Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2019, 21:24   #21
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Uiteraard, Iran voldoet gewoon aan de richtlijnen.

Ik heb het over de gijzeling van de ambassade Dat is iets dat in de US maar niet verteerd geraakt.
Iets van 40 jaar geleden ? Das 'n excuus als 'n ander, eh.
Daarvoor ga je geen full scale oorlog meer opstarten, eh.
De Iraanse centrale bank daarentegen, da's pas de moeite om de kanonnen voor boven te halen.
Idem voor Irak, Libië, Syrië...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 21:28   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Iets van 40 jaar geleden ? Das 'n excuus als 'n ander, eh.
Daarvoor ga je geen full scale oorlog meer opstarten, eh.
De Iraanse centrale bank daarentegen, da's pas de moeite om de kanonnen voor boven te halen.
Idem voor Irak, Libië, Syrië...
Toch wel. Iran is een major butthurt voor de USA. Argo gezien?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 21:39   #23
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Toch wel. Iran is een major butthurt voor de USA. Argo gezien?
Die gijzeling was een payback voor de VS-bemoeienissen in de jaren '50 in dat land.
De ene geeft een mep, de andere slaat terug en daar stopt het normaal.
Wat heeft Saddam de Yanks ooit misdaan ? En Khadaffi ? En Assad ?
Hun enige misdaad bestond erin om van de oliedollar af te geraken, maar door pertinente leugens en (doorzichtig) bedrog heeft de VS die landen naar de middeleeuwen gebombardeerd.
Iran is next.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 18:37   #24
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Iran wordt gewoon te machtig.
Olie, en ook op weg naar een nucleaire mogendheid, net zoals Noord-Korea nu ook zijn bommetje heeft.
Indertijd hebben ze de Iranezen serieus op hun systeem gewerkt met de sjah.
Wat de CIA in de jaren '50 gedaan heeft, dat weten de Iraniëres ook nog.
Verder zijn Israël en SA nu ook niet opgezet met grote broer Iran, dus zoeken de VS nu een reden om Iran terug aan banden te leggen.
Eerst zegt Trump eenzijdig de nuclaire deal op, en een reden had hij er niet echt voor. Er waren die vermoeden van geheime nucleaire sites.
Voor de inval in Irak hadden ze ook 'van die vermoedens'.
Beetje 'olie' op het vuur gooien, en Iran heeft nu van haar beurt de deal opgezegd.
Verder mag Iran geen olie meer uitvoeren...
Waar haalt Trump dat recht trouwens vandaan ?
Soit, het spel is begonnen.
Trump wacht nu met spanning af tot Iran één stapje verkeerd zet, en 't is koekenbak.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 19:50   #25
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat is niet zo eenvoudig. Je hebt zowat 150 types ruwe olie wereldwijd. In Iran heb je Iran Light en Iran Heavy. In Rusland heb je Siberië Light, Sakhalin, Ural,....

Die hebben allemaal een ander zwavelpercentage, verschillende viscositeit enz. Raffinaderijen zijn vaak ook aangepast aan dit of dat type. Mengen kan die olie dus quasi onvoorkoopbaar maken.

