Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is het terecht dat Kim Geybels is moeten opstappen als senator?(motivatie posten aub)
Ja 55 66,27%
Neen 28 33,73%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2019, 15:02   #1921
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel ik vind China nu niet bepaald een slecht voorbeeld, ze hebben een miljard mensen uit de armoede gehaald en van een arm derde wereldland een supermacht gemaakt. Zou dat kunnen moesten ze ons systeem gehad hebben? Dat betwijfel ik ten zeerste.
België is welvarend omdat het een van de eerste geïndustrialiseerde landen ter wereld is, omdat we Congo geplunderd hebben en omdat we fantastisch gelegen zijn tussen Frankrijk, Duitsland, Nederland en het VK, allemaal rijke landen die al vroeg geïndustrialiseerd werden. In de 20ste eeuw vond een shift plaats in het voordeel van de werknemers, wat gemakkelijker is in een rijk land. Vanaf eind 20ste eeuw zie je weer een shift in het voordeel van de elite. Wie er ook verkozen wordt maakt niet echt uit, het is gerommel binnen de marge.
Het voornaamste doel van de verkiezingen om mensen het gevoel te geven dat ze iets te zeggen hebben. Maar o wee als ze voor partijen stemmen die niet het fiat hebben van de elite. Zoals in Griekenland en Italië, je ziet dat die landen op allerlei manieren gedwarsboomd en in het keurslijf gedwongen worden.
Ik denk dat het huidige regime het best mogelijke voor China is/was. Dat gaat natuurlijk veranderen als de welvart stijgt. Is nu al an de gang trouwens. Als ze een beetje flexibel zijn wordt dat wel liberaler.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:02   #1922
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien was het inhoudelijk toch geen hoogvlieger...
Een onafhankelijke vrouw met een diploma geneeskunde en een job buiten de politiek. Dat kan bij de NVA nooit een hoogvlieger zijn. Die moeten jaknikkers hebben die afhankelijk zijn van de partij.

Het was nooit de bedoeling dat zij verkozen zou worden. Dat was een ongelukje. Ze paste niet binnen de kadaverdiscipline van de NVA.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:02   #1923
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ga er maar van uit dat Kim Geybels zowel concreet aanbod had gekregen van verschillende partijen als er gepolst werd naar haar politieke ambitie buiten N-VA.
Dus ze is er niet op ingegaan?
Als ze de NVA echt wou terugpakken had ze dat beter gedaan, bij de vermaledijde sossen bvb.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:03   #1924
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Lees het vonnis. De senaat werd niet veroordeeld.
Wie dan wel? Pieters? De N-VA? BdW?

Wie?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:04   #1925
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een onafhankelijke vrouw met een diploma geneeskunde en een job buiten de politiek. Dat kan bij de NVA nooit een hoogvlieger zijn. Die moeten jaknikkers hebben die afhankelijk zijn van de partij.

Het was nooit de bedoeling dat zij verkozen zou worden. Dat was een ongelukje. Ze paste niet binnen de kadaverdiscipline van de NVA.
Waarom werd die "onafhankelijke vrouw met een diploma en een job" dan niet opgenomen door een andere partij?

U lijkt er van uit te gaan dat we met een politiek talent van doen hadden... Waarom hielden de andere partijen er hun handen dan van af?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:04   #1926
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus ze is er niet op ingegaan?
Als ze de NVA echt wou terugpakken had ze dat beter gedaan, bij de vermaledijde sossen bvb.
Ze zou door de NVA internetpapegaaien genadeloos geframed worden als junkie.

Ik denk dat ze er goed aan gedaan heeft zich uit dat wespennest terug te trekken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:05   #1927
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom werd die "onafhankelijke vrouw met een diploma en een job" dan niet opgenomen door een andere partij?

U lijkt er van uit te gaan dat we met een politiek talent van doen hadden... Waarom hielden de andere partijen er hun handen dan van af?
Zie hierboven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:07   #1928
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zie hierboven.
Ik lees geen enkel antwoord op de vraag waarom andere partijen haar niet weerhouden hebben.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:08   #1929
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat het huidige regime het best mogelijke voor China is/was. Dat gaat natuurlijk veranderen als de welvart stijgt. Is nu al an de gang trouwens. Als ze een beetje flexibel zijn wordt dat wel liberaler.
Ik denk het niet, je ziet de tegenover gestelde trend.
Terug Mao liedjes op school, portret van Mao verplicht in moskeeën, meer ruimte voor ideologische vorming op school, etc.
Men heeft geleerd van Rusland. Gorbatchov wilde de Sovjet-Unie liberaler maken.
Het gevolg, allerlei maffiosi en gekke nationalisten mochten hun ding doen, alles stortte in elkaar, de Sovjet-Unie viel uiteen, de maffia kocht de hele economie op, er braken oorlogen uit. Die landen zijn nu nog aan het herstellen van die vreselijke periode.
Denk je dat China even welvarend zou zijn moest de opstand op het Tien An Men plein gelukt zijn?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:09   #1930
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik denk het niet, je ziet de tegenover gestelde trend.
Terug Mao liedjes op school, portret van Mao verplicht in moskeeën, meer ruimte voor ideologische vorming op school, etc.
Men heeft geleerd van Rusland. Gorbatchov wilde de Sovjet-Unie liberaler maken.
Het gevolg, allerlei maffiosi en gekke nationalisten mochten hun ding doen, alles stortte in elkaar, de Sovjet-Unie viel uiteen, de maffia kocht de hele economie op, er braken oorlogen uit. Die landen zijn nu nog aan het herstellen van die vreselijke periode.
Denk je dat China even welvarend zou zijn moest de opstand op het Tien An Men plein gelukt zijn?
Waarom zou een democratisch China niet mogelijk zijn?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:10   #1931
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik lees geen enkel antwoord op de vraag waarom andere partijen haar niet weerhouden hebben.
Ik heb daar ook geen bewijs van, wie kan dat nu weten behalve zijzelf?

