duitsers.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 14:23   #464
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Beide gevallen vind ik verkeerd. Want dat is een moreel oordeel opsolferen. De enige reden voor het bezoek is om de feitelijkheid van het historische gebeuren concreter te maken, niet om te zeggen of het nu "goed" of "slecht" was.
Soms hebben bepaalde dingen geen tekst en uitleg nodig. Een ondervragingsruimte, houten prisma's die dienden om knieschijven te breken, afvoergoten voor bloed. Laat de mensen in vrijheid hun gedachten daarover ontwikkelen.
Oud 17 mei 2019, 14:26   #465
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De link tussen "cultuur" en godsdienst is er gewoon, dat is een vaststaand feit. Het is bijna onmogelijk om de twee uit elkaar te halen. Neem zelfs de Moren, en stel de vraag: tijdens hun veroveringstochten, handelden zij volgens hun cultuur, hun religie, of beide? Moet je dan verwijzen naar de Islam, of niet, binnen de historische context ervan.

Dus ja, wat geldt binnen de context van een bezoek dat kadert binnen de lessen godsdienst? Cultuur, godsdienst, of beide?

Waarom enkel een historisch feit? Er bestaan veel verschillende domeinen die geïllustreerd kunnen worden vanuit een bezoek. En een bezoek aan een religieus gebouw dat in gebruik is, kan gewoon bepaalde aspecten binnen die religie illustreren.
Een gevangenis bezoeken zal maar weinig historisch belang hebben (hoewel...), maar wel een maatschappelijk belang.

Jij beweert dat de negationist belachelijk is, maar je kunt niet bewijzen dat hij ongelijk heeft. En hij mag zelfs niet bewijzen dat hij gelijk heeft, want dat is bij wet verboden.
Die feiten zijn dus louter propaganda en gezagsargumenten zonder enig wetenschappelijke waarde. Natuurllijk heeft hij dan het recht om keet te schoppen.
Tip: kijk eens op You tube naar: Eisenhower bezoekt concentratiekamp.
Ook: Patton bezoekt concentratiekamp.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 14:28   #466
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Soms hebben bepaalde dingen geen tekst en uitleg nodig. Een ondervragingsruimte, houten prisma's die dienden om knieschijven te breken, afvoergoten voor bloed. Laat de mensen in vrijheid hun gedachten daarover ontwikkelen.
Juist. Maar het is in scene gezet om het "erg" te vinden. Het kan zijn dat je dat prima vindt, en dat je wenst dat zulke dingen meer gebeuren. Dat er volk is waarvan je graag zou hebben dat ze het ook ondergaan. Dat dat nog eens tijden waren he. Dat is uw eigen moreel oordeel, he.

Nog eens, je kan ook de folterkamer van de Tower of London bezoeken (teleurstellend trouwens, ik had mij daar vanalles bij voorgesteld en het is maar mager). Daar hangt geen atmosfeer van "hoe verschrikkelijk de Britse monarchie wel niet is".

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 mei 2019 om 14:28.
Oud 17 mei 2019, 14:31   #467
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist. Maar het is in scene gezet om het "erg" te vinden. Het kan zijn dat je dat prima vindt, en dat je wenst dat zulke dingen meer gebeuren. Dat er volk is waarvan je graag zou hebben dat ze het ook ondergaan. Dat dat nog eens tijden waren he. Dat is uw eigen moreel oordeel, he.

