Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2019, 14:54   #5061
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat verandert de zaak toch niet ???
Hij heeft het in Q3'18 gedaan.
In september was het dan: "We will build and deliver twice as many cars as the previous quarter". Het bleek dat hij er met 25k naast zat.
Vorig kwartaal was het dat "het ordersysteem het had begeven onder het grote aantal orders".

En nu dit.
Musk is een conman en ik hoop van harte dat hij keihard op zijn bek gaat. En ik ben het punt allang gepasseerd om medelijden te hebben met diegenen die veel geld gaan verliezen omdat ze alles slikten wat hun idool hen wijsmaakte.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 15:07   #5062
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hij heeft het in Q3'18 gedaan.
In september was het dan: "We will build and deliver twice as many cars as the previous quarter". Het bleek dat hij er met 25k naast zat.
Vorig kwartaal was het dat "het ordersysteem het had begeven onder het grote aantal orders".

En nu dit.
Musk is een conman en ik hoop van harte dat hij keihard op zijn bek gaat. En ik ben het punt allang gepasseerd om medelijden te hebben met diegenen die veel geld gaan verliezen omdat ze alles slikten wat hun idool hen wijsmaakte.
toch een zeker respect ook ... de elektrische auto en elektromotor is ouder dan de benzineauto en hij heeft die als compleet nieuw idee verkocht. zoiets vind ik knap
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 15:38   #5063
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toch een zeker respect ook ... de elektrische auto en elektromotor is ouder dan de benzineauto en hij heeft die als compleet nieuw idee verkocht. zoiets vind ik knap
Ik weet niet zeker of je het sarcastisch bedoelde, maar het respect dat ik zou kunnen opbrengen voor dat feit is allang weer weg. Er is gewoonweg teveel gebeurd. Te beginnen met de overname van SolarCity dat gewoon een familie-bailout was en dat men op de kap van de aandeelhouders heeft geschoven. En dan hebben we het nog niet gehad over de grootste aandelenfraude uit de geschiedenis.

Ondertussen trekt de bondmarkt zich niets aan van de mail. De bond van '25 staat nu op een nieuw historisch dieptepunt.
En doorgaans heeft de bondmarkt gelijk.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 18:17   #5064
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Musk doet Wall Street twijfelen met "nieuws":

Citaat:
Tesla Inc. stock on Thursday rose for the first time in six sessions, boosted by a leaked email from Chief Executive Elon Musk promising record-breaking sales for the company.

Tesla shares were up 2%, hovering around the psychologically important $200 mark.

Earlier Thursday, Electrek, an online publication mostly focused on the Silicon Valley car maker, reported that Musk had sent an email to employees late Wednesday, saying that Tesla could beat a previous delivery record and had more than 50,000 net new orders for this quarter.

“Based on current trends, we have a good chance of exceeding the record 90,700 deliveries of Q4 last year and making this the highest deliveries/sales quarter in Tesla history!” Musk reportedly wrote in the email.

Tesla did not immediately return a request for comment about the new Musk email.

https://www.marketwatch.com/story/te...=mw_quote_news
Link Electrek:
Citaat:
https://electrek.co/2019/05/23/tesla...ord-elon-musk/
...
In an email to employees last night according to two sources speaking to Electrek, Musk claimed that Tesla could break its last delivery record:

“As of yesterday, we had over 50,000 net new orders for this quarter. Based on current trends, we have a good chance of exceeding the record 90,700 deliveries of Q4 last year and making this the highest deliveries/sales quarter in Tesla history!”

While Musk didn’t seem worried about demand with 50,000 new orders and over a month left in the quarter, it’s still not in the pocket on the production front.

The CEO said that they need to sustain 1,000 Model 3 vehicles per day throughout the rest of the quarter in order to achieve a new delivery record:

“In order to achieve this, we need sustained output of 1,000 Model 3’s per day. Almost all parts of the Model 3 production system have exceeded 1,000 units on multiple days (congratulations!!) and we’ve averaged about 900/day this week, so we’re only about 10% away from 7,000/week.”

Musk thinks that if the Tesla team “rallies hard”, they can do it.

Tesla declined to comment on the email.

