Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2019, 08:57   #181
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het ware gelaat van het VB, wat coiffeurke Van Grieken ook moge beweren.

Zo , en dat was het dan voor deze verkiezingen wat voor mij betreft.
We zullen wel zien hoe alles zal lopen. So wie so.
Well done; a picture tells more than a 1000 words.

En dat moeten wij maar respecteren zoniet zijn we volksverkakkers & nog wat v dat fraais (). Un grand coup de pied au cul oui
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 09:06   #182
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Zuhal Demir:

Citaat:
Ik was 12 toen het Vlaams Blok zijn 70 puntenplan opstelde. Ik was er me toen niet echt van bewust. Gelukkig maar. Uiteraard wist ik dat er mensen waren die het niet fijn vonden dat wij hier waren, maar anderzijds dacht ik altijd: waar zou ik anders zijn? Pas toen ik 16 was, besefte ik wat de plannen van het Vlaams Blok waren. Meisjes als ik moesten in een moslimschool voorbereid worden op de terugkeer naar Turkije. Ik kan u verzekeren dat zoiets aankomt als een slag in het gezicht. Waarom? Mijn ouders waren hier gevraagd om te werken. Ik ging hier naar school. Het was totaal niet de manier waarop ik Vlaanderen ervoer. Ik was omringd door Vlamingen die net zo trots waren als ikzelf op de goede punten op mijn rapport. Ik herkende Limburg niet in de overwinningen van het Vlaams Blok. ‘Ze’ moeten er wel geweest zijn en racisme bestond, zoals het vandaag bestaat. Maar mensen die me wilden deporteren naar een land dat niet het mijne was? Ik wil de generatie politici die dit soort waanzin blokkeerden, danken dat ze daar niet aan meegewerkt hebben. Het idee alleen al vervult me met afgrijzen.

Ik moet er aan terugdenken bij deze verkiezingsuitslag. Nu ben ik een politica die wordt uitgenodigd om met uitgerekend die partij te praten over bestuurszaken. Het Vlaams Belang is -alvast op papier- niet het Vlaams Blok. Nieuwe mensen hebben andere ideeën. Sommigen waardeer ik persoonlijk als mens en als politicus. Maar je kan er niet rond. Dezelfde mensen die mij -en duizenden kinderen als mij- wilden terugsturen naar waar ik niet thuis was, zijn nog steeds actief binnen de partij. Een politicus die eergisteren massaal verkozen is, verklaarde recent nog dat het ‘70 puntenplan’ beter was uitgevoerd.

Kan je daar mee praten? Heb ik niet de plicht om zoals de generatie politici voor mij om die deur potdicht te houden? Die vraag houdt me bezig. Ik verplaats me bijna automatisch in dat 16-jarig meisje dat zo kwaad en bang was om het onrecht dat het Vlaams Blok mensen wilde aandoen.

Ik ben echter geen Koerdisch meisje van 16 meer. Ik ben geworden wat zij niet wilden dat ik werd: een Vlaamse vrouw. Eentje die ondanks haar vreemd klinkende naam de persoonlijke steun kreeg van meer dan 61.000 Limburgers*. Ik laat me niet meer intimideren of bang maken. Ik ben geëvolueerd en ik hoop van hen hetzelfde. Ik weet dat het kan. Mensen die meeschreven aan het 70 puntenplan, zweren het haatplan vandaag oprecht af.

Het Vlaams Belang kaart vandaag dezelfde problemen aan als wij. Problemen die vandaag ook de toekomst van kinderen bedreigen en waar andere partijen niets om geven. Integendeel, ze misbruiken het woord ‘racist’ om reële problemen monddood te maken. Net zoals ze honderdduizenden kiezers monddood maken. En het lost niks op. Als we dan niet bereid zijn om te praten, hoe ver de standpunten en oplossingen ook uit elkaar liggen? Dan neem je je verantwoordelijkheid niet op als politicus. Dan vlucht je.

Vergis u niet. Ik ga zonder enige twijfel weglopen van een gesprekstafel waar racisme en discriminatie aanvaardbaar wordt. Of waar kinderen zoals ik niet tot ‘onze mensen’ worden gerekend. Dat zweer ik op alles wat me lief is. Maar dan wil ik mensen ook recht in de ogen kunnen kijken en zeggen waarom het echt niet kan.

Ik ga me niet verschuilen achter een handtekening van politici onder een 28 jaar oud ‘cordon sanitaire’ dat ons geen stap dichter heeft gebracht bij oplossingen. Daar geloof ik nu niet meer in.

Ik hoef niet blij zijn met de overwinning van het Vlaams Belang om ze te erkennen als politieke realiteit. Angst is een slechte raadgever. Geloof in je eigen overtuiging en sterkte is dat niet.

* waarvoor mijn grote dank. Jullie zijn mijn sterkte
Bron:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aire~ad19b906/
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 09:12   #183
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
100% correct.

