Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2019, 18:27   #1
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.066
Standaard Freya Piryns (GROEN):“We waanden ons zegezeker en werden arrogant.

Wat mij het meest verbaast, is het feit dat partijkopstukken zich zo laten leiden door de resultaten van ….peilingen!!

Alhoewel iedereen nu langzaam zou moeten weten dat men met de resultaten van peilingen altijd moet oppassen en ze zeker niet als feiten mag beschouwen, gaan lieden -politici, die men toch enige verstandelijke gaven mag toedichten - zich gedragen als volidioten en de beer verkopen alvorens hij geschoten is.


Almaci en Calvo hebben dan toch het warm water niet uitgevonden.


Hopelijk zijn ze ondertussen terug op aarde geland en kunnen ze zeggen : "Wat hebben we geleerd Zondag ….?"
Citaat:
Volgens Piryns gingen te veel mensen bij haar partij er al van uit dat “het binnen was”. “We waanden ons zegezeker en werden arrogant. Dat hebben we ook uitgestraald. Vanaf dan is het fout gegaan. De partij heeft te veel gedacht dat iedereen door de urgentie van het klimaatthema wel mee zou zijn.”

Volgens Piryns zitten er bij Groen “te veel mensen die allemaal hetzelfde zijn”. “Ze hebben dezelfde achtergrond, hetzelfde referentiekader, denken op dezelfde manier. Zo vergeten we soms dat er ook andere mensen zijn, buiten die bubbel. Maar ook die moeten we bereiken en bij elkaar brengen.”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...zijn~a5277afd/
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 18:31   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

"hoogmoed komt voor de val".

Het is vaak zo dat rationele intelligentie bij de mens heel vaak onderdrukt wordt door simpele psychologie. Het is wel goed van die madam van te beseffen dat ze ginder helemaal in groepthink vervallen waren. Iedereen zag dat van de buitenkant, maar als ge daar in zit belet het psychologische U van dat rationeel te beseffen.

Het is enorm veel werk om het rationele op de voorgrond te brengen. Hiervoor moet men een cynisme zonder weerga kunnen aan de dag leggen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 18:33   #3
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Zo zeker op klimaatthema dat ze dachten het niet te kunnen verprutsen met continu onnozele praat te verkondigen op andere thema's.

Resultaat is terecht dus.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 18:37   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Zo zeker op klimaatthema dat ze dachten het niet te kunnen verprutsen met continu onnozele praat te verkondigen op andere thema's.
En voor het klimaatthema waren zij objectief gezien veruit de slechtst geplaatste partij. Zij hebben een (1) keer aan de macht deelgenomen, en hun significante wapenfeit daar was van iets te doen dat voor veel meer CO2 uitstoot zorgt (kernuitstap). Dat wil niet zeggen dat blauw en rood niet medeplichtig waren, maar het was wel degelijk groen die dat geeist heeft om mee te doen. Hun enige daadwerkelijke politieke "realisatie" was dus nefast voor het klimaat.

Ga dan maar bakvissen de straat op sturen op exact dat thema en denk dat je daarmee wint.

Goed zot.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 18:38   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Ik ben dat hier nochtans al twee maand aan t voorspellen, maar dan lachten de Groenen mij weg.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 18:40   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik heb het altijd herhaald: die mensen zijn niet geschikt om te besturen, dat was tijdens de campagne duidelijk zichtbaar toen Almaci begon te schreeuwen tegen De Wever en Calvo begon te wenen in Terzake omdat hij zogezegd persoonlijk werd aangevallen.

Gelukkig heeft de kiezer dit ingezien.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 19:11   #7
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ik ben dat hier nochtans al twee maand aan t voorspellen, maar dan lachten de Groenen mij weg.
Voor zover je zei dat de winst kleiner ging zijn, heb je doel getroffen.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 19:11   #8
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik heb het altijd herhaald: die mensen zijn niet geschikt om te besturen, dat was tijdens de campagne duidelijk zichtbaar toen Almaci begon te schreeuwen tegen De Wever en Calvo begon te wenen in Terzake omdat hij zogezegd persoonlijk werd aangevallen.