The email comes after Tesla’s stock (TSLA) sustained six straight days of losses and it is down to a more than 2-year low.

Wall Street’s biggest concern appears to be demand and Musk’s email addresses that directly claiming that they already have over 50,000 orders this quarter.

Electrek’s Take

While that’s encouraging, it doesn’t look like it’s in the bag. It’s good that they already have over 50,000 orders, but they will need a lot more orders by the end of the quarter in order to secure the demand. There weren’t enough vehicles in transit in Q1 to compensate for the difference and they need to take into account that some of those orders won’t be delivered by the end of the quarter.

They have a few things on their side for that, like the tax credit going down again for them at the end of the quarter which should incentivize some people to order now in the US.

Then they also need to increase production, which is easier said than done.

In short, the email is encouraging. It shows that demand is still strong for Model 3, but I wouldn’t put more than 50% on a new record quarter for Tesla deliveries just yet.
Aandeel wakkelt nu rond $194 of +0,5%, een verdere daling lijkt voorlopig gestopt.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 mei 2019 om 18:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 23:05   #5065
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De timing van die mail is toevallig.

Nja, ik ga niet meer het bad in. Ik ga dat geld gebruiken voor beter renderende toepassingen.

Overigens, Q4 leveringen met lease en SR+ wagens is heel wat anders dan Q4 leveringen met AWD en P modellen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2019, 06:54   #5066
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De timing van die mail is toevallig.
Dat bedoel je toch sarcastisch?

Citaat:
Nja, ik ga niet meer het bad in. Ik ga dat geld gebruiken voor beter renderende toepassingen.
Altijd verstandig, ongeacht in welke aandeel je zit of op het oog hebt.

Citaat:
Overigens, Q4 leveringen met lease en SR+ wagens is heel wat anders dan Q4 leveringen met AWD en P modellen....
Inderdaad. Zelfs als zou hij het aantal van Q4 (ca 90k) kunnen halen, de situatie is compleet anders dan in Q4.
We weten nu dat ze nu elk kwartaal rond de 100k moeten zitten om zwarte cijfers te draaien.
En dan wordt er nog steeds geen surplus geïnvesteerd voor échte groei.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2019, 12:54   #5067
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Premarkt boven $200, toch ergens een psycho-grens.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 02:19   #5068
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Premarkt boven $200, toch ergens een psycho-grens.
De daling zet zich verder, de psycho 200 steun is weg.


Tesla 195,49 190,63 - 2,49%
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 07:47   #5069
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

190.63-4.86 (-2.49%)
At close: May 24 4:00PM EDT


Ze moeten meer wagens gaan verkopen en dat gaat niet lukken aan die huidige prijzen, meer wagens verkopen aan lagere prijzen brengt niks.

Zoals al zo dikwijls geschreven iedereen will wel een Tesla, maar weinigen zijn bereid daar zoveel voor te betalen.

Zelfs de grootste freak hier wacht nog steeds op zijn 35K Tesla.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 08:57   #5070
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zoals al zo dikwijls geschreven iedereen will wel een Tesla, maar weinigen zijn bereid daar zoveel voor te betalen.

Zelfs de grootste freak hier wacht nog steeds op zijn 35K Tesla.
Hij rijdt nog liever rond in zijn oldtimer ICE.
En dat terwijl de Tesla's enkel maar in waarde gaan toenemen (dixit Musk).
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 25 mei 2019 om 08:58.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 11:53   #5071
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
190.63-4.86 (-2.49%)
At close: May 24 4:00PM EDT


Ze moeten meer wagens gaan verkopen en dat gaat niet lukken aan die huidige prijzen, meer wagens verkopen aan lagere prijzen brengt niks.

Zoals al zo dikwijls geschreven iedereen will wel een Tesla, maar weinigen zijn bereid daar zoveel voor te betalen.

