Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2019, 10:29   #361
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Recreatief gebruiker, dat is iemand die een pintje drinkt, en dat lekker vindt; En de 2e pint al minder lekker vindt. En na de 3e pint overschakelt op ne fruitsap.
Juist en wie zegt dat iemand die een joint rookt dat niet doet ?

Maar wat gij KIEST is niet direct uw grootste NUT he. Dat is enkel zo als ge RATIONEEL kiest. En het is nu precies zo dat iemand die verslaafd is, zijn rationeel oordelingsvermogen kwijt is.

Dus het feit dat hij KIEST om meer drugs te gebruiken is geen enkele aanwijzing dat dat gebruik ook NUTTIG is voor hem. Net precies omdat hij irrationeel bezig is.

Het idee dat een cannabis gebruiker automatisch een verslaafde zou zijn, en een alcohol drinker een recreatief gebruiker zal zijn, is een dwaas idee, gezien cannabis over het algemeen minder verslavend werkt dan alcohol.

Ik zeg niet dat cannabis gebruiken gezond is, maar alcohol is op alle vlakken erger.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 mei 2019 om 10:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 10:46   #362
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke kar?

Wacht wacht … ik snap het! Gij denkt dat ik denk dat gij tot de categorie 'recreatief' gebruiker behoort wat betreft cannabis?

HAHAHAHHAHA!

Néé! Néé! Dat denk ik niet. Ik denk dat gij tot die andere categorie behoort!

Recreatief gebruiker, dat is iemand die een pintje drinkt, en dat lekker vindt; En de 2e pint al minder lekker vindt. En na de 3e pint overschakelt op ne fruitsap.
Aah, we gaan er ons weer proberen uitlullen...
Fiets, fiets, fiets...

Ik had gezegd:
Afnemend grensnut hangt samen met de verslavingsgraad van de persoon, maar zeggen dat alle drugs geen afnemend grensnut hebben is zever in pakskes.

Gij antwoordt: "Drugs hebben inderdaad geen afnemend grensnut. Het is de mens (of enig ander levend wezen).", precies of het net die nuance is waardoor ge het niet verstaat.

Maar in vorige draden:

Citaat:
Als ge probeert te ontkennen dat drugs geen afnemend grensnut hebben ...
En beweren dat ge 15 boterhammen kunt eten na mekaar ...

Dat van die kerstboom vind ik trouwens een geweldig voorbeeld van afnemend grensnut. De eerste is geweldig, maar 2 kerstbomen in de living zijn al raar. Dan krijgt direct commentaar van de familie.
Ik zou er eens een boek moeten over schrijven. Ge zou op produkten een vast grensnutgetal kunt plakken. Op een kerstboom is dat dan 1, en drugs is dan oneindig. Al de rest van de produkten ligt daartussen. Voetbal kijken ius ook bijna oneindig.
Ge weet dus perfect waarover het gaat. Maar wel anderen van semantiek, of als 'gelovige' gaan beschuldigen...

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 21 mei 2019 om 10:49.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 10:56   #363
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Maar wat gij KIEST is niet direct uw grootste NUT he. Dat is enkel zo als ge RATIONEEL kiest. En het is nu precies zo dat iemand die verslaafd is, zijn rationeel oordelingsvermogen kwijt is.

Dus het feit dat hij KIEST om meer drugs te gebruiken is geen enkele aanwijzing dat dat gebruik ook NUTTIG is voor hem. Net precies omdat hij irrationeel bezig is.

Het idee dat een cannabis gebruiker automatisch een verslaafde zou zijn, en een alcohol drinker een recreatief gebruiker zal zijn, is een dwaas idee, gezien cannabis over het algemeen minder verslavend werkt dan alcohol.

