Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2019, 12:38   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Kan me aan mijn reet roesten net als uw vlaamsch nationalisme.
Correctie: Kan me aen myn reeth roeschten net alsch Uw Vlaemsch natsionalisme.

Wees consequent, ook in onnozelheden!

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 2 juni 2019 om 12:38.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 12:40   #62
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Bieke Dilis
Jurgen Ceder laat dit weten: "Straf dat de pers dit verhaaltje zo maar overneemt. De Croo laat helemaal niets schieten. Door de opstapeling van mandaten tijdens zijn loopbaan krijgt hij het maximumpensioen toegelaten door de Wet Wijninckx. Dat is niet cumuleerbaar met een uittredingsvergoeding." De Croo heeft dus gelogen.
Ja, dat klinkt al veel geloofwaardiger.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 12:42   #63
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Herman De Croo laat 570.000 euro schieten, alleen maar om Filip Dewinter een hak te zetten.

De komende maanden ga ik alvast naar Genève en Congo. Ik blijf dus actief, maak je geen zorgen.

Was dat géén gestolen geld dat men op die manier probeert wit te wassen?

Wat zoeken zij (De Croo in dit geval) toch nog altijd in dat Congo. De tijd van Belgisch Congo is al wel aardig wat jaren achter de rug.
Symbolische actie van een uitbollende Belgicist die de Vlaamse

Onafhankelijkheid niet zal tegenhouden.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 12:46   #64
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Correctie: Kan me aen myn reeth roeschten net alsch Uw Vlaemsch natsionalisme.

Wees consequent, ook in onnozelheden!
Ja helemaal op die manier
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 12:48   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja helemaal op die manier
Goed dat we het met elkaar eens zijn. Alleen is uw reactie weer niet consequent. Ik zal het maar verbeteren: "Ja, helemael op die manier". Consequent, beste man, consequent denken en handelen, u hebt er toch enige moeite mee...
Oud 2 juni 2019, 13:01   #66
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed dat we het met elkaar eens zijn. Alleen is uw reactie weer niet consequent. Ik zal het maar verbeteren: "Ja, helemael op die manier". Consequent, beste man, consequent denken en handelen, u hebt er toch enige moeite mee...
Ge hoeft me niet te overtuigen dat ge u thuis voelt in het oudbollig vlaamsch nationalisme, dat was me al lang duidelijk
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 13:06   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als iemand een premie van 500.000 euro laat schieten, om welke reden dan ook, dan heeft die handeling ook een economisch aspect.

En dat aspect toont overduidelijk aan dat er iets onjuist is aan het verloningssysteem van de parlementairen.

Ik stel dan de vraag:
welke partijen hebben dit gestemd, of niet weggestemd, of onvoldoende weggestemd? (ik weet het, maar ik laat het aan anderen over om het hier te zeggen).

(nog dit: parlementairen mogen en moeten een dikke pree hebben. En mogen en moeten een bescherming krijgen tegen inkomenverlies. En mogen en moeten een fatsoenlijk pensioen hebben.
Maar dit, wat ok zou zijn voor een zanger, een voetballer of eender wie die het niet uit de belastingen haalt, is niet fatsoenlijk meer)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 13:06   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
=

Allez Panda, weer negeren!
Stupiditeiten negeren is soms de beste reactie : anders moet ik aan onze huisvrouw uitleggen dat de laatste aanpassingen aan dat systeem er onder auspiciën van voorzitter Jan Peumans zijn gekomen. Of is dat ook een belgicist die nog last heeft van gewoontes uit het federaal parlement ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 13:07   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als iemand een premie van 500.000 euro laat schieten, om welke reden dan ook, dan heeft die handeling ook een economisch aspect.

En dat aspect toont overduidelijk aan dat er iets onjuist is aan het verloningssysteem van de parlementairen.

Ik stel dan de vraag:
welke partijen hebben dit gestemd, of niet weggestemd, of onvoldoende weggestemd? (ik weet het, maar ik laat het aan anderen over om het hier te zeggen).