Gelukkig heeft de kiezer dit ingezien.
2
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 19:12   #9
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En voor het klimaatthema waren zij objectief gezien veruit de slechtst geplaatste partij. Zij hebben een (1) keer aan de macht deelgenomen, en hun significante wapenfeit daar was van iets te doen dat voor veel meer CO2 uitstoot zorgt (kernuitstap). Dat wil niet zeggen dat blauw en rood niet medeplichtig waren, maar het was wel degelijk groen die dat geeist heeft om mee te doen. Hun enige daadwerkelijke politieke "realisatie" was dus nefast voor het klimaat.

Ga dan maar bakvissen de straat op sturen op exact dat thema en denk dat je daarmee wint.

Goed zot.
Ja maar dat is binnen het thema klimaat blijven. Dan maakt het niet uit of het nu zever is of niet. genoeg idioten.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 28 mei 2019 om 19:12.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 19:17   #10
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ik ben dat hier nochtans al twee maand aan t voorspellen, maar dan lachten de Groenen mij weg.
En nu?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 19:18   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Is Groen al anders geweest dan arrogant?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 19:22   #12
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik heb het altijd herhaald: die mensen zijn niet geschikt om te besturen, dat was tijdens de campagne duidelijk zichtbaar toen Almaci begon te schreeuwen tegen De Wever en Calvo begon te wenen in Terzake omdat hij zogezegd persoonlijk werd aangevallen.

Gelukkig heeft de kiezer dit ingezien.
Aan politiek doen zoals in hun thuislanden ( schelden, schreeuwen, wenen...kan misschien in de theater omgeving van het parlement. Maar voor de verkiezing willen de mensen duidelijk horen hoe en van waar het geld voor de kadootjes gaat komen….

De mensen/kiezer in Vlaanderen voelden aan dat van onder het camouflage net "Groen", extreem linkse economische maatregelen met nog meer opgedrongen solidariteit belastingen met nieuwe omgekochte ambtenaren ingevoerd en geïnstalleerd zouden worden.

Laat ons hopen dat dit nu niet opgedrongen word van uit Franstalige kant met gedogenbeleid van CD&V en Open VLD!!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 28 mei 2019 om 19:25.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 19:32   #13
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Ik vind de uitslag van groen nog onverwacht hoog. Hoe Groen boven de kiesdrempel is geraakt daar kan ik niet goed bij.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 19:36   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik vind de uitslag van groen nog onverwacht hoog. Hoe Groen boven de kiesdrempel is geraakt daar kan ik niet goed bij.
Daar mag je de SPa kiezers voor danken.

Als die niet tevreden zijn, als er teveel gegraai en schandalen boven komen, dan stappen die over naar Groen.

Blijkbaar zijn ze tegenwoordig de SPa zo moe dat ze niet eens meer terugkeren.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 19:36   #15
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik vind de uitslag van groen nog onverwacht hoog. Hoe Groen boven de kiesdrempel is geraakt daar kan ik niet goed bij.
Hun momentum is dan ook voorbij….

Ze zullen er geen tweede keer in slagen om de schoolgaande kinderen achterbaks op straat te sturen om publiciteit voor extreem links Agalev-Groen te maken!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 19:39   #16
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Dat hele indoctrinatieplan / mediashow via kinderen/jeugd georchestreerd door het Belziek regime bleek de bevolking doorzien te hebben en de Nazi's werden afgestraft voor de poging.

En het toont nog maar eens aan dat de bende partijen die zich voorwenden als onderlinge concurrenten, in feite een samenheulende troep is, NVA inclusief. Ik heb in 2004 nog gezegd dat dat NVA 'alternatief' gewoon een tweede VU stijl oplichterij ging zijn, en in de 15 jaar erna werd dat zodanig bewezen dat diegenen die zich lieten oplichten, wijzer werden, en corrigeerden.
En vala, nog eens een witte zondag. Ja, een witte. Zwarte zondagen zijn kwade, en het Belziek regime is een kwaad monster dat allengs meer moet spartelen om nog weg te raken met hun smeerlapperij dag na dag.