Ik zeg niet dat cannabis gebruiken gezond is, maar alcohol is op alle vlakken erger.
Och, wat weet Geert daar nu van.
Laat hem maar in zijn onwetendheid, hij moet zo'n sprongetjes maken om zijn argumentatie te kunnen staven.
En ge ziet, als 'em dan al ongelijk krijgt, keert 'em z'n kar alsof hij dat altijd al had beweerd en het de anderen zijn die hem niet verstonden.
Oud 21 mei 2019, 11:04   #364
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Laat hem maar in zijn onwetendheid, hij moet zo'n sprongetjes maken om zijn argumentatie te kunnen staven.
En ge ziet, als 'em dan al ongelijk krijgt, keert 'em z'n kar alsof hij dat altijd al had beweerd en het de anderen zijn die hem niet verstonden.
Oh, Geert weet het goed genoeg. Hijzelf heeft eens gepost dat hij maar aan het trollen is in de 'drugdraden'.

Ik heb de link niet meer naar zijn post, Fred misschien nog wel, ik heb hem die eens gegeven.
Oud 21 mei 2019, 11:15   #365
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb die nog, deze:

Citaat:
Blijkbaar is deze thread nog niet dood?

Ik wil wel eventjes iets rechtzetten. Mijn bijdragen hier waren eigenlijk niet mijn echte mening. Mijn mening over drugs zijn nl. iets genuanceerder.
Ik heb eigenlijk een spelletje gespeeld door mij voor te doen als de rechtse conservatieve zak.
Ik vond dat best leuk, vooral om te zien hoe geërgerd mensen raken en dan uit frustratie op de persoon beginnen te spelen.

Maar ik was ook ontgoocheld hoe weinig sterke tegenargumentatie ik kreeg op sommige van mijn zwakke argumenten. Ik dacht soms, moet ik nu echt zelf de tegenargumenten geven?
't Zou me niet verwonderen dat hij dat toen had geschreven omdat hij liever veinsde van een andere mening te hebben dat toe te geven dat zijn argumenten niet klopten.
Daar lijkt het nu ook naartoe te gaan met zijn afnemend grensnut ("jamaar ik dacht dat altijd al").

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 21 mei 2019 om 11:16.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 11:20   #366
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb die nog, deze:

't Zou me niet verwonderen dat hij dat toen had geschreven omdat hij liever veinsde van een andere mening te hebben dat toe te geven dat zijn argumenten niet klopten.
Daar lijkt het nu ook naartoe te gaan met zijn afnemend grensnut ("jamaar ik dacht dat altijd al").
Precies.
Oud 21 mei 2019, 11:38   #367
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

.
Tja, de cijfers zeggen dat: De Brabantse verslavingszorginstelling Novadic-Kentron heeft al eerder de noodklok geluid over het groeiende aantal aan blowen verslaafde jongeren. Van de 933 jongeren tussen 12 en 24 jaar dat vorig jaar ambulant en klinisch werd behandeld bij NK, was veruit de grootste groep verslaafd aan cannabis: 340.
Vlaamse Registratie Middelengebruik (VRM) dat 30.3% van de personen die zich naar aanleiding van problemen met middelengebruik aanmelden in de hulpverlening cannabis gebruiken.

En voor fruitsap was dat allemaal 0.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 11:45   #368
geertvdb

Standaard

Citaat:
Aah, we gaan er ons weer proberen uitlullen...
Fiets, fiets, fiets...

Ik had gezegd:
Afnemend grensnut hangt samen met de verslavingsgraad van de persoon, maar zeggen dat alle drugs geen afnemend grensnut hebben is zever in pakskes.

Gij antwoordt: "Drugs hebben inderdaad geen afnemend grensnut. Het is de mens (of enig ander levend wezen).", precies of het net die nuance is waardoor ge het niet verstaat.

Maar in vorige draden:

Ge weet dus perfect waarover het gaat. Maar wel anderen van semantiek, of als 'gelovige' gaan beschuldigen...
Degenen die fietst zijt gij.

Gij denkt dat gij een recreatieve gebruiker zijt, niet?

