Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2019, 14:51   #121
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mij was het toch al langer duidelijk dat 'armoede' inderdaad mede een (erg belangrijke) rol heeft gespeeld in de 'radicalisering' van de Vlaamse kiezer, hoor.

Maar er speelde méér mee: ook de (al dan niet vermeende) 'islamisering', de vele blunders van het gerechtelijk apparaat, de 'crisis' met de illegalen/transmigranten, ...

Daar komt nog het uiteenrafelen van het 'kostbare sociale weefsel' bij door een groeiende individualisering gepaard gaande met de ontwrichtende effecten van de 'globalisering' en de 'multiculturele samenleving' waar slechts bitter weinig 'gewone mensen' uitdrukkelijk om gevraagd hebben.

De 'élite' heeft met vuur gespeeld, en het resultaat is er naar.

Ik geef nederig toe dat ook ik me heb laten belazeren, en nu noodgedwongen een uitweg moet (helpen) vinden.
Die kunnen toch gaan werken, uit de hangmat komen is natuurlijk een beetje meer moeite dan alleen maar een bolleke te kleuren en zich opnieuw als calimero´s te gedragen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 14:59   #122
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Die kunnen toch gaan werken, uit de hangmat komen is natuurlijk een beetje meer moeite dan alleen maar een bolleke te kleuren en zich opnieuw als calimero´s te gedragen.
Ze radicaliseren liever tegen de Belgische staat.

Raar hé?

We rekenen dan ook op u om ze te blijven uitschelden en kleineren. In de geest van, alle beetjes helpen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 mei 2019 om 15:01.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 15:17   #123
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn nogal wat gepensioneerden die in bittere armoede verder mogen sukkelen.

Er zijn ook niet weinig working poor.

En ja, er zijn ook wel wat werklozen.

Maar in West-Vlaanderen zijn dat er toch niet zo héél véél.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 15:18   #124
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze radicaliseren liever tegen de Belgische staat.

Raar hé?

We rekenen dan ook op u om ze te blijven uitschelden en kleineren. In de geest van, alle beetjes helpen.
Ja werken kost moeite, calimero spelen niet.

Iedere vlaming van mijn generatie die mekkert over armoede heeft het aan zijn eigen te danken.

Er is geen geld voor sinterklaas te spelen voor deze verliesposten, euthanasie is het duurste wat er nog aan uitgegeven mag worden.
Oud 30 mei 2019, 15:21   #125
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn nogal wat gepensioneerden die in bittere armoede verder mogen sukkelen.

Er zijn ook niet weinig working poor.

En ja, er zijn ook wel wat werklozen.

Maar in West-Vlaanderen zijn dat er toch niet zo héél véél.
Dan hebben ze niks bijgedragen.

Mijn vader kan met zijn arbeiderspensioen 75% van de kosten voor twee personen dekken in het rusthuis, de rest betalen ze van de verhuur van hun woning.

Mijn vader was dan ook een werkmens, geen vlaamsche vb-uitschot stemmende profiteur.
Oud 30 mei 2019, 15:22   #126
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Iedere vlaming van mijn generatie die mekkert over armoede heeft het aan zijn eigen te danken.

Er is geen geld voor sinterklaas te spelen voor deze verliesposten, euthanasie is het duurste wat er nog aan uitgegeven mag worden.
Ja, want je kent ze allemaal...

Verder, er is geen geld voor Vlaamse werklozen, maar voor Waalse wel...

Eigenlijk moet N-VA en VB u betalen, er is hier niemand, zelfs Paulus niet, die zoveel reclame maakt voor hen als jij.
Oud 30 mei 2019, 15:26   #127
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, want je kent ze allemaal...

Verder, er is geen geld voor Vlaamse werklozen, maar voor Waalse wel...

Eigenlijk moet N-VA en VB u betalen, er is hier niemand, zelfs Paulus niet, die zoveel reclame maakt voor hen als jij.

Ik ken inderdaad geen vlaamsch profiterende uitschot die denkt het op te lossen door vb-uitschot te stemmen.

Ik ken wel heel veel mensen van mijn generatie en die kennen geen armoede, en hebben geen behoefte om daarvoor vb-uitschot te stemmen.
Oud 30 mei 2019, 15:32   #128
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan hebben ze niks bijgedragen.

Mijn vader kan met zijn arbeiderspensioen 75% van de kosten voor twee personen dekken in het rusthuis, de rest betalen ze van de verhuur van hun woning.