Zelfs de grootste freak hier wacht nog steeds op zijn 35K Tesla.
Ik vind het vrij bizar dat bedrijven niet meer in de richting van de Tesla 3 kijken. Er zijn heel veel salariswagen eigenaars die bereid zijn om daar mee rond te rijden en op het einde van de rit komt het goedkoper uit dan pakweg een BMW3 reeks
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 12:30   #5072
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind het vrij bizar dat bedrijven niet meer in de richting van de Tesla 3 kijken. Er zijn heel veel salariswagen eigenaars die bereid zijn om daar mee rond te rijden en op het einde van de rit komt het goedkoper uit dan pakweg een BMW3 reeks
In de "krachtige" (>250 PK) middenklasse is het Tesla model 3 nochtans de best verkochte wagen in "West-Europa" van Q1-2019, de ICEs meegeteld. "waar het model 3 verkrijgbaar was"

Met appelen en peren te vergelijken gaat dpg niet ver komen.


Het Tesla model 3 valt overigens ook in de smaak van particulieren.

Citaat:
https://www.autowereld.be/autonieuws...op-europa.html

Tesla Model 3 troeft Europese premium concurrentie af



De Tesla Model 3 heeft een vliegende start gemaakt. De Amerikaanse vierdeurs is niet alleen de best verkopende EV van Europa, voor de Renault Zoë, de Nissan Leaf, de BMW i3 en de Hyundai Kona Electric. Maar vindt ook meer Europese klanten dan de Duitse Drie, dus meer dan zowel de Audi A4, de BMW 3 Reeks als de Mercedes C-Klasse. Toch als je enkel de berlinevarianten telt, want met de afgeleide koetswerkvarianten schetst JATO Dynamics een ander plaatje. Dan moet de Model 3 naast de Duitsers ook de Volvo V60 voor zich dulden. Niettemin: indrukwekkend.

Ook opmerkelijk: de Tesla Model 3 wordt vooral privé gekocht, terwijl het segment waarin de Audi A4, de BMW 3 en de Mercedes C actief zijn vooral bedrijfswagens telt.
(dit was enkel februari, in maart liep de verkoop pas op volle toeren)

De PK-range van een model 3 is voorlopig van minimum 258 PK (SR+) tot 490 PK (Performance):
volgens refertes van: https://de.wikipedia.org/wiki/Tesla_...chnische_Daten

Laatst gewijzigd door Micele : 25 mei 2019 om 12:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 05:51   #5073
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hij rijdt nog liever rond in zijn oldtimer ICE.
En dat terwijl de Tesla's enkel maar in waarde gaan toenemen (dixit Musk).
Dat was een quote van Musk die in bijna alle automagazines stond. En daarna verlaagde hij de prijzen van de Tesla S en X met bijna 1/3 De zaakvoerder van een bouw/renovatiebedrijf kon er niet mee lachen. Bijna 150000 euro voor zijn krachtigste S en opeens zakt die wagen bijna 50000 euro in nieuwprijs. Afgeript door Musk zegt hij nu
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 06:00   #5074
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In de "krachtige" (>250 PK) middenklasse is het Tesla model 3 nochtans de best verkochte wagen in "West-Europa" van Q1-2019, de ICEs meegeteld. "waar het model 3 verkrijgbaar was"

Met appelen en peren te vergelijken gaat dpg niet ver komen.
FAKE NEWS Zeker als je alles naast elkaar en objectief bekijkt. Hier moet je dus juist wel appelen en peren vergelijken! Tesla model 3 flopt. Er zijn nog weinig particulieren die effectief tot aankoop zijn over gegaan en de leasingmarkt reageert amper om een model 3 te gaan leasen. Voor België zijn de cijfers van TRAXIO de enige en correcte cijfers. En daar bengelt Tesla bijna helemaal onderaan met amper nieuwe verkopen. Trouwens wie zevert toch constant over middenklasse > 250 PK? Minder dan 4% van de leasingmarkt zijn wagens met vermogens meer dan 250 PK. De meesten zijn diesels van 100 - 150 PK. Bij Mercedes is de C/CLA 1.8d (is een 1.5 Renault motor met 115 PK) een topper in verkoopcijfers (leasing). En hoeveel particulieren kopen vandaag nog een nieuwe wagen met meer dan 250 PK? Meer en meer gaan we richting 1.0 tot 1.5 benzinemotoren met 90 - 170 PK. Omdat zwaardere motoren gewoon door de achterbakse politiek kapot belast worden.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 08:59   #5075
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In de "krachtige" (>250 PK) middenklasse is het Tesla model 3 nochtans de best verkochte wagen in "West-Europa" van Q1-2019, de ICEs meegeteld. "waar het model 3 verkrijgbaar was"
Op wat slaat dit nu weer. Wat interesseert mij de markt van de +250PK bedrijfswagens. Die is microscopisch klein. Het enige relevantie is marktaandeel in de totale leasingmarkt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 10:13   #5076
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Op wat slaat dit nu weer. Wat interesseert mij de markt van de +250PK bedrijfswagens. Die is microscopisch klein. Het enige relevantie is marktaandeel in de totale leasingmarkt.
Ik geef gewoon de feiten weer, met bron...