Antwoordt daar nu eens op: ja of ja?

En om op uw prullerij hierboven te antwoorden: ik herhaal enkel wat ge kunt lezen in studies de laatste 60 jaar over het fenomeen verslaving. men wéét ondertussen hoe een drug uw afnemend grensnut omzeilt, en uw beloningssysteem misbruikt. En elke drug doet dat op dezelfde manier.
Ge kunt misschien naar die onderzoekers een email sturen en hen melden dat dat allemaal niet voor u geldt!
Oud 21 mei 2019, 11:50   #369
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Degenen die fietst zijt gij.

Gij denkt dat gij een recreatieve gebruiker zijt, niet?

Antwoordt daar nu eens op: ja of ja?

En om op uw prullerij hierboven te antwoorden: ik herhaal enkel wat ge kunt lezen in studies de laatste 60 jaar over het fenomeen verslaving. men wéét ondertussen hoe een drug uw afnemend grensnut omzeilt, en uw beloningssysteem misbruikt. En elke drug doet dat op dezelfde manier.
Ge kunt misschien naar die onderzoekers een email sturen en hen melden dat dat allemaal niet voor u geldt!
Te zot voor woorden.
Flip-flop-flip-flop.
Oud 21 mei 2019, 11:52   #370
geertvdb

Standaard

Citaat:
Leuk als links en rechts mekaar over het buikje wrijven tegen die snoodaard van een geertvdb!
JOE HOE!

Maar de reden waarom patrickve tegen de illegaliteit is van cannabis, is niet de reden waarom gij ertegen zijt. Patrickve is nl. heel consequent. hij wil geen overheid, en geen verboden. Geen opvang dus voor drugsverslaafden. Geen verbod op illegale wapens, geen verbod op namaak produkten, geen verbod op milieuvervuiling, geen verbod op racisme. Etc Etc.

Gij in uw linkiewinkie wereldbeeld zijt 100% voor overheidsinterventie, en inperken van de individuele vrijheid.
Gij maakt maar 1 uitzondering: cannabis.... rarara, waarom zou dat komen?

Ik denk dat cannabis uw brein heeft overgenomen en zelfs uw politieke voorkeur kan onderdrukken.
Oud 21 mei 2019, 11:54   #371
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oh, Geert weet het goed genoeg. Hijzelf heeft eens gepost dat hij maar aan het trollen is in de 'drugdraden'.

Ik heb de link niet meer naar zijn post, Fred misschien nog wel, ik heb hem die eens gegeven.
Welkom! We hadden nog een extreem rechtse te kort.

Ik heb hier 4 bitches, 2 linkse, 2 rechtse, en ik laat jullie mekaar over het buikje wrijven.

Ik ben zoals een drug!
Oud 21 mei 2019, 11:55   #372
geertvdb

Standaard

Citaat:
Te zot voor woorden.
Flip-flop-flip-flop.
Moet ik echt de vraag nog eens herhalen??

Zo een schrik om op een ja/nee vraag te antwoorden?

Gij denkt echt dat gij 'niet' verslaafd zijt?
Oud 21 mei 2019, 11:55   #373
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Leuk als links en rechts mekaar over het buikje wrijven tegen die snoodaard van een geertvdb!
JOE HOE!

Maar de reden waarom patrickve tegen de illegaliteit is van cannabis, is niet de reden waarom gij ertegen zijt. Patrickve is nl. heel consequent. hij wil geen overheid, en geen verboden. Geen opvang dus voor drugsverslaafden. Geen verbod op illegale wapens, geen verbod op namaak produkten, geen verbod op milieuvervuiling, geen verbod op racisme. Etc Etc.

Gij in uw linkiewinkie wereldbeeld zijt 100% voor overheidsinterventie, en inperken van de individuele vrijheid.
Gij maakt maar 1 uitzondering: cannabis.... rarara, waarom zou dat komen?