Ik denk ook niet dat Rusland staat te springen voor extra sancties. Zo fantastisch loopt de economie daar niet.
Iran is de enige echte militaire dreiging voor Israël daar is het om te doen. En de VS willen natuurlijk hun greep op de regio verstevigen en een vervelende concurrent uit de weg ruimen en als het even kan ook de olie voorraad inpikken.
Rusland wil niet dat Iran valt.
Erdogan en Qatar zijn ook opvallend lief voor Iran, zelfs al steunen ze verschillende partijen in Syrië.
Iran heeft veel macht en invloed in Irak, en uiteraard ook in Syrië en Libanon.
Iran eist dat de EU hun beschermingsmechanisme uitbreiden tot olie en gas. Vooralsnog weigert de EU omdat ze bang zijn voor Amerikaanse toorn. De EU kan dus oorlog vermijden.
Ik denk dat het bij blabla blijft. Over een jaar zijn er presidentsverkiezingen in de VS en de democraten zijn tegen. Iran is niet te vergelijken met Irak, heeft een groot en modern leger en genoeg raketten om heel Israël in as te leggen. Bombardementen alleen zullen hey regime niet klein krijgen er zullen "boots on the ground" moeten komen. Zeker omdat de Russen hoogtechnologische luchtdefensie hebben geleverd. Het is bijna zeker dat zo'n oorlog overslaat op Afghanistan en Irak. Ook Syrië zal er bij betrokken raken en dus Rusland. Voor alquiada en is is dit een droomscenario. Chaos en oorlog dan zijn ze daar ook.
Iran is zo gigantisch en sterk dat wel een miljoen of meer Amerikaanse soldaten nodig zullen zijn, met ongetwijfeld 10000 en bodybags. De kans dat andere westerse landen zich bij de VS zullen aansluiten is klein. En dat net voor de Amerikaanse verkiezingen...
Het zal dus bij blabla blijven, en sancties. Die sancties kunnen Iran wel radicaler maken dus nu is het aan Europa om het programma uit te breiden tot olie en gas.
En zo een gigantische ramp te vermijden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 20:02   #26
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Wat die sancties betreft China trekt zich daar niets van aan. Tegen de Chinezen zullen de Amerikanen geen sancties nemen want dat mondt uit in een handelsoorlog.
De dochter van de grote baas van Huawei zit vast in Canada net omdat ze de Amerikaanse sancties omzeilde. China heeft als vergelding enkele prominente Amerikanen gevangen gezet. Ze laten zich niet doen. Ook Pakistan zal minstens een oogje dichtknijpen als Iraanse olie gesmokkeld wordt. Irak zal ook helpen, net als de stans.
Geen enkele van deze landen heeft sympathie voor de VS.
Rusland zal ook helpen, net als Turkije. Ze kunnen Iraanse olie importeren, naar China uitvoeren, etc de mogelijkheden zijn eindeloos.

Maar het blijft belangrijk dat de EU hun beschermingsmechanisme uitbreiden naar olie en gas . Dat zal hopelijk gemakkelijker gaan zonder de Britten.

Maar ik denk dat Iran heel wat achterpoortjes heeft. Maar natuurlijk dat drukt de prijs want er kan geen directe verkoop plaatsvinden. Dus het is wel degelijk slecht voor Iran, maar niet dramatisch.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 mei 2019 om 20:11.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 20:21   #27
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

oorlog
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 21:27   #28
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
oorlog

Laatst gewijzigd door tomm : 18 mei 2019 om 21:28.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2019, 00:18   #29
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

De strategie van Trump is duidelijk. Hij wil een "Kim" doen, extreme druk om daarna te onderhandelen.
Trump zei vandaag dat hij een Iraans telefoontje verwacht na zijn aanbod te onderhandelen. De Iraanse reactie was vrij laconiek, namelijk dat de VS hun nummer kennen...
Het is echter niet zeker dat Iran veel toegevingen zal willen doen. Ze kunnen wel proberen de Trump administratie te verdelen. Hilton, Netanyahu willen niets anders dan regime change op welke manier dan ook , en ongeacht de gevolgen. Als de Iraniërs enkele beloften doen die niet in het nucleaire akkoord stonden kan Trump het verkopen als een overwinning.

Laatst gewijzigd door tomm : 19 mei 2019 om 00:22.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 20:37   #30
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
oorlog
Iets dat u nooit heeft meegemaakt schat ik.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 20:45   #31
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Tussen de soep en de patatten door bedreigde Trump Iran met complete annihilatie indien ze iets zouden durven terug doen tegen de VS in hun poging het land op de knieën te krijgen. Iran schijnt te denken dat dat grootspraak is maar sowieso wordt de situatie gevaarlijker door dit soort van hoogdravende bedreigingen. Trump's ego kan gemakkelijk gemanipuleerd worden in de richting van een oorlog door zijn deep state handlers en hun handlangers in zijn administratie. En daar zitten mensen tussen die effectief een hete oorlog tegen Iran willen ontketenen.

De apathische reacties van de Europeanen op de uitspraken en twitters van Trump mbt Iran doen me denken aan die van de Europese mogendheden toen Hitler Polen binnenviel. "Het zal wel zo'n vaart niet lopen." Ze willen de griezelig agressieve taal die tegenwoordig uit de VS komt gewoon niet horen.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 mei 2019 om 20:46.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 20:51   #32
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De strategie van Trump is duidelijk. Hij wil een "Kim" doen, extreme druk om daarna te onderhandelen.
Trump wou onderhandelen met Kim in Vietnam. Bolton stak daar een stokje voor. Trump lijkt meer en meer op een puppet. In het beste geval wil hij eerst herverkozen geraken om terug zelf het roer over te nemen. Maar ik vrees dat Trump te gemakkelijk te manipuleren is. En met wie hij zich omringt is zijn eigen verantwoordelijkheid.