Nog eens, je kan ook de folterkamer van de Tower of London bezoeken (teleurstellend trouwens, ik had mij daar vanalles bij voorgesteld en het is maar mager). Daar hangt geen atmosfeer van "hoe verschrikkelijk de Britse monarchie wel niet is".
Het akeligste dat ik ooit heb gezien was die waterput in Scherpenheuvel die werd gegraven ten tijde van Albrecht en Isabella. Een groot donker gat tot ze ineens alle lampen aanzetten en je beseft hoe diep dat ding wel is. Ik krijg er nog altijd rillingen van.
Oud 17 mei 2019, 14:32   #468
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het akeligste dat ik ooit heb gezien was die waterput in Scherpenheuvel die werd gegraven ten tijde van Albrecht en Isabella. Een groot donker gat tot ze ineens alle lampen aanzetten en je beseft hoe diep dat ding wel is. Ik krijg er nog altijd rillingen van.
Als ge goed keek kond ge een Chinees zien wuiven helemaal beneden
Oud 17 mei 2019, 14:42   #469
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tip: kijk eens op You tube naar: Eisenhower bezoekt concentratiekamp.
Ook: Patton bezoekt concentratiekamp.
Ik heb Breendonck en Buchenwald (dacht ik) bezocht, en op school hebben wij de Shoah "een beetje" bestudeerd. Ik denk dus wel dat ik niet helemaal onwetend ben tegenover wat er toen gebeurd is.

En indien niet voldoende...

https://www.youtube.com/watch?v=7EzsJCTXIsc
Oud 17 mei 2019, 14:47   #470
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je moet ook wel eerlijk bekennen dat er weinig kans is dat iemand van uw familie of van de familie van uw kennissen in de Toren van Londen werd gefolterd.
In Breendonck is die kans eventjes groter... En heb je nog iemand die het meegemaakt heeft, die het nog komt vertellen ook (niet voor lang meer, trouwens).
Het effect is dan ook helemaal anders.
Oud 17 mei 2019, 14:48   #471
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Who cares about die "gevoeligheden"....U spreekt over iets dat de scholen niet betreft maar enkel en alleen sommige mensen.
De scholen doen gewoon hun job.
Om te beginnnen alvast die leerkracht godsdienst die nu ziek thuis zit (en meer dan waarschijnlijk ook haar schooldirecteur)
Oud 17 mei 2019, 14:55   #472
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Dat merkten we ook: die jongeren aten zonder probleem de koekjes van die Turkse bakker. Zolang men niet wil inzien dat nazisme en islam voor velen een heel vergelijkbare weerzin reactie veroorzaakt, die tot vergelijkbare oorzaken terug te leiden is, zullen zulke incidenten normaal zijn.

Dat gezegd, indien het waar is dat leerkrachten programmatisch GEDWONGEN zijn om moskeebezoeken in de les in te lassen, is het niet die leerkracht die enige blaam treft, maar is het veel en veel erger.
Ik ken het betrokken leerplan niet, maar leerplannen formuleren doelstellingen en zijn doorgaans een raamwerk waaraan lesactiviteiten worden opgehangen. Ik betwijfel of dat leerplan concreet zou stellen dat er moskeebezoeken moeten gebeuren. Indien het er toch zo instaat is dat opnieuw een illustratie van een zekere wereldvreemdheid van de opsteller(s) van het plan.
Oud 17 mei 2019, 15:00   #473
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wow, dus al die deportaties, opsluitingen, folteringen e.d. hebben dan niet plaatsgevonden? Men heeft die gebouwen gewoon opgericht om een bepaalde leugen te illusteren en voor de rest hebben "instellingen" zoals het Fort van Breendonk of het kamp van Auschwitz historisch even veel relevantie als het kasteel van Doornroosje in Disneyworld?
BA heeft gelijk, hoor. Propaganda is het mentale wapen dat de sterkste van het moment gebruikt, om z’n visie als ‘enige waarheid’ door te drukken, op straffe van…
De winner takes it all, ook de weergave van hoe de dingen (zouden) gebeurd zijn.
Er zijn – laten we voorzichtig zeggen – aanwijzingen dat een en ander ‘gewijzigd’ is van die geschiedenisperiode, uiteraard in het voordeel van de winnaar(s) en in het nadeel van de verliezer, dat is altijd zo geweest.
Alleen vraag ik me af waarom men bepaalde gebeurtenissen niet kritisch mag benaderen en de ‘overwinnaar’ er zelfs wetten voor ineen timmert, opdat zulke vragen (en antwoorden) verboten zijn.
Is dat om zelf niet als leugenaar(s) door de mand te vallen ?