Ik denk dat cannabis uw brein heeft overgenomen en zelfs uw politieke voorkeur kan onderdrukken.
Het valt zooooo duidelijk in uw posts af te lezen: kronkel, kronkel, kronkel.
Oud 21 mei 2019, 11:55   #374
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar neen gij. Bier is in principe nooit lekker. Ge moet daar echt moeite voor doen als jongere om dat binnen te krijgen. Een eerste sigaret smaakt ook niemand om nog maar te zwijgen over een sigaar. Ge doet dat om stoer over te komen te stoefen en om tot de groep te behoren maar in uw binnenste zou ge liever een fruitsapke drinken.
Ge moet dat leren gebruiken en bij de meesten gaat dat via kotsen hoesten proesten en in hun broek pissen of schijten

Veel mensen kunnen zelfs nooit recreatief gebruiken. Sommige tantes blijven hun hele leven lang na 3 pinten op tafels kruipen om te strippen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 mei 2019 om 11:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 11:59   #375
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Laat ons de aandacht verschuiven naar of het verzet al dan niet verslaafd is, dan te moeten toegeven dat ik, geertvdb, als gediplomeerd econoom, verkeerd zit over afnemend grensnut

Zo leest dat
Oud 21 mei 2019, 12:06   #376
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En gij ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 12:10   #377
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, de cijfers zeggen dat: De Brabantse verslavingszorginstelling Novadic-Kentron heeft al eerder de noodklok geluid over het groeiende aantal aan blowen verslaafde jongeren. Van de 933 jongeren tussen 12 en 24 jaar dat vorig jaar ambulant en klinisch werd behandeld bij NK, was veruit de grootste groep verslaafd aan cannabis: 340.
Maar, maar maar toch. Zo een doorzichtige mop. Ge zou toch de stelling van Bayes moeten kennen he.

Ik zal U een hint geven: P(A | B) is niet te verwarren met P(B | A). Wel een klassieke fout (of een klassiek sofisme).

"van alle verkrachters was 90% een man" vs "90% van de mannen zijn verkrachters" he.

Jaja.
Oud 21 mei 2019, 12:14   #378
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Maar neen gij. Bier is in principe nooit lekker.
Zou ik niet weten. Ik dronk bier 's middags aan tafel thuis sinds ik zes jaar oud was. Heb dat altijd lekker gevonden. Wel licht bier, he. Triple piedboeuf. Ik herinner mij dat nog. En maar 1 glas van 33 cl.

Daarentegen, wijn moest ik altijd drinken half water half wijn. Ik vond dat niet lekker maar deed mee om mee te doen. De eerste keer dat ik "zuivere wijn" mocht drinken, rond mijn 10 jaar of zo, ging een wereld voor mij open Mjam.

Cognac, dat mocht ik pas vanaf mijn 15de.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 mei 2019 om 12:15.
Oud 21 mei 2019, 12:15   #379
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welkom! We hadden nog een extreem rechtse te kort.

Ik heb hier 4 bitches, 2 linkse, 2 rechtse, en ik laat jullie mekaar over het buikje wrijven.

Ik ben zoals een drug!
Extreemrechts, weer wat anders, gisteren klonk het dat ik links ben omdat ik VB ga stemmen.
Oud 21 mei 2019, 12:15   #380
geertvdb

Standaard

Citaat:
Het valt zooooo duidelijk in uw posts af te lezen: kronkel, kronkel, kronkel.
Ik heb er inderdaad een groot genoegen in om gelovigen op dit forum te doen kronkelen.
Vooral dan extreem rechts. Als ge een extreemrechtse fooraap kunt betrappen op linkiewinkie overtuigingen, dat is toch fantastisch! Dat gekronkel, en affront tegenover hun mede gelovigen is schitterend.

Blowers draden zijn niet anders. Er zijn echt mensen die geloven dat drugs niet gevaarlijk zijn.

Echt waar!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be