![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is ook een duidelijk verschil tussen ouderdom en opleiding, veel ouderen hebben nauwelijks het lagere afgewerkt, dat was toen zo de gewoonte. Dat zegt dus ook dat Groen minder de oudere generatie aanspreekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doet me denken aan van die mensen die je niet eens kent die vanuit het niets zeggen 'dat je niet moet denken dat je meer waard bent omdat je gestudeerd hebt'.
![]() |
#244 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Praktisch opgeleid...dat is de term die men naar voor brengt.
Onder laag opgeleid met als synoniem technisch opgeleid valt immers ook hartchirurg of verplegend personeel. En nog een hoop die zich nu hoogopgeleid wensen te noemen. Daarnaast is het ook een feit dat " laag opgeleiden" meestal het meeste verdienen en het vaakst bedrijven beheren. Feitelijk zijn dat de slimsten.
![]() |
#247 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor dat iedereen het filmpje eens bekijkt.
https://www.nu.nl/233070/video/maria...geschoold.html Maar minuutjes maar ... Laatst gewijzigd door Anna List : 1 juni 2019 om 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal vanuit het niets komt dat niet hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ontegensprekelijk zo. Maar dat zal niet de bedoeling zijn geweest van den auteur om het open te trekken in die richting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Banneling
|
![]() Zeker als je kijkt naar de generatie van babyboomers is er weinig correlatie tussen intelligentie en opleidingsniveau.
Bij de huidige generatie jongeren is dat wel al sterker aanwezig, want itt vroeger is het onderwijs nu toegangkelijker geworden, zeker het hoger onderwijs. Ik weet dan mijn vader en schoonvader gewoon zeiden dat toen zij jong waren de hogeschool of universiteit gewoon "geen optie waren", en werken gaan eigenlijk veel interessanter was. Veel werk, vaak opslag, ... Wat wel een feit is is, is dat TSO en BSO geschoolde jongeren vaker de nodige bagage missen om zaken in hun context te plaatsen. Waardoor ze sneller extreme standpunten innenem. Ik zit in een club waar wel een aantal jonge gasten zitten. Ge kent ze wel, TSO of BSO af, werken in een lokale fabriek of fastfoodjoint, carnaval is hun leven... Absoluut geen slechte jongens. Maar ze missen gewoon een heel stuk kennis om iets te plaatsen. Ze begrijpen bijvoorbeeld niet waarom we een EU nodig hebben. Als ik ze dan uitleg wat het belang is van vrijhandel, van 70 vrede in Europa en onze mondiale positie, horen ze het in keulen donderen en beginnen ze steevast "ja maar de vreemdelingen....". Een mea cupla is ook noodzakelijk. Mensen zoals ik hebben enorm hard de vruchten geplukt van globalisering en de EU. Zij veel minder. Daar mag wel wat aandacht aan besteed worden. Erasmus, Horizon 2020, Marie Curie, enz....zijn allemaal zaken waar ik enorm veel van heb geprofiteerd. Zij weten niet wat dat is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het probleem is: ze zitten zichzelf nodeloos op te fokken Net zoals onze topicstarter die effe wilde framen en dan maar ‘laagopgeleid’ gelijk stelde met ‘dom’.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#254 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal dan wel laaggeschoold zijn volgens uw opvattingen.
![]() |
#256 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Banneling
|
![]() Besef je wel dat de asielprocedure niks te maken heeft met de EU ? Dit is gekaderd binnen het verdrag van geneve (1951).
Dit is net hetgene waarom ik stel, dat deze heerschappen "te weinig kennis hebben om alles te kaderen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie hierboven ne zelfverklaarde intelligente mens daar selectief één woordje uitpikken... |
|
![]() |
![]() |