Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2019, 15:47   #501
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, ja. Het is hier nogal wijk-gebonden. Ik woon in een wijk waar de Italiaanse maffia en de Turkse drugsdealers de baas zijn, en voor de rest tonnen sociale woningen vol met kopvodden. Op het einde van mijn straat is een Turkse bakkerij en een kebab waar ik ooit 1 keer een brood ben gaan kopen, en ze bekeken mij daar met van die grote ogen: wie koopt er hier nu een BROOD ? Heel, heel rustig en kalm hier ! Daarvoor woonde ik in een sjieker kwartier waar je veel ettertjes van omhooggevallen blanken had die nogal veel aan straatvandalisme deden (waarschijnlijk de klanten van mijn huidige omgeving). Daar vond je geregeld je auto wat beschadigd en zo. Hier totaal niet Je bent heel veilig op straat. Het enige probleem is dat de school hier gewoon voor 80% uit kopvodden kinderen bestaat. Leuke gastjes en meisjes, dat niet. Wat moeilijk in 't begin om U aanvaard te krijgen. Nogal veel anti-blanken verdoken racisme. Maar na een tijdje word je toch opgenomen, en zeggen ze U zelfs goeiendag. Eerst worden alle uitnodigingen geweigerd, maar nu is dat OK. Nu komen die kinderen aan huis. Soms "met toezicht" een paar keer, waarbij grote zus blijft om te zien of alles bij die rare blanken wel OK gebeurt. Maar nu zijn we "deel van de groep". Maar gezien het uiterst slechte onderwijs hier, en de onmogelijkheid die die kinderen hebben om thuis bijgeschoold te worden, zie je ze afglijden, jaar na jaar. Dat is spijtig, want er is wel degelijk potentieel. Maar met onderwijs dat bijna is ontworpen om U doen te mislukken, werkt dat wonderwel op die mannekes. Binnen 5 jaar is 60% daarvan delinquent, omdat ze het gewoon anders niet kunnen waarmaken zonder thuis-logistieke steun. Het erge is dat de moeders het zien en aanvoelen, en kwaad worden (terecht) op het onderwijzend personeel dat er niks van bakt.
Ver moeten we het niet gaan zoeken:

‘Turkije martelde diplomaten’

Citaat:
Binnen 5 jaar is 60% daarvan delinquent.
Dat is nu al zo.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 juni 2019 om 15:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2019, 15:51   #502
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, ja. Het is hier nogal wijk-gebonden. Ik woon in een wijk waar de Italiaanse maffia en de Turkse drugsdealers de baas zijn, en voor de rest tonnen sociale woningen vol met kopvodden. Op het einde van mijn straat is een Turkse bakkerij en een kebab waar ik ooit 1 keer een brood ben gaan kopen, en ze bekeken mij daar met van die grote ogen: wie koopt er hier nu een BROOD ? Heel, heel rustig en kalm hier ! Daarvoor woonde ik in een sjieker kwartier waar je veel ettertjes van omhooggevallen blanken had die nogal veel aan straatvandalisme deden (waarschijnlijk de klanten van mijn huidige omgeving). Daar vond je geregeld je auto wat beschadigd en zo. Hier totaal niet Je bent heel veilig op straat. Het enige probleem is dat de school hier gewoon voor 80% uit kopvodden kinderen bestaat. Leuke gastjes en meisjes, dat niet. Wat moeilijk in 't begin om U aanvaard te krijgen. Nogal veel anti-blanken verdoken racisme. Maar na een tijdje word je toch opgenomen, en zeggen ze U zelfs goeiendag. Eerst worden alle uitnodigingen geweigerd, maar nu is dat OK. Nu komen die kinderen aan huis. Soms "met toezicht" een paar keer, waarbij grote zus blijft om te zien of alles bij die rare blanken wel OK gebeurt. Maar nu zijn we "deel van de groep". Maar gezien het uiterst slechte onderwijs hier, en de onmogelijkheid die die kinderen hebben om thuis bijgeschoold te worden, zie je ze afglijden, jaar na jaar. Dat is spijtig, want er is wel degelijk potentieel. Maar met onderwijs dat bijna is ontworpen om U doen te mislukken, werkt dat wonderwel op die mannekes. Binnen 5 jaar is 60% daarvan delinquent, omdat ze het gewoon anders niet kunnen waarmaken zonder thuis-logistieke steun. Het erge is dat de moeders het zien en aanvoelen, en kwaad worden (terecht) op het onderwijzend personeel dat er niks van bakt.
Als ik denk waar gij werkt, en naar wat ik weet wat ze daar betalen...

Waarom verhuist ge niet ????
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2019, 16:02   #503
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dank u voor dit antwoord. Erg herkenbaar, eigenlijk.

Ik wens u en de uwen veel goede moed toe.
Dank U, maar wij redden het wel hoor . Het is enkel de lagere school waar we onze kleine naartoe sturen die publiek is, omdat er geen lagere prive school dichtbij is, en het toch gemakkelijk is met klein kinderen om dicht bij de school te wonen. En het is ook op die leeftijd belangrijk om sociaal contact te hebben met kinderen uit de buurt. Eens het middelbaar in, gaat die naar een prive school in 't stad, waarschijnlijk dezelfde waar we onze oudste gestuurd hebben. Het openbaar middelbaar hier (in Frankrijk heb je geen keuze he, je woonplaats bepaalt de openbare school waar je moet gaan - prive doe je natuurlijk wat je wil) is rampzalig. Het goeie openbaar middelbaar in het stadscentrum is voor ons niet toegankelijk want we wonen niet in de juiste wijk. Er bestaan wel trukken met valse adressen en zo, maar daar wens ik niet aan mee te doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2019, 19:45   #504
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ik denk waar gij werkt, en naar wat ik weet wat ze daar betalen...

Waarom verhuist ge niet ????
Wel, ik wilde (enfin, nee, mijn vrouw wilde ) een groot huis, met een grote tuin, dicht bij mijn werk en dat van mijn vrouw, en in het kwartier waar ik nu woon, waren er veel grote (en oude) huizen met grote tuinen te vinden en het ligt bijna midden tussen mijn job en de hare. Ik kon het "meeste huis en tuin per Euro" hier bekomen binnen alle andere criteria. Bovendien zijn er hier nogal veel van die huizen met grote tuinen, wat maakt dat het hier, in 't stad, vrij groen is. Maar er staan ook wel nogal wat appartementsblokken "sociale woningen". Ik vind dat ik mijn woonplaats niet dien te kiezen als functie van de schrik of afkeer die ik zou hebben van andere mensen die in de buurt wonen. Enkel voor de lagere school is het wat problematisch. Wie er nu toevallig dichtbij woont, heeft verder niet veel belang, ik hoef daar verder geen contact mee te hebben. Het is trouwens "gemakkelijker" volk dan de lastigaards waar we weggegaan zijn en die er zelfs last mee hadden dat mijn oudste zijn piano lessen inoefende (en nee, niet om 2 uur 's nachts ).
Sjieke buurten voor mij, dat is een beetje "immobiliensnoblsme". Je hebt minder huis voor je geld. Een beetje zoals een macbook pro, waar je ook minder computer hebt voor uw geld.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juni 2019 om 19:47.
Oud 4 juni 2019, 17:47   #505
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Nee: naar nieuwe verkiezingen in 2020.
Een gemakkelijke voorspelling: een nóg grotere winst voor het VB.
Misschien hebben dan VB + NVA méér dan 50 % v.d. zetels in het Vlaams parlement...???
N-VA speelt al twee campagnes ver boven z'n gewicht.
Oud 4 juni 2019, 17:48   #506
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Vlaams Belang, dat zijn de gele hesjes die niet wisten waar naartoe. Bij gebrek aan beter zeg maar.
Oud 4 juni 2019, 17:49   #507
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De echte vijand van het volk is het neoliberalisme.
Oud 4 juni 2019, 17:49   #508
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De echte vijand van het volk is het neoliberalisme.
Welk volk bedoel je?
Oud 4 juni 2019, 17:53   #509
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Welk volk bedoel je?
In Frankrijk was het eerste doelwit van de gele hesjes de loketten van de péage. Dat is geen toeval. De mensen zijn het neoliberalisme zat.
Oud 4 juni 2019, 18:06   #510
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Frankrijk was het eerste doelwit van de gele hesjes de loketten van de péage. Dat is geen toeval. De mensen zijn het neoliberalisme zat.
De mensen die op kosten van anderen leven zijn "betalen voor wat ge nodig hebt" beu, ja.