Tesla maakt voorlopig nog geen wagens onder 150 of onder 200 PK hoor. (of PK-begrenst door software).

Citaat:
Die is microscopisch klein
Zo te zien niet voor het krachtige Tesla model 3, die in maart zelfs beter verkocht dan eender welke kleine wagen.

Dit in Noorwegen (35% zelfs), *Nederland en ook Zwitserland. Uiteraard waren dat lang op voorhand gereserveerde bestellingen. Maar wie doet het Tesla na?
De CEO 's van de ICE-premiummerken en -aandeelhouders worden daar wel heel nerveus van. Is ook het doel van Tesla.

Voor het ganse eerste kwartaal kwam het model 3 de *top 5 binnen in NL.

Als jij dat microscopisch klein noemt is dat voor uw rekening. Wereldwijd wel natuurlijk.

Citaat:
* Vandaag zijn de verkoopcijfers van personenauto’s in Nederland voor de maand maart gepubliceerd door Bovag. De best verkopende auto’s in Nederland zijn:

1 Tesla model 3: 2195
2 Ford Focus: 1187
3 Kia Picanto: 965

Over de eerste *drie maanden van 2019 stond de Model 3 op de *5e plaats en werden er alleen meer auto’s van het type Volkswagen Golf, Ford Focus, Volkswagen Polo en Kia Picanto verkocht.

http://www.allesovertesla.nl/model-3...nd-maart-2019/
Citaat:
Het enige relevantie is marktaandeel in de totale leasingmarkt.
Ik kan je wel het Tesla-marktaandeel geven van de totale automarkt in Nederland.
Die is boven de 2% gestegen in lopend 2019 (2,16%) , 2018 was dat nog 1,92%, 2017 nog maar 0,79%.

https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/tesla/

Laatst gewijzigd door Micele : 27 mei 2019 om 10:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 11:18   #5077
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Eindelijk eens een nuchter artikel op InsideEV's.

Save Big Money Buying A Used, Out-Of-Warranty Tesla? Think Again

Citaat:
...
As you can see, my total cost of ownership was less than the guy who owned the car before me, but not by that much. I thought I’d do better than I did.

Why didn’t I do better?

There are two reasons:

First, the car depreciated quite a bit more than I expected. I figured since it had already lost around half its value when I bought it, my rate of depreciation would be much less. As it turns out, the rate of depreciation was better than the first owner but not by that much as shown in the figure below.

The second reason is I got bit by a fairly large repair bill for a media control unit (MCU) replacement. The MCU is integral with the big center display in the car. The whole dash has to come out to replace it.

MCU’s and door handles are the Achilles heel of the Tesla Model S. Tesla is STILL having issues with MCU’s even after all these years. The memory chip can fail from too many read writes, the touch screen on the earlier ones leaked fluid and got bubbles, and now they are having issues with a yellow band that appears around the edge of the screen.

So, the out-of-warranty MCU cost contributed a bit to my seemingly high cost of ownership, but the main culprit was the continued high rate of depreciation on the vehicle itself.

My advice to any of you wanting to buy used is this:

Buy a car with a warranty. Don’t gamble that you won’t have any issues.

Do you think the Model 3’s depreciation will be lower than Model S?
Tesla geeft 4 garantie en 8 jaar op de batterij en drivetrain (beperkt op aantal km's weliswaar).