Ik herinner me nog heel goed de steekpenningen die het Vlaams Blok ontving voor de aankoop van Agusta helikopters.
Dat is nu eens sarcasme van de échte soort !
Goed zo !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 09:23   #184
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Zuhal Demir:
Simpel, he. Als het VB dezelfde problemen aankaart als een regeringspartij, waarom heeft die regeringspartij er dan niks aan gedaan ?

Het klinkt natuurlijk zielig, en iemand zoals Zuhal is typisch iemand die hier "haar plaats" heeft. Maar dat neemt niet weg dat men anderen toch moet afmaken om zelf vooruit te komen. Als dusdanig is er een groot verschil tussen een "willekeurig koerdisch meisje" waar wij inderdaad geen boodschap aan hebben, en Zuhal, die toevallig nu "een van ons" is. Er moeten meer dan 7 miljard mensen afgemaakt worden. Dat is spijtig, maar noodzakelijk om zelf de meester van de wereld te worden. Je moet ergens beginnen he.

Denken dat men ooit zal kunnen ontsnappen aan het gegeven dat "overleven" wil zeggen 'anderen afmaken' is een dwaas standpunt, dat U enkel maar op de lijst zet van die die afgemaakt zullen worden. Er moet dus een *uiteraard onrechtvaardige* arbitraire scheidingslijn getrokken worden tussen "voorlopige strijdpartners tegen de rest" en "de af te maken rest", he.

Je kan dat nooit op "georganiseerde" manier doen, dus via "regeltjes". Dat is gans de fout van het fascisme. De grote slachtpartij die nodig is, kan er enkel maar komen als er geen regeltjes meer zijn. Dus moeten we gewoon ervoor zorgen dat de regeltjes er niet meer zijn, of niet meer tellen, en zorgen dat we bij de winnaars behoren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2019 om 09:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 09:28   #185
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enfin bon, Zuhalleke heeft het nog steeds niet echt door; kopvod of geen kopvod, voor een bepaald publiek zal zij steeds een "vreemdelinge" zijn.
Oud 28 mei 2019, 09:31   #186
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Enfin bon, Zuhalleke heeft het nog steeds niet echt door; kopvod of geen kopvod, voor een bepaald publiek zal zij steeds een "vreemdelinge" zijn.
Heeft weinig belang: haar patron is aan zet + hij zit in z'n zetel.
Oud 28 mei 2019, 09:32   #187
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In tegendeel. Ze denkt dat een bepaald publiek zo denkt. Terwijl het enkel gaat om "strijdmakkers en vijanden". Heeft niks te maken met afkomst, huidskleur of wat dan ook. Heeft enkel te maken met "contract of geen contract". DAT (en enkel dat) is wat haar onderscheidt van een "willekeurig koerdisch meisje". Clanvorming is grotendeels arbitrair. Niet gebaseerd, noch op huidskleur, noch op afkomst, noch op dit of dat. Je bent erbij of je bent er niet bij. En dan is het een willekeurige strijd die winnaars en verliezers veroorzaakt. Winnaars overleven, verliezers gaan eraan. Het willekeurige koerdische meisje gaat er voor ons ideaal aan, Zuhal wint ideaal. Waarom ? Gewoon omdat zij erbij is, en dat meisje niet. Totaal willekeurig. En voor een andere clan zal het omgekeerd zijn. Zo is de wereld.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2019 om 09:36.
Oud 28 mei 2019, 09:35   #188
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In tegendeel. Ze denkt dat een bepaald publiek zo denkt. Terwijl het enkel gaat om "strijdmakkers en vijanden". Heeft niks te maken met afkomst, huidskleur of wat dan ook. Heeft enkel te maken met "contract of geen contract". DAT (en enkel dat) is wat haar onderscheidt van een "willekeurig koerdisch meisje". Clanvorming is grotendeels arbitrair. Niet gebaseerd, noch op huidskleur, noch op afkomst, noch op dit of dat. Je bent erbij of je bent er niet bij. En dan is het een willekeurige strijd die winnaars en verliezers veroorzaakt. Winnaars overleven, verliezers gaan eraan. Het willekeurige koerdische meisje gaat er voor ons ideaal aan, Zuhal wint ideaal. Waarom ? Gewoon omdat zij erbij is, en dat meisje niet. Totaal willekeurig. Zo is de wereld.
Pfff...
BDW is aan zet.
Oud 28 mei 2019, 09:36   #189
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Pfff...
BDW is aan zet.
binnenin een systeem dat totaal doorspekt is van gangreen.
Oud 28 mei 2019, 09:38   #190
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu eens sarcasme van de échte soort !
Goed zo !

TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 09:38   #191
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
binnenin een systeem dat totaal doorspekt is van gangreen.
Et alors ?
Oud 28 mei 2019, 09:40   #192
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Et alors ?
Het tranendal van Anuna, uw andere idool zal er niks tegen zijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 09:41   #193
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Het tranendal van Anuna, uw andere idool zal er niks tegen zijn.
2
Oud 28 mei 2019, 09:45   #194
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Extreem-rechts is vaak corrupt. En dan komt omdat ze antidemocratisch zijn. Ze denken zich alles te kunnen permitteren buiten de democratische controle om . Vooral onfrisse zaken dan, zoals machtsmisbruik.

Kijk recent maar eens naar Oostenrijk met Hein-Christian Strache van de FPÖ en vice president die ontslag moest nemen. Nu is dit uitgekomen omdat er een geluidsopname en filmpje uitlekte. Anders was het ondemocratisch gekonkel van de extreem-rechtsen gewoon doorgegaan zijn.
Zou je dit niet eens lezen? Strache van de FPO is vorig weekend verkozen :

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rijk~a7e79c8f/

Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 mei 2019 om 09:46.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 09:50   #195
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zoek een op wat 'conservatief" betekent. BEHOUDSGEZIND! Welke partijen proberen alle macht een land te behouden dat uit twee "democratieën" bestaat die zich als water en vuur tot elkaar verhouden?
Wij zijn ook behoudsgezind hoor; we willen echt niet terug naar jullie 30'er jaren rotmentaliteit; leer er maar mee leven
Oud 28 mei 2019, 09:51   #196
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In tegendeel. Ze denkt dat een bepaald publiek zo denkt. Terwijl het enkel gaat om "strijdmakkers en vijanden". Heeft niks te maken met afkomst, huidskleur of wat dan ook. Heeft enkel te maken met "contract of geen contract". DAT (en enkel dat) is wat haar onderscheidt van een "willekeurig koerdisch meisje". Clanvorming is grotendeels arbitrair. Niet gebaseerd, noch op huidskleur, noch op afkomst, noch op dit of dat. Je bent erbij of je bent er niet bij. En dan is het een willekeurige strijd die winnaars en verliezers veroorzaakt. Winnaars overleven, verliezers gaan eraan. Het willekeurige koerdische meisje gaat er voor ons ideaal aan, Zuhal wint ideaal. Waarom ? Gewoon omdat zij erbij is, en dat meisje niet. Totaal willekeurig. En voor een andere clan zal het omgekeerd zijn. Zo is de wereld.
O jawel hoor...
Oud 28 mei 2019, 09:51   #197
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zou je dit niet eens lezen? Strache van de FPO is vorig weekend verkozen :

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rijk~a7e79c8f/
Uitschot en hun kiezers zijn hardleers, maar dat maakt wijzigt niks aan het feit dat ze uitschot blijven.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 10:03   #198
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zal de schutskring doorbroken worden? Dat is de titel van de draad.
Anders geformuleerd:
gaat er een bestuursakkoord komen met het Vlaams Belang?

Mijn bedenkingen momenteel:
- als het bestuursakkoord, over Vlaamse bevoegdheden vanzelfsprekend, geen 'foute' elementen bevat, wat is dan het probleem?
- het is momenteel nog vroeg om het antwoord te proberen te voorspellen.
- is er eigenlijk een alternatief? Is het de bedoeling om te regeren om te regeren? Of om de signalen van de kiezer aan te pakken?
- ik heb al vaak gezegd op dit forum: de diagnoses van het Belang waren meestal juist, maar de voorgestelde behandelingsmethodes zeer onjuist. En ook: niet alle militanten en kiezers van het Belang zijn zo'n verkeerde onmensen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 10:13   #199
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O jawel hoor...
Een dwaze illusie van uw kant. Heel weinig mensen zijn huidskleur racisten. Voor mij mogen ze dat hoor. Maar ik vind het een dom criterium. Het is een normale reflex die ons door duizenden jaren evolutie is ingegeven om "onze gelijken" te verkiezen boven "de anderen", maar het is vandaag de dag niet efficient. Er is geen reden om te denken dat een anders-gekleurde medemens geen betere gevechtspartner kan zijn tegen de "onbekenden" dan een gelijkgekleurde. Wat telt is om anderen af te maken, en uw clan doen te overleven. Exact op welke basis ge uw clan samenstelt, is juist een van de aspecten waar uw overwinning of verlies zal van afhangen. En ik denk dat "huidskleur" een slecht criterium is om "goeie strijdmakkers" te vinden. Maar ik laat anderen vrij om dat wel te denken.
Oud 28 mei 2019, 10:15   #200
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zal de schutskring doorbroken worden? Dat is de titel van de draad.
Anders geformuleerd:
gaat er een bestuursakkoord komen met het Vlaams Belang?
Nee, dat zijn twee verschillende niveaus. De schutkring is er een van principe. Een bestuursakkoord is er een van opportuniteiten.

Er is bvb geen schutkring rond groen, maar het kan zijn dat die geen bestuursakkoord zullen bekomen, omdat de opportuniteiten er niet zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be