Er zijn genoeg onderbouwde historische onderzoeken te vinden over die periode, die de ‘officiële versie’ in twijfel doen trekken, ronduit tegenspreken of zelfs ontmaskeren als vorte leugens.
Helaas verbieden bepaalde wetten me om betreffende linken daarover aan te geven.

Doet me denken aan de tijd dat het strikt verboden was om zich af te vragen of te onderzoeken, hoe het zonnestelsel nu eigenlijk in elkaar zat, op straffe van…

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 17 mei 2019 om 15:02.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 15:03   #474
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik ken het betrokken leerplan niet, maar leerplannen formuleren doelstellingen en zijn doorgaans een raamwerk waaraan lesactiviteiten worden opgehangen. Ik betwijfel of dat leerplan concreet zou stellen dat er moskeebezoeken moeten gebeuren. Indien het er toch zo instaat is dat opnieuw een illustratie van een zekere wereldvreemdheid van de opsteller(s) van het plan.
Niet specifiek moskeebezoek, maar wel "interlevensbeschouwelijke competenties (ILC’s) bij leerlingen te ontwikkelen".
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 15:06   #475
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Zouden er ooit joodse ouders een boete krijgen als hun kind weigert om een moskee te bezoeken en andersom, als moslimkinderen weigeren om een synagoge binnen te gaan ?
I don't think so, anders mag je me altijd zo'n gerechtelijke uitspraak eens tonen.
Gezien je dat niet zult vinden, is er hier sprake van discriminatie van die Duitse ouders.
Oud 17 mei 2019, 15:12   #476
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zouden er ooit joodse ouders een boete krijgen als hun kind weigert om een moskee te bezoeken en andersom, als moslimkinderen weigeren om een synagoge binnen te gaan ?
I don't think so, anders mag je me altijd zo'n gerechtelijke uitspraak eens tonen.
Gezien je dat niet zult vinden, is er hier sprake van discriminatie van die Duitse ouders.
Waarom gaan de scholen niet met moslimkinderen naar de kerk, om een wees gegroetje te leren?
Oud 17 mei 2019, 15:20   #477
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom gaan de scholen niet met moslimkinderen naar de kerk, om een wees gegroetje te leren?
Dat bedoel ik dus, de toegeeflijkheid komt steeds van één kant.
Oud 17 mei 2019, 15:30   #478
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Who cares about die "gevoeligheden"....U spreekt over iets dat de scholen niet betreft maar enkel en alleen sommige mensen.
De scholen doen gewoon hun job.
U hebt weer eens niet opgelet blijkbaar. De school in kwestie heeft zijn job in deze niet gedaan. Ze zijn zelfs zover hun boekje te buiten gegaan dat ze de grondwettelijke rechten van deze jongens hebben willen schenden. En moest er niet zoveel reactie op gekomen zijn, was dit waarschijnlijk zo gebleven ook.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 19:31   #479
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U hebt weer eens niet opgelet blijkbaar. De school in kwestie heeft zijn job in deze niet gedaan. Ze zijn zelfs zover hun boekje te buiten gegaan dat ze de grondwettelijke rechten van deze jongens hebben willen schenden. En moest er niet zoveel reactie op gekomen zijn, was dit waarschijnlijk zo gebleven ook.
Die jongeren waren op voorhand verwittigd wat het programma was. Ze hebben gezwegen, als lafaards. Net als hun ouders.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 19:45   #480
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Die jongeren waren op voorhand verwittigd wat het programma was. Ze hebben gezwegen, als lafaards. Net als hun ouders.
De grondwet is er voor iedereen, ik schat t anders in, maar uw verwijt doet nooit ter zake.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be