Het eerste doelwit was de Arc de Triomphe. En de winkels. . En vooral, vooral, de radars die snelheidsduivels flitsen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 juni 2019 om 18:07.
Oud 4 juni 2019, 18:07   #511
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ok, je sprak over het Franse volk, had ik niet direct begrepen.
Oud 4 juni 2019, 18:26   #512
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En 10.000 flitspalen die kapot werden gemaakt, die brachten jaarlijks 1 miljard euro op. Ze zijn de pestbelastingen zat, behandeld worden als stoute kinderen en onnozelaars, het verlies aan menselijkheid bij alles wat ruikt naar ovrheid.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 4 juni 2019 om 18:27.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2019, 19:01   #513
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wel, ik wilde (enfin, nee, mijn vrouw wilde ) een groot huis, met een grote tuin, dicht bij mijn werk en dat van mijn vrouw, en in het kwartier waar ik nu woon, waren er veel grote (en oude) huizen met grote tuinen te vinden en het ligt bijna midden tussen mijn job en de hare. Ik kon het "meeste huis en tuin per Euro" hier bekomen binnen alle andere criteria. Bovendien zijn er hier nogal veel van die huizen met grote tuinen, wat maakt dat het hier, in 't stad, vrij groen is. Maar er staan ook wel nogal wat appartementsblokken "sociale woningen". Ik vind dat ik mijn woonplaats niet dien te kiezen als functie van de schrik of afkeer die ik zou hebben van andere mensen die in de buurt wonen. Enkel voor de lagere school is het wat problematisch. Wie er nu toevallig dichtbij woont, heeft verder niet veel belang, ik hoef daar verder geen contact mee te hebben. Het is trouwens "gemakkelijker" volk dan de lastigaards waar we weggegaan zijn en die er zelfs last mee hadden dat mijn oudste zijn piano lessen inoefende (en nee, niet om 2 uur 's nachts ).
Sjieke buurten voor mij, dat is een beetje "immobiliensnoblsme". Je hebt minder huis voor je geld. Een beetje zoals een macbook pro, waar je ook minder computer hebt voor uw geld.
Niet rond de pot draaien, je had gewoon geen geld genoeg voor in de sjieke buurt te wonen. Minder huis voor minder geld is zever, dan koop je gewoon in de sjieke buurt twee huizen, of carrément heel de sjieke buurt.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2019, 19:03   #514
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Niet rond de pot draaien, je had gewoon geen geld genoeg voor in de sjieke buurt te wonen.
Voor de grootte van het huis dat ik wilde, inderdaad, dat zou een financiele inspanning gevergd hebben die wij niet wensten (lees: lening). Wij kwamen van een sjiekere buurt, maar kleiner behuisd. Het aspect "sjiek" had niks te bieden - in tegendeel zelfs - lastiger mensen, het aspect "grootte" wel.

Mijn vergelijking tussen een macbook pro en, zeg maar, een asus, is toepasselijk: voor dezelfde hoeveelheid geld, koop je meer computer bij asus, dan bij Apple. Natuurlijk kan je evenveel computer kopen bij Apple, maar dan kost dat meer geld, geld dat wij niet wilden/konden geven. Het zou een inspanning gevraagd hebben om er niet alles door te boeren, wat wij niet wensten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 juni 2019 om 19:08.
Oud 4 juni 2019, 19:09   #515
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Voor de grootte van het huis dat ik wilde, inderdaad, dat zou een financiele inspanning gevergd hebben die wij niet wensten (lees: lening). Wij kwamen van een sjiekere buurt, maar kleiner behuisd. Het aspect "sjiek" had niks te bieden, het aspect "grootte" wel.
Zie je wel!!! Let op, dat is geen slechte keuze, vind ik persoonlijk, leven in een studio van 30 vierkante meter in de sjiekste buurt van Parijs (Paris interne) is stompzinning als je voor die prijs 220 km verder een manoir met 1Ha met zwembad kan hebben.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2019, 19:16   #516
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Zie je wel!!! Let op, dat is geen slechte keuze, vind ik persoonlijk, leven in een studio van 30 vierkante meter in de sjiekste buurt van Parijs (Paris interne) is stompzinning als je voor die prijs 220 km verder een manoir met 1Ha met zwembad kan hebben.
Het is niet zo extreem, maar dat was inderdaad de redenering. Maar bovendien was het nog goed gelegen ook. Wij zijn alletwee, in tegenovergestelde richting, op 10-15 minuten van ons werk: zij met de auto, ik met de fiets.

In feite is de kopvodden omgeving eigenlijk "rustiger" om in te leven (mede dank zij de excellente "orde diensten" van de Turkse dealers en de Italiaanse maffia) dan bij omhooggevallen m'as-tu-vus ; enkel de school is problematisch, maar die is vooral problematisch omdat *het onderwijs* van zulke slechte kwaliteit is. In "betere buurten" hebben de kinderen meer hulp van thuis uit, en blijft het niveau op school dus, ondanks het slechte onderwijs, min of meer gehandhaafd. In mijn omgeving zijn de mensen thuis niet bekwaam om hun kinderen bij te scholen, en met wat ze van het onderwijs meekrijgen, geraken ze natuurlijk zwaar achterop. Wat dan geen probleem is, men legt dan weer de lat een beetje lager. Enz...
Oud 4 juni 2019, 19:30   #517
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Calvo en Almaci zijn dan ook geen politieke talenten.

.
Ze hebben toch nog Van Besien.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2019, 19:46   #518
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
N-VA speelt al twee campagnes ver boven z'n gewicht.
En het VB ook ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2019, 19:49   #519
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En 10.000 flitspalen die kapot werden gemaakt, die brachten jaarlijks 1 miljard euro op. Ze zijn de pestbelastingen zat, behandeld worden als stoute kinderen en onnozelaars, het verlies aan menselijkheid bij alles wat ruikt naar ovrheid.

.
Wij ook !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2019, 19:53   #520
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wij ook !!!
Houd u aan de wet.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be