Anderzijds, ondanks de schokkend agressieve taal, het breken van internationale akkoorden, de maffiastijl van omgaan met vriend en vijand, heeft het Trump regime nog steeds minder bloed aan de handen als Nobelprijs voor de vrede winnaar Obama.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 10:02   #33
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Iets dat u nooit heeft meegemaakt schat ik.
Jawel hoor. Hij is immers geboren in 1934 te Smolensk.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 10:43   #34
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.698
Standaard

__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 07:55   #35
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Iran is de enige echte militaire dreiging voor Israël daar is het om te doen.
Mss nog meer dan Israel zijn de Saudi's vragende partij om het regime in Teheran te zien vallen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 21:51   #36
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Staan we er dicht bij, is die oorlog al bezig, kan die oorlog vermeden worden?
De USA zocht al oorlog tegen Iran vlak naar de illegale oorlog tegen Irak, maar kon het niet rechtvaardigen. Het was diezelfde John Bolton die meedeed aan de gefabriceerde leugens over "Irak heeft massavernietigingswapens" die nu met een gelijkaardige leugen komt. Hier hoor je Tulsi Gabbard, presidentskandidate voor 2020

Tulsi Gabbard: Iran war would make Iraq look like a cakewalk

Overigens heeft generaal Wesley Clark vlak na de oorlog in Irak al duidelijk gemaakt dat Iran deel uitmaakt van een Amerikaans imperialisme dat het Midden Oosten totaal wil inpalmen.

Dit gesprek vond 10 dagen na 9/11 plaats, en de video werd in 2007 online gezet

General Wesley Clark: USA will take out 7 countries in 5 years

En mensen die dit negeren omdat het niet van onze o zo betrouwbare MSM komt, kunnen voor mijn part de allerhoogste boom in

Citaat:
Wat zullen de gevolgen zijn?
Op financieel niveau: De USA heeft 6 triljoen USD besteed aan de oorlogen onder Obama en Bush. Dat is zowat 30% van de huidige staatsschuld van 22 triljoen. De interest die de Amerikanen op die schuld betalen, is nu al stilaan onhandelbaar in vergelijking met hun BNP.

Iran is militair veel sterker dan Irak etc. Deze oorlog zou een pak kostelijker zijn, zou meer mensenlevens eisen en zou de schuldenberg zodanig doen escaleren dat er zich een hervorming van het monetaire stelsel zal opdringen.
Ik ben geen econoom en ben dus ook helemaal niet bevoegd om daar uitspraken over te doen, maar ik denk dat.

Humanitair gezien: moeilijk te zeggen hoeveel mensenlevens maar de vluchtelingencrisis in Europa zou helemaal uit de hand lopen.

Elke oorlog van de USA is een aanfluiting van internationaal recht, en verdedigt niet de belangen van de belastingbetaler. Amerikaanse burgers willen dit helemaal niet.

De verkiezingsbelofte van Trump was om een einde te maken aan de eindeloze oorlogen in het Midden Oosten. Maar nu zien we wat ervan in huis komt.

"I don't know anything about wikileaks"
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 23 mei 2019 om 21:52.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 22:08   #37
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 22:11   #38
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De USA zocht al oorlog tegen Iran vlak naar de illegale oorlog tegen Irak, maar kon het niet rechtvaardigen. Het was diezelfde John Bolton die meedeed aan de gefabriceerde leugens over "Irak heeft massavernietigingswapens" die nu met een gelijkaardige leugen komt. Hier hoor je Tulsi Gabbard, presidentskandidate voor 2020

Tulsi Gabbard: Iran war would make Iraq look like a cakewalk

Overigens heeft generaal Wesley Clark vlak na de oorlog in Irak al duidelijk gemaakt dat Iran deel uitmaakt van een Amerikaans imperialisme dat het Midden Oosten totaal wil inpalmen.

Dit gesprek vond 10 dagen na 9/11 plaats, en de video werd in 2007 online gezet

General Wesley Clark: USA will take out 7 countries in 5 years

En mensen die dit negeren omdat het niet van onze o zo betrouwbare MSM komt, kunnen voor mijn part de allerhoogste boom in



Op financieel niveau: De USA heeft 6 triljoen USD besteed aan de oorlogen onder Obama en Bush. Dat is zowat 30% van de huidige staatsschuld van 22 triljoen. De interest die de Amerikanen op die schuld betalen, is nu al stilaan onhandelbaar in vergelijking met hun BNP.