Mijn vader was dan ook een werkmens, geen vlaamsche vb-uitschot stemmende profiteur.
Mijn vader heeft een korte tijd als leerkracht gewerkt, daarna is hij bediende geweest in een privé-firma die door wanbeheer failliet is gegaan, en vervolgens heeft hij de rest van z'n actieve leven (toch nog een kleine 20 jaar) als kleine zelfstandige de touwtjes aan elkaar proberen te knopen (en daarvoor klopte hij méér dan 60 u per week, ook op zon- en feestdagen).

Van zijn pensioentje komt hij - met wat kunst & vliegwerk - nét toe, maar m'n moeder heeft het vlaggen; zij werkte een tijdlang als verpleegster, maar met 4 kinderen had ze weinig keuze: iemand moest voor het huishouden zorgen.

Gaat u die mensen ook beledigen?

Oud 30 mei 2019, 15:33   #129
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Even afwachten hoe "sociaal" VB in werkelijkheid zal zijn in de Vlaamse regering.
PVDA houd u wel op de hoogte. Gedaan met oeverloos lullen en dan toch met de volks verlakkers meestemmen.

Als VB zich aan zijn sociale programma beloften houd, bestaat N-VA bij de volgende verkiezing niet meer.

Want wat schijnbaar niemand opvalt, is dat de armoede in Vlaanderen deze ruk mogelijk heeft gemaakt, zowel naar links als naar rechts.
En van wat zou de armoede in Vlaanderen het gevolg zijn??? Van niet genoeg sociale aksenten of van veel te veel sociale aksenten die niets oplosten maar enkel de problemen groter maakten en de mensen verder en verder verarmden???
Sinterklaas politiek is een duur doekje tegen het bloeden die de hele bevolking verder de verarming in stuurt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 15:36   #130
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn vader heeft een korte tijd als leerkracht gewerkt, daarna is hij bediende geweest in een privé-firma die door wanbeheer failliet is gegaan, en vervolgens heeft hij de rest van z'n actieve leven (toch nog een kleine 20 jaar) als kleine zelfstandige de touwtjes aan elkaar proberen te knopen (en daarvoor klopte hij méér dan 60 u per week, ook op zon- en feestdagen).

Van zijn pensioentje komt hij - met wat kunst & vliegwerk - nét toe, maar m'n moeder heeft het vlaggen; zij werkte een tijdlang als verpleegster, maar met 4 kinderen had ze weinig keuze: iemand moest voor het huishouden zorgen.

Zo goed als niks bijgedragen dus, geen volledige loopbaan hoe je het ook wilt draaien en keren en over beledigen gaat huillie huillie.
Oud 30 mei 2019, 15:42   #131
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij was het toch al langer duidelijk dat 'armoede' inderdaad mede een (erg belangrijke) rol heeft gespeeld in de 'radicalisering' van de Vlaamse kiezer, hoor.

Maar er speelde méér mee: ook de (al dan niet vermeende) 'islamisering', de vele blunders van het gerechtelijk apparaat, de 'crisis' met de illegalen/transmigranten, ...

Daar komt nog het uiteenrafelen van het 'kostbare sociale weefsel' bij door een groeiende individualisering gepaard gaande met de ontwrichtende effecten van de 'globalisering' en de 'multiculturele samenleving' waar slechts bitter weinig 'gewone mensen' uitdrukkelijk om gevraagd hebben.

De 'élite' heeft met vuur gespeeld, en het resultaat is er naar.

Ik geef nederig toe dat ook ik me heb laten belazeren, en nu noodgedwongen een uitweg moet (helpen) vinden.
De eenvoudigste verklaring is dat zeer veel mensen met hard werken op het eind van de maand zitten knijpen om toch nog iets uit hun beurs te krijgen.
Zoals ik reeds dikwijls gezegd heb, religies eender welke hebben in een seculiere staat geen enkele bevoegdheid en zelfs een remmend effect op een goede samenleving.
Maar ondanks scheiding van kerk en staat leven en bestaan ze enkel door staatssubsidies.

Je kan justitie van veel de schuld geven, maar dan moet je ook onze advocatuur over dezelfde kam scheren, want zij vinden het normaal dat bewezen criminelen en witte boord criminelen, als ze genoeg geld hebben zichzelf kunnen en mogen vrijkopen. Daar horen de belasting ontwijkers, die hetzelfde doen als belastingontduikers ook bij.

Het kostbare sociale weefsel gaat verloren door de ijskoude technologie.

Steden verloederen door de leegstand van winkels, vervangen door de internet koopwoede.

De bitter weinigen die de multiculturele samenleving in gang gezet hebben zijn onze politici op vraag van onze industriëlen.

