Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2019, 07:49   #41
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Groot gelijk. Met zijn allen terug naar de 11 uren mis. Gebaren alsof we luisteren naar de preek van de pastoor. Na de mis ons goed zat zuipen dan onze hoed opzetten een nieuwe sigaar opsteken en met de Opel Rekord al zigzaggend naar huis. Daar ons wijf wat uitmaken en wat lappen uitdelen aan de kinderen. Na het eten een ferme scheet laten en met onze smoel in slaap vallen in de zetel.
In het beste geval nadien nog het duivenkot wat opkuisen en het weekend was mooi geweest.
Tradities zijn er om in ere te houden.
Geef toe dat dat toch iets heeft.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 08:25   #42
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Groot gelijk. Met zijn allen terug naar de 11 uren mis. Gebaren alsof we luisteren naar de preek van de pastoor. Na de mis ons goed zat zuipen dan onze hoed opzetten een nieuwe sigaar opsteken en met de Opel Rekord al zigzaggend naar huis. Daar ons wijf wat uitmaken en wat lappen uitdelen aan de kinderen. Na het eten een ferme scheet laten en met onze smoel in slaap vallen in de zetel.
In het beste geval nadien nog het duivenkot wat opkuisen en het weekend was mooi geweest.
Tradities zijn er om in ere te houden.
Hoe lang is het geleden dat je nog eens in Vlaanderen bent geweest? Van begin jaren '60? Kom eens kijken.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 08:40   #43
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Hoe lang is het geleden dat je nog eens in Vlaanderen bent geweest? Van begin jaren '60? Kom eens kijken.
Gij waart toch van plan te verhuizen? Zijt ge nog niet weg?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 08:42   #44
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
2

Is daar eigenlijk ooit een publiek debat over geweest, over homo-adoptie?

Over homo-huwelijk werd gedebatteerd en gestemd in het parlement. Homo-adoptie was plots een voldongen feit.

Je kunt toch moeilijk volhouden dat opgroeien zonder moederfiguur of zonder vaderfiguur geen negatieve psychologische gevolgen heeft.

En toch veroordelen we kinderen die geadopteerd worden door homo's tot een leven zonder moeder of zonder vader.

We laten het belang van het koppel primeren op het belang van het kind.
Ik ben eigenlijk ook tegen homo adoptie, maar niet om de achterlijke reden als gij. patrickve heeft op en bepaalde manier een punt.
Voor de rest ben ik voor alle homorechten die er maar zijn.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 08:49   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
2

Is daar eigenlijk ooit een publiek debat over geweest, over homo-adoptie?

Over homo-huwelijk werd gedebatteerd en gestemd in het parlement. Homo-adoptie was plots een voldongen feit.

Je kunt toch moeilijk volhouden dat opgroeien zonder moederfiguur of zonder vaderfiguur geen negatieve psychologische gevolgen heeft.

En toch veroordelen we kinderen die geadopteerd worden door homo's tot een leven zonder moeder of zonder vader.

We laten het belang van het koppel primeren op het belang van het kind.
dat is toch een compleet non-argument

beter een kind met twee vaders of twee moeders in een warm nest dan een kind in een klassiek gezin dat geen nestwarmte biedt.
en wat ga je doen met wezen mss? weghalen bij de vader of moeder?

en uiteraard moest er geen extra debat komen over adoptie, dat is een logisch rationeel gevolg van gelijke rechten.

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 juni 2019 om 08:50.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 08:58   #46
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is toch een compleet non-argument

beter een kind met twee vaders of twee moeders in een warm nest dan een kind in een klassiek gezin dat geen nestwarmte biedt.
en wat ga je doen met wezen mss? weghalen bij de vader of moeder?

en uiteraard moest er geen extra debat komen over adoptie, dat is een logisch rationeel gevolg van gelijke rechten.
Laat dat nu net een non-argument zijn. Wie een kind wil adopteren,( en dan heb ik het niet het natuurlijke kind van de bv overleden homo-partner), doet dat waarschijnlijk wel om het nestwarmte te bieden, niet?
Zijn er onvoldoende nestwarmte biedende hetero koppels beschikbaar om een niet-bloedverwant kind te adopteren? Zijn deze niet beter af bij een hetero koppel dan bij een homo koppel?
Vragen die adoptiekinderen om in een homo situatie terecht te komen? Uiteindelijk blijft dergelijke homo situatie, alle progressief gelul ten spijt, toch eerder uitzondering dan regel.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 08:58   #47
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Ik ben zelf voor homo huwelijk en adoptie, de meeste huwelijken hebben tegenwoordig geen vaste ouderfiguren meer en zijn dus niet meer zo verschillend. Lesbische koppels hebben trouwens geen adoptie nodig, een losse scharrel op Ibiza is al voldoende.