Als het niet aangeraden is om een Tesla uit garantie te kopen, dan kunnen ze officieel geklasseerd worden als 'wegwerp-wagens'.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 13:52   #5078
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Tesla geeft 4 garantie en 8 jaar op de batterij en drivetrain (beperkt op aantal km's weliswaar).
Nope, Tesla S en X onbeperkte kilometers op batterij/drivetrain.

https://electrek.co/2017/12/20/tesla...ion-guarantee/

Model 3 heeft wel een km-limiet 8j en tot 192.000 km met de grote batterij. Je moet dus al >24.000 km/jaar rijden op 8 jaar.

Citaat:
Als het niet aangeraden is om een Tesla uit garantie te kopen, dan kunnen ze officieel geklasseerd worden als 'wegwerp-wagens'.
Typisch negatief gelul zonder enige bron.

Tesla heeft algemeen het minste waardeverlies tov concurrentie:

Citaat:
https://cleantechnica.com/2018/12/12...e-competitors/

Tesla Model S & Tesla Model X Hold Their Value Better Than Gasmobile Competitors

Based on data on used car prices between January 1, 2012 and November 5, 2018, Autolist.com says a Model S sedan with 50,000 miles on its odometer is worth 27% less than its original sales price. The next best sedan in the premium category is the Mercedes S Class sedan at a 33% value loss. Other premium cars included in the study were the BMW 7 Series, Audi A8, and Porsche Panamera. And the Jaguar XJ sedan, which had the worst resale value of all. It lost 45% of its value by the 50,000 mile mark.

The Model X SUV performed even better. It was up against the Audi Q7, Mercedes GLS, Infiniti QX80, Cadillac Escalade, Lincoln Navigator, BMW X5, and Range Rover. With 50,000 miles on the odometer, a Model X is worth just 23% less than it cost new. The Navigator was second best at 34%, while the X5 was worst at 37%.

The Autolist study was based on copious amounts of data. More than 1.2 million listings for large luxury sedans were included. 35,442 of those were for Model S sedans. On the SUV side, nearly 1.7 listings in the large luxury segment were included, of which 4,242 were Model X vehicles.

Like its sedan counterpart, the depreciation curve for the Model X from 10,000 to 100,000 miles consistently outperforms its gas-powered peers. The Autolist study also shows that sales of the more mainstream Model 3 sedan have not lowered resale values for the Model S and Model X at all.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 mei 2019 om 13:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 20:51   #5079
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind het vrij bizar dat bedrijven niet meer in de richting van de Tesla 3 kijken. Er zijn heel veel salariswagen eigenaars die bereid zijn om daar mee rond te rijden en op het einde van de rit komt het goedkoper uit dan pakweg een BMW3 reeks
Ik heb weet van een groot bedrijf in de metaalsector waar de ingenieurs, de IT'ers en de kaders nu hun Model 3 leasewagens in ontvangst zijn aan het nemen.

Leaseplan biedt ze aan, maar er zit enige wachttijd op, en je bestelt pas een wagen als je oude 4 jaar is he....dus dat zal geleidelijk aan gebeuren. 650 euro pm en hoger zijn nu niet direct de salariswagentjes voor de bedienden he.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 23:19   #5080
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nope, Tesla S en X onbeperkte kilometers op batterij/drivetrain.

https://electrek.co/2017/12/20/tesla...ion-guarantee/

Model 3 heeft wel een km-limiet 8j en tot 192.000 km met de grote batterij. Je moet dus al >24.000 km/jaar rijden op 8 jaar.
Je hebt gelijk voor het model S en X.

Maar wie gaat het risico nemen als de wagen meer dan 8 jaar is? Een nieuwe batterij uit eigen zak betalen zal al snel +$16k-18k kosten.

Citaat:
Typisch negatief gelul zonder enige bron.

Tesla heeft algemeen het minste waardeverlies tov concurrentie:
Jongen, uw bron is van december 2018.
Leg mij eens uit hoe een S die in december nieuw verkocht werd voor $140k en je nu met korting kan krijgen < $100k niet een serieuze hit krijgt in verkoopwaarde?

Je moet op fora een kijken hoeveel Tesla en Carmax bieden voor een trade-in.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be