Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de NVA het cordon doorbreken?
Ja 25 69,44%
Neen 10 27,78%
Dries for president 1 2,78%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2019, 23:57   #61
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
2

Die vetpotten zijn wsl de minste zorg van belgo-partijbonzen, want als het VB mee aan het beleid zou kunnen deelnemen, mag men er zeker van zijn dat alle communautaire, economische en maatschappelijk dossiers nagepluisd zullen worden op hun 'transparante werking' en hoeveel dat eigenlijk allemaal écht kost.

Dat er daarbij zoveel lijken en karkassen uit die regeringskasten zullen vallen, waarbij de geloofwaardigheid van de poco's - voor zover ze die nog hadden - helemaal onder de kiesdrempel zal krimpen, wat dus ook het einde van dit hypnotische landje zou betekenen.

Ik geloof dus dat het VB nooit aan welke regering dan ook zal mógen deelnemen, gezien de fatale gevolgen daarvan voor de politieke maffia in de Wetstraat.
Bart weet dat ook en dus mogen we ons de komende tijd weer aan oeverloze pocopraat ea gutmenschtheater verwachten.

leve belge !
Ik denk dat ze daar 't VB niet de kans voor zouden geven, zelfs al zouden ze aan 't beleid mogen deelnemen.
Ik denk eerder dat VB dan concessies zou moeten doen die hun kiezers niet zouden appreciëren en wat in zwaar stemmenverlies zou resulteren bij de volgende verkiezingen, net als we nu zien bij NVA, en dat gaat nog meer naar beneden.

Laat VB maar mooi in de oppositie, daar kunnen ze ook, zelfs betere dingen verwezenlijken, zonder aan geloofwaardigheid in te boeten, en nog meer winst volgende keer, want de rest van de bende krijgt geen deftige regering op poten, en kan - bewezen - geen deftig beleid voeren, op geen enkel vlak.
Zeker niet op 't vlak van hetgeen de man/vrouw in de straat bezighoudt & belangrijk vindt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 00:34   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Net gezien op tv: BDW zal spreken met alle partijen.
Ik ben benieuwd of de parasiet uit Laken die politiek neutraal moet zijn nu ook weer gaat weigeren de voorzitter van de winnende partij te ontvangen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 mei 2019 om 00:34.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 00:38   #63
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik ben benieuwd of de parasiet uit Laken die politiek neutraal moet zijn nu ook weer gaat weigeren de voorzitter van de winnende partij te ontvangen.
Vanaf toen ben ik anti monarchie geworden.

Voorheen boeide dat circus me niet.

Weg ermee!

Laatst gewijzigd door SDX : 27 mei 2019 om 00:39.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 00:42   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er is maar 1 Vlaamse partij die raakpunten heeft met het VB.
Ik blijf me nochtans nog altijd afvragen welke raakvlakken er zijn tussen de N-VA en de SP.a.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 01:18   #65
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik blijf me nochtans nog altijd afvragen welke raakvlakken er zijn tussen de N-VA en de SP.a.
Hun viscerale afkeer voor het VB .....
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 02:14   #66
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het viel mij op dat éne zekere Rutten héél fanatiek haar volgelingen toesprak met de regel: 'Wij zullen nooit met het VB samenwerken'
Het cordon sanitaire dan, iets wat niet meer van deze tijd is en zeker niet democratisch is moest al jaar- en dag geschrapt geweest zijn.
.
CD&V, Open VLD en sp.a hebben opnieuw verloren maar als echte kamikazes met zelfmoord nijgingen stellen ze dat ze verder doen zoals ze bezig zijn….en on democratisch de kiezer die voor VB kozen weigeren te respecteren. Wat zal leiden naar macht greep van de Franstaligen…….
politieke mening verschillen moeten in het parlement verwerkt worden en niet aan de zijkant geschoven zoals al jaren gedaan word met het cordon.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 06:08   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar als ik het goed begrijp is nu 45% van de Vlamingen Vlaams-Nationalist. Waarom doen ze daar niks mee.
Als er nu 1 ding is dat voor geen millimeter heeft bijgedragen tot dit kiesresultaat dan is het wel 'vlaams-nationalisme'. Het Blok speelde het rond 1 thema : de angst voor migratie. De 'eigen volk eerst' aanpak, enkel de bokshandschoen hebben ze weggelaten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 06:30   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als er nu 1 ding is dat voor geen millimeter heeft bijgedragen tot dit kiesresultaat dan is het wel 'vlaams-nationalisme'. Het Blok speelde het rond 1 thema : de angst voor migratie.
In dat opzicht waren ze niet erg te onderscheiden van de N-VA (tenminste wat lippendienst betreft).

Maar ik denk dat je onderschat hoeveel het VB kan profiteren van het cordon.
Het is de enige partij die zo een unieke status van gegarandeerde tegenstem heeft. Het "unieke mestkever" aspect is een niet te onderschatten democratisch voordelig element in een tijd waar mensen het in het algemeen beu zijn om electorale aristocratieen aan de macht te zien.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 mei 2019 om 06:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 13:19   #69
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In dat opzicht waren ze niet erg te onderscheiden van de N-VA (tenminste wat lippendienst betreft).