Minderjarigen sex-change hormonen geven (pubertijd remmers) is dan weer mijn grens, dat kan nu vanaf 8 jaar oud volgens de ontwikkelingsstadia van het kind. Moet een kind niet tegen zichzelf beschermd worden?

https://transgenderinfo.be/m/zorg/kinderen/hormonen/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 08:59   #48
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Laat dat nu net een non-argument zijn. Wie een kind wil adopteren,( en dan heb ik het niet het natuurlijke kind van de bv overleden homo-partner), doet dat waarschijnlijk wel om het nestwarmte te bieden, niet?
Zijn er onvoldoende nestwarmte biedende hetero koppels beschikbaar om een niet-bloedverwant kind te adopteren? Zijn deze niet beter af bij een hetero koppel dan bij een homo koppel?
Vragen die adoptiekinderen om in een homo situatie terecht te komen? Uiteindelijk blijft dergelijke homo situatie, alle progressief gelul ten spijt, toch eerder uitzondering dan regel.
De beste ouders voor een adoptiekind zijn niet noodzakelijk hetero koppels.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:00   #49
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Hoe zit het met de christelijke mening over homo huwelijk en adoptie? CD'nV mag anders ook wel eens een mening geven.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:03   #50
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Laat dat nu net een non-argument zijn. Wie een kind wil adopteren,( en dan heb ik het niet het natuurlijke kind van de bv overleden homo-partner), doet dat waarschijnlijk wel om het nestwarmte te bieden, niet?
Zijn er onvoldoende nestwarmte biedende hetero koppels beschikbaar om een niet-bloedverwant kind te adopteren? Zijn deze niet beter af bij een hetero koppel dan bij een homo koppel?
Vragen die adoptiekinderen om in een homo situatie terecht te komen? Uiteindelijk blijft dergelijke homo situatie, alle progressief gelul ten spijt, toch eerder uitzondering dan regel.
wat eerder uitzondering dan regel blijkt in de praktijk, is een klassiek gezin dat bij elkaar blijft.

al de rest is zever in pakskes en heeft met goede of slechte ouders niks te maken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:03   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De beste ouders voor een adoptiekind zijn niet noodzakelijk hetero koppels.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:03   #52
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De beste ouders voor een adoptiekind zijn niet noodzakelijk hetero koppels.
Dat is een stelling die je ook kan omdraaien.

De beste ouders voor een adoptiekind zijn niet noodzakelijk homo koppels.

Een adoptiekind heeft meestal al genoeg bagage meegekregen om ze niet nog extra mee te geven en ze in een situatie te plaatsen die in de natuur (ik wik mijn woorden en schrijf met opzet niet "abnormaal") ongebruikelijk en tegennatuurlijk is.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:04   #53
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat eerder uitzondering dan regel blijkt in de praktijk, is een klassiek gezin dat bij elkaar blijft.

al de rest is zever in pakskes en heeft met goede of slechte ouders niks te maken.
Dat zeg jij. Maar dat heeft er niets mee te maken. Gaan hetero of homo koppels het meest uit elkaar?

In mijn directe kring zijn de gezinnen die bij elkaar blijven nog steeds in de ruime meerderheid.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 5 juni 2019 om 09:05.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:04   #54
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Laat dat nu net een non-argument zijn. Wie een kind wil adopteren,( en dan heb ik het niet het natuurlijke kind van de bv overleden homo-partner), doet dat waarschijnlijk wel om het nestwarmte te bieden, niet?
Zijn er onvoldoende nestwarmte biedende hetero koppels beschikbaar om een niet-bloedverwant kind te adopteren? Zijn deze niet beter af bij een hetero koppel dan bij een homo koppel?
Vragen die adoptiekinderen om in een homo situatie terecht te komen? Uiteindelijk blijft dergelijke homo situatie, alle progressief gelul ten spijt, toch eerder uitzondering dan regel.
Dat iets uitzonderlijk is, betekent niet automatisch dat het negatief is.
Adoptie an sich is al de uitzondering op de regel.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:05   #55
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat is een stelling die je ook kan omdraaien.

De beste ouders voor een adoptiekind zijn niet noodzakelijk homo koppels.

Een adoptiekind heeft meestal al genoeg bagage meegekregen om ze niet nog extra mee te geven en ze in een situatie te plaatsen die in de natuur (ik wik mijn woorden en schrijf met opzet niet "abnormaal") ongebruikelijk en tegennatuurlijk is.
dat ongebruikelijk en tegennatuurlijk zit alleen maar tussen jouw oren hoor Skobe.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:06   #56
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat ongebruikelijk en tegennatuurlijk zit alleen maar tussen jouw oren hoor Skobe.
Dit heeft bitter weinig te maken met het beste te wensen voor het kind, maar met de conservatieve houding tov het gezin en hun maatschappijvisie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:07   #57
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat ongebruikelijk en tegennatuurlijk zit alleen maar tussen jouw oren hoor Skobe.
Ik kijk naar de natuur. Twee vrouwen of twee mannen kunnen zich niet voortplanten en zijn bijgevolg tegennatuurlijk.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:10   #58
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik kijk naar de natuur. Twee vrouwen of twee mannen kunnen zich niet voortplanten en zijn bijgevolg tegennatuurlijk.
In de natuur heb je ook hele groepen vrouwtjes die samenleven en elkaars jongen opvoeden met slechts een occasioneel manneke voor de bevruchting. De natuur als voorbeeld nemen is niet je slimste zet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:10   #59
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat iets uitzonderlijk is, betekent niet automatisch dat het negatief is.
Adoptie an sich is al de uitzondering op de regel.
Dat schrijf ik ook niet. Ik ben er van overtuigd dat er homo koppels zijn die veel beter voor hun kinderen zorgen dan sommige hetero koppels.

Mijn voorkeur gaat echter uit, bij als je dat al zou kunnen meten evenveel liefde door de ouders voor het adoptiekind, om het kind in een standaardsituatie te plaatsen. Hetero koppels zijn nog altijd de standaard.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:11   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat zeg jij. Maar dat heeft er niets mee te maken. Gaan hetero of homo koppels het meest uit elkaar?

In mijn directe kring zijn de gezinnen die bij elkaar blijven nog steeds in de ruime meerderheid.
in mijn perceptie net omgekeerd.

zowel in de vriendenkring als bij de collega's ... ik vermoed dat max 1/4 niet scheidt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be