![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil er toch even aan herinneren dat het de draadstarter is die 'hoog opgeleid' gelijkgesteld heeft met 'slim' en 'laag opgeleid' met 'dom'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De brexiteers: - Europa kost ons te veel geld - We willen niet geregeerd worden vanuit europa - we willen geen migratie meer, gesloten grenzen - We willen een onderhandelde oplossing (die onhaalbaar is) De vlaams nationalisten: - Wallonie kost ons te veel geld - We willen niet geregeerd worden vanuit wallonie - we willen geen migratie meer, gesloten grenzen - We willen een onderhandelde oplossing (die onhaalbaar is), nl het confederalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt dat doen tot je sterft van ouderdom. Sommigen doen dat nog ook. De vraag is wat je ermee doet. Meestal doen ze er dus niks mee. Een vorm van obsessief compulsief dwangmatig gedrag. Slimme mensen houden zich bezig met interessante zaken waar ze wat aan hebben. Bv een saucisse fabriek opstarten of zo.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 31 mei 2019 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En we zitten ondertussen aan pagina tien van de illustratie van TS zijn foute stelling...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar daar waren de laag opgeleiden van het vb te laag opgeleid voor om zo te reageren. Verder dan wat calimero gebral en hun eigen onderuit halen geraakten ze hier niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Simpson%27s_paradox
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nogmaals: Laagopgeleiden zijn laagopgeleiden. Dom zijn is relatief, zoals Anna al aanduidde: hoogopgeleiden kunnen met gemak heel dom zijn op vlak van de leefwereld van laagopgeleiden. Maar omgekeerd ook. Het is niet verbazend dat laagopgeleiden die op anti-establishmentpartijen stemmen, denk aan zowel VB als PVDA, vaak brallen over het feit dat hoogopgeleiden niet "echt" werken. Wat nonsens is.
En ook: Dat vooral laagopgeleiden op VB stemmen is iets anders dan zeggen dat de laagopgeleiden vooral VB stemmen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 31 mei 2019 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Da's een verloren stem jongen, want VB zal nooit mogen meedoen" En dit argument heb ik nog vaak gehoord in mijn familie, doorgaans N-VA stemmers omdat het het enige rechtse geluid is dat telt. In die hele achterban van N-VA zit een meerderheid van mensen die eigenlijk voor het VB zijn, maar ze stemmen er niet op puur om wille van het cordon sanitaire. Ze willen dat hun stem telt dus volgen ze hun tweede keuze, de N-VA. Het cordon sanitaire is de backbone van de N-VA die anders een enorm aantal kiezers verliest aan VB. Maar men heeft zo lang liggen zeiken op het VB dat een aantal mensen, inclusief mezelf, toch hun hart hebben gevolgd en het cordon doorbroken willen zien. Het zou inderdaad kunnen dat veel VB aanhangers momenteel er niet van op de hoogte zijn dat hun stem "verloren" is. Ze denken dat een cordon sanitaire iets is zoals een cordon bleu van bij de beenhouwer. Maar het is niet omdat enkel de lager geschoolden erop stemmen, dat de hoogopgeleiden niets met het VB hebben. Ik voorspel dat het VB nog veel meer zal groeien, omdat de "intelligente" achterban van N-VA door deze 18% potentieel ziet in VB. Ik denk dat VB zelfs groter wordt dan de N-VA, en wel bij de volgende verkiezingen. Het zal in ieder geval close zijn
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 31 mei 2019 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |