Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2005, 14:05   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
En hier nog eentje die ooit wel een klok horen luiden heeft, maar duidelijk niet weet waar de klepel hangt.
Help mij dan, o alwetende.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 15:14   #22
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
U schreef toch "hoeft het gezegd dat hij uit een gezin komt waar misbruik plaatsvond?"
Het millieu waarin ge opgroeit speelt dus wel degelijk een overwegende rol.
En inderdaad het brave modelgezin kan óók zo'n psychotisch of pedosexueel kind voortbrengen. Dat brave modelgezin is ook niet de enige millieu dat een invloed op de opvoeding van het kind heeft.
Ik denk inderdaad dat de meeste gevallen te voorkomen zijn op voorwaarde dat ze tijdig onderkent worden.
Als het niet te voorkomen is denk ik dat het ook niet te genezen is.
ik ga vooral die laatste zin onthouden, omdat je daar dan toch zegt dat het over fenomenen gaan die los staan van bewuste keuze in het gedrag.
die mensen zijn misschien niet te genezen, maar wel degelijk te helpen.
draait draait de hele opvang rond: leren om om te gaan met je beperking en te functioneren in de samenleving zonder een gevaar te betekenen voor jezelf of anderen.

on the side:
over het belang van het milieu is trouwens nog altijd onenigheid. dat valt blijkbaar niet te voorspellen, wel achteraf vast te stellen. Milieu of natuur van het kind? dat is een vraagstuk dat jij of ik niet kan oplossen.
maar de gevolgen ervan kunnen wel doorslaggevend/verklarend zijn in de besluitvorming mbt observatie en behandeling.
moest het anders zo gemakkelijk te voorkomen zijn, zou de psychologie/psychiatrie/orthopedagogie er helemaal anders uitzien, niet?
helaas bestaat voor deze problemen geen ei van columbus...
Oud 25 januari 2005, 16:58   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
ik ga vooral die laatste zin onthouden, omdat je daar dan toch zegt dat het over fenomenen gaan die los staan van bewuste keuze in het gedrag.
Heb ik dat niet altijd gezegd, of willen duidelijk maken?
Als een gedrag niet of weinig door de gemeenschap afgekeurd wordt is er ook geen noodzaak om het te corrigeren.
Zo beschouwen veel Belgen sociale fraude en belastingontduiking niet echt als een misdaad.

Ook een deel van het migrantenprobleem is daar de oorzaak van denk ik.
Zij komen uit een andere cultuur en hebben te weinig voeling met de oorspronkelijke bevolking om te beseffen dat hun gedrag niet aanvaardbaar is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 17:08   #24
Meliza
Vreemdeling

Meliza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Vandaar dat ik de multicutluur in vraag stel, met Joden hebben we geen problemen. Ze passen zich aan, respecteren onze cultuur en laten iedereen met rust.
Maar bij migranten en buitenlanders loopt dat even anders.
Joden die hier wonen beschikken over een fameus kapitaal... dat zal ook wel ne rol spelen zeker?
Oud 25 januari 2005, 17:54   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Weer een veralgemening Meliza. Er zijn ook minder begoede joden, of totaal niet geïntigreerde joden. We merken er alleen niet veel van omdat deze bevolkingsgroep door de eeuwen heen heeft geleerd niet op te vallen.

Bobke
Citaat:
Heb ik dat niet altijd gezegd, of willen duidelijk maken?
Als een gedrag niet of weinig door de gemeenschap afgekeurd wordt is er ook geen noodzaak om het te corrigeren.
Zo beschouwen veel Belgen sociale fraude en belastingontduiking niet echt als een misdaad.
Een goeie opmerking. Maar als een fraudeur/ontduiker gepakt word, dan komt er niet gemakkelijk protest.
De meeste mensen hebben dan zo iets van " 'm zal het niet goed aangepakt hebben" of, "welke politieker kreeg geen cadeaus van die persoon?"
Oftewel, het geen misdaad vinden wil nog niet zeggen het publiekelijk goedkeuren. We weten dat het niet mag, en zullen er ook niet teveel over zeuren.
Robin Hood, desondanks zijn legendarische goeie daden bleef een struikrover. Misschien galant en vriendelijk in de verhalen, maar desalnietemin een crimineel.
Oud 25 januari 2005, 18:16   #26
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Wat ik denk? Dat je niet weet waarover je spreekt.
Ik vroeg niet wat jij dacht. Het is natuurlijk dat jij al verkracht bent.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be