(nog dit: parlementairen mogen en moeten een dikke pree hebben. En mogen en moeten een bescherming krijgen tegen inkomenverlies. En mogen en moeten een fatsoenlijk pensioen hebben.
Maar dit, wat ok zou zijn voor een zanger, een voetballer of eender wie die het niet uit de belastingen haalt, is niet fatsoenlijk meer)
Dat is fake news... Decroo laat helemaal niks schieten.
Hij zat met zijn dienstjaren sowieso aan t maximum.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 13:19   #70
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Sommigen kunnen echt niet inschatten wanneer ze beter zwijgen .
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 13:28   #71
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Moest ie op zijn 81 niet meer komen opdagen zou er ook geen vertrek en geen vertrekpremie zijn in de eerste plaats.
Uw opmerking / "blij zijn" is dus al nep voor het verhaaltje begint.
Manifest fout.
Hij heeft daar gewoon recht op vanuit zijn statuut. Net als elk lid van het VP uiteraard. Als hij er geen gebruik van wenst te maken, is dat zijn actieve keuze.
Voor de eenvoudigen van geest/Blokkers : moest hij de eerste zitting van het nieuwe VP niet aanwezig zijn, kon hij zijn 570.000 euro opstrijken.

Respect voor die ouwe Herman dat hij meer belang hecht aan het couilloneren van Fuhrer Philip, dan aan een zak zilverlingen.
Oud 2 juni 2019, 13:31   #72
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik zie hem nog in staat om in 2024 nog eens lijstduwer te zijn
Als ik zijn aanhangers zo bezig hoor, zouden zij zelfs de urne met zijn as in het parlement stemmen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 13:34   #73
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie daar nu vooraan staat, maakt hij weinig uit. Als voorzitter ad interim vertegenwoordigt hij niet zichzelf, niet zijn eigen partij, maar neemt een ceremoniële functie waar om de eedceremonie mogelijk te maken.
Uiteraard vertegenwoordigt hij niet zichzelf, hij vertegenwoordigt het parlement. Ik begrijp de brave man zeer goed dat je zo een symbolisch belangrijk moment niet overlaat aan een mestkever.
Oud 2 juni 2019, 13:35   #74
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, Belgie is gered.

Door de oude nar van Laeken.
Op de adellijke titel, waar hij zo naar smacht en waarvoor hij de hielen van de koning decennia heeft gelikt, is het toch wel erg lang wachten.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 2 juni 2019 om 13:40.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 13:40   #75
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik stel dan de vraag:

Waarom stel je de vraag niet aan je partijgenoot Jan Peumans, de voorzitter van dat parlement en die de werkzaamheden/initiatieven van het parlementair bureau als meest gerede persoon best kent ?
Oud 2 juni 2019, 13:53   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge hoeft me niet te overtuigen dat ge u thuis voelt in het oudbollig vlaamsch nationalisme, dat was me al lang duidelijk
Neen, hoor, dat was u niet duidelijk, want u weet hoegenaamd niet hoe ik de Vlaamse Beweging zie en welke doelen ik hierbij belangrijk vind. Indien wel, moet u het mij maar eens uitleggen.
Oud 2 juni 2019, 13:54   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Manifest fout.
Hij heeft daar gewoon recht op vanuit zijn statuut. Net als elk lid van het VP uiteraard. Als hij er geen gebruik van wenst te maken, is dat zijn actieve keuze.
Voor de eenvoudigen van geest/Blokkers : moest hij de eerste zitting van het nieuwe VP niet aanwezig zijn, kon hij zijn 570.000 euro opstrijken.
Schijnbaar zijn de regels van die aard dat hij die vergoeding toch niet kan opstrijken.
Oud 2 juni 2019, 13:56   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uiteraard vertegenwoordigt hij niet zichzelf, hij vertegenwoordigt het parlement. Ik begrijp de brave man zeer goed dat je zo een symbolisch belangrijk moment niet overlaat aan een mestkever.
En hier mist u toch wel enige logische stappen: als de persoon slechts het parlement vertegenwoordigt (dat doet hij trouwens tijdens die eedaflegging niet - u bent hier volkomen fout), dan maakt het niet uit door wie die functie wordt uitgeoefend. Het staat immers volledig los van iedere partijpolitiek.
Oud 2 juni 2019, 13:58   #79
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schijnbaar zijn de regels van die aard dat hij die vergoeding toch niet kan opstrijken.
Heel raar in De Standaard staat dat de Diensten van het VP zeggen dat hij er recht op heeft. In de Morgen staat dat hij er geen recht op heeft omdat hij met pensioen gaat.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 14:03   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heel raar in De Standaard staat dat de Diensten van het VP zeggen dat hij er recht op heeft. In de Morgen staat dat hij er geen recht op heeft omdat hij met pensioen gaat.
Citaat:
In ons land is de uittredingsvergoeding alleen onverenigbaar met een pensioen.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/h...l-1396787.html

De Herman speelt dus een spelletje met de media...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be