![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van moederlief eigenlijk het meeste slaag, dikwijls met stokken en dergelijke. Vader sloeg ook wel eens, maar hij had meer plezier als hij me verbrandde of als zijn hond me beet. Of zo met zijn duim vooruit in mijn nieren steken, die dingen. Of als hij zijn geweer aan het laden was en zei, ik neem u mee naar het fort V en schiet u daar in uw hoofd, en niemand zal u ooit vinden. Ik weet hoe het niet moet, zoveel is zeker. Maar we dwalen af, over wat ging het alweer?
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb jij inkijk in de adoptierapporten en deze van pleegzorg Vlaanderen ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het ook al gevraagd, hij zal niet antwoorden.
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw vraag naar toestemming is terecht. Voor de pleegkinderen is impliciete instemming van de biologische ouders nodig.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze post ging alvast niet over 'me myself and I'.
U schijnt dus niet altijd de waarheid te vertellen.
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus waarom al dit gedoe? puur tijd- en geldverspilling.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mooi toch?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zonder beschermingsnet, in feite wel gevaarlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten eerste is er inderdaad altijd het recht om kinderen op te voeden die je zelf gefabriceerd hebt. Maar mss moeten we aan dit recht eens wat bijsleutelen. Het is nml. niet omdat je kinderen kunt maken dat je geschikt bent ze op te voeden. Ten tweede mogen voor mijn part kinderen opgevoed worden in eender welk milieu dat geschikt is. Een gezin van een homo-koppel is niet per sé ongeschikt en is wsl beter geschikt dan een instelling met paters, we hebben daar de uitwassen al van gezien. Of soms beter zelfs dan een traditioneel gezin omdat daar de man/vrouw spanningen minder aan de orde zijn (https://www.nrc.nl/nieuws/2018/06/27...pelen-a1608146) Een hippie gemeenschap is mss ook niet zo geschikt omdat er teveel actoren zijn. Dus uiteindelijk heb je gelijk, we moeten objectieve criteria hanteren maar als we dit doen zullen de homokoppels er wsl niet zo slecht uit komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, ja, als ik mijn hoed opzet van mediocraat moet men sommige mensen inderdaad hun eigen broedsel onttrekken omdat ze er slecht mee omgaan. Citaat:
Citaat:
Maar ik zie vooral niet in waarom opvoeders een seksrelatie ONDER ELKAAR moeten hebben. Paters hebben die (normaal gezien) niet. Citaat:
![]() Citaat:
Ik zie niet goed in waarom 1 opvoeder niet gaat (alleenstaande ?), waarom 3 of meer opvoeders niet gaan (teveel), waarom het een KOPPEL moet zijn, behalve dan dat de natuurlijke opvoedingscel inderdaad uit een koppel bestaat ; maar dan mag men weer niet "man vrouw" nemen als criterium van die natuurlijke opvoedingscel. Dat is cherry picken in de argumenten he. Oftewel imiteert men de natuurlijke opvoedcel, met de twee ouders van de twee geslachten ; oftewel imiteert men die niet, en dan valt het getal "2" ook weg, he. Citaat:
Maw, ik begrijp de drijfveer niet om iets anders willen te doen dan "veilig te spelen" en natuurlijke opvoedingscellen nabootsen. Dat uitbreiden lijkt mij enkel maar zinvol als er een gebrek zou zijn aan kandidaat natuurlijke opvoedingscellen *omdat een kind opvoeden dat het uwe niet is, enkel maar een gunst is die je geeft, en geen recht dat je kan opeisen*. Er is dus niet zoiets als "recht op adoptie". Er is enkel maar "dienstverlening aan kinderen". Als die dienstverlening kan gebeuren op een manier die het dichtste bij de natuur staat, zie ik niet in waarom men daar zou willen van afwijken. Nu, misschien ben ik mis en is er een schrijnende nood aan adoptie eenheden, en niet genoeg vrijwilligers. Maar dan zou ik dat opentrekken tot veel meer dan enkel homo koppels. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niets tegen homohuwelijk noch tegen homo-adoptie; waar ik wel iets tegen heb is interraciale adoptie omdat ik uit ondervinding weet -ik was zelf zo'n interraciaal geadopteerd kindje
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al de rest is eigenlijk bullshit ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou best kunnen dat die mensen voor een goede opvoeding kunnen zorgen maar toch ben ik geen voorstander dat er kinderen in die gezinnen zitten, want dat plaatje, klopt niet echt dacht ik.
Dat die mensen huwen, no problem. Misschien ben ik nog wel van de oude stempel op dat vlak want tijden veranderen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juni 2019 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan het een beetje weten: mijn moeder was reeds weduwe op haar 31. Ik was de oudste, toen 3 jaar... |
|
![]() |
![]() |