Iran is militair veel sterker dan Irak etc. Deze oorlog zou een pak kostelijker zijn, zou meer mensenlevens eisen en zou de schuldenberg zodanig doen escaleren dat er zich een hervorming van het monetaire stelsel zal opdringen.
Ik ben geen econoom en ben dus ook helemaal niet bevoegd om daar uitspraken over te doen, maar ik denk dat.

Humanitair gezien: moeilijk te zeggen hoeveel mensenlevens maar de vluchtelingencrisis in Europa zou helemaal uit de hand lopen.

Elke oorlog van de USA is een aanfluiting van internationaal recht, en verdedigt niet de belangen van de belastingbetaler. Amerikaanse burgers willen dit helemaal niet.

De verkiezingsbelofte van Trump was om een einde te maken aan de eindeloze oorlogen in het Midden Oosten. Maar nu zien we wat ervan in huis komt.

"I don't know anything about wikileaks"
De VS betaalt jaarlijks 600 miljard dollar aan interesten op hun staatsschuld.
3 keer raden wie daar voordeel bij heeft.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 23:02   #39
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De VS betaalt jaarlijks 600 miljard dollar aan interesten op hun staatsschuld.
3 keer raden wie daar voordeel bij heeft.
IMF, World Bank..

Ik heb me vraag afgevraagd aan wie we onze staatsschuld eigenlijk verschuldigd zijn.

Ik zie schuld zoals een vriend die je 100 euro leent, waarvoor hij zelf heeft moeten werken, en die je later aan hem teruggeeft. Maar staatsschuld is in principe geldcreatie uit het niets, door een of andere bankbediende die met een simpele klik op de muis schuld schept.

Moreel gezien vind ik dat er aan niemand schuld verschuldigd is. In realiteit zijn het bankiers die zichzelf met interest verrijken en er tastbare zaken mee kopen

Ik denk dat deze oorlog tegen Iran de inleiding zal zijn voor een financiële systeemcrisis. Het worden interessante tijden maar ik kan niet zeggen dat ik er naar uitkijk
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 23 mei 2019 om 23:05.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2019, 00:59   #40
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Mss nog meer dan Israel zijn de Saudi's vragende partij om het regime in Teheran te zien vallen.
Interessant genoeg maakt dat scenario deel uit van een 13e eeuws profetie.

Citaat:
“Rabbi Yizchok said: ‘The year that Melech HaMoshiach [Messiah the King] will be revealed, all the nations of the world will be provoking each other. The King of Persia (Iran) will provoke the King of Arabia, and the King of Arabia will go to Edom (the West) to take counsel, but the King of Persia will in turn, destroy the entire world. The nations of the world will be outraged and panicked. They will fall on their faces, and they will experience pains like birth pangs. Israel too will be outraged and in a state of panic and ask, where do we go? But say unto them, “My children, do not fear, ‘Higiyah zman geulatchem’ [the time of your redemption has come]. And in the last redemption will be different from the first which was followed by further bondage and pain. After this last redemption, you will not again experience any further pain or subjugation.”
https://www.breakingisraelnews.com/5...r-middle-east/
Met de aan Iran toegeschreven drone-aanvallen op olie-installaties, olietankers in de Golf, raket-aanval op Mekka en de Groene Zone in Bagdad lijkt het er op dat "Arabië" effectief door Iran geprovoceerd wordt.

Er zijn profetieën die nooit uitkomen en er zijn profetieën zoals deze, waar naartoe wordt gewerkt.


Joden verwachten de Moshiach.
Christenen de Messias. Christen-Zionisten geven hier nog een extra dimensie aan het gegeven.
Moslims de Mahdi.

De verwachtingen van deze groepen laten culmineren [aan te sturen] tot één eindstrijd creëert erg interessante mogelijkheden. Het voorbije jaar zijn er nog hordes genomen.

Wie het allemaal maar als onzin beschouwt moet achteraf niet klagen wanneer zijn koppeke rolt wanneer 'm niet een van de 2800 wil zijn.
Hopen dat het niet zover komt.

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 24 mei 2019 om 01:16.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be