Maar ik denk dat je onderschat hoeveel het VB kan profiteren van het cordon.
Het is de enige partij die zo een unieke status van gegarandeerde tegenstem heeft. Het "unieke mestkever" aspect is een niet te onderschatten democratisch voordelig element in een tijd waar mensen het in het algemeen beu zijn om electorale aristocratieen aan de macht te zien.
Dito -
en als "ze" slim zouden zijn : 1x mee laten regeren en het VB loopt leeg als een met water gevulde en doorprikte ballon.
Oud 27 mei 2019, 13:26   #70
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er nu 1 ding is dat voor geen millimeter heeft bijgedragen tot dit kiesresultaat dan is het wel 'vlaams-nationalisme'. Het Blok speelde het rond 1 thema : de angst voor migratie. De 'eigen volk eerst' aanpak, enkel de bokshandschoen hebben ze weggelaten.
Nu is het "Eerst onze mensen" tegen vroeger "Eigen volk eerst".

En er kwam ook geen Youtube Filmpje aan te pas over moskeen.
https://www.youtube.com/watch?v=MpmqJub99x8
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 13:28   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Dito -
en als "ze" slim zouden zijn : 1x mee laten regeren en het VB loopt leeg als een met water gevulde en doorprikte ballon.
Als N-VA ze bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober had opgenomen in de gemeentebesturen in de gouden sikkel rond Antwerpen...was t gisteren wellicht anders gelopen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 13:30   #72
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Hij kan het regionale bestuursniveau danig blokkeren, door een ‘blok’ te vormen met het VB. Een alternatieve coalitie impliceert al vier partijen...
Cd&v Vld Spa groen en PvdA. Aangezien Rutten al neen gezegd heeft tegen PvdA is die alternatieve coalitie al onmogelijk. NVA heeft de macht om de traditionele te laten kiezen tussen VB en PvdA maar dat zal hij niet doen, want hij wil asap een Vlaamse regering
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 27 mei 2019 om 13:31.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 14:20   #73
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee!

VB moet zich niet inlaten met 't hypocriete NVA, dat al haar principes verloochent en de Vlaming verlakt.

Ze moeten gewoon 'n sterke oppositiepartij blijven!

Laat NVa nog maar wat jaartjes verder aanmodderen met de trado's, zakken ze allemaal onder de kiesdrempel, inclusief NVA.

Laatst lacht, best lacht, we hebben de tijd.
Bent u daar zeker van? Gelet op het islamiseringstempo in Antwerpen en Brussel als banaal voorbeeld?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 14:27   #74
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
1. Copy/paste beleid in Antwerpen van het beleid van de Sp.a voorgangers.
2. Sociaal beleid.
3. Vermogenstaksen.
4. Vermogenskadester.
5. Anti-besparingsbeleid.
6. Groei in uitgave gezondheidszorg.
7. Groei in uitgaven sociale sector.
8. Hogere pensioenen.
9. Hogere uitkeringen.
10. Uitkeringen aan niet-Belgen.
11. ....

Welk is geen raakvlak tussen N-VA en Sp.a ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 14:28   #75
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Cd&v Vld Spa groen en PvdA. Aangezien Rutten al neen gezegd heeft tegen PvdA is die alternatieve coalitie al onmogelijk. NVA heeft de macht om de traditionele te laten kiezen tussen VB en PvdA maar dat zal hij niet doen, want hij wil asap een Vlaamse regering
En hij heeft gelijk ook !!!
100 % !
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 14:29   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Laat je niets wijsmaken. Als het Vlaams Belang niet wordt uitgenodigd is dat enkel en alleen met de reden dat de andere politieke partijen hun veto hier tegen stellen. De Koning heeft hier niets in te brokken.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 27 mei 2019, 14:34   #77
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Als N-VA ze bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober had opgenomen in de gemeentebesturen in de gouden sikkel rond Antwerpen...was t gisteren wellicht anders gelopen.
Yep. Als jij kijkt naar de uitslag in de provincie Antwerpen heeft het Vlaams Belang daar het slechtste gescoord buiten Vlaams Brabant gerekend.

De score van het Vlaams Belang én dit van de N-VA zou groter geweest zijn als ze op gemeentelijk en stedelijk vlak in coalitie gingen.

Oud 27 mei 2019, 14:35   #78
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Laat je niets wijsmaken. Als het Vlaams Belang niet wordt uitgenodigd is dat enkel en alleen met de reden dat de andere politieke partijen hun veto hier tegen stellen. De Koning heeft hier niets in te brokken.
De koning is een sukkelaar.
Gelukkig heeft hij nog Mathilde (en z'n kinderen).
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 14:44   #79
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De koning is een sukkelaar.
Gelukkig heeft hij nog Mathilde (en z'n kinderen).
Zullen we hem een leefloon geven zoals andere sukkelaars?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2019, 14:50   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
BS Van Grieken vertelt in elke speech dat de pensioenleeftijd in Vlaanderen niet omhoog hoefde zonder de transfers en dat deftige pensioenen in Vlaanderen betaalbaar zijn zonder diezelfde transfers. En hij heeft daarin gelijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be