Wie ook maar even denkt dat het multiculturele teruggedraaid kan worden, is echt wereldvreemd.
Alle volkeren de ganse geschiedenis door hebben hun vermenging te danken aan de zucht naar een betere toekomst.

De "elite" profiteert daar al de ganse geschiedenis op.

We zullen zien wat de beide grote winnaars van deze verkiezingen VB en PVDA zullen doen bij de stemmingen voor betere sociale voorwaarden voor iedereen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 15:43   #132
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo goed als niks bijgedragen dus, geen volledige loopbaan hoe je het ook wilt draaien en keren en over beledigen gaat huillie huillie.
Jammer genoeg voor u hebt u er werkelijk geen flauw idee van.

Oud 30 mei 2019, 15:47   #133
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken inderdaad geen vlaamsch profiterende uitschot die denkt het op te lossen door vb-uitschot te stemmen.

Ik ken wel heel veel mensen van mijn generatie en die kennen geen armoede, en hebben geen behoefte om daarvoor vb-uitschot te stemmen.
Ik denk dat jij in een klein wereldje leeft.
Oud 30 mei 2019, 15:47   #134
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, als je kijkt naar een paar buurlanden, het UK met zijn Brexit gesukkel, en Frankrijk met zijn gele hesjes, doet Belgie het niet slecht he. Stakingen zijn er altijd geweest. Dat hoort erbij.
Vergeleken met de sukkeljaren van Martens bijvoorbeeld, of het gezeik onder Leterm, en de moeilijkheid van Di Rupo, was de regering Michel een van de betere op federaal vlak.
Vooral niet naar de betere landen kijken, zoals onze buur Nederland die met een begrotingsoverschot voor de dag kwam en die bijlange onze staatschuld niet heeft... en stakingen zijn er altijd geweest, maar dan waren het wel stakingen die zin hadden; in tegenstelling tot deze die we deze regeringstermijn meegemaakt hebben waar zelfs de stakers niet wisten waarom... en waar de gewone burgers nog nooit zo massaal hun afkeer hebben laten zien van die stakingen...

Citaat:
Vlaanderen is, zoals elk onderdeel van een staat, gewoon maar een stuk vee voor de staat he. Vlaanderen heeft zich goed als vee gedragen. Dat was dus goed bestuur he. Zoals een boer die goed zijn veestapel laat renderen.
Je vergeet dat een veestapel geen inspraak heeft en indien la Belgique zelfs de schijn niet meer kan ophouden van een goede boer te zijn dan moet je niet verwonderd zijn dat de Vlaamse veestapel haar vertrappelt...
Wat een gewone veestapel ook zal doen als ze de gelegenheid krijgt tegenover van een onbekwame boer...

Citaat:
De N-VA heeft geleerd dat er meer te bekomen is qua vetpotten zonder die tanden laten te zien, tenzij om kiezers te lokken. Zoals de CVP he.
Wat zou la Belgique dat willen dat de NVa inderdaad even ziek is als de andere Vlaamse partijen... Maar je vergeet dat de NVa geen zuilen achter zich heeft en dus niets te winnen heeft met, tijdelijke winstbejacht tijdens een regeerperiode, om daarna door de burgers zwaar afgestraft te worden en in het verdomdhoekje te verdwijnen. Terwijl, als ze iets of wat goed regeert, de Vlamingen nog enorm veel economische winst en rijkdom en bezit kunnen tot stand brengen waar heel het Vlaamse land, regeerders inclusief een goed leven mee kunnen opbouwen...

Jij denkt te veel zoals de francofonie... koloniseren en profiteren en als het slecht afloopt hebben ze zogezegd Europa nog dat ze nu op dezelfde francofone manier hun profiterend staatsbestel willen opdringen...
De winsten voor de franstalige elite en de verliezen voor het plebs en als het enigsinds kan Europeaniseren...
Oud 30 mei 2019, 15:48   #135
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik meen van wel.

En dan weet hij nog niet op wie uw ouders stemmen.
Oud 30 mei 2019, 15:49   #136
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is niet jouw generatie die mekkert.

Wat euthanasie betreft, geef het goede voorbeeld begin bij jezelf.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 15:53   #137
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, want daar is het cordon, dat die prik belet !

Men zal het VB nooit kunnen verwijten van "niet waargemaakt te hebben wat ze zegden", omdat ze achter het cordon zitten. Trouwens, de N-VA groeide ook uit tot een monsterscore zolang ze niet aan de macht waren he. Maar die hadden geen cordon en die wilden op den duur mandaatjes. Wat het begin van hun einde geweest is. Echter, het VB kan dat niet ondergaan. Er is het cordon. Dus die kikker gaat zichzelf veel en veel harder kunnen opblazen. Want zelfs "mandaten envy" zal bij het VB er niet toe leiden om zich aan de vetpotten van de macht te verbranden vermits Jos Ghysels zijn cordon hen beschermt.

