![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het door De Wever uitgevonden "confederalisme" is eigenlijk een con-sofisme. Het is een warp-begrip dat hij kan verkopen als stofzuiger aan de ene, en als strijkijzer aan de andere, naargelang wat de klant wil horen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zo zien we maar dat de geschiedenis altijd door de overwinnaar geschreven wordt, en hier de confederalisten (de verliezers) de "slechten" waren, terwijl het de vrijheidsstrijders waren die hun vaderland verdedigden, en de federalisten de "goei" (de winnaars) zijn, terwijl die de annexering doordrukten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben niet echt onder de indruk. Hoe ga je communisten (Wallonië) anders een regering laten vormen met kapitalisten (Vlaanderen), zonder dat de ene financieel profiteert van de andere ???
![]() |
#464 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wel wat BDW aanbied zal niet minder "stinken" dan wat nu bestaat ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar hebben de Walen geen interesse in.
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de benaming is eigenlijk niet belangrijk, wel de oefening in verantwoordelijkheid van twee gemeenschappen. En de ene gemeenschap die vrolijk op de kap leeft van de andere noem ik niet echt een toonbeeld van verantwoordelijkheidszin.
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het een of het ander he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me inbeelden dat de éclatante verkiezingsoverwinning van het Vlaams Belang in die contreien er voor kan zorgen dat mensen die zich vroeger een beetje koest hielden, nu volop vrij baan geven aan hun lang opgekropte coleire. Dikke kans het ging om een klein incidentje dat wegens de onhandige reactie van de 'vuile zwette' gewoon heel snel escaleerde. In de Brusselse gemeente waar ik woon, gebeurt zoiets ook af en toe, hoor. Meestal is er dan iemand bij betrokken die net dat kleine beetje te veel gedronken heeft. De laatste keer hier ging het tussen twee vrouwen, dat was ook niet mis. Daar moesten de mannen tussenbeide komen, of die krijsende feeksen hadden elkaar het haar uitgetrokken ![]() Ik denk dus niet dat "Bach" liegt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 2 juni 2019 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders gezegd, dat soort institutionele diefstal mag nu stoppen.
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, ik begrijp wel wat hij bedoelt: de federale doos "leeg" maken. Maar dat is dan nog altijd "federalisme". Het punt is immers dat er geen continuum is tussen confederalisme en federalisme. De bron van souvereiniteit is gewoon anders. Je kan het vergelijken met een absolute monarchie, waar de monarch belooft om elke week opiniepeilingen te houden, en dan te beslissen als functie van wat hij dan leert, en te zeggen dat dat een vorm van directe democratie is. Nee. Ook al neemt die koning elke week de koninklijke beslissingen die overeenkomen met wat het volk zou stemmen in een directe democratie en ook al is er in de praktijk dus geen verschil zichtbaar, hij blijft de monarch. De dag dat hij beslist van met dat circus te stoppen, stopt hij ermee. Als het de federale staat is die de "doos leeg maakt", kan een latere federale staat die weer "vullen". Als het een confederatie is, niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is geen speld tussen te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben jij ook zo ene die stront in krantenpapier wikkelt en dat dan op de mensen hun borduur komt in brand steken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Although a slave state, Maryland remained in the Union during the U.S. Civil War," ttps://en.wikipedia.org/wiki/Maryland |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dezelfde streek, maar in een ander dorp, ging ik ooit eens wandelen.
Het was midden in de zomer, en ik zag er nog méér uit als een 'makak' dan anders (goed gebruind en zo). Ik kreeg dorst, en stapte het eerste dorpscafé binnen dat ik op m'n weg tegenkwam. Het was een duivenmelkers-lokaal, met een interieur uit de jaren '50 of zo. Ik ging rechtstreeks naar de 'bar'. De meeste gesprekken rondom mij verstomden, en ik werd nogal achterdochtig bekeken (eufemisme!). En toen bestelde ik een pint. Er ging een bijna hoorbare zucht van opluchting door het zaaltje. En na een tijdje durfde de méést zatte tooghanger het zelfs aan met mij te beginnen babbelen. Het eerste wat-ie vroeg: "en van wao komde gij"? Ik antwoordde: "van Brüssel. En gij"? Een klein uur later hadden we elkaar al twee keer getrakteerd ![]() Wat ik maar wou zeggen: het zijn daar nogal 'gesloten' karakters, maar eigenlijk ook doodbrave mensen. Ze hebben het alleen niet zo op 'vremde'. Wie daar niet geboren en getogen is, moet bereid zijn nogal wat moeite te doen om zich aanvaard te weten. Ik had chance, met die dronkaard.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet zeggen dat de enige soort nogal huidskleur-racistische roep partijen eerder "van den andere kant" komen in mijn omgeving als ge U als "witte" op sommige plekken durft te begeven. En zelfs daar is het wat meer ingehouden. "petit swisse" en zo van die dingen. Plattekees zou dat in 't Vloms zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wilde het u eigenlijk al vragen: hoe zit het daar in Grenoble? Bedankt voor de pre-emptive response ![]() Edit: die dronkaard van dat duivenmelkers-lokaal wou eerst niet geloven dat ik niet "Ahmed", of "Ali", of "Mustapha" heet. Ik heb hem tenslotte mijn ID-kaart getoond ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 2 juni 2019 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hewel, het is niet omdat het al 70 jaar zo loopt dat het niet de spuigaten uitloopt... en dat het niet hoog tijd is om de boel op te kuisen... |
|
![]() |
![]() |