Het woord "solidariteit" impliceert vrije wil. Solidariteit is een vrijwillige voeling. Wat het Belziek regime ter berde brengt is geen solidariteit maar botte gewelddadige (dwang) roof/diefstal.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 20:17   #17
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Ik vermoed ook dat de 'belastingstsunami' anti groen strategie succesvol geweest is. De verdediging van Groen hiertegen was ook niet overtuigend.

Een andere reden voor het tegenvallende resultaat van Groen lijkt me dat Groen meer en meer gezien wordt als een neoliberale bourgeois partij. Zowat alle groene maatregelen die ze voorstellen zijn ten koste van de bevolking en ten voordele van de industrie of de begoede klasse.

Ik ken tenminste 1 iemand die zich van groen afkeerde omdat ze biomassa centrales verdedigen. Die zorgen niet alleen voor toegenomen ontbossing in Vlaanderen maar ook in Canada en de Amazone.

Van de oorspronkelijke idealen van Agalev staat groen ver af. Mensen die simpel en ouderwets zuinig leven worden afgestraft ten voordele van rijken in hun geïsoleerde woningen met hun zonnepanelen en hun open keukens en grote glaspartijen die uiteindelijk een grotere ecologische voetafdruk hebben. Laat de armen de milieucrisis betalen maar laat het niet te veel opvallen...dat is het motto van Groen in de praktijk.

Lage emisiezones gebaseerd op euronormen van auto's die niet in relatie staan tot de grootte van de motor zijn een andere aanslag op de armen door Groen gesteund.

Organisaties zoals natuur en bos die vol zitten met pseudogroenen voor wie nationale parken speeltuinen zijn waar ze niet vanaf kunnen blijven. Bos wordt gekapt want 'heide' is in de mode (en hout betekent kassa). En dat wordt dat natuurbehoud genoemd. 'Exoten' moeten uitgeroeid worden.

Groen dat onrechtstreeks ervoor zorgt dat minder en minder mensen zich een eigen woning kunnen veroorloven. Sociale woningen zijn maar een mager en minder vrij alternatief daarvoor.

Groene politici in Vlaanderen die hun eigen tegenstrijdigheden niet inzien. Bv. Almaci die in één adem zegt een positief discours te voeren en spreekt over een 'zwarte zondag'. Tegenstrijdig en agressief.

Dus ja, er mag wel wat veranderen bij Groen als ze de mensen willen meekrijgen in het 'redden van het klimaat'.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 mei 2019 om 20:19.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 20:18   #18
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik vind de uitslag van groen nog onverwacht hoog. Hoe Groen boven de kiesdrempel is geraakt daar kan ik niet goed bij.
Wel, ik vind dat ook, dat die nog vrij hoog ligt de uitslag van groen.

Hadden geen stem mogen krijgen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 mei 2019 om 20:19.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 20:21   #19
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daar mag je de SPa kiezers voor danken.

Als die niet tevreden zijn, als er teveel gegraai en schandalen boven komen, dan stappen die over naar Groen.

Blijkbaar zijn ze tegenwoordig de SPa zo moe dat ze niet eens meer terugkeren.
En PVDA.

SPa'ers naar Groen en PVDA
CD&V ACW'ers naar Groen
En sommige van Groen naar PVDA

ALs ik er fel naast zit call me a dodo
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 28 mei 2019 om 20:23.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 20:23   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Ik heb toch ook met de peut gezeten.
Ergens in het achterhoofd, me baserend op wat ik hoorde in mijn kennissenkring, dacht ik wel dat veel mensen dat groenselgedoe hartsgrondig verafschuwden ...
maar mijn kennissenkring is nu ook niet direct een perfect staal van het kiezerskorps.

Achteraf gezien is het makkelijk zeggen:
de groenselleiders dachten dat het binnen was, en begonnen onverdroten meer en meer zich eisend op te stellen, zodat meer en meer mensen er bang van werden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be