Maar jij hebt volgens je eigen zeggen bewijs dat ze niet weerhouden was door andere partijen.

Toon dat bewijs eens.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:16   #1932
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, maar dat clubje vertegenwoordigt wel de hele bevolking.
Maar nee gij, die "vertegenwoordigen" enkel zichzelf. "onderwerpen" is het juiste werkwoord, niet "vertegenwoordigen". De enige vertegenwoordiger die er is van een andere persoon, is een die voortdurend kan teruggefloten worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:16   #1933
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Denk je dat China even welvarend zou zijn moest de opstand op het Tien An Men plein gelukt zijn?
Holder debolder de berg af, zoals Zuid Korea en Japan.

Maar vergis U niet: China heeft niks communistisch. Het is een puur fascistisch regime. En kijk naar Hitler, hoe snel die de Duitse economie aan de praat heeft gekregen nadat hij aan de macht is gekomen. Fascisme werkt, op economisch vlak. Fascisme is zoals communisme, maar dan zonder het Marxistische economische gezever.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 mei 2019 om 15:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:17   #1934
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb daar ook geen bewijs van, wie kan dat nu weten behalve zijzelf?

Maar jij hebt volgens je eigen zeggen bewijs dat ze niet weerhouden was door andere partijen.

Toon dat bewijs eens.
Ik hoef geen bewijs op tafel te leggen: Geybels zit niet meer in de politiek. Dat kan maar twee zaken betekenen: ofwel werd ze niet door de politieke partijen als interessant beschouwd, ofwel hield ze het er zelf voor bekeken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:19   #1935
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik denk het niet, je ziet de tegenover gestelde trend.
Terug Mao liedjes op school, portret van Mao verplicht in moskeeën, meer ruimte voor ideologische vorming op school, etc.
Men heeft geleerd van Rusland. Gorbatchov wilde de Sovjet-Unie liberaler maken.
Het gevolg, allerlei maffiosi en gekke nationalisten mochten hun ding doen, alles stortte in elkaar, de Sovjet-Unie viel uiteen, de maffia kocht de hele economie op, er braken oorlogen uit. Die landen zijn nu nog aan het herstellen van die vreselijke periode.
Denk je dat China even welvarend zou zijn moest de opstand op het Tien An Men plein gelukt zijn?
Neen, daarom zeg ik ook dat het een goed regime is voor de economische vooruitgang (mensenrechten is wat anders).
Het cruciale punt gaat komen wanneer de Chinezen even welstellend zijn als de Europeanen en meer vrijheid willen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:19   #1936
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou een democratisch China niet mogelijk zijn?
Het zit niet in die Aziaten. Zelfs Japan is niet echt democratisch, wordt al decennia bestuurd door dezelfde partij. Ook in Taiwan heb je maar 2 partijen, waarvan er een de opvolger van Chang Kai Chek is. Zuid-Korea wordt bestuurd door de chaebols, die in de 2 partijen hun mannetjes hebben.

Indië en Pakistan zijn democratieën, wat zie je? Allerlei extremisten hebben veel macht en invloed, er wordt niets gedaan aan het kastensysteem, elke partij wordt gekocht door de elite. En zoals bij ons veel loze beloften die ze niet waar maken.
In Indonesië hebben de islamisten veel invloed gewonnen en de boel overgenomen. Op de Filipijnen kwam iemand aan de macht die er trots op is dat hij gemoord heeft. Fundamenteel verandert er echter niets aan de extreme kloof tussen rijk en arm.

En al de rest zijn echte of verkapte dictaturen.

Overigens je ziet in Afrika dat de landen die het het beste doen, namelijk Rwanda en Ethiopië, zware dictaturen zijn.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 mei 2019 om 15:26.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:21   #1937
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neen, daarom zeg ik ook dat het een goed regime is voor de economische vooruitgang (mensenrechten is wat anders).
Het cruciale punt gaat komen wanneer de Chinezen even welstellend zijn als de Europeanen en meer vrijheid willen.
Singapore is welvarender dan België en men is er best tevreden.

En wat die Oeigoeren betreft, China doet wat noodzakelijk is, de harde aanpak van religieus extremisme. Wie een salafistische baard draagt of een boerka, vliegt in heropvoedingskampen. Ik dacht dat NVA toch ook voor de harde aanpak van religieus extremisme is?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:22   #1938
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik hoef geen bewijs op tafel te leggen: Geybels zit niet meer in de politiek. Dat kan maar twee zaken betekenen: ofwel werd ze niet door de politieke partijen als interessant beschouwd, ofwel hield ze het er zelf voor bekeken.
Ik denk het tweede.
Een mens zou van minder gedegouteerd raken.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 mei 2019 om 15:23.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:24   #1939
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Singapore is welvarender dan België en men is er best tevreden.

En wat die Oeigoeren betreft, China doet wat noodzakelijk is, de harde aanpak van religieus extremisme. Wie een salafistische baard draagt of een boerka, vliegt in heropvoedingskampen. Ik dacht dat NVA toch ook voor de harde aanpak van religieus extremisme is?
Maak je mij nu uit voor NVA'er?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 15:27   #1940
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maak je mij nu uit voor NVA'er?
Nee, maar ik vind dat men die "mensenrechten" met een korrel zout moet nemen. Grote gevaren zoals religieus extremisme moeten aangepakt worden, desnoods met de harde hand.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be