Telkens het VB niet aan de macht zal komen, zal het de fout van de *anderen* zijn, wat weer meer misnoegden gaat maken die voor het VB stemmen. En daar is nu niks meer aan te doen.

Hoe meer het VB groeit, hoe meer de rest in de linkerhoek zal geduwd worden, hoe meer er gepamperd zal worden, en hoe meer het VB nog zal groeien.

Had de N-VA aan de kant gestaan vorige keer, dan zaten ze nu op 38% of zo, omdat ze de illusie van straffe Vlaam konden behouden. Eens aan de macht werd zichtbaar hoe zwak ze waren. Pfffsssst. De ballon loopt leeg. Maar het VB kan dat niet voorhebben.
Waarom zeg je niet gewoon dat wij mensen er alleen voor apekool bijlopen en niets te zeggen hebben...
Spijtig voor jou maar de mensen slikken dat niet meer en als la Belgique verder doet in het boze zal heel het land, politiekers incluis vlug afgezakt zijn naar een het derde wereld niveau zodat we allemaal samen ons handje omhoog kunnen houden en gaan bedelen...
Bij wie??? Dat is natuurlijk de vraag want zoals Tatcher zei... Sossen zijn heel goed in het geld van anderen uit te geven totdat het op is... en daarna is het pure armoe...
Oud 30 mei 2019, 15:54   #138
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht

1) De eenvoudigste verklaring is dat zeer veel mensen met hard werken op het eind van de maand zitten knijpen om toch nog iets uit hun beurs te krijgen.

2) Zoals ik reeds dikwijls gezegd heb, religies eender welke hebben in een seculiere staat geen enkele bevoegdheid en zelfs een remmend effect op een goede samenleving.
Maar ondanks scheiding van kerk en staat leven en bestaan ze enkel door staatssubsidies.

3) Je kan justitie van veel de schuld geven, maar dan moet je ook onze advocatuur over dezelfde kam scheren, want zij vinden het normaal dat bewezen criminelen en witte boord criminelen, als ze genoeg geld hebben zichzelf kunnen en mogen vrijkopen. Daar horen de belasting-ontwijkers, die hetzelfde doen als belastingontduikers ook bij.

4) Het kostbare sociale weefsel gaat verloren door de ijskoude technologie.

5) Steden verloederen door de leegstand van winkels, vervangen door de internet koopwoede.

6) De bitter weinigen die de multiculturele samenleving in gang gezet hebben zijn onze politici op vraag van onze industriëlen.

7) Wie ook maar even denkt dat het multiculturele teruggedraaid kan worden, is echt wereldvreemd.

8) Alle volkeren de ganse geschiedenis door hebben hun vermenging te danken aan de zucht naar een betere toekomst.

De "elite" profiteert daar al de ganse geschiedenis op.

9) We zullen zien wat de beide grote winnaars van deze verkiezingen VB en PVDA zullen doen bij de stemmingen voor betere sociale voorwaarden voor iedereen.
1) Het is misschien zelfs een beetje té eenvoudig als verklaring; er speelt méér mee dan enkel de armoede.

2) Ik ben het daaromtrent volmondig met u eens. Religies mogen wat mij betreft zelfs actief bekampt worden!

3) Ja, met dat gerechtelijk apparaat bedoelde ik OOK de corrupte advocatuur, hé.

4) Dat, en de 'cultural wars' van Hollywood, Disney, de 'generation Me, Myself & I', ...

5) Dat, en de 'supermarkten' en 'shoppingcentra', hé.

6) Dat ontken ik niet.

7) Met pakweg Joegoslavië en Iran in gedachten zou ik dat toch niet durven te beweren.

8) Dat ontken ik niet.

9) Ik hou ze samen met u in het oog, dat is beloofd.

Oud 30 mei 2019, 15:54   #139
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ze kozen niet voor een rechts beleid. Zeker niet.
Neen, die 10% wou alleen maar verder profiteren van het zweet van de anderen...
Oud 30 mei 2019, 15:56   #140
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik meen van wel.

En dan weet hij nog niet op wie uw ouders stemmen.
Op wie ze stemmen zal me worst wezen.

Geen bijdragen en onvolledige loopbanen hebben als resultaat